Σχολικές εξετάσεις
Alexandros Michailidis / SOOC
Οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι, παρακαλώ εκ μέρους της σχολικής μας κοινότητας, να είναι πραγματικά διευκρινιστικές και όχι copy paste των νόμων..

Για την αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου, στον νέο νόμο, 4823/2021 αλλά και στη διευκρινιστική εγκύκλιο η οποία, απλά, αναφέρεται  στο σχετικό εδάφιο του νόμου:

1. Παρατίθενται 5 κριτήρια αξιολόγησης. Τα 3 κριτήρια αναφέρονται στην συνολική συμμετοχή του μαθητή και στις καθημερινές εργασίες, ( όχι σε γραπτό διαγώνισμα.)

2. Μόλις στο 4ο κριτήριο γίνεται αναφορά πιθανότητας γραπτής δοκιμασίας εναλλακτικά (προσοχή στα διαζευκτικά ή)......''Οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης)"

Σε ποια γλώσσα, λοιπόν, το 'δοκιμασίες αξιολόγησης' και τα: ι. 'ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση δημιουργικής εργασίας, ιι. αξιοποίηση του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης, μεταφράζονται,  ντε και καλά, σε 'γραπτό διαγώνισμα';

Κατά το 4ο κριτήριο, είναι στο χέρι του κάθε διδάσκοντα εκπαιδευτικού να επιλέξει ή όχι την 'ωριαία γραπτή δοκιμασία" (όχι ΄διαγώνισμα')

3. Στην διευκρινιστική παράγραφο για τα μαθήματα των ομάδων, αναφέρεται :

''Στα μαθήματα της Ομάδας Α ́ και της Ομάδας Β ́  διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.''

Δυσκολεύομαι να συμπεράνω, αν ο νόμος υπονοεί 'μία τετραμηνιαία δοκιμασία'  το χρόνο ή μία σε κάθε τετράμηνο. Πάντως, ο αριθμός δύο (2), δεν αναφέρεται πουθενά ούτε υπονοείται με βεβαιότητα.. (η λέξη 'υποχρεωτικά', συνήθως χρησιμοποιείται όταν πρέπει να τονισθεί η ελάχιστη υποχρέωση) άρα, αν θέλει ο διδάσκων δεν οργανώνει  καμία γραπτή δοκιμασία...

Η γρήγορη παρατήρηση, παρακαλώ επιτρέψτε μου,  είναι ότι, δεν προβάλλονται όσο θα έπρεπε τα 3 πρώτα και πολύ ουσιαστικά για την αξιολόγηση των μαθητών κριτήρια), ενώ μας απασχολεί το 4ο κριτήριο, πιθανόν γιατί έχουμε ως δεδομένο, παγιωμένο και 'εύκολο' τρόπο αξιολόγησης το 'διαγώνισμα' (το οποίο, μάλιστα, το έχουμε στο μυαλό μας ως συντόμευση του όρου 'γραπτό διαγώνισμα'..)

Αγαπητοί συνάδελφοι, προσωπικά θα επέλεγα τον ουσιαστικότερο (και δικαιότερο) τρόπο για τους πολύ διαφορετικούς (στην εποχή μας), μαθητές... διαφορετικούς μεταξύ τους...οι ατομικές και ομαδικές εργασίες απελευθερώνουν τις ικανότητες των μαθητών, ενισχύεται η αυτοπεποίθηση τους, καλλιεργείται κλίμα αποδοχής και εμπιστοσύνης μεταξύ όλων.

Αγαπητή κ. υφυπουργέ, οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι, παρακαλώ εκ μέρους της σχολικής μας κοινότητας, να είναι πραγματικά διευκρινιστικές και όχι copy paste των νόμων..

Νίκος Γράψας, Δ/ντής του 1ου Γυμνασίου Ζακύνθου (μετά από συζήτηση με τους συναδέλφους του Σχολείου μας).

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Εκπαιδευτικοί: Ποια μέρα θα πιστωθεί στους λογαριασμούς μονίμων και αναπληρωτών η επόμενη μισθοδοσία
Εκπαιδευτικοί: Η μισθοδοσία σε μόνιμους και αναπληρωτές μέσα στον Απρίλιο
Εκπαιδευτικοί: Ποια μέρα θα πιστωθεί στους λογαριασμούς μονίμων και αναπληρωτών η επόμενη μισθοδοσία
22_12_17disprosita.jpeg
Οι νέοι καθαροί μισθοί των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε προβληματικές - παραμεθόριες περιοχές
Αυξήσεις και νέα δεδομένα στους μισθούς για όσους υπηρετούν σε δυσπρόσιτες περιοχές
Οι νέοι καθαροί μισθοί των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε προβληματικές - παραμεθόριες περιοχές