alimos-sxoleio-thermansi
Επιστολή στην υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως αποστέλλει δημοτικός σύμβουλος αναφορικά με το θέμα θέρμανσης σε σχολείο στον Άλιμο

To alfavita.gr έλαβε και δημοσιεύει επιστολή του Δημήτρη Δόγκα, Δημοτικού Σύμβουλου Αλίμου και πρώην προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, αναφορικά με την καταγγελία του Δημάρχου Αλίμου εναντίον διευθυντή σχολείου, για τη θέρμανση της σχολικής μονάδας.

Ο δημοτικός σύμβουλος, συνταξιούχος εκπαιδευτικός και πρώην δ/ντής λυκείου, διερωτάται στην επιστολή, γιατί η υπουργός Παιδείας σιωπά όταν εκπαιδευτικοί δέχονται απίστευτα κυνικές επιθέσεις από Δημάρχους αρνητές της διοικητικής αυτονομίας των σχολείων και του κοινωνικού τους έργου, όπως στον Άλιμο;

Συμπληρώνει πως η καταγγελία είναι μια «τερατώδης» παραποίηση της αλήθειας, ότι κάποιος διευθυντής σχολείου αρνήθηκε να θερμάνει το σχολείο «τάχα από έπαρση».

«Γνωρίζετε πολύ καλά ότι δύο διευθυντές (και οι δύο σύλλογοι καθηγητών αφού τα σχολεία διαθέτουν δημοκρατική δομή διοίκησης και κανείς δεν είναι αυθαίρετος) έκαναν τη δουλειά τους με υπευθυνότητα. Επειδή οφείλουν αυστηρά ίδιοι να βεβαιώνονται για την ασφάλεια των μαθητών τους πριν επιτρέψουν την λειτουργία της θέρμανσης αερίου ή οποιαδήποτε άλλη όταν ουδείς καταδέχτηκε να συνεργαστεί μαζί τους ώστε να βεβαιωθούν πως δεν οφείλονται σε διαρροή οι υψηλοί λογαριασμοί», τονίζει χαρακτηριστικά.

Αναλυτικά:

Με αφορμή τα όσα πρωτοφανή έγιναν σε σχολεία του Αλίμου με τα οποία ο Δήμαρχος μονοπώλησε για τρεις μέρες την επικαιρότητα αναρωτιέμαι 

Κα Υπουργέ Παιδείας και κ. Γενικέ Γραμματέα, 

Πολύ σωστά προστατεύετε τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς από τις άδικες επιθέσεις των αρνητών εμβολίων.

Γιατί όμως τώρα σιωπάτε όταν εκπαιδευτικοί δέχονται απίστευτα κυνικές επιθέσεις από Δημάρχους αρνητές της διοικητικής αυτονομίας των σχολείων σας και του κοινωνικού τους έργου, όπως στον Άλιμο;

Γιατί σιωπάτε όταν σας εγκαλούν ότι δεν τους ελέγξατε πειθαρχικά επειδή δεν υπακούουν στις ανοίκειες εντολές τους και δεν ξεκαθαρίζετε πως δεν έχετε να τους καταλογίσετε το παραμικρό;

Ότι είναι τερατώδης παραποίηση της αλήθειας η πρωτοφανής καταγγελία πως κάποιος διευθυντής αρνήθηκε να θερμάνει το σχολείο τάχα από έπαρση και σνομπισμό; Ελληνικά γνωρίζετε και άρα ξέρετε ήδη ότι έδωσε απλά μια αξιοπρεπή  απάντηση στην προσβλητική επιστολή της αντιπροέδρου της Σχολ. Επιτροπής.

Επίσης γνωρίζετε πολύ καλά ότι δύο διευθυντές (και οι δύο σύλλογοι καθηγητών αφού τα σχολεία διαθέτουν δημοκρατική δομή διοίκησης και κανείς δεν είναι αυθαίρετος) έκαναν τη δουλειά τους με υπευθυνότητα. Επειδή οφείλουν αυστηρά ίδιοι να βεβαιώνονται για την ασφάλεια των μαθητών τους πρίν επιτρέψουν την λειτουργία της θέρμανσης αερίου ή οποιαδήποτε άλλη όταν ουδείς καταδέχτηκε να συνεργαστεί μαζί τους ώστε να βεβαιωθούν πως δεν οφείλονται σε διαρροή οι υψηλοί λογαριασμοί αερίου. Όπου δυστυχώς ακόμα και μετά το κιτς επικοινωνιακό σόου της νυχτερινής εισβολής δεν είχε αποκατασταθεί η σωστή λειτουργία τα θέρμανσης ούτε η ορθή πρόσβαση προς το περίφημο κουμπάκι που ανοίγει το καυστήρα ο οποίος παραμένει ακόμα εκεί, στο υπόγειο με τα αιωρούμενα ηλεκτρικά καλώδια, όπου απολαύσαμε τον δήμαρχο στον επαναστατικό του οίστρο. 

Όταν οι εκπαιδευτικοί υπερασπίζονται, όπως οφείλουν, τον ρόλο και τις αρμοδιοτητές τους και βεβαίως τη διοικητική, παιδαγωγική και οικονομική αυτοδυναμία των σχολείων σας, από τους αυτόκλητους υπερδιευθυντές δημάρχους ή αντιδημάρχους εσείς γιατί τους αφήνετε μόνους; Εκείνους που στάθηκαν πλάι σας τις δύσκολες ώρες του covid όπως ομολογήσετε και δεν είδαμε μέχρι στιγμής ίχνος αντίδρασης για την εξωθεσμική νυχτερινή παραβίαση της δημόσιας υπηρεσίας σας συνοδεία τηλεοπτικού συνεργείου χωρίς άδεια;

Αν είχε εισβάλει σε αστυνομικό σταθμό ή οικονομική εφορία πως λέτε να είχαν αντιδράσει οι αντίστοιχοι πολιτικοί προϊστάμενοι;

Όταν κύμβαλα αλαλάζοντα βοούν τότε η σιωπή στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας γεννά τέρατα με ευθύνη σας αν δεν υπερασπιστείτε τους εκπαιδευτικούς και τον κοινωνικό ρόλο του σχολείου από αυτούς που μετατρέπουν την θεσμική επικοινωνία με τα σχολεία σε Ρωμαϊκή αρένα και επικοινωνιακό θέαμα ευτελίζοντας προσωπικότητες, λειτουργούς και θεσμούς και καταργούν τα θεσμικά ευδιάκριτα όρια των ρόλων και των ευθυνών του καθενός!  

Γιατί η εκπαίδευση είναι ευάλωτη και οι εκπαιδευτικοί δεν επιτρέπεται να αναλώσουν το παιδαγωγικό και κοινωνικό τους κεφάλαιο στα μέσα. 

Θα ανεχτείτε ακόμα να πληρώνουν οι διευθυντές έστω και λίγες εκατοντάδες ευρώ από το πενιχρό τους εισόδημα για τα απουσιολόγια και τους μαρκαδόρους που χρειάζονται για να ξεκινήσουν με παιδαγωγική ευπρέπεια τα μαθήματα επειδή έτσι αποφάσισε μόνη και παρανόμως μια αντιπρόεδρος σχολικής επιτροπής που αφού άφησε απλήρωτους τους επιλεγμένους προμηθευτές μετά φαντασιώνεται τον ρόλο της ως τουλάχιστον προέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου; 
Η απόλυτη ντροπή και η απόλυτη ασέβεια.

Θα γυρίσετε αδιάφορα την πλάτη στους διευθυντές των σχολείων σας όταν ζητούν, όπως οφείλουν αν είναι διευθυντές, πλήρη ενημέρωση και διαύγεια για το ταμείο του σχολείου τους και για την λειτουργία των σχολικών επιτροπών και αντί αυτού τους απαντούν με απειλές ή όταν παρεμποδίζεται η σύγκληση των σχολικών συμβουλίων ενώ θα έπρεπε ήδη να έχουν συγκληθεί σύμφωνα και με τη τροπολογία του νόμου που μόλις τον Αύγουστο εσείς κάνατε;

Και τέλος πείτε μας αξιότιμοι πολιτικοί προϊστάμενοι του Υπουργείου Παιδείας, θεωρώ ότι συμφωνείτε πως οφείλετε εκ του νόμου 1566/85 να γνωρίζετε τους οικονομικούς απολογισμούς των σχολείων σας ώστε να αποτελούν υψηλή πράξη διαφάνειας και βάση για τη λήψη νέων πολιτικών αποφάσεων!

Και αν ναι τότε πως μπορείτε να τους γνωρίζετε όταν όπως στον Άλιμο δεν λειτουργεί η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, δεν εγκρίνει τους οικονομικούς απολογισμούς ούτε της παραδίνονται τα παραστατικά δαπανών των σχολικών επιτροπών;

Αν ακόμα αυτό δεν το κρίνετε αρκετό για να τραυματιστεί η διαφάνεια της οικονομικής διαχείρισης τότε πείτε μας πώς αλλιώς ελέγχετε ότι η λειτουργία των σχολικών επιτροπών γίνεται  κατά το γράμμα και το πνεύμα του νόμου με διαύγεια και κοινωνική συμμετοχή; Ότι δηλ. όλες ανεξαίρετα οι δαπάνες, είτε από την χρηματοδότηση των λειτουργικών δαπανών είτε από τα πολλές δεκάδες χιλιάδες ευρώ που δίδονται κάθε λίγο ως τακτική ή έκτακτη επιχορήγηση, συζητώνται και αποφασίζονται από την ολομέλεια των επιτροπών και όχι μόνο από τις αντιπροέδρους ή προέδρους, ότι τηρούνται τα επίσημα πρακτικά των σχετικών αποφάσεων και ότι οι πράξεις δαπανών αναρτώνται στο "Διαύγεια";

Αν όλα τούτα δεν ενδιαφέρουν και ουδέν ελέγχεται, αν δεν υπάρχει ούτε διαφάνεια ούτε κοινωνική συμμετοχή ίσως είναι πολύ πιο ασφαλές και απλό να μεταβούμε σε παλιότερο καθεστώς επαναφέροντας την οικονομική διαχείριση στους διευθυντές των σχολείων. 

Αλλά αυτό θα ήταν μια ήττα και για σας και για την εκπαίδευση. 

Επιδιώκετε όπως μαθαίνω να πέσουν οι τόνοι και να τα βρείτε με τον Δήμαρχο Αλίμου. 

Σωστό !

Αλλά πώς θα γίνει αυτό Αξιότιμη κα Υπουργέ με τις πληγές στο σώμα των σχολείων ανοιχτές; 

Αν προηγούμενα δεν αποκαταστήσετε, τουλάχιστον με μια αυστηρή δηλωσή σας, την αξιοπρέπεια των σχολείων και των λειτουργών τους, τη θεσμική τάξη για τη διάκριση των αρμοδιοτήτων, την ανεξαρτησία και την αυτονομία του παιδαγωγικού έργου (αυτό είναι και επιταγή του Συντάγματος άρθρο 16-1), το απαραβίαστο των σχολικών χώρων, την ορθή λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών και της ΔΕΠ και βεβαίως την επιταγή της διαφάνειας ώστε να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να αφοσιωθούν απερίσπαστοι στο έργο τους χωρίς να αναγκάζονται να κοιτούν συνεχώς πίσω από την πλάτη τους; 

Αν ελπίζετε σε τέτοιο χαμήλωμα των τόνων τότε μου θυμίζετε έντονα εκείνους που τάχα πιστεύουν πως με την τακτική του κατευνασμού θα χορτάσουν την κυριαρχική πείνα του Ερντογάν. Κι αν είναι έτσι τότε θα γεμίσει η παιδεία μας με Ιμια και γκρίζες ζώνες. Γιατί όσα συνέβησαν στον Άλιμο μπορεί να είναι πρωτοφανή σε πρωτοτυπία, ένταση και κυνισμό αλλά δεν μπορεί στις μέρες μας να συμβαίνουν μόνο στον Άλιμο. Αρα έχουν να κάνουν κυρίως με εσάς, τους εκπαιδευτικούς και την Ελληνική Παιδεία.
Αν πάλι παρ' ελπίδα σιωπάτε βλέποντας ότι στο βάθος έρχονται οι βουλευτικές εκλογές τότε συγνώμη για την έκφραση αλλά τρίχες βλέπετε αξιότιμη κα Κεραμέως όπως τις είδαν και άλλοι πριν από εσάς. Γιατί όταν έρθει η ώρα τότε δεν θα σας έχει ανάγκη κανένας Δήμαρχος. Αντίθετα εσείς θα τους έχετε πάλι ανάγκη μόλις περάσουν οι εκλογές και το ξέρουν!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils.jpg
3ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου – Γονείς μαθητών: «Προκλητική η στάση διευθυντή εκπαίδευσης»
Αρνήθηκε τον διαχωρισμό της τάξης 24 μαθητών σε δύο μικρότερα τμήματα – Είπε ότι θα εγκρίνει την τοποθέτηση δεύτερης Παράλληλης Στήριξης αλλά όχι...
3ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου – Γονείς μαθητών: «Προκλητική η στάση διευθυντή εκπαίδευσης»
giannena_5.jpg
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Χρυσό μετάλλιο στο διεθνή διαγωνισμό συνθετικής βιολογίας
Η ομάδα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, αποτελούμενη από 12 προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς και υποψήφιους διδάκτορες, απέσπασε το χρυσό μετάλλιο, ενώ...
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Χρυσό μετάλλιο στο διεθνή διαγωνισμό συνθετικής βιολογίας
Καμάλα Χάρις - Τραμπ
Σε «τεντωμένο σχοινί» η μάχη για τις εκλογές στις ΗΠΑ: Εξώφυλλο του New Yorker με το Άγαλμα της Ελευθερίας να ακροβατεί
Οι δημοσκοπήσεις έως τώρα έδειχναν ότι οι δύο υποψήφιοι βρίσκονται σε απόλυτη ισοπαλία
Σε «τεντωμένο σχοινί» η μάχη για τις εκλογές στις ΗΠΑ: Εξώφυλλο του New Yorker με το Άγαλμα της Ελευθερίας να ακροβατεί
PAIDEIAS
Υπουργείο Παιδείας: Απόφαση λειτουργίας 200 και πλέον ολιγομελών τμημάτων Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας
Έγκριση, κατ΄ εξαίρεση για την περίοδο 2024-2025, της λειτουργίας τμημάτων Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. με μικρότερο αριθμό...
Υπουργείο Παιδείας: Απόφαση λειτουργίας 200 και πλέον ολιγομελών τμημάτων Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας