Σύμφωνα με τις εκλεγμένες με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών στο Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας Μαυροκεφαλίδου Μαρία και Σουλάνδρου Δέσποινα την Παρασκευή, 16/9/2022, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δ.Σ του Συλλόγου με τον Δ/ντή Εκπαίδευσης Π.Ε. Εύβοιας.
Από την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών τέθηκαν τα εξής ζητήματα:
- Για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων σε συνθήκες τρομακτικής αύξησης της ακρίβειας (θέρμανση και λειτουργικές ανάγκες των σχολείων) και τι ενέργειες προτίθεται να κάνει η Διεύθυνση, ώστε να παρθούν τα απαραίτητα μέτρα κάλυψης των οξυμένων αναγκών των σχολείων, δεδομένου ότι το ΥΠΕΣ έχει ήδη αποφασίσει να διαθέσει το ίδιο κονδύλι με πέρσι παρά το γεγονός ότι φέτος οι ανάγκες προβλέπονται να είναι πολλαπλάσιες. Δεν υπήρξε κάποια σαφής απάντηση, πέρα από μια γενική διαπίστωση ότι πράγματι αυτή είναι η κατάσταση. Μάλιστα, μας γνωστοποιήθηκε πως σύμφωνα με την ενημέρωση του Δήμου Χαλκιδαίων για το ζήτημα της θέρμανσης, μέχρι στιγμής δεν έχει εξασφαλιστεί το απαραίτητο πετρέλαιο για φέτος.
- Για τους όρους διαβίωσης των εκπαιδευτικών, που βλέπουν εδώ και χρόνια παγωμένους τους μισθούς τους και τα μισθολογικά τους κλιμάκια. Και σε αυτό το ζήτημα θέσαμε το ερώτημα τι προτίθεται να κάνει η Διεύθυνση, ώστε να παρθούν μέτρα ανακούφισης νεοδιόριστων και αναπληρωτών, ιδιαίτερα φέτος που τα ενοίκια, το ρεύμα και η βενζίνη έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο και η ακρίβεια τσακίζει κόκκαλα.
- Για τα ερωτηματικά που προκλήθηκαν σε συναδέλφους σχετικά με τον αρχικό τρόπο τοποθετήσεων των νεοδιόριστων. Η Διεύθυνση παραδέχθηκε πως έγιναν λάθη. Από την πλευρά μας υποστηρίξαμε για άλλη μια φορά την πάγια θέση μας για κοινοποίηση όλων των κενών από την αρχή της χρονιάς και για τοποθετήσεις εκπαιδευτικών με βάση τα αντικειμενικά τους κριτήρια.
- Για το περιβόητο ΦΕΚ των δεκάδων υποβαθμίσεων και συγχωνεύσεων που πλήττει ιδιαίτερα την Εύβοια. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης ισχυρίστηκε ότι με τη δική του παρέμβαση πάγωσε η διαδικασία για τη φετινή χρονιά, αρκέστηκε όμως σε ευχές για την επόμενη χρονιά. Οι εκλεγμένες με την ΑΣΕ, επέμειναν στη θέση ότι εδώ και τώρα πρέπει να υπάρξει δέσμευση πως καμία οργανική θέση δεν πρέπει να χαθεί και πως είναι δικαίωμα του κάθε μαθητή να φοιτήσει στο σχολείο της γειτονιάς του, στο σχολείο του χωριού του, ιδιαίτερα όταν μιλάμε ανάμεσα στις άλλες και για πυρόπληκτες περιοχές. Η ΑΣΕ εξάλλου τοποθετήθηκε για το συγκεκριμένο ζήτημα και στην τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ. του Συλλόγου προτείνοντας μάλιστα και κινητοποίηση για αυτό, κάτι που η πλειοψηφία (ΔΗΣΥ) απέρριψε.
- Για την ιδιαίτερα οξυμένη κατάσταση στο κτηριακό ζήτημα, θέσαμε εκτός των άλλων και την χαρακτηριστικά δύσκολη κατάσταση με τα κτήρια των Νηπιαγωγείων. Τονίσαμε την ακαταλληλότητα και την επικινδυνότητα των κτηρίων αυτών που σε μεγάλο βαθμό δεν είναι καν δημόσια κτήρια αλλά ενοικιαζόμενα καταστήματα. Από την πλευρά της Διεύθυνσης δεν υπήρξε κάποια δέσμευση πέρα από τη διερεύνηση που πρόκειται να πραγματοποιήσει για το ζήτημα μέσω του Δήμου. Ενημερωτικά προς τους συναδέλφους, στο προηγούμενο Δ.Σ. η ΑΣΕ πρότεινε ειδική συνάντηση για αυτό το ζήτημα του Δ.Σ του συλλόγου με τις συναδέλφισσες νηπιαγωγούς, πρόταση που επίσης απορρίφθηκε από την πλειοψηφία (ΔΗΣΥ).
- Για τον μεγάλο διοικητικό φόρτο που σηκώνουν τα σχολεία και ιδιαίτερα οι προϊσταμένες των Νηπιαγωγείων. Προτείναμε συγκεκριμένα να μεταφερθούν αυτά τα καθήκοντα στις διευθύνσεις με την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού ή εναλλακτικά να εφαρμοστεί γραμματειακή υποστήριξη στα σχολεία. Δεν υπήρξε κάποια τοποθέτηση.
- Για το ζήτημα των κενών γενικότερα, αλλά και ειδικότερα στα τμήματα Ένταξης και ΖΕΠ. Αναδείξαμε το πρόβλημα της μη κάλυψης ενός μεγάλου αριθμού τμημάτων Ένταξης και του συνόλου των τμημάτων ΖΕΠ και ζητήσαμε να μάθουμε τη θέση της Διεύθυνσης σε αυτό το ζήτημα. Η απάντηση ήταν ότι δόθηκε προτεραιότητα στην κάλυψη των κενών των ειδικών σχολείων.
- Για άλλη μια φορά αναδείξαμε την αναγκαιότητα να καλύπτονται όλα τα κενά με εκπαιδευτικό προσωπικό άμεσα και εκφράσαμε την αντίθεση μας στην κατεύθυνση που θέλει το Υπουργείο Παιδείας να καλύπτονται πολλά κενά «εκ των ενόντων», αναθέτοντας την ευθύνη για αυτά στους εκπαιδευτικούς των σχολείων, ασκώντας μάλιστα πολλές φορές πιέσεις για αυτόν τον σκοπό, που διαταράσσουν την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας ή δημιουργούν ακόμη και κλίμα τρομοκρατίας και εκφοβισμού. Δεν υπήρξε κάποιο σχόλιο για αυτό το ζήτημα από την πλευρά της Διεύθυνσης.
Για όλα τα παραπάνω, συνάδελφοι, η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ πρότεινε από την αρχή της χρονιάς να γίνει Έκτακτη Γενική Συνέλευση και να πραγματοποιηθούν μια σειρά αγωνιστικές πρωτοβουλίες (π.χ. παραστάσεις διαμαρτυρίας σε Δήμο και Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας κλπ) με ευθύνη του Συλλόγου.
Η απάντηση της πλειοψηφίας (ΔΗΣΥ) ήταν στις περισσότερες περιπτώσεις αρνητική (!?!?), επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά τον ρόλο της ως κυβερνητικός συνδικαλισμός, που θέλει να σπέρνει τη μοιρολατρία και τον συμβιβασμό και αποφεύγει όπως «ο διάολος το λιβάνι» να σταθεί απέναντι σε Διοίκηση και Υπουργείο υπερασπίζοντας τους συναδέλφους και τα συμφέροντά τους.
Καθώς η χρόνια που ξεκίνησε, προβλέπεται δύσκολη και όλα αυτά τα ζητήματα ταλανίζουν όλους μας, ο ρόλος του σωματείου πρέπει να είναι αντίστοιχος: να οργανώσει την πάλη των συναδέλφων, να σταθεί μπροστάρης στις δυσκολίες, να ανοίγει δρόμους διεκδίκησης.
Καμία λύση δεν έρχεται απλώς με συναντήσεις άνωθεν!
Η μόνη λύση είναι η οργάνωση του αγώνα!
Είμαστε οι πολλοί κι έχουμε το δίκιο!
Όλοι στη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου την Τρίτη, 27/09, στις 18:30 στο 13ο Δ.Σ. Χαλκίδας για να οργανώσουμε μαζική, απεργιακή απάντηση στις 9 του Νοέμβρη!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη