Στον τρόπο λειτουργίας της ΔΙΔΕ Σάμου αναφέρθηκε με πρόσφατη ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ικαρίας-Φούρνων, ιδιαίτερα σε θέματα διαχείρισης προσωπικού.
Όπως αναφέρεται, ο Προϊστάμενος της ΔΙΔΕ Σάμου έκρινε πως η κάλυψη των κενών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δεν ήταν κάτι που μπορούσε να επιλύσει η ίδια η ΔΙΔΕ, αλλά ούτε και εκ μέρους της δημιουργήθηκε το πρόβλημα.
Αντίθετα, τα κωλύματα δημιούργησαν άλλα θέματα, όπως το μέγεθος των Σχολικών Μονάδων και οι άδειες των εκπαιδευτικών, τις οποίες βέβαια και δικαιούνται, όπως φαίνεται να υποστήριξε ο ίδιος, σύμφωνα με την ΕΛΜΕ.
Η ΔΙΔΕ κατηγορείται για τη δημιουργία σοβαρών προβλημάτων μέσω της διαχείρισης που κάνει, ενώ γίνεται λόγος για παρατυπιές και παράνομες αποφάσεις από τη Διοίκηση σε αναθέσεις μαθημάτων, τοποθετήσεις και μετακινήσεις εκπαιδευτικών.
Η ανακοίνωση
«Με δυσθυμία, οφείλουμε να σημειώσουμε, αναγκαζόμαστε να επανέρθουμε στη λειτουργία της ΔΙΔΕ Σάμου και στον τρόπο που διαχειρίζεται το προσωπικό, καθώς και στην αντίληψη βάση της οποίας γίνονται οι αναθέσεις, τοποθετήσεις και διαθέσεις καθηγητών για την κάλυψη των κενών.
Όπως πληροφορηθήκαμε από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων Αγ. Κηρύκου σε απάντηση επιστολής τους για το ζήτημα της κάλυψης των κενών στο Γυμνάσιο και ΓΕΛ Αγ Κηρύκου, ο Προϊστάμενος της ΔΙΔΕ Σάμου κος Μιχάλης Καπιωτάς ούτε λίγο ούτε πολύ εντοπίζει τις αιτίες των κενών σε παράγοντες έξω και πέρα από τις ενέργειες της ΔΙΔΕ Σάμου που όπως χαρακτηριστικά αναφέρει "έχει τις μικρότερες δυνατότητες επίλυσης των γενικότερων προβλημάτων".
Πιο συγκεκριμένα εντοπίζει το πρόβλημα της κάλυψης των ολιγόωρων μαθημάτων στα σχολεία των νησιών μας, στο μέγεθος των Σχολικών Μονάδων και στις άδειες των εκπαιδευτικών που, αν και αποτελούν δικαίωμά τους, εντούτοις δημιουργούν πρόβλημα γιατί χρειάζεται χρόνος για να αναπληρωθούν τα κενά που αυτές οι άδειες δημιουργούν. Τέλος αναρωτιέται γιατί οι εκπαιδευτικοί δεν αναλαμβάνουν υπερωρίες για να καλύψουν τα κενά αντί να αναλώνονται στη συγγραφή διαμαρτυριών.
Να το πούμε άλλη μια φορά. Η ΔΙΔΕ Σάμου με τη διαχείριση που κάνει δημιουργεί περισσότερα προβλήματα απ’ ότι λύνει. Τόσο σε κεντρικά ζητήματα, όπως στη μονιμοποίηση των συναδέλφων Ειδικής Αγωγής , μονιμοποίηση που παρανόμως επικαλούμενη προφορικές εντολές του ΥΠΑΙΘ δεν κοινοποιεί με πράξη της στους δικαιούχους, όσο και στα τοπικά ζητήματα. Π.χ.: Τα κενά Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) στο ΕΕΕΕΚ που έχουν δημιουργήσει σοβαρή δυσλειτουργία στο σχολείο, κενά που προς το παρόν καλύπτουν ως μη όφειλαν οι συνάδελφοι από μόνοι τους, οφείλονται στην ολιγωρία της ΔΙΔΕ να ζητήσει εγκαίρως την κάλυψη τους και όχι στην άδεια ανατροφής της συναδέλφου που είχε ειδοποιήσει εγγράφως από τον Αύγουστο πως θα επιστρέψει το Νοέμβριο. Ακόμη τα κενά στα τμήματα ένταξης δεν οφείλονται σε άρνηση αποδοχής της πρόσληψης από συναδέλφους, αλλά στην άρνηση πρόσκλησης και πρόσληψης τους από το ΥΠΑΙΘ, μιας και ακόμα δεν έχουν κληθεί!
Το κενό Ιστορίας στο Γυμνάσιο Αγ. Κηρύκου, μιας και αναφέρεται στην απάντηση του Προϊσταμένου προς τους γονείς, οφείλεται σε έναν συνδυασμό παρατυπιών και παρανόμων αποφάσεων της Διοίκησης σε αναθέσεις μαθημάτων, τοποθετήσεις και μετακινήσεις συναδέλφων που τελικά απομάκρυνε τον εκπαιδευτικό που δίδασκε ήδη το μάθημα και τον μετακίνησε σε άλλο σχολείο για να συμπληρώσει εκεί το ωράριο του, δημιουργώντας τρύπα στο πρόγραμμα. Προφανώς δεν είναι ζήτημα δικαιοσύνης ή αποκατάστασης της ηθικής τάξης αυτή η απόφαση , ούτε υπάρχει δίλημμα ανάμεσα στην εφαρμογή του νόμου και στην ηθική σε αυτού του είδους τη μεθόδευση, όπως αφήνει να εννοηθεί ο κος Καπιωτάς στην έγγραφη απάντηση του προς τους γονείς. Το να διδάσκει ένας καθηγητής τα μαθήματα που προβλέπονται στο σχολείο του είναι και νόμιμο και ηθικό και δίκαιο.
Τα κενά σε Μουσική, Τεχνολογία, Καλλιτεχνικά υπάρχουν όχι επειδή τα σχολεία μας είναι μικρά αλλά επειδή δεν κλήθηκαν καθηγητές να τα διδάξουν. Αυτό πιστοποιείται από τους πίνακες που ακολουθούν κάθε φάση αναπληρωτών και στους οποίους δεν υπάρχει κανένα όνομα αναπληρωτή που να δήλωσε πως δεν αποδέχεται την πρόσληψη. Εξ άλλου και την προηγούμενη χρονιά τα σχολεία μας είχαν το ίδιο μέγεθος αλλά τα μαθήματα αυτά διδάσκονταν, αν και πάλι καθυστερημένα. Και προφανώς δεν αποτελεί λύση να εντέλλει η ΔΙΔΕ προφορικά την ανάθεση π.χ. του μαθήματος της Τεχνολογίας σε Γυμναστές και Οικονομολόγους , καθηγητές με άσχετο γνωστικό αντικείμενο, για να λέει μετά πως το μάθημα διδάσκεται. Και αυτό είναι ξεκάθαρα παράνομο , όσο και προσχηματικό.
Τέλος, σε ό,τι αφορά εμάς, τους εκπαιδευτικούς τούτων των σχολείων, σας βεβαιώνουμε πως θα συνεχίσουμε να συγγράφουμε, να οργανώνουμε και να διενεργούμε διαμαρτυρίες, καταγγελίες και δράσεις για να υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά μας δικαιώματα και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, για να μην αφήνουν τα σχολεία μας χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό και τα παιδιά μας αγράμματα, «αυτοί που μας κλέβουν το βιβλίο από το χέρι και μας κατηγορούν πως μείναμε αδιάβαστοι»…»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη