Η πρώτη ανακοίνωση της ΟΣΕΚΔΥΠ αφορά την αιφνιδιαστική τροπολογία για τις αρμοδιότητες του Τμήματος Α΄ Σχεδιασμού Πολιτικών για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Διά Βίου Μάθηση και τις αλλαγές σε Οργανισμό Υ.ΠΑΙ.Θ. – Ακαδημίας Αθηνών.
Η ανακοίνωση
"Σχετ.: Η με αρ. πρωτ. 41/14-7-2022 καταγγελία του Συλλόγου Υπαλλήλων Κ.Υ. Υπουργείου Παιδείας
Σε συνέχεια του ως άνω σχετικού, καταγγέλλουμε την αιφνιδιαστική κατάθεση τροπολογίας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, στις 13-7-2022, στο σχέδιο Νόμου με τίτλο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις», την οποία, με έκπληξη, πληροφορήθηκαν οι εργαζόμενοι από σχετικό ηλεκτρονικό δημοσίευμα!
Με την τροπολογία αυτή επιχειρήθηκε, χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση/διαβούλευση, να ανατεθούν πρόσθετες αρμοδιότητες σχετικά με τη λειτουργία των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.) στο Τμήμα Α΄ Σχεδιασμού Πολιτικών για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Διά Βίου Μάθηση της Δ/νσης Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Ε.Ε.Κ. & Δ.Β.Μ. μέχρι αναθέσεως των αρμοδιοτήτων αυτών σε ειδική οργανική μονάδα της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.Ν. Μεταξύ των νέων αυτών (πρόσθετων) αρμοδιοτήτων περιλαμβανόταν στο εδάφιο α΄ και ο χειρισμός και η αντιμετώπιση θεμάτων που αφορούν στην οργάνωση και λειτουργία των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.).
Σημειώνεται ότι στο εν λόγω Τμήμα υπηρετούν πέντε υπάλληλοι (συμπεριλαμβανομένης της Προϊσταμένης) και ότι οι αρμοδιότητες αυτές έρχονται να προστεθούν στις ήδη υπάρχουσες.
Είναι προφανές ότι μια τέτοιου είδους διεύρυνση αρμοδιοτήτων, την τελευταία στιγμή (λίγο πριν τον Σεπτέμβρη, οπότε θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους τα 6 υφιστάμενα και τα 19 νεοϊδρυθέντα Π.ΕΠΑ.Λ. ανά την Ελλάδα) - έστω και μεταβατικά μέχρι τη σύσταση ειδικής οργανικής μονάδας - είναι εκτός πραγματικότητας.
Κατόπιν έντονης διαμαρτυρίας εκ μέρους των εργαζομένων στις 14-7-2022, ο Γενικός Γραμματέας Ε.Ε.Κ. & Δ.Β.Μ.Ν. μας ενημέρωσε ότι διεγράφη το κατά τα ανωτέρω εδάφιο α΄, ότι θα διατεθούν δύο υπάλληλοι στο Τμήμα και ότι έχει ξεκινήσει η σύνταξη σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για τη σύσταση ειδικής οργανικής μονάδας.
Πράγματι, στο άρθρο 399 του ν.4957/2022 (ΦΕΚ 141 Α/21-7-2022) «Μεταβατικές διατάξεις - Τροποποίηση άρθρου 169 ν. 4763/2020» δεν περιλαμβάνεται το εν λόγω εδάφιο. Ωστόσο, οι (λοιπές) νέες αρμοδιότητες του αναφερόμενου Τμήματος, που προστίθενται στις ήδη υπάρχουσες, έστω και μεταβατικά, δυσχεραίνουν ουσιωδώς τη λειτουργία του.
Για τους λόγους αυτούς, απαιτούμε, σε κλίμα καλής πίστης και συνεργασίας:
- την τήρηση όλων των ως άνω δεσμεύσεων της πολιτικής ηγεσίας για το θέμα,
- την προηγούμενη ουσιαστική επικοινωνία με τους υπηρεσιακούς παράγοντες, τον Σύλλογο Υπαλλήλων Κ.Υ. Υπουργείου Παιδείας ή τον Σύλλογο Διοικητικού Προσωπικού της Ακαδημίας Αθηνών (κατά περίπτωση) και την Ομοσπονδία μας για κάθε προτεινόμενη (συνολική ή αποσπασματική) ρύθμιση που αφορά σε τροποποίηση/προσθήκη/εξειδίκευση κλπ. των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών του Υπουργείου ή της Ακαδημίας Αθηνών, χωρίς αιφνιδιασμούς, ώστε να λαμβάνονται υπόψη οι απόψεις των εργαζομένων,
- τον μακρόπνοο και μεθοδικό στρατηγικό σχεδιασμό των θεμάτων της Παιδείας και τη δημιουργία διοικητικών δομών ικανών να τον υποστηρίξουν, με σεβασμό στους εργαζομένους.
Τέλος, απαιτούμε την έγκαιρη, ενεργό και ουσιαστική συμμετοχή της Ομοσπονδίας μας σε κάθε είδους διεργασία που αφορά σε τυχόν τροποποιήσεις του ισχύοντος Οργανισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. ή στην ενδεχόμενη κατάρτιση νέου Οργανισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ., αλλά και σε τυχόν τροποποιήσεις του Οργανισμού της Ακαδημίας Αθηνών."
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΡΚΑΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΠΑΝΤΑ
Η δεύτερη ανακοίνωση της Ομοσπονδίας αφορά την στήριξη πειθαρχικώς διωκόμενης συναδέλφου.
Η ανακοίνωση
"Σχετ.: Η με αρ. πρωτ. 42/27-7-2022 καταγγελία του Συλλόγου Υπαλλήλων Κ. Υ. Υπουργείου Παιδείας
Σε συνέχεια του ως άνω σχετικού, καταγγέλλουμε την παραπομπή συναδέλφου στο Πειθαρχικό Συμβούλιο από την Υπουργό, χωρίς να ληφθούν υπόψη όλα τα δεδομένα, χωρίς να έχει προηγηθεί ακρόαση και μέσα σε δύο μόλις μέρες από την ενημέρωση της Υπουργού από τον αρμόδιο Εισαγγελέα.
Βάσει της παραγράφου 6 του άρθρου 114 του ν.3528/07 (Α΄26): «(…) Με την επιφύλαξη των καταδικαστικών αποφάσεων όπου η άσκηση της πειθαρχικής δίωξης είναι υποχρεωτική, τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα οφείλουν εντός είκοσι ημερών μετά την ως άνω ενημέρωσή τους να αποφαίνονται αιτιολογημένα για την άσκηση ή μη πειθαρχικής δίωξης σε βάρος του υπαλλήλου».
Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει καταδικαστική απόφαση, ώστε η άσκηση πειθαρχικής δίωξης να είναι υποχρεωτική. Η Υπουργός είχε τη δυνατότητα αιτιολογημένα να μην παραπέμψει την εργαζόμενη σε πειθαρχικό συμβούλιο, καθώς μάλιστα υπήρχε ήδη διατυπωμένη σχετική αιτιολογία από τον Εισαγγελέα που εξέτασε τη μήνυση σε πρώτο βαθμό, σύμφωνα με την οποία οι ενέργειές της κρίθηκαν απολύτως νόμιμες και δικαιολογημένες. Δεν επέλεξε όμως τη στάση αυτή.
Μάλιστα εχθές 27/7/2022 η Υπουργός ζήτησε από το πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο γνωμοδότηση για τη θέση σε δυνητική αργία της συναδέλφου. Την ίδια μέρα ενημερώθηκε η συνάδελφος ότι η Υπουργός έχει υπογράψει απόφαση ορισμού της σε επιτροπή αξιολόγησης και επιλογής στελεχών! Αναρωτιόμαστε πώς η ίδια εργαζόμενη για την οποία κινείται η διαδικασία θέσης σε αργία (για την επιβολή της οποίας με βάση το άρθρο 104 του Υ.Κ. απαιτείται να συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος) κρίνεται παράλληλα κατάλληλη για τη συμμετοχή σε διαδικασία αξιολόγησης!
Κατόπιν της απόφασης αυτής, τίθενται τα εξής θέματα για τους εργαζομένους:
- Έρχονται συχνά αντιμέτωποι με διοικητικές διαδικασίες, ο τρόπος χειρισμού των οποίων δεν είναι σαφώς και αντικειμενικώς προσδιορισμένος: εν προκειμένω δύο Εισαγγελείς είχαν εκ διαμέτρου διαφορετική άποψη για το ίδιο θέμα.
- Η πολιτική ηγεσία, αντί να θεσμοθετήσει διαδικασίες που δεν θα αφήνουν εκτεθειμένους τους υπαλλήλους του Υπουργείου και θα διασφαλίζουν τη διαφάνεια, επιλέγει να στρέφεται εναντίον των ίδιων των εργαζομένων.
- Είναι προφανές ότι οποιοσδήποτε συνάδελφος βρεθεί σε ανάλογη θέση θα κληθεί να υπερασπιστεί την αξιοπρέπειά του, το κύρος του στον εργασιακό χώρο και να εμπλακεί σε μία επίπονη και μακροχρόνια δικαστική περιπέτεια. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η συνάδελφος εκτός από την ποινική διαδικασία, με επιλογή της Υπουργού θα υποστεί και την πειθαρχική.
Αναρωτιόμαστε:
Α) Ποιος θα συνδράμει ψυχικά και οικονομικά τους εργαζομένους που εμπλέκονται σε αυτές τις διαδικασίες;
Β) Πώς θα αποζημιωθούν οι εργαζόμενοι ψυχικά και οικονομικά που εμπλέκονται σε τέτοιες καταστάσεις όταν αθωώνονται; Επισημαίνουμε ότι δεν υπάρχει καμία θεσμική πρόβλεψη επ’ αυτού.
Γ) Με ποια διάθεση θα εργαστούν οι υπόλοιποι συνάδελφοι όταν βλέπουν να μην υπάρχει από την πολιτική ηγεσία καμία στήριξη στους εργαζομένους; Ας μη ξεχνούμε ότι θεμέλιο της άσκησης αποτελεσματικής διοίκησης και ηγεσίας αποτελεί η εμπιστοσύνη και ο σεβασμός προς τους εργαζομένους.
Για τους λόγους αυτούς:
Δηλώνουμε τη στήριξή μας στη συνάδελφο, απαιτούμε την άμεση ανάκληση της παραπομπής της στο Πειθαρχικό Συμβούλιο.
Εφόσον η διαδικασία προχωρήσει, απαιτούμε την επίσπευσή της, ώστε να μην παραμείνει η συνάδελφος εγκλωβισμένη, ένα μόλις έτος πριν από τη συνταξιοδότησή της.
Δεσμευόμαστε ότι θα παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και θα συνδράμουμε με όποιο μέσο διαθέτουμε τη διωκόμενη συνάδελφο."
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΡΚΑΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΠΑΝΤΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη