kefalidou-vouli
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
Κεφαλίδου: «Οξύτατο και δυσεπίλυτο το πρόβλημα στέγασης για τους Εκπαιδευτικούς που διορίζονται σε τουριστικούς προορισμούς της επικράτειας»

Ερώτηση κατέθεσε σήμερα η Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, με αφορμή το οξύτατο και δυσεπίλυτο πρόβλημα στέγασης που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί (νεοδιόριστοι και αναπληρωτές),  οι οποίοι διορίζονται σε τουριστικούς προορισμούς και σε παραμεθόριες και ακριτικές περιοχές της επικράτειας, όπου η εύρεση αξιοπρεπούς κατοικίας είτε είναι δυσεύρετη – και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα – είτε προσφέρεται σε εξωφρενικές τιμές, προκαλώντας τεράστια προβλήματα στους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

Θέμα: «Οξύτατο και δυσεπίλυτο το πρόβλημα στέγασης για τους Εκπαιδευτικούς που διορίζονται σε τουριστικούς προορισμούς της επικράτειας».

Σύμφωνα με δηλώσεις της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, τα τελευταία χρόνια έχουν προσληφθεί πάνω από είκοσι χιλιάδες (20.000) μόνιμοι εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή. Η Υπουργός, κα Νίκη Κεραμέως, δήλωσε πρόσφατα ότι: «Συνεχίζουμε τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και προσωπικού στη γενική και την ειδική αγωγή και εκπαίδευση, αγγίζοντας τους 25.000 συνολικά τα δύο τελευταία έτη».

Σ’ αυτούς πρέπει να συνυπολογίσουμε και τους Αναπληρωτές Εκπαιδευτικούς που πέρυσι ήταν γύρω στις 40.000.

Επειδή υπάρχει οξύτατο και δυσεπίλυτο πρόβλημα στέγασης για τους εκπαιδευτικούς που διορίζονται σε τουριστικούς προορισμούς της επικράτειας και όπου είναι δυνατόν να βρεθεί αξιοπρεπής κατοικία, αυτή προσφέρεται σε εξωφρενικές τιμές και μόνον για ένα διάστημα 8-9 μηνών, προκαλούνται τεράστια προβλήματα για τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους.

Σε περιοχές όπου η προσφορά στέγης είναι μηδαμινή, οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί αλλά και οι αναπληρωτές, καλούνται να καταβάλουν ενοίκια που ξεπερνούν το μισό και παραπάνω του μηνιαίου μισθού τους.

Συχνές είναι οι περιπτώσεις παραίτησης και η απροθυμία κάλυψης των κενών θέσεων, με συνέπεια να απορρυθμίζεται η λειτουργία των σχολείων και των τοπικών κοινωνιών.

Το πρόβλημα αναδεικνύει τον αδιάφορο και απαξιωτικό τρόπο με τον οποίο η Πολιτεία αντιμετωπίζει το πολύτιμο ανθρώπινο κεφάλαιό της, ενώ θα μπορούσε να παρέμβει με διάφορες τρόπους.

Κτίρια που ανήκουν στο Δημόσιο θα μπορούσαν, σύμφωνα και με προτάσεις που έχουν γίνει εδώ και χρόνια και δεν αξιοποιήθηκαν, να ανακατασκευαστούν, να αναβαθμιστούν ενεργειακά και να παραχωρηθούν είτε στην τοπική Αυτοδιοίκηση είτε σε Φορέα που θα συσταθεί για τη διαχείριση του όλου προγράμματος.

Θα μπορούσε να υπάρξει χρηματοδότηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης ή από άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα.

Η παραμονή των εκπαιδευτικών σε τουριστικές και νησιωτικές αλλά και σε παραμεθόριες και ακριτικές περιοχές πρέπει να ενισχυθεί με κίνητρα, όπως αυξημένα επιδόματα παραμεθορίων περιοχών, επίδομα ενοικίου για όσους διαμένουν μακριά από την μόνιμη κατοικία τους, επιδότηση εισιτηρίων για τις μετακινήσεις τους προς και από την μόνιμη κατοικία τους, εξασφάλιση ποιοτικών υπηρεσιών δωρεάν υγείας κ.α.

Η εικόνα απελπισίας των εκπαιδευτικών, που δεν μπορούν στοιχειωδώς να επιβιώσουν, επηρεάζει άμεσα και τη λειτουργία του σχολείου.

Μετά τα ανωτέρω ερωτάται η κα Υπουργός:

  1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε και ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβετε, ώστε να δοθεί επιτέλους μία λύση στο χρονίζον πρόβλημα στέγασης για τους εκπαιδευτικούς που διορίζονται σε τουριστικούς προορισμούς αλλά και σε παραμεθόριες και ακριτικές περιοχές της χώρας;
  2. Είναι στις προθέσεις σας η ενίσχυση αυτών των εκπαιδευτικών με κίνητρα, όπως αυξημένα επιδόματα παραμεθορίων περιοχών, επίδομα ενοικίου για όσους διαμένουν μακριά από την μόνιμη κατοικία τους, επιδότηση εισιτηρίων για τις μετακινήσεις τους προς και από τη μόνιμη κατοικία τους, εξασφάλιση ποιοτικών υπηρεσιών δωρεάν υγείας κλπ., ώστε να μην εξαναγκάζονται πολλοί από αυτούς σε παραίτηση και να υπάρχει απροθυμία κάλυψης των κενών θέσεων σε τουριστικούς προορισμούς αλλά και σε παραμεθόριες και ακριτικές περιοχές της χώρας, με συνέπεια να απορρυθμίζεται η λειτουργία των σχολείων και των τοπικών κοινωνιών;
  3. Προτίθεστε να δείτε με την δέουσα ευαισθησία και ενδιαφέρον το όλο θέμα, εξετάζοντας σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών και τους ΟΤΑ τη σύσταση συγκεκριμένου Φορέα που θα μπορέσει να διαχειριστεί και να αξιοποιήσει τις υφιστάμενες κτιριακές υποδομές του δημοσίου, ώστε να ανακατασκευαστούν και να αξιοποιηθούν για να επιλυθεί το σοβαρότατο πρόβλημα της στέγασης των εκπαιδευτικών;

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

KOZANI
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»
Από την Κοζάνη και συγκεκριμένα το διοικητήριο της Περιφέρειας στη ΖΕΠ, ξεκίνησε τη διήμερη περιοδεία του στη Δυτική Μακεδονία ο Υπουργός Παιδείας...
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»