Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία κατηγόρησε τις προηγούμενες ημέρες το ΙΕΠ για τα νέα αναλυτικά προγράμματα των Μαθηματικών αναφέροντας ότι «μοιάζουν να είναι εκτός παιδαγωγικού τόπου και χρόνου» και να κινούνται με «γνώμονα την οργάνωση εξεταστικών διαδικασιών».
Η ηγεσία του ΙΕΠ απάντησε λέγοντας ότι πρόκειται για ατεκμηρίωτους, αυθαίρετους και εμπαθείς ισχυρισμούς, ενώ στα νέα αναλυτικά προγράμματα αναπτύσσεται ένα συνεκτικό σύνολο στόχων σε όλες τις βαθμίδες με την ανάπτυξη συλλογισμών και κριτικής σκέψης. Οι μαθηματικοί επανήλθαν ανταπαντώντας ότι «πρέπει να κατανοηθεί πως τα αναλυτικά προγράμματα δεν επινοούνται στο κενό, ούτε αντιγράφονται, αλλά κάθε ευρωπαϊκή χώρα διαμορφώνει θεσμούς, που κύριο έργο έχουν καταρχάς να παρακολουθούν, να καταγράφουν, να εντοπίζουν τις δυσκολίες και δυσχέρειες που συναντά η μαθηματική εκπαίδευση σε κάθε βαθμίδα, ώστε να σχεδιάζουν δράσεις εκπαιδευτικής βελτίωσης».
Πριν προχωρήσουμε παρακάτω ας σημειώσουμε ορισμένα ζητήματα που αφορούν τόσο την ιστορία των Προγραμμάτων Σπουδών και των βιβλίων που γράφτηκαν στο παρελθόν για τα Μαθηματικά καθώς και κάποια θέματα που αφορούν τα νέα προγράμματα σπουδών:
- Αποτελεί ακόμη θρύλο το περίφημο βιβλίο της Στ Δημοτικού που γράφτηκε (και πληρώθηκε) πριν από περίπου μια δεκαετία και το οποίο δεν καταλάβαιναν ούτε οι εκπαιδευτικοί μέσα στις τάξεις…
- Στο σήμερα και για να αναφέρουμε και συγκεκριμένα παραδείγματα, βλέπουμε στα νέα προγράμματα να εισάγονται στην ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων της Γ Λυκείου κεφάλαια που δεν διδάσκονται σε καμία χώρα της ΕΕ για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια της, καθώς μπορεί να δημιουργήσουν στρεβλώσεις και εξαιρετικά δύσκολα θέματα (π.χ. οι Γεωμετρικοί Τόποι και Κατασκευές) και αφαιρούνται από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης μας κεφάλαια που διδάσκονται στις περισσότερες χώρες του κόσμου (π.χ. Μιγαδικοί αριθμοί).
Η Μάρνυ Παπαματθαίου στο in.gr αποκαλύπτει μια άγνωστη στους πολλούς όσο και ενδιαφέρουσα πτυχή που σχετίζεται με το ΙΕΠ και τα νέα Προγράμματα Σπουδών (Σχολείο – Μια «μικρή ιστορία» για τα Μαθηματικά).
Στο θέμα, λοιπόν, των νέων Προγραμμάτων Σπουδών στα Μαθηματικά και στην κριτική που άσκησε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία φαίνεται να εμπλέκεται ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων, «αρχιτέκτονας» των πανελλαδικών επί 30ετία και ανεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών κ. Γ. Δάσιος, ο οποίος έχοντας μελετήσει τα εκπαιδευτικά συστήματα όλων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διαφώνησε ανοικτά πριν από ενάμιση έτος, με τις διαδικασίες επιλογής των επιστημόνων που ηγήθηκαν της εκπόνησης των νέων αναλυτικών προγραμμάτων του ΙΕΠ στα Μαθηματικά.
Κάτι που δεν έγινε γνωστό, ο ίδιος το κράτησε μυστικό, αλλά όσοι γνωρίζουν τα «εσωτερικά» της ακαδημαϊκής κοινότητας της χώρας, το γνώριζαν.
Ενάμιση, λοιπόν χρόνο νωρίτερα, στις 4 Ιουνίου του 2020, ο επιστήμονας που επέλεξε το ίδιο το ΙΕΠ για την κρίση των συντονιστών του νέου αναλυτικού προγράμματος των Μαθηματικών, κ. Δάσιος παραιτήθηκε από τη θέση του. Όπως ανέφερε σε επιστολή του τότε που δεν δημοσιοποιήθηκε ποτέ «ως μέλος της επιτροπής αξιολόγησης των εποπτών, έλαβα μέρος στις συνεντεύξεις των υποψηφίων εποπτών, που διενεργήθηκαν κατά τις ημερομηνίες: 29, 30 Μαΐου, 1, 2, και 3 Ιουνίου. Αρχικά θέλω να διατυπώσω την πλήρη μου διαφωνία σε ότι αφορά τα κριτήρια της προκήρυξης τα οποία, σε αντίθεση πάντα με την διεθνή πρακτική, ήταν εξαιρετικά περιοριστικά και στοχευμένα σε βαθμό που να αποκλείουν τους καλύτερους των υποψηφίων».
Και συνέχιζε: «Μετά τη λήξη των συνεντεύξεων, η επιτροπή αξιολόγησης συσκέφθηκε για να αποφασίσει τα άτομα, που θα πρότεινε για την κατάληψη των προκηρυχθεισών θέσεων των εποπτών. Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα των προσωπικών μου προτιμήσεων, άκουσα και σεβάστηκα απόλυτα, για κάθε θέση, την άποψη των υπολοίπων μελών της επιτροπής, που είναι ειδικότεροι από εμένα στα άλλα αντικείμενα. Φτάνοντας όμως στην αξιολόγηση των εποπτών για τα Μαθηματικά του Λυκείου, τα γεγονότα εξελίχθηκαν δυσμενώς. Σε αυτή τη θέση έχουμε την τύχη να είναι υποψήφιος ένας από τους καλύτερους μαθηματικούς, που διαθέτει σήμερα η Ελλάδα».
«Όμως, προς μεγάλη μου έκπληξη και απογοήτευση, τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής, που δεν είναι ειδικοί στο μάθημα των Μαθηματικών, μοριοδότησαν θετικά έναν άλλο υποψήφιο, ο οποίος όχι απλά υπολείπεται σημαντικά του πρώτου, αλλά κατά τη συνέντευξη διατύπωσε θέσεις για τα Μαθηματικά, που καταστρατηγούν την ίδια την ουσία των Μαθηματικών» ανέφερε ο κ. Δάσιος.
«Μετά από αυτά θέλω να διατυπώσω την έντονη αντίθεσή μου σε τυχόν εσφαλμένη, κατά τη γνώμη μου, απόφαση. Είμαι βέβαιος, ότι μια τέτοια απόφαση εκθέτει πολύ άσχημα το Ι.Ε.Π. στη γνώμη της ελληνικής μαθηματικής κοινότητας. Οφείλω επίσης να δηλώσω ότι και εγώ προσωπικά εκτίθεμαι με μια τέτοια απόφαση και ότι δεν είμαι διατεθειμένος να γίνω αποδέκτης μιας γενικευμένης κριτικής και ειρωνικών σχολίων, αλλά ούτε και να βρεθώ στη θέση να απολογούμαι στην επιστημονική κοινότητα για μια αναξιοκρατική επιλογή. Κατά συνέπεια είμαι υποχρεωμένος να διαχωρίσω τη θέση μου. Δεν είναι δυνατόν μετά από 45 χρόνια παρουσίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και στην ενεργό συμμετοχή μου στη μαθηματική κοινότητα, να αποτελέσω συνιστώσα μιας τέτοιας αναξιοκρατικής επιλογής» κατέληγε.
Η συζήτηση που συνεχίστηκε την περίοδο εκείνη, έγινε με διάθεση να πέσουν οι τόνοι της αντιπαράθεσης, ο κ. Δάσιος αποφάσισε να μην δημοσιοποιήσει την αντίθεση του, ενώ το ΙΕΠ «υποσχέθηκε» να καλέσει ως σύμβουλους τους καλύτερους των υποψηφίων στην διαδικασία, κάτι που τελικά δεν έγινε στην πράξη (καθώς δεν κλήθηκαν να συμμετάσχουν στις σχετικές συνεδριάσεις).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη