Τις επιφυλάξεις της διατηρεί για την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων τη φετινή σχολική χρονιά η Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών (ΕΤΕ).
Μάλιστα, προτείνει τη μη εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων για την σχολική χρονιά 2021-22 ή την προαιρετική πιλοτική εφαρμογή της με μειωμένη ποσόστωση (π.χ. 25% από την υπάρχουσα του 50%).
«Η πιλοτική εφαρμογή προτείνεται και για την προετοιμασία των μαθητών της Β΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ., ώστε να μην αιφνιδιαστούν την επόμενη σχολική χρονιά, που θα βρίσκονται στην, κρίσιμη για πολλούς από αυτούς, Γ’ τάξη, για την απόκτηση του πτυχίου τους ή την είσοδό τους σε ανώτατες σχολές» εξηγεί η ΕΤΕ.
«Η εφαρμογή της ΤΘΔΔ θέλει μεγάλη προσοχή στην εφαρμογή της, γιατί το εκπαιδευτικό μας σύστημα και ιδιαίτερα η Επαγγελματική Εκπαίδευση δεν αντέχει άλλους πειραματισμούς και αποτυχίες» επισημαίνει.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, δεν έχουν υλοποιηθεί κάποια σημαντικά σημεία για τη σωστή εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί οι ερωτήσεις στα μαθήματα ειδικότητας (Β ΕΠΑ.Λ.), ώστε να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να προετοιμάσουν τους μαθητές τους.
Επίσης, πολλοί μαθητές παρουσιάζουν μεγάλες αδυναμίες και κενά στις απαραίτητες γνώσεις λόγω τηλεκπαίδευσης των προηγούμενων ετών, ενώ πολλά ΕΠΑ.Λ. στελεχώθηκαν πολύ αργά με εκπαιδευτικούς με αποτέλεσμα να δυσκολευτούν να καλύψουν τη διδακτέα ύλη.
Τέλος, υπογραμμίζει ότι αρκετοί μαθητές και εκπαιδευτικοί «είτε νόσησαν από τον Covid-19, είτε αναγκάστηκαν να μπουν σε καραντίνα, είτε νοσούν ακόμη ή πιθανόν θα νοσήσουν το επόμενο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται αρκετά μαθησιακά κενά».
Η θέση της ΕΤΕ για την Τράπεζα θεμάτων στα ΕΠΑΛ
Η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στα ΕΠΑΛ από τη φετινή σχολική χρονιά, έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στα σχολεία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης δημιουργώντας πολλά ερωτηματικά στους εκπαιδευτικούς και ανησυχία στους μαθητές και τους γονείς τους.
Η ΕΤΕ βασικά θεωρεί ότι η σωστή εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΤΘΔΔ) στα ΕΠΑΛ, μακροπρόθεσμα θα έχει θετικά αποτελέσματα στην εκπαιδευτική διαδικασία όπως:
- αναβάθμιση του πτυχίου και του απολυτηρίου
- ευκολότερη σύγκρισή του πτυχίου ειδικότητας ΕΠΑ.Λ με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά πτυχία
- κάλυψη των βασικότερων θεμάτων της ειδικότητας
- διασφάλιση της ποιότητας σε όλα τα ΕΠΑ.Λ. της χώρας
- μείωση της «εξαρτώμενης ωφελιμιστικής» σχέσης μαθητή και καθηγητή και αύξηση της διαφάνειας
Όμως για την σωστή εφαρμογή της ΤΘΔΔ θα πρέπει:
- Να μην αποπροσανατολιστεί η μαθησιακή διαδικασία σε βάρος των απαραίτητων τεχνικών γνώσεων που απαιτεί η απόκτηση ενός πτυχίου.
- Να ληφθεί υπόψη ότι πολλοί μαθητές αντιμετωπίζουν μαθησιακά και άλλα σοβαρά προβλήματα, τα οποία δεν πρέπει να παραμεληθούν ώστε να καλυφθεί η διδακτέα ύλη.
- Να μην γίνει η Τράπεζα θεμάτων αιτία κατηγοριοποίησης των σχολείων.
- Να επανεξεταστούν τα αναλυτικά και τα ωρολόγια προγράμματα των ΕΠΑ.Λ. ώστε να είναι εφικτή και ουσιαστική η εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων.
- Να επανεξεταστεί ο αριθμός των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων των ΕΠΑ.Λ. ώστε να υπάρξει δίκαιη αναλογία σε σχέση με τα ΓΕ.Λ.
- Να επανεξεταστούν τα επιλεχθέντα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, ανάλογα με τις επιστημονικές ανάγκες κάθε ειδικότητας.
- Να προβλεφθούν τα κατάλληλα μέτρα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που θα προκύψουν από την εφαρμογή της ΤΘΔΔ, όπως για παράδειγμα η ενισχυτική διδασκαλία.
Τα παραπάνω όμως δεν έχουν ως τώρα υλοποιηθεί ή διασφαλιστεί και επιπρόσθετα:
Δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί (έχει σχεδόν τελειώσει το Α΄ τετράμηνο του σχ. έτους 2021-22) οι ερωτήσεις της Τράπεζας θεμάτων στα μαθήματα ειδικότητας (Β ΕΠΑ.Λ.), ώστε να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να προετοιμάσουν τους μαθητές τους (διατύπωση ερωτήσεων, αποσαφήνιση αποριών κλπ.).
Οι μαθητές, λόγω της τηλεκπαίδευσης των προηγούμενων ετών, παρουσιάζουν μεγάλες αδυναμίες και κενά στις απαραίτητες γνώσεις, ώστε να καλυφθεί ουσιαστικά και όχι τυπικά η προβλεπόμενη ύλη.
Πολλά ΕΠΑ.Λ. στελεχώθηκαν πολύ αργά με εκπαιδευτικούς (και σε κάποιες περιπτώσεις σε ολόκληρη τη χώρα υπάρχουν ακόμη κενά) με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να δυσκολευτούν να καλύψουν τη διδακτέα ύλη και κατά συνέπεια τις ερωτήσεις της τράπεζας θεμάτων.
Πολλοί μαθητές, αλλά και αρκετοί εκπαιδευτικοί, είτε νόσησαν από τον Covid-19, είτε αναγκάστηκαν να μπουν σε καραντίνα, είτε νοσούν ακόμη ή πιθανόν θα νοσήσουν το επόμενο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται αρκετά μαθησιακά κενά, τα οποία δύσκολα θα μπορέσουν να καλυφθούν, χωρίς τουλάχιστον την γενναία περιστολή της εξεταστέας ύλης της Τράπεζας θεμάτων.
Για τους παραπάνω λόγους η ΕΤΕ προτείνει την μη εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων για την σχολική χρονιά 2021-22 ή την προαιρετική πιλοτική εφαρμογή της με μειωμένη ποσόστωση (π.χ. 25% από την υπάρχουσα του 50%).
Η πιλοτική εφαρμογή προτείνεται και για την προετοιμασία των μαθητών της Β΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ., ώστε να μην αιφνιδιαστούν την επόμενη σχολική χρονιά, που θα βρίσκονται στην, κρίσιμη για πολλούς από αυτούς, Γ’ τάξη, για την απόκτηση του πτυχίου τους ή την είσοδό τους σε ανώτατες σχολές.
Η εφαρμογή της ΤΘΔΔ θέλει μεγάλη προσοχή στην εφαρμογή της, γιατί το εκπαιδευτικό μας σύστημα και ιδιαίτερα η Επαγγελματική Εκπαίδευση δεν αντέχει άλλους πειραματισμούς και αποτυχίες.
Το ΔΣ της ΕΤΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη