Το τελευταίο χρονικό διάστημα όλο και αυξάνονται τα παράπονα των συναδέλφων διευθυντών σχολείων για την αύξηση του διοικητικού-γραφειοκρατικού έργου το οποίο έχουμε να αντιμετωπίσουμε και το οποίο οδηγεί σε επαγγελματική εξουθένωση.
Αλήθεια ποιο είναι το αυξημένο διοικητικό -γραφειοκρατικό έργο του διευθυντή του δημοτικού σχολείου;
Τα τελευταία δύο έτη οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών γίνονται από τους διευθυντές των σχολείων και όχι τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης , με αποτέλεσμα οι διευθυντές να πρέπει να συγκεντρώνουν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά των συναδέρφων, τον ατομικό τους φάκελο, να φανταστείτε ότι οι συνάδελφοι αυτοί έρχονται σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και αναλαμβάνουν καθήκοντα (προχθές μου ήρθε μια συνάδερφος, ναι προχθές).
Οι διευθυντές των σχολείων έχουν ευθύνη εκτός από την πρόσληψη τους και για την παροχή κάθε είδους δηλαδή τη συμπλήρωση των μηνιαίων παρουσιολογιων και απουσιολογίων ,για τη χορήγηση κάθε είδους αδειών και για την έκδοση αποφάσεων για τις άδειες τρεις και την αποστολή τους στις Διευθύνσεις εκπαίδευσης Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι κάθε σχολείο διαθέτει ,τουλάχιστον επτά με οκτώ αναπληρωτές εκπαιδευτικούς οι οποίοι μπορεί και να να αλλάξουν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς παραπάνω από μία φορές
Προστέθηκε και ακόμη στα καθήκοντά των διευθυντών και η ιχνηλάτηση κρουσμάτων covid 19 που σημαίνει ότι για κάθε νόσησαντα ο κάθε διευθυντής πρέπει να συντάσσει το έγγραφο του ΕΟΠΥΥ και να το στείλει προς δύο διευθύνσεις
Η δε συμπλήρωση αυτού του εντύπου είναι αρκετά χρονοβόρα αφού σε αυτή πρέπει να αναφέρονται τα ονόματα όλων των μαθητών του Τμήματος με τις απαραίτητες διευθύνσεις τηλέφωνα και τις θέσεις όπου κάθονται οι μαθητές.
Επίσης έλεγχος δύο φορές τη βδομάδα, μέσω ειδικής πλατφόρμας ελέγχει αν όλοι οι μαθητές στο σχολείο και εκπαιδευτικοί έχουν κάνει τα απαραίτητα σελ τεστ περί τα 300 άτομα σε ένα μεσαίο σχολείο.
Σε περιπτώσεις που εφαρμοστεί η τηλεκπαίδευση ο κάθε διευθυντής είναι υποχρεωμένος στην κατάρτιση του προγράμματος αυτής, στην ενημέρωση των γονέων , στην ενημέρωση των εκπαιδευτικών και στην προσπάθεια συντονισμού του μεγάλου αυτού έργου και όλα τα παραπάνω γίνονται προσθετικά στα καθήκοντα που ήδη υπάρχουν για το διευθυντή μία σχολικής μονάδας, καθήκοντα που περιλαμβάνουν την κάλυψη- αναπλήρωση των κενών όλων των εκπαιδευτικών που απουσιάζουν τα οποία λόγω ιώσεων είναι αυξημένα. Και επειδή δεν υπάρχουν αντικαταστάτες εκπαιδευτικοί θα πρέπει η αντικατάσταση να γίνετε εκ των ένδον και να καταρτίζεται σχεδόν καθημερινά πρόγραμμα.
-είναι αυτός που θα πρέπει να επιλύσει τα προβλήματα που δημιουργούνται μεταξύ εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών καθώς και εκπαιδευτικών και γονέων τα οποία το τελευταίο διάστημα είναι αυξημένα λόγω των κοινωνικών συνθηκών
-θα πρέπει να κάνει τις τακτικές συνεδριάσεις ανά μήνα τόσο με το Σύλλογο εκπαιδευτικών όσο και με τους Συλλόγους γονέων και το Σχολικό συμβούλιο
-Έχει αναλάβει την αλληλογραφία και την επικοινωνία του σχολείου τόσο με τις διευθύνσεις εκπαίδευσης όσο και με οποιονδήποτε άλλο φορέα ζητά πληροφορίες
-θα πρέπει να συνεργάζεται με το Δήμο τόσο για τις αγορές των απαραίτητων υλικών, όσο και να διευκολύνεται τα συνεργεία κάθε Δήμου για να αντικαταστήσουν τυχόν φθορές ή να πραγματοποιήσουν διάφορες κατασκευές μέσα στο σχολείο
-θα πρέπει να συνεργάζεται με τι συντονιστές εκπαίδευσης και τα οικεία ΠΕΚΕΣ
-θα πρέπει να καταρτίσει τις δράσεις του σχολείου στους διάφορους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους
-να λειτουργεί καθημερινά το myschool
-να αποστέλλει μηνιαία αναφορά για τη λειτουργία του ολοήμερου
-να αποστέλλει την αλληλογραφία του σχολείου στους συναδέλφους
-να ενημερώνει τους συναδέλφους του για τους νέους νόμους και για την εφαρμογή νέων πρακτικών διδασκαλίας
-να κάνει το διδακτικό του ωράριο
-να παρευρίσκεται σε διάφορες εκδηλώσεις εκπροσώπου σχολείου
-να ελέγχει την καθαριότητα του σχολείου και τη λειτουργία του κυλικείου
-να πραγματοποιεί τις εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών
Βλέπουμε δηλαδή ότι τα τελευταία χρόνια ο διευθυντής θα πρέπει να κάνει τόσες πολλές δουλειές ώστε να πρέπει να επιλέξει με κάποιο κριτήριο σε ποιες από αυτές θα δώσεις προτεραιότητα
Και όλα αυτά τα κάνει για το εξαιρετικά μεγάλο επίδομα των 163 ευρώ που παίρνει για κάθε μήνα εργασίας τα οποία έχει ξοδέψει είτε σε βενζίνες είτε στην αγορά φαρμάκων αντι-στρές.
Καταλαβαίνω την ερώτηση Η οποία θα επακολουθήσει.
Τότε γιατί θέλετε να γίνετε διευθυντής;
Η απάντηση είναι πάρα πολύ απλή όταν γίναμε διευθυντές τα καθήκοντα δεν ήταν αυτά στη διάρκεια της πορείας αυξήθηκαν με αποτέλεσμα να έχουν κορυφωθεί
Θα μπορούσε να προταθεί ,γιατί είναι πλέον ανάγκη να υπάρχει σε κάθε σχολείο ένα άτομο ως διοικητικό προσωπικό, η εκπαιδευτικός είτε από οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία, σαν γραμματειακή υποστήριξη σχολείου το οποίο να στηρίζει τη λειτουργία του σχολείου .
Είναι μία πρόταση τις οποίας η εφαρμογή θα πρέπει να μελετηθεί να αναλυθεί και να υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατό αν θέλουμε να έχουμε διευθυντές των σχολείων υγιείς που να μπορούν να κάνουν και καλά τη δουλειά τους και να μην έχουν εργασιακές συνθήκες οι οποίες ορισμένες φορές είναι απάνθρωπες και υπάρχει επαγγελματική εξουθένωση
ΓΡΙΒΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΕΝΑΣ ΕΞΟΥΘΕΝΩΜΕΝΟΣ Δ/ΤΗΣ ΤΟΥ 18 Δ.Σ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη