Αξιολόγηση
Τέσσερις προτάσεις αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων από την Ένωση Διευθυντών

Τέσσερις προτάσεις για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης κοινοποίησε η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή την πραγματοποίηση ενημερωτικών Τηλεδιασκέψεων του ΥΠΑΙΘ-ΙΕΠ με τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων όλης της χώρας για το θέμα της αυτοαξιολόγησης. 

Οι προτάσεις, όπως αναφέρουν, λαμβάνουν υπόψη τα σοβαρά τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την περσινή  εφαρμογή τους και μπορούν να συμβάλουν  καθοριστικά στην  ουσιαστικότερη εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης και της εξωτερικής αξιολόγησης, προς όφελος των σχολικών μονάδων.

Παράλληλα, καλούν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, να προχωρήσει στην άμεση υιοθέτηση των προτάσεων, για να πάψει η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων να αποτελεί «μια στείρα γραφειοκρατική διαδικασία, αλλά να  αποκτήσει πραγματική υπόσταση, όπως αυτή καθορίζεται από την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία, ώστε να συμβάλει καθοριστικά στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων».

Αναλυτικά η ανακοίνωση

«Τέσσερις προτάσεις προς το Υ.ΠΑΙ.Θ. για την εφαρμογή της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων»

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης(εσωτερικής αξιολόγησης ) και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων για δεύτερη σχολική χρονιά, και λαμβάνοντας υπόψη τα σοβαρά προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την περσινή  εφαρμογή τους, καταθέτει προς το Υ.ΠΑΙ.Θ., τις παρακάτω τέσσερις(4)προτάσεις, που μπορούν να συμβάλουν  καθοριστικά στην  ουσιαστικότερη εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης και της εξωτερικής αξιολόγησης, προς όφελος των σχολικών μονάδων: 

1.    Άμεση κατάργηση  της άχρηστης γραφειοκρατίας που συνοδεύει την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και καταπονεί τους εκπαιδευτικούς. Στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα του ΙΕΠ να αναρτώνται, έως τα μέσα Οκτωβρίου, μόνο οι τίτλοι των σχεδίων δράσης, οι στόχοι τους και οι συντονιστές των ομάδων, καθώς και η τελική έκθεση αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας στο τέλος του Ιουνίου.

2.    Άμεση κατάργηση  της βαθμολόγησης των σχολικών μονάδων από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου με δεκάβαθμη κλίμακα(1-10), που αναπόφευκτα οδηγεί στην απαράδεκτη κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων. Οι ΣΕΕ, θα πρέπει να λειτουργούν ως κριτικοί φίλοι των σχολικών μονάδων και όχι ως βαθμολογητές τους,  παρακολουθώντας την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης και καταθέτοντας προτάσεις προς τους Συλλόγους Διδασκόντων για τη βελτίωση των σχολικών μονάδων.

3.    Στις ιστοσελίδες τους οι  σχολικές μονάδες  να αναρτούν μόνο τα σχέδια δράσης που υλοποιούν κάθε έτος, και τίποτα περισσότερο, ώστε να αποφεύγεται κάθε προσπάθεια κατηγοριοποίησής τους.   

4.    Καμία απολύτως σύνδεση της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας με την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.    

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να προχωρήσει στην άμεση υιοθέτηση των παραπάνω προτάσεων, για να πάψει η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων να αποτελεί μια στείρα γραφειοκρατική διαδικασία, αλλά να  αποκτήσει πραγματική υπόσταση, όπως αυτή καθορίζεται από την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία, ώστε να συμβάλει καθοριστικά στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ASEP diorismoi
ΑΣΕΠ 3ΓΒ/2023: Πότε βγαίνουν τα οριστικά αποτελέσματα της προκήρυξης - Τι είπε ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ
Τι είπε ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ για τα οριστικά αποτελέσματα της προκήρυξης 3ΓΒ/2023
ΑΣΕΠ 3ΓΒ/2023: Πότε βγαίνουν τα οριστικά αποτελέσματα της προκήρυξης - Τι είπε ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ
θέατρο
Κινητοποίηση στο υπουργείο Πολιτισμού αύριο στις 12.00 για την ίδρυση της Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών
Διεκδικούν δημόσια και δωρεάν, Ανώτατη Καλλιτεχνική Εκπαίδευση, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της καλλιτεχνικής δημιουργίας
Κινητοποίηση στο υπουργείο Πολιτισμού αύριο στις 12.00 για την ίδρυση της Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών