αγγελος συριγος
Να καταγγείλουν οι γονείς περιπτώσεις εκπαιδευτικών που αρνούνται να κάνουν τηλεκπαίδευση σε υπό κατάληψη σχολεία ζητά ο υφυπουργός Παιδείας.

Για κυρώσεις στους εκπαιδευτικούς που δεν μπαίνουν στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης του Webex για να κάνουν μάθημα όταν τα σχολεία τους είναι υπό κατάληψη, μίλησε το Σάββατο ο υφυπουργός Παιδείας, Άγγελος Συρίγος.

Μιλώντας στην ΕΡΤ και στην εκπομπή «ΕΠΤΑ» που παρουσιάζει η Βάλια Πετούρη και απαντώντας σε ερώτηση  πολιτών που μετέφεραν οι δημοσιογράφοι, σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που αρνούνται να κάνουν τηλεκπαίδευση σε υπό κατάληψη σχολεία, δήλωσε: «ό,τι πρόβλημα υπάρχει σχετικά με τέτοιες περιπτώσεις καθηγητών, καταγγελία για να αντιμετωπιστεί από την περιφερειακές διευθύνσεις και στη συνέχεια να αντιμετωπιστεί από το υπουργείο. Δεν μπορούμε να αφήνουμε τα παιδιά χωρίς μάθημα».
 

Δείτε εδώ το βίντεο της εκπομπής (τα τελευταία λεπτά)

Τι προβλέπει η νομοθεσία για την τηλεκπαίδευση σε υπό κατάληψη σχολεία- Απεργία-αποχή κήρυξε η ΟΛΜΕ

Παράλληλα καταγγελίες περί πιέσεων σε εκπαιδευτικούς για τη διενέργεια τηλεκπαίδευσης σε υπό κατάληψη σχολεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας. Η ΟΛΜΕ κήρυξε απεργία–αποχή, ενώ, σύμφωνα με σωματεία, οι διδάσκοντες δεν υποχρεούνται να παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Απεργία αποχή από την ΟΛΜΕ

Με νέα ανακοίνωσή της, η ΟΛΜΕ υπενθυμίζει ότι σύμφωνα με απόφαση της ΓΣ των Προέδρων στις 25/9/2021 έχει κηρυχθεί απεργία αποχή από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία.

Η Ομοσπονδία υπογραμμίζει επίσης ότι σε κάθε περίπτωση ότι οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας ορίζει:

«1. Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».

Συνεπώς ανεξάρτητα από την κηρυχθείσα απεργία-αποχή είναι σαφές ότι οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις υπό κατάληψη σχολικές μονάδες.

Οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να παρέχουν τηλεκπαίδευση

Ενημέρωση για την τηλεκπαίδευση και τις προβλέψεις του νόμου παρέχει και η Α' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής, τονίζοντας ότι «δεν υπάρχει κανένα σημείο του νομοθετικού πλαισίου που να υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο από αυτό στο οποίο υπηρετούν (οργανική θέση, απόσπαση, προσωρινή τοποθέτηση κλπ)».

«Αυτός άλλωστε είναι ο λόγος που αντίστοιχες “προτροπές” διευθυντών σχολικών μονάδων δεν επικαλούνται κανένα νόμο», υπογραμμίζει παράλληλα το σωματείο των εκπαιδευτικών.

Το σωματείο αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Υπενθυμίζουμε σε κάθε περίπτωση ότι οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας αναφέρει: «1. Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».  

Συνεπώς ανεξάρτητα από την κηρυχθείσα απεργία-αποχή είναι σαφές ότι οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις υπό κατάληψη σχολικές μονάδες. Υπενθυμίζεται παράλληλα και η καταδικαστική για το υπουργείο Παιδείας και την εταιρία Cisco, απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (στις 16/11/2021, με την 50/2021) για τη διακινδύνευση - παραβίαση των Προσωπικών Δεδομένων».

Η Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής

Παράλληλα κάποιοι Διευθυντές Εκπαίδευσης, σύμφωνα με καταγγελίες ΕΛΜΕ έφτασαν στο σημείο να απειλούν με ΕΔΕ όσους κι όσες εκπαιδευτικούς δεν θα εφάρμοζαν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μάλιστα, αποκαλύφθηκε ότι λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία για τις γιορτές διατυπώθηκαν απειλές ακόμη και για περικοπή μισθού για τον ίδιο λόγο!

Η Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής η οποία προχωρά σήμερα σε παράσταση διαμαρτυρίας, είναι ενδεικτική για το θέμα:

Από τη Δευτέρα, 10/1, υπάρχουν πολλές δεκάδες καταλήψεις σε σχολεία πανελλαδικά που πυροδοτήθηκαν από το ανοργάνωτο και εγκληματικό άνοιγμα των σχολείων. Ουσιαστικά, η αιτία είναι η απουσία νέων μέτρων μετά την τεράστια έξαρση του κορονοϊού για την προστασία μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους.  

Με βάση τις σχετικές διατάξεις οι διευθυντές ΔΕ καλούν τους εκπαιδευτικούς σε τηλεκπαίδευση μέσω webex και σε καταγραφή των απουσιών. Στην ΕΛΜΕ μας είχαμε καταλήψεις σε 4 σχολεία ως τώρα και βρεθήκαμε μπροστά σε μια απαράδεκτη και προκλητική συμπεριφορά! Ο διευθυντής ΔΕ και ο προϊστάμενος εκπαιδευτικών θεμάτων στη Δυτική Αττική, σε σχέση με πολλές άλλες ΔΔΕ, προχώρησαν πολύ περισσότερο και ξεπέρασαν σχεδόν κάθε όριο!… Έφτασαν στο σημείο να απειλούν με ΕΔΕ όσους κι όσες συναδέλφους δεν θα εφάρμοζαν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μάλιστα, αποκαλύφθηκε ότι λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία για τις γιορτές διατυπώθηκαν απειλές ακόμη και για περικοπή μισθού για τον ίδιο λόγο!

Να υπογραμμίσουμε και τα σημαντικά πορίσματα της Αρχής Προστασίας Δεδομένων που κατακεραυνώνουν κυριολεκτικά το υπουργείο για την τηλεκπαίδευση μέσω webex επειδή δεν έχει υπάρξει προστασία των προσωπικών δεδομένων σχεδόν 1,5 εκατ μαθητών και εκπαιδευτικών. Με αυτά τα δεδομένα, πώς πιεζόμαστε οι εκπαιδευτικοί ακόμη και με απειλές να χρησιμοποιήσουμε αυτό το τόσο προβληματικό μέσο;;;

Η εξοργιστική και προκλητική στάση της ΔΔΕ Δ. Αττικής, πέρα από καταφανώς αντισυναδελφική και αντιπαιδαγωγική, φαίνεται να αγνοεί ή και να αδιαφορεί για τις σχετικές αποφάσεις τόσο των ΕΛΜΕ όσο και της ΟΛΜΕ. Έχουν επανειλημμένα  και με επαρκή επιχειρηματολογία, τοποθετηθεί ενάντια στη διενέργεια τηλεκπαίδευσης κατά τη διάρκεια σχολικών  καταλήψεων, όπως και στον ταυτόχρονο αποκλεισμό των καταληψιών από την τηλεκπαίδευση, αν αυτή υλοποιείται τελικά. 

Καταρχάς, παιδαγωγικά, το τελευταίο θα ήταν καταστροφικό, καθώς θα δυναμίτιζε το σχολικό κλίμα και τις σχέσεις εκπαιδευτικών-μαθητών, καθιστώντας τους πρώτους καταδότες των δεύτερων. Ιδίως σε μια περίοδο που οι εκπαιδευτικοί οι ίδιοι δέχονται τον προκλητικό αυταρχισμό του υπουργείου, θα ήταν αντιφατικό και υποκριτικό να συμβάλουν στην καταστολή των μαθητικών αγώνων, παρά τις ενστάσεις που μπορεί να υπάρχουν σε κάποιες περιπτώσεις. Επιπλέον, ισχύουν όλες οι αντιρρήσεις, που εκφράζαμε και θα εκφράζουμε για την τηλεκπαίδευση, με πρώτη και κύρια ότι δεν είναι εκπαίδευση! 

Ακόμη δεν είναι αυτονόητη η κατοχή του απαραίτητου ηλεκτρονικού εξοπλισμού από τους μαθητές. Αυτό ισχύει στο πολλαπλάσιο όταν μιλάμε για περιοχές όπως ο Δήμος Φυλής, με φτωχά και λαϊκά στρώματα κυρίως. Εννοείται ότι ούτε οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να κατέχουν ή να χρησιμοποιούν δικό τους εξοπλισμό για την τηλεκπαίδευση (ν.4807, αρ.12 στο ΦΕΚ Α' 96/11-06-2021). Ως γνωστόν, ακόμη ζούμε στον καπιταλισμό, όπου τα μέσα παραγωγής, τα εργαλεία της εργασίας μας, είναι ιδιοκτησία του κάθε εργοδότη και το υπουργείο, ο εργοδότης μας, οφείλει να μας τα παρέχει. 

Σχετικά με τα προηγούμενα θυμίζουμε ότι εξακολουθούν να είναι σε πλήρη ισχύ 3 αποφάσεις της ΟΛΜΕ για αποχή
 
 1] από την τηλεκπαίδευση σε περίπτωση μαθητικών καταλήψεων (απεργία-αποχή),
 2] από την τηλεκπαίδευση με δικά μας μέσα,
 3]  από κάθε είδους μετάδοση μέσω κάμερας μαθημάτων που γίνονται δια ζώσης στο σχολείο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες