kerameos_nomosxedio
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας φαίνεται να αδιαφορεί εντελώς για την γνώμη ακαδημαϊκής κοινότητας και τις διαφωνίες που έχουν

Σφοδρή κριτική δέχτηκε στη Βουλή το Υπουργείο Παιδείας για το νομοσχέδιο για τα Πανεπιστήμια. Κατά τη κοινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με τους Πανεπιστημιακούς φορείς οι αντιδράσεις ήταν καθολικές.

Θυμίζουμε πως όλες αυτές τις ημέρες όλες οι κατηγορίες προσωπικού (ΕΔΙΠ, ΕΕΠ, ΕΤΕΠ, Διοικητικοί) τάχθηκαν ομόφωνα διά των εκπροσώπων τους εναντίον του νομοσχεδίου.

Οι σύλλογοι καθηγητών, ΔΕΠ, με πρώτη τη συνομοσπονδία την ΠΟΣΔΕΠ, με ομόφωνες αποφάσεις τους θεωρούν ότι το νομοσχέδιο δεν αποτελεί αποδεκτή βάση συζήτησης. Το ίδιο και πλήθος Τμημάτων διά των Γενικών Συνελεύσεών τους, Κοσμητείες, Σύγκλητοι. Εξίσου απορριπτικοί είναι πολλοί επιστημονικοί φορείς της χώρας, ανάμεσά τους και το Τεχνικό Επιμελητήριο. Σφοδρή κριτική άσκησε μέχρι και η ΔΑΠ Νομικής!

ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ

Ο Πρόεδρος της Συνόδου των Πρυτάνεων, Πρύτανης στο Πολυτεχνείο Κρήτης Καθηγητής Ευάγγελος Διαμαντόπουλος, ενημέρωση για τη θέση των Πρυτάνεων η οποία όπως είπε απηχεί τις απόψεις των συλλογικών οργάνων των ΑΕΙ. Ανέφερε χαρακτηριστικά: «Στο σύστημα διοίκησης ανατρέπεται η απ’ ευθείας εκλογή των οργάνων διοίκησης από τα μέλη ΔΕΠ. Δεν υπάρχει πρόνοια για θεσμικά αντίβαρα. Οι δυνατότητες διαπλοκής για τον έλεγχο της εκλογής Πρύτανη αυξάνει, καθώς στην πράξη τέσσερα εσωτερικά μέλη μπορούν να διαμορφώσουν σχετικά εύκολα τις συνθήκες για την εκλογή στο αξίωμα του Πρύτανη ενός εξ αυτών» και ο Πρύτανης, ως Πρόεδρος του Συμβουλίου Διοίκησης, «καθίσταται ταυτόχρονα ελέγχων και ελεγχόμενος».

Επιπλέον ανέφερε ότι: «Διάχυτη η απογοήτευση ότι αγνοήθηκαν οι αποφάσεις της Συνόδου Πρυτάνεων, των Συγκλήτων των Πανεπιστημίων, αλλά και όλων των άλλων οργάνων και συνδικαλιστικών οργάνων της Ακαδημαϊκής Κοινότητας

ΠΟΣΔΕΠ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού)

Ο Πρόεδρος της Εκτελεστικής Γραμματείας ΠΟΣΔΕΠ Καθηγητής Γιάννης Νηματούδης ανέφερε ότι υπάρχει «Καθολική αντίδραση από την Ακαδημαϊκή κοινότητα για το μοντέλο Διοίκησης. Η ΠΟΣΔΕΠ συγκέντρωσε αυτές τις αντιδράσεις οι οποίες προέρχονται από 21 Συγκλήτους και πάνω από 50 φορείς της Ακαδημαϊκής Κοινότητας (Συλλόγοι ΔΕΠ, αποφάσειςΤμημάτων, Σχολών, Ομοσπονδιών κλπ).»

Ο Πρόεδρος της ΠΟΔΕΠ τόνισε ότι είναι «η πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού πανεπιστημίου που δεν εκλέγεται ο Πρύτανης αλλά διορίζεται, ενώ θίγεται το συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτοδιοίκητο του πανεπιστημίου σύμφωνα με πολλούς συνταγματολόγους όπως οι καθηγητές Κοντιάδης και Τασσόπουλος.»

Ακόμα σημείωσε ότι «η εκλογή των οργάνων του Πανεπιστημίου μέσα από την επιλογή των έξι μελών του Συμβουλίου Διοίκησης, όπου ένα από αυτά τα έξι επιλέγεται Πρύτανης και, ακολούθως, ο διορισμός στην ουσία των Αντιπρυτάνεων και ο διορισμός των Κοσμητόρων θα οδηγήσει σε απίστευτη αύξηση της διαπλοκής». Επίσης, υπογράμμισε ότι προκαλούνται «σοβαρές ανισορροπίες» στην κατανομή ρόλων στις ελεγκτικές εξουσίες και έθεσε ζήτημα «δημοκρατικής νομιμοποίησης» των οργάνων του Πανεπιστημίου.
Πανελλήνια Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού και Εργαστηριακού Διδακτικoύ Προσωπικoύ

Η αντιπρόεδρος της ΠΟΣΕΔΙΠ, Ελένη Λουτράρη, κατήγγειλε «κατάληψη» του αυτοδιοίκητου των πανεπιστημίων και επιβολή «συγκεντρωτικής» δομής διοίκησης. Έκρουσε δε τον κώδωνα του κινδύνου «για την υποβάθμιση των πτυχίων, την επιβολή ενός αυταρχικού πλαισίου λειτουργίας στα Α.Ε.Ι., την υπονόμευση των φοιτητικών συλλόγων, τη περαιτέρω ενίσχυση της εργασιακής επισφάλειας μέσα από την επέκταση των ευέλικτων μορφών απασχόλησης και τον κατακερματισμό των εργασιακών σχέσεων όλων των κατηγοριών
προσωπικού».

Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού

Απολύτως αρνητική ήταν και η τοποθέτηση της Προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των ΑΕΙ, Δέσποινας Δημητριάδου, η οποία κατήγγειλε «απόπειρα κατάλυσης του αυτοδιοίκητου του πανεπιστημίου». Κατηγόρησε δε το υπουργείο Παιδείας ότι οργάνωσε προσχηματική διαβούλευση.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
Την ώρα που οι ΕΛΜΕ προσπαθούν να δώσουν διέξοδο στις αγωνίες των συναδέλφων σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, δεν είναι δυνατόν το ΔΣ της ΟΛΜΕ να μην...
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
amfitheatro-aei-foitites2
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
Ανοιχτή εκδήλωση του Συλλόγου Φοιτητών Ιατρικής Λάρισας με τίτλο: «Υπάρχει ακόμα Εθνικό Σύστημα Υγείας; Η απάντηση των υγειονομικών στη διάλυση του...
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
elmepa eidiki agwgi
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα
Η έλλειψη επαρκούς στήριξης και ουσιαστικής  καθοδήγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες αυτών των μαθητών,...
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα