PANEPISTHMIO_KENTRO
Με ένα κείμενο  408 σελίδων, 345 άρθρων με εξαιρετικά λεπτομερειακές διατάξεις, ρυθμίζει κάθε όψη της ακαδημαϊκής ζωής, καταστρατηγεί τη δημοκρατική λειτουργία και το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου και υπονομεύει τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων Θετικών Επιστημών ΕΚΠΑ εκτιμά ότι το νομοσχέδιο, με τον ευφάνταστο τίτλο «ΝΕΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ», που κατέθεσε στις 29/5 η Κυβέρνηση, αντιμετωπίζει την παιδεία και την έρευνα ως εμπορεύματα, επιχειρώντας, εν πολλοίς, να μετατρέψει το αναμφίβολα υψηλού επιπέδου Δημόσιο Πανεπιστήμιο σε επιχείρηση και τους πανεπιστημιακούς δασκάλους από δημόσιους λειτουργούς σε ιδιωτικούς υπαλλήλους.

Με ένα κείμενο  408 σελίδων, 345 άρθρων με εξαιρετικά λεπτομερειακές διατάξεις, ρυθμίζει κάθε όψη της ακαδημαϊκής ζωής, καταστρατηγεί τη δημοκρατική λειτουργία και το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου και υπονομεύει τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του.  

Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο αυτό:

  • Θεσπίζει τα συμβούλια διοίκησης (ΣΔ), τετραετούς θητείας, τα οποία διορίζουν (και παύουν) τον Πρύτανη (έναν από τα εσωτερικά μέλη και πρόεδρος του ΣΔ), τον Εκτελεστικό Διευθυντή, Αντιπρυτάνεις και Κοσμήτορες και επί της ουσίας αποφασίζουν για όλα τα σημαντικά ζητήματα του Πανεπιστημίου χωρίς να λογοδοτούν πουθενά. Η Σύγκλητος αποκτά τελείως διακοσμητικό χαρακτήρα και δεν μπορεί πλέον να ασκήσει κανέναν έλεγχο στην οικονομική ή διοικητική διαχείριση, ή στον ΕΛΚΕ.
  • Θεσπίζει νέα προγράμματα σπουδών με δίδακτρα (ξενόγλωσσα προπτυχιακά, δια βίου μάθησης, κ.λ.π.), ενώ απελευθερώνει τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά. Οδηγεί δε, εκ των πραγμάτων, στην επιβολή διδάκτρων σε όλα τα μεταπτυχιακά, από τη στιγμή που η διδασκαλία σε προγράμματα σπουδών 2ου κύκλου είναι πέραν των ελάχιστων υποχρεώσεων των μελών ΔΕΠ (κατ' ελάχιστον 6 ώρες διδασκαλία αποκλειστικά στο προπτυχιακό πρόγραμμα). Επίσης εισάγει διατάξεις για ένα πλήθος εναλλακτικών προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών που αν εφαρμοστούν θα έχουν αρνητική επίπτωση, μέχρι διαλύσεως στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων και στα  γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύουν τα Τμήματα.
  • Θεσμοθετεί κριτήρια αγοράς για την εκλογή και εξέλιξη των μελών ΔΕΠ (όπως συμμετοχή ή ίδρυση εταιριών τεχνοβλαστών και προσέλκυση ερευνητικών χρηματοδοτήσεων) και ωθεί τους πανεπιστημιακούς δασκάλους σε επιχειρηματικές δραστηριότητες που αντίκεινται στην απρόσκοπτη άσκηση του λειτουργήματός τους ως μόνο μέσο για να έχουν αξιοπρεπέστερες απολαβές. Ουσιαστικά το νομοσχέδιο αποθαρρύνει την πλήρη και αποκλειστική απασχόληση των διδασκόντων και υποβαθμίζει την βασική έρευνα τόσο στις ανθρωπιστικές όσο  και στις θετικές επιστήμες.
  • Αποδεσμεύει την πολιτεία από την υποχρέωση αντικατάστασης των μελών ΔΕΠ που αφυπηρετούν και αυξάνει δραματικά την γραφειοκρατία και την αδιαφάνεια για την προκήρυξη νέων θέσεων.  Παράλληλα διατηρεί και επεκτείνει ποικίλες ελαστικές σχέσεις εργασίας για το διδακτικό προσωπικό. Εισάγει επίσης την «Επώνυμη έδρα» που χρηματοδοτείται από «δωρητές» οι οποίοι μπορούν καθορίσουν μέχρι και ποιος την καταλαμβάνει (άρθρο 168, παρ. 4)!
  • Επιτείνει τον αυταρχισμό μέσα στα πανεπιστήμια εδραιώνοντας τα πειθαρχικά των φοιτητών/τριών (πρακτικά όλες σχεδόν οι συλλογικές δράσεις θεωρούνται πειθαρχικά παραπτώματα) και τις διαγραφές τους και θεσμοθετώντας πειθαρχικά μελών ΔΕΠ με παραπτώματα, όπως η «παρακώλυση του έργου και η διατάραξη της ομαλής λειτουργίας των οργάνων του ιδρύματος» ή αορίστως όταν οι ενέργειές τους θίγουν «το κύρος του ή το κύρος του Α.Ε.Ι.». Παράλληλα με τη   «Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου» επιβάλει ασφυκτικό έλεγχο στις λειτουργίες των οργάνων.
  • Ως Σύλλογος έχουμε επανειλημμένα αναδείξει τα υπαρκτά προβλήματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως είναι η πενιχρή χρηματοδότηση, η καθήλωση των μισθών σε απαράδεκτα επίπεδα, οι πολύ μεγάλες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και η ελλιπής λογοδοσία με το υφιστάμενο μοντέλο διοίκησης. Τα μείζονα αυτά προβλήματα, όχι μόνο δεν αντιμετωπίζονται από το νομοσχέδιο, αλλά με τις διατάξεις του οδηγούνται σε περαιτέρω όξυνση, ενώ οι όποιες θετικές ρυθμίσεις εισάγονται παραμένουν δευτερεύουσας σημασίας. 

    Ως εκ τούτου, δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στο σύνολο αυτού του νομοσχεδίου και ζητάμε να μην κατατεθεί προς ψήφιση στην Ελληνική Βουλή. Θεωρούμε δε, ότι η σχετική επιστολή της Υπουργού Παιδείας προς τα μέλη ΔΕΠ μας προσβάλλει ως δημόσιους λειτουργούς αφού μας καλεί να υποβαθμίσουμε το ερευνητικό και εκπαιδευτικό έργο χάριν προσδοκώμενων υλικών ωφελημάτων που θα αντισταθμίσουν τους πενιχρούς μισθούς.

    Λόγω του επείγοντος που επιβάλλει ο προκλητικά περιορισμένος χρόνος της λεγόμενης διαβούλευσης, καλούμε τους/ις Πρόεδρους των Τμημάτων να συγκαλέσουν Γενικές Συνελεύσεις ώστε να εκφραστούν με συγκροτημένο τρόπο τα Τμήματα και στη συνέχεια οι αποφάσεις να μεταφερθούν στη Σύγκλητο, που πρέπει επίσης να συγκληθεί άμεσα.

    Αποφασίζουμε την συμμετοχή του Συλλόγου μας σε δράσεις που θα καθοριστούν σε συνεργασία με τους υπόλοιπους Συλλόγους της χώρας και την ΠΟΣΔΕΠ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες