Κοινοβουλευτική Αναφορά για τους «κλειδωμένους» πίνακες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, κατέθεσε στη Βουλή ο Βουλευτής Έβρου Αναστάσιος Δημοσχάκης, διαβιβάζοντας στο Υπ. Παιδείας, για ενημέρωση και τυχόν ενέργειες, την επιστολή ενός νεαρού Εβρίτη, εκπαιδευτικού της Ειδικής Αγωγής.
Να σημειωθεί ότι χθες, η υφυπουργός Παιδείας απάντησε για το ζήτημα αυτό στη Βουλή ότι με το υπ’ αριθ. πρωτ. 167857/ΓΔ5/22-12-2021 έγγραφο, το Υ.ΠΑΙ.Θ. υπέβαλε αίτημα προς τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π. για την, κατά την παρ. 1 του άρθρου 54 του ίδιου νόμου, προκήρυξη της διαδικασίας κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, των υποψήφιων για την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικο (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), καθώς και για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Η επιστολή
Με την επιστολή αυτή θα ήθελα να σας γνωστοποιήσω ένα ζήτημα επαγγελματικής φύσεως που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ειδικής αγωγής και κατ’ επέκταση εγώ προσωπικά ως ειδικός παιδαγωγός. Σας παρακαλώ για κοινοποίηση του προβλήματος αυτού στη Βουλή των Ελλήνων.
Είμαι απόφοιτος Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής (ΠΕ71) από τον Ιούνιο του 2019 και παραμένω αποκλεισμένος από τα ελληνικά σχολεία, διότι έχουν «κλειδώσει» οι πίνακες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης από τον Μάιο του 2019. Αυτό έχει ως συνέπεια να μην μπορώ να εργαστώ στον πολύπαθο αυτόν κλάδο, στον οποίο υφίστανται χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά, παρότι δεν καθυστέρησα καθόλου στην ολοκλήρωση των προπτυχιακών σπουδών μου. Για τρεις σχολικές χρόνιες στερούμαι το αναφαίρετο δικαίωμά μου για εργασία και βιώνω μία πρωτοφανή αδικία μαζί με τους συναδέλφους μου, οδηγούμενος στον εργασιακό αποκλεισμό. Ταυτόχρονα, σχεδιάζονται μόνιμοι διορισμοί στην ειδική αγωγή από τους τωρινούς πίνακες ειδικής αγωγής, πράγμα άδικο, καθώς, αν συμβεί αυτό, δεν θα μπορέσει να συμμετάσχει μεγάλο μέρος εκπαιδευτικών στη διαδικασία διορισμών, για δεύτερη φορά σε μία τριετία.
Με βάση τα προβλεπόμενα, η ισχύς των προηγούμενων πινάκων Ειδικής Αγωγής, από τους οποίους εξαιρέθηκαν χιλιάδες απόφοιτοι χωρίς δική τους υπαιτιότητα, διαρκεί μέχρι τη λήξη της φετινής σχολικής χρονιάς (2021-2022). Επομένως, οι νέοι προσωρινοί πίνακες θα πρέπει να καταρτιστούν μέχρι τον Αύγουστο, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε πολλούς εκπαιδευτικούς να εργαστούν στα δημόσια σχολεία από το ερχόμενο σχολικό έτος. Ωστόσο, βρισκόμαστε στα τέλη του Φλεβάρη και ακόμη δεν υπάρχει ενημέρωση από το αρμόδιο Υπουργείο για το ζήτημα αυτό, ούτε έχει αναρτηθεί κάποια προκήρυξη από το Α.Σ.Ε.Π. Εάν ωστόσο, δεν ανακοινωθεί εγκαίρως η προκήρυξη για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, τότε είναι ορατός ο κίνδυνος αποκλεισμού για τέταρτη διαδοχική σχολική χρονιά από την εκπαίδευση και στέρησης ακόμη ενός χρόνου εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας, εξαιτίας των ενεργειών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Αυτό το ζήτημα, εκτός από τους αποφοίτους των δύο προπτυχιακών τμημάτων Ειδικής Αγωγής (Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας), απασχολεί και εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων. Στις ειδικότητες αυτές περιλαμβάνονται οι Νηπιαγωγοί Ειδικής Αγωγής, οι Σχολικοί Νοσηλευτές, οι Ψυχολόγοι, οι Εργοθεραπευτές, οι Λογοθεραπευτές, οι καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό. Επιπροσθέτως, υπενθυμίζω ότι πολλοί εκπαιδευτικοί δεν εργάζονται εξαιτίας λάθους στην πληρωμή του παραβόλου κατά τη διαδικασία πρόσληψης από το σύστημα του Α.Σ.Ε.Π.
Συν τοις άλλοις, αυτήν την στιγμή στην Πρωτοβάθμια Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, εργάζονται δάσκαλοι ΠΕ70 ως εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης, παρότι δεν διαθέτουν κατάρτιση στην ειδική αγωγή, λόγω του ότι υφίστανται πολλά εκπαιδευτικά κενά, τα οποία όμως δεν αναπληρώνονται από ειδικούς παιδαγωγούς που βρίσκονται εκτός πινάκων. Αντιλαμβάνεται κανείς λοιπόν ότι υποβαθμίζεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, μιας και εργάζονται στον κλάδο αυτόν εκπαιδευτικοί χωρίς την απαιτούμενη κατάρτιση, ενώ παραμένει αποκλεισμένο εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό. Ταυτόχρονα, πολλοί γονείς παιδιών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αναγκάζονται να πληρώνουν μηνιαίως ένα μεγάλο ποσό σε Ειδικούς Βοηθούς, παρότι τα παιδιά τους δικαιούνται υποστήριξη στη σχολική τάξη από αναπληρωτή εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης, διορισμένο από το κράτος.
Αιτούμαι την τοποθέτηση και δέσμευση της Υπουργού Παιδείας, κυρίας Νίκης Κεραμέως και του προέδρου του Α.Σ.Ε.Π., κυρίου Αθανασίου Παπαϊωάννου, για τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών και προθεσμιών, ώστε να αποφευχθεί η αδικαιολόγητη ανεργία χιλιάδων εκπαιδευτικών. Ακόμη, στην περίπτωση που υπάρξουν νέοι διορισμοί στην ειδική αγωγή, κάνω έκκληση για πραγμάτωσή τους από τους επόμενους οριστικούς πίνακες, ώστε να μην στερηθούμε χιλιάδες εκπαιδευτικοί την διεκδίκηση μόνιμης θέσης στον κλάδο μας για ακόμη μία φορά.
Με την ευαισθησία που γνωρίζω ότι σας διακρίνει για την επίλυση των προβλημάτων των Ελλήνων πολιτών, ευελπιστώ ότι θα λάβετε υπόψη τα αιτήματά μου και θα προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για γνωστοποίησή τους στους αρμόδιους φορείς.
Με εκτίμηση
…………..
Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΠΕ71)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη