Χωρίς συμβατικό δημόσιο Γυμνάσιο κινδυνεύει να μείνει ολόκληρη η περιοχή του Κολωνακίου, καθώς ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α' Αθήνας αποφάσισε τη μετατροπή του 26ου Γυμνασίου σε Πειραματικό.
Μάλιστα, όπως καταγγέλλει ο Α΄ Σύλλογος Αθηνών ΠΕ, «η εισήγηση έγινε χωρίς να υπάρχει σχετική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και χωρίς καν να έχει ενημερωθεί η σχολική μονάδα».
Έτσι, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, «οι μαθητές μιας ολόκληρης περιοχής του κέντρου της Αθήνας, δηλαδή οι μαθητές του 14ου, του 15ου και του 16ου Δημ. Σχ. Αθηνών θα στερηθούν το δικαίωμα να φοιτήσουν στο Γυμνάσιο της γειτονιάς τους».
«Απαιτούμε από τον ΔΔΕ Α΄ Αθήνας να μην γυρίσει την πλάτη στους συναδέλφους, να μην αφήσει μια ολόκληρη περιοχή χωρίς Γυμνάσιο και να αποσύρει την εισήγηση του για να γίνει Πειραματικό το 26ο Γυμνάσιο», σημειώνει ο Α΄ Σύλλογος Αθηνών ΠΕ.
Υπενθυμίζεται ότι ανάστατοι είναι και γονείς της περιοχής. Συγκεκριμένα, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 14ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών «Δημήτρης Πικιώνης» ζητά ενημέρωση για το θέμα, καθώς «η αιφνίδια αυτή απόφαση καταργεί κάθε δυνατότητα οικογενειακού προγραμματισμού».
Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση του Α' Συλλόγου Αθηνών ΠΕ:
Να ανακληθεί η αυταρχική και αντιπαιδαγωγική εισήγηση του ΔΔΕ Α΄ Αθήνας για την μετατροπή του 26ου Γυμνασίου σε Πειραματικό Γυμνάσιο
Ο Α΄ Σύλλογος Αθηνών καταγγέλλει την αυταρχική και αντιπαιδαγωγική εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Α΄ Αθήνας για να μετατραπεί σε Πειραματικό Γυμνάσιο το 26ο Γυμνάσιο Αθήνας. Επισημαίνουμε ότι η εισήγηση έγινε χωρίς να υπάρχει σχετική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και χωρίς καν να έχει ενημερωθεί η σχολική μονάδα. Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 26ου Γυμνασίου εκφράζει την πλήρη αντίθεση του στην απόφαση αυτή και έχει την απόλυτη συμπαράσταση της Β΄ΕΛΜΕ Αθήνας.
Αν το 26ο Γυμνάσιο Αθήνας γίνει Πειραματικό, οι μαθητές μιας ολόκληρης περιοχής του κέντρου της Αθήνας, δηλαδή οι μαθητές του 14ου, του 15ου και του 16ου Δημ. Σχ. Αθηνών θα στερηθούν το δικαίωμα να φοιτήσουν στο Γυμνάσιο της γειτονιάς τους. Αλήθεια τι προβλέπει ο ΔΔΕ Α΄ Αθήνας και το Υπουργείο για τα παιδιά αυτά; Το μοναδικό Γυμνάσιο που λειτουργεί εκεί είναι το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, στην Σκουφά, ενώ πολύ κοντά λειτουργούν το 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο και το 2ο Πρότυπο ΓΕΛ. Ήδη το 26ο Γυμνάσιο όπως και το 26ο ΓΕΛ χρειάζονται την οικονομική στήριξη και την άμεση κτιριακή συντήρηση τους.
Ποιες συνέπειες έχει η μετατροπή ενός σχολείου σε Πειραματικό ή Πρότυπο με διαχρονική ευθύνη όλων των κυβερνήσεων:
-Ισχύει το διαφοροποιημένο πρόγραμμα σπουδών. Αποτέλεσμα είναι η άμεση κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων. Αλλάζει ριζικά το σχολείο, τόσο στη μορφή όσο και στο περιεχόμενο.
-Καταργείται η οργανικότητα των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα σχολεία αυτά, ενώ η τοποθέτηση τους επί θητεία πραγματοποιείται κατόπιν σκληρής αξιολόγησης.
-Αν ένα σχολείο μετατραπεί σε Πρότυπο ή Πειραματικό, οι ήδη υπηρετούντες σε αυτό χάνουν αυτόματα την οργανική τους. Μπορούν να παραμείνουν με διετή θητεία κατά την οποία θα πρέπει να φροντίσουν για την αυτοεπιμόρφωσή τους, και τον ατομικό τους φάκελο καθώς θα ακολουθήσει σχετική αξιολόγησή τους για το αν θα παραμείνουν ή όχι στο σχολείο. Αντί να επικεντρωθούν στα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα ωθούνται σε ένα ατέρμονο κυνήγι προσόντων, προκειμένου να διατηρήσουν την έτσι κι αλλιώς επισφαλή θέση τους.
- Σχολικές μονάδες και εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε μια διαρκή διαδικασία σκληρών αξιολογήσεων.
-Η χρηματοδότηση τους γίνεται και από χορηγίες, δωρεές, επιχορηγήσεις από διάφορες πηγές δηλαδή χορηγοί, εταιρείες, (αυτό γίνεται προσπάθεια να επεκταθεί σε όλα τα σχολεία βάσει του πρόσφατου ν. 4823/21) επιχειρηματικοί όμιλοι δρουν ανεξέλεγκτα στο χώρο του σχολείου παρεμβαίνοντας στη συνείδηση των μαθητών μας.
-Οι μαθητές εισάγονται μετά από εξετάσεις στα Πρότυπα ή με κλήρωση στα Πειραματικά, άρα γίνεται επιλογή μαθητών και όχι με βάση την περιοχή που μένει ο μαθητής. Συνεπώς το σχολείο παύει να είναι το σχολείο της γειτονιάς και οι μαθητές αναγκάζονται να φοιτούν σε άλλα σχολεία μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.
- Η λειτουργία των Πειραματικών δεν προάγει την πραγματική ανάπτυξη Πειραματικής Παιδαγωγικής προς όφελος του δημόσιου σχολείου. Αντίθετα, αξιοποιούνται ως προπομπός αντιεκπαιδευτικών μέτρων όπως η αξιολόγηση και η «αντεστραμμένη μάθηση».
Απαιτούμε από τον ΔΔΕ Α΄ Αθήνας να μην γυρίσει την πλάτη στους συναδέλφους, να μην αφήσει μια ολόκληρη περιοχή χωρίς Γυμνάσιο και να αποσύρει την εισήγηση του για να γίνει Πειραματικό το 26ο Γυμνάσιο.
Απαιτούμε από το ΥΠΑΙΘ να δείξει επιτέλους σεβασμό στους εκπαιδευτικούς που τόσα χρόνια, και ειδικά κατά την περίοδο της πανδημίας, κράτησαν και κρατούν όρθιο το δημόσιο σχολείο!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη