Γυμνάσια: Αύξηση ωρολογίου προγράμματος λόγω εργαστηρίων δεξιοτήτων
Σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr, αυξάνεται κατά μια ώρα το ωρολόγιο πρόγραμμα και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου

Κατά μία ώρα αυξάνεται , σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr το ωρολόγιο πρόγραμμα στα Γυμνάσια λόγω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Σε ό,τι αφορά την πραγματοποίηση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, το υπουργείο Παιδείας πρόκειται να καλύψει τα κενά των εκπαιδευτικών που θα προκύψουν από την απασχόληση των καθηγητών σε αυτή την επιπρόσθετη ώρα, διαθέτοντας το ποσό των 9,8 εκ.. ευρώ τα οποία θα αφορούν και τις αμοιβές των εκπαιδευτικών. 

Ο ακριβής αριθμός των προσλήψεων ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα καθοριστεί με βάση το σύνολο των τμημάτων στα οποία εφαρμόζεται η αύξηση του ωρολογίου προγράμματος με αναγωγή σε αριθμούς εκπαιδευτικών πλήρους ωραρίου. Η διάθεση των προσληφθέντων εκπαιδευτικών πλήρους ωραρίου στα Γυμνάσια θα γίνει  μέσω των Δ/νσεων Εκπαίδευσης που γνωρίζουν το σύνολο των εκπαιδευτικών κενών των Γυμνασίων που ανήκουν στην αντίστοιχη Δ/νση Εκπαίδευσης.

ΙΕΠ: Θετική αποτίμηση

Η Επιστημονική Μονάδα ΙΕΠ "Εργαστηρίων Δεξιοτήτων" ανακοινώσε τα αποτελέσματα της αποτίμησης της πρώτης εφαρμογής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (Ν.4692/2020 και ΥΑ ΦΕΚ 3567/2021). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης ερωτηματολογίου το οποίο διακινήθηκε μέσω των υποδομών Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και διενεργήθηκε στο χρονικό διάστημα 15- 30 Ιουνίου 2022 με τη συμμετοχή 11039 σχολείων (5156 νηπιαγωγείων, 4166 δημοτικών, και 1717 γυμνασίων).

Tα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η σχολική κοινότητα, εκπαιδευτικοί και μαθητές υποδέχτηκε θετικά την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και στο σύνολό της (προστιθέμενη αξία) και στα επιμέρους ζητήματα (εύρος θεματικών, μεθοδολογία, portfolio, επιμόρφωση, διάχυση στη σχολική κοινότητα).

Σχετικά με την αποτίμηση του περιεχομένου και της εκπαιδευτικής μεθοδολογίας των Εργαστήριων Δεξιοτήτων, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αξιολόγησαν θετικά το εύρος των θεματικών ενοτήτων και τη δυνατότητά τους να καλλιεργήσουν τις στοχευόμενες δεξιότητες και ότι οι υπάρχουσες θεματικές ενότητες καλύπτουν όλα τα θέματα που συνεισφέρουν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, με το σημαντικότερο εργαλείο που συμβάλλει στην διαφοροποίηση της παιδαγωγικής/διδακτικής μεθοδολογίας να επιλέγεται η ομαδοσυνεργατική μέθοδος και ο εργαστηριακός χαρακτήρας, με τις κατασκευές, τις παρουσιάσεις, τα παιχνίδια και τα θεατρικά δρώμενα.

Ιδιαίτερα σημαντική στην αποτίμηση της αποτελεσματικότητας της εφαρμογής των Ε.Δ. αποτελεί η ανταπόκριση των μαθητών στο περιεχόμενο και στη νέα μεθοδολογία καθώς και η αντιλαμβανόμενη συνεισφορά των Ε.Δ. α) στην ολιστική και πολύπλευρη ανάπτυξη των μαθητών, β) στην ενίσχυση των γνώσεων, των στάσεων, των αξιών και των δεξιοτήτων γ) στη βελτίωση της συμμετοχής των μαθητών/-τριών στη μαθησιακή διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί θεώρησαν ότι η σημαντικότερη συνεισφορά των Ε.Δ είναι ότι οι μαθητές/τριες ενεργοποιήθηκαν περισσότερο στην ομάδα τους και αφιέρωσαν προσωπικό χρόνο στη διερεύνηση, την προετοιμασία και τις κατασκευές που είχαν αποφασίσει στα εργαστήρια δεξιοτήτων

Όσον αφορά τη διδακτική αντιμετώπιση οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν τη σημασία και τη συμβολή του επιμορφωτικού προγράμματος που εκπονήθηκε από το ΙΕΠ, αλλά η υλοποίηση στη διδακτική πράξη χαρακτηρίζεται από ένα μέτριο έως μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας. Τα σημαντικότερα προβλήματα για την υλοποίησή τους τα εντοπίζουν κυρίως στη διάρκεια του χρόνου που χρειάζεται σε κάθε τάξη η εφαρμογή των Εργαστηρίων και τον εξοπλισμό και την υλικοτεχνική υποδομή των σχολικών μονάδων.

Γενικά, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί, λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν στην εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, αποτίμησαν θετικά την προστιθέμενη αξία και τη συνολική συνεισφορά τους στο εκπαιδευτικό έργο.

Σε μεγάλο βαθμό συμφωνούν στην άποψη ότι τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτέλεσαν βασική παράμετρο της λειτουργίας του σχολείου κυρίως με τη θετική ανταπόκριση των μαθητών/τριών στο περιεχόμενο και στη νέα μεθοδολογία των Ε.Δ. για την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Δείτε τα αποτελέσματα αποτίμησης της εφαρμογής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ΕΔΩ

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 5/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

apth
ΑΠΘ: Μαθητές προγραμματίζουν την «Οδύσσεια» μέσω του εκπαιδευτικού ρομπότ DuckyCode
Η τεχνολογία συναντά τον Όμηρο - Μαθητές προγραμματίζουν την «Οδύσσεια» μέσω του εκπαιδευτικού ρομπότ DuckyCode
ΑΠΘ: Μαθητές προγραμματίζουν την «Οδύσσεια» μέσω του εκπαιδευτικού ρομπότ DuckyCode
γονείς μαθητών, μαθητές
Ξεκινησαν οι εγγραφές για το «πρωτάκια» σε νηπιαγωγεία και Δημοτικά - Η διαδικασία για την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής
Τι πρέπει να ξέρουν οι γονείς για την εγγραφή των παιδιών του στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό σχολείο
Ξεκινησαν οι εγγραφές για το «πρωτάκια» σε νηπιαγωγεία και Δημοτικά - Η διαδικασία για την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής
ekpaideytikos
«Γράμμα προς τους γονείς» – Οι εκπαιδευτικοί διώκονται γιατί αντιστέκονται
ΟΗ κυβέρνηση στοχοποιεί όσους υπερασπίζονται το δημόσιο σχολείο – Ένας αγώνας για το δημόσιο σχολείο
«Γράμμα προς τους γονείς» – Οι εκπαιδευτικοί διώκονται γιατί αντιστέκονται
Τέμπη
Δικαιοσύνη αδικαίωτη
«Χρειάζεται διαφάνεια, ανεξάρτητη δικαιοσύνη και ξεκάθαρη πολιτική βούληση για την τιμωρία όσων ευθύνονται»
Δικαιοσύνη αδικαίωτη