arvanitis
Την επιλεκτική εφαρμογή του Ενωσιακού και Διεθνούς Δικαίου για την ισότιμη μεταχείριση των προσφύγων στην Ελλάδα φέρνει στην Κομισιόν ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Αρβανίτης

Την επιλεκτική και πλημμελή εφαρμογή του Ενωσιακού και Διεθνούς Δικαίου για την ισότιμη μεταχείριση των προσφύγων στη χώρα μας φέρνει ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ο Κώστας Αρβανίτης, με αφορμή τον αποκλεισμό των παιδιών-προσφύγων από την ομαλή και αδιάκοπη πρόσβαση στο Εθνικό Εκπαιδευτικό σύστημα.

Όπως τονίζει σε σχετική ερώτηση, δεν είναι η πρώτη φορά που όργανο της ΕΕ θα εστιάσει στις σοβαρές ελλείψεις και ανεπάρκειες της ελληνικής Πολιτείας στα ζητήματα της εκπαίδευσης που παρέχεται στα προσφυγόπουλα, είναι όμως σίγουρα η στιγμή της πιο κατεπείγουσας ανάγκης: οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις με τις μετακινήσεις προσφύγων, και ιδίως με την εκκένωση της δομής του Ελαιώνα μεσούσης της σχολικής χρονιάς, δημιουργούν συνθήκες ακραίας αποσταθεροποίησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ακριβώς για τα παιδιά εκείνα που είναι τα πλέον ευάλωτα και έχουν ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη σταθερότητας.

Μάλιστα τώρα, πέρα από την «ομοβροντία» οργανώσεων και φορέων της Κοινωνίας των πολιτών, τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν και οι κατεξοχήν αρμόδιοι δημόσιοι λειτουργοί και συγκεκριμένα είκοσι Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων που με επιστολή τους σκιαγραφούν το πρόβλημα.

Στην πραγματικότητα, η κυβερνητική πρακτική μετατρέπει πολλά μικρά προσφυγόπουλα σε εκπαιδευτικούς πρόσφυγες, μέσα στις ήδη δύσκολες συνθήκες που βιώνουν αυτά και οι οικογένειές τους.

Κι όλα αυτά σε μια περίοδο που η κυβέρνηση δεν μπορεί ούτε καν να επικαλεστεί τις ακραίες συνθήκες που είχε δημιουργήσει στην αρχή της πανδημίας ο Covid-19 στη χώρα μας, και που επίσης χάρη στους κυβερνητικούς χειρισμούς και αποφάσεις είχαν οδηγήσει σε ουσιαστικό αποκλεισμό από την εκπαιδευτική διαδικασία για τα προσφυγόπουλα στις δομές. Μάλιστα ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ / The Left είχε αναδείξει το ζήτημα με προηγούμενη ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη με τις απαράδεκτες πρακτικές της δίνει για μια ακόμη φορά το μέτρο του πώς εννοεί την ένταξη προσφύγων και μεταναστών στην Ελληνική Κοινωνία», σχολιάζει ο Κώστας Αρβανίτης.  «Δεν πιστεύει στην ένταξη, και την υπονομεύει χάριν μιας επικίνδυνης ακροδεξιάς εμμονής περί δήθεν «αποτροπής». Νομίζει ότι «τιμωρεί» τους πρόσφυγες, αλλά στην πραγματικότητα τιμωρεί την Ελληνική Κοινωνία ιδρυματοποιώντας και περιθωριοποιώντας τα προσφυγόπουλα. Η παροχή εκπαίδευσης στα προσφυγόπουλα δεν είναι μόνο ρητή υποχρέωση της χώρας στη διεθνή έννομη τάξη, δεν είναι μόνο υποχρέωση απέναντι στα προσφυγόπουλα, είναι υποχρέωση απέναντι στην Ελληνική Κοινωνία, όρος σταθερότητας, ασφάλειας και κοινωνικής ανάπτυξης. Και με τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις, η υποχρέωση αυτή όχι μόνο δεν εκπληρώνεται επαρκώς, αλλά στο βαθμό που εκπληρώνεται αυτό γίνεται στη βάση του απαράδεκτου και ντροπιαστικού αφηγήματος της Ακροδεξιάς περί «πραγματικών» και «μη πραγματικών» προσφύγων».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης του Κώστα Αρβανίτη:

Θέμα: Πρόσβαση στην εκπαίδευση προσφύγων σχολικής ηλικίας στην Ελλάδα

Όπως επισημάναμε και στην από 10.03.21 γραπτή ερώτηση μας[1] διαπιστώνεται διαχρονικό πρόβλημα απρόσκοπτης πρόσβασης των παιδιών-προσφύγων και μεταναστών στην τυπική εκπαίδευση στην Ελλάδα.

Με επιστολή τους, είκοσι Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων διαμαρτύρονται ότι δομές κλείνουν και προσφυγόπουλα μεταφέρονται μεσούσης της σχολικής χρονιάς σε άλλες, όπου τηρούνται μέτρα υψίστης ασφαλείας που προσιδιάζουν σε φυλακές (τσιμεντένια τείχη, πύλες τουρνικέ, ρομποτικές κάμερες, drones, κ.λπ.)[2]

Η δομή του Ελαιώνα θα κλείσει πριν ολοκληρωθεί το σχολικό έτος (31.05), με την εκκένωση να έχει ήδη ξεκινήσει και περίπου 300 πρόσφυγες-μαθητές όμορων σχολείων να αποκλείονται αναγκαστικά από την εκπαιδευτική διαδικασία, με αποτέλεσμα την ακραία αύξηση της σχολικής διαρροής.[3]

Περαιτέρω, αναφέρουν ότι εφαρμόζονται μέτρα που δυσχεραίνουν τη φοίτηση και την ομαλή σχολική-κοινωνική ένταξη του μαθητικού προσφυγικού πληθυσμού, τα παιδιά αυτά αποστερούνται των θεμελιωδών δικαιωμάτων τους, επιτείνεται η ιδρυματοποίησή τους σε συνθήκες εγκλεισμού, και ανακύπτει μείζον πρόβλημα παροχής ισότιμης, συμπεριληπτικής και ποιοτικής εκπαίδευσης σε όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά-πρόσφυγες.

Επιπλέον, o Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου διαχώρισε συλλήβδην δημοσίως τα προσφυγόπουλα σε “πραγματικά” (εξ Ουκρανίας) και “μη πραγματικά” (λοιπών χωρών) που τελικά δεν αντιμετωπίζονται ισότιμα, επιβεβαιώνοντας πανηγυρικά ότι το αντίστοιχο ενωσιακό και διεθνές νομικό πλαίσιο4 εφαρμόζεται επιλεκτικά και πλημμελώς στην Ελλάδα.

Ερωτάται η Επιτροπή:

Πώς προτίθεται να παρέμβει για να διασφαλίσει ότι κάθε παιδί-πρόσφυγας ανεξαιρέτως απολαμβάνει πλήρως, έμπρακτα και ουσιωδώς τα σχετικά δικαιώματα;

[1]  europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2021-001357_EL.html

[2] https://www.efsyn.gr/ellada/dikaiomata/338604_epistoli-20-syntoniston-ekpaideysis-anisyhoyn-gia-tin-ekpaideysi-ton

[3] https://www.news247.gr/koinonia/sos-gia-prosfygopoyla-ston-elaiona-diakoptetai-viaia-i-foitisi-toys-sta-scholeia.9585138.html

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education.jpg
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων-Συμβούλων Σταδιοδρομίας-Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ανακοίνωση από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Καταγγελία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ανακοίνωση που έλαβαν εργαζόμενοι των ΚΕΔΑΣΥ για βραδεία προσέλευση και πρόωρη αποχώρηση κατά μία ώρα πριν τη λήξη...
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»
Ανακοινώθηκε η ίδρυση «Επώνυμης Έδρας Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»