amea_mathites
«Πολλά από τα γραφόμενά ωραιοποιούν ορισμένα ζητήματα και δεν μας αφήνουν να οδηγηθούμε σε ασφαλή συμπεράσματα»

Διαβάζοντας το άρθρο του κ.Κωνσταντίνου  Λολίτσα, εκπαιδευτικού και γενικού γραμματέα ΑΜΕΑ της Νέας Δημοκρατίας ,θα ήθελα να κάνω κάποιες επισημάνσεις

Αν και όλοι γνωρίζουμε τους αγώνες που έχουνε γίνει, για την προώθηση και επίλυση των προβλημάτων που υπάρχουν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, πολλά από τα γραφόμενά ωραιοποιούν ορισμένα ζητήματα και δεν μας αφήνουν να οδηγηθούμε σε ασφαλή συμπεράσματα.

Θεωρούμε όλοι ,πολύ σημαντικό το νόμο 448 8/2017, πού είναι το πλαίσιο ρυθμίσεων και η εφαρμογή της Διεθνούς σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία ,  για να δούμε όμως τι έχει συμβεί κι αν έχει ολοκληρωθεί το Εθνικό Σχέδιο δράσης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία το οποίο ήδη έχει ξεκινήσει όπως γράφει ο κύριος Λολιτσας από το Σεπτέμβριο του 2020.

1.      Το πρόγραμμα  Προσωπικού Βοηθού ,είναι ένα μόνο ένα πιλοτικό πρόγραμμα, ανήκει δε στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και  θα  εξυπηρετεί  μόνο περί τους 1.000 μόνο ωφελούμενος στην Αττική . Ακόμη όμως δεν έχει ξεκινήσει και θα αρχίσει πιθανόν από τα τέλη του 2023.( άρα ακόμα δεν έχει γίνει κάτι).

2.       Οι διορισμοί που αναφέρονται των έξι χιλιάδων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή από τα έτη 2020-2022 ήταν απόλυτα αναγκαίοι και όχι μόνο τόσοι αλλά ακόμη περισσότεροι ,γιατί εδώ θα πρέπει να θυμηθούμε Ότι λόγω μνημονικών δεσμεύσεων έως το έτος 2019 20, δεν μπορούσε να γίνει κανένας μόνιμος διορισμός . Ο αριθμός αυτός νομίζω ότι είναι σχετικά μικρός σε  σχέση με  τις ανάγκες οι οποίες αυτή τη στιγμή υπάρχουν την ειδική αγωγή και εκπαίδευση  οι προσλήψεις στην παράλληλη στήριξη μαθητών με αναπηρία που ήταν 6.100 το 2019 και έφτασαν τις 9.800 το 2023, δεν πρέπει να συγκρίνονται μεταξύ τους αλλά με το ποσοστό που αυτές καλύπτουν, τις αιτήσεις δηλαδή  οι οποίες έχουν γίνει στις αρμόδιες υπηρεσίες για την κάλυψη με παράλληλη στήριξη παιδιών τα οποία την έχουν ανάγκη. Ενημερωτικά στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία υπηρετώ εγώ ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό σχολείων δεν έχει ακόμη παράλληλες στηρίξεις ,όπως αυτές είχαν εγκριθεί από τα αρμόδια ΚΕΔΑΣΥ με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να μην έχουν τη βοήθεια την οποία δικαιούνται από το αρμόδιο κράτος .Άρα λοιπόν ο αριθμός μπορεί να είναι μεγαλύτερος από τα προηγούμενα έτη, λόγω όμως και στον αριθμό των αιτήσεων ,σαν ποσοστό κάλυψης των αιτημάτων είναι μικρότερο ή στην καλύτερη περίπτωση ίσο με αυτό το οποίο υπήρχε τα προηγούμενα έτη. Ακόμη και μήνα Ιανουάριο  έγιναν οι  έως τώρα τελευταίες (το υπάρχουν λοιπόν πολλά κενά)και εκτός από αυτό ακόμη πολλά παιδιά που είχαν αιτηθεί παράλληλης στήριξης τον Ιούνιο του 2022 δεν έχουν καλυφθεί αυτές. Και φαίνεται ότι δεν θα καλυφθούν και για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα. Εδώ θα πρέπει να τονίσω ότι οι τελευταίες τοποθετήσεις παραλλήλων στηρίξεων στα σχολεία μας έγιναν κατά την περσινή σχολική χρονιά γύρω στο Πάσχα.

3.      Σχετικά με τις θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία φαίνεται ότι δημιουργία 1.100 θέσεων είναι σταγόνα στον ωκεανό Αφού μόνο και μόνο οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αγγίζουν τις 13.000 και θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας, ότι ο τρόπος κατανομής αυτών δηλαδή ένας ψυχολόγος ή ένας κοινωνικός λειτουργός ανά πέντε σχολεία την εβδομάδα, σημαίνει την ύπαρξή τους μία φορά και μόνο τη βδομάδα σε κάθε ένα από αυτά τα σχόλια με αποτέλεσμα να ακυρώνεται ο πολύ καλός χαρακτήρας αυτής της ρύθμισης. Το σωστό θα ήταν σε κάθε σχολική μονάδα να υπάρχει τουλάχιστον ένας ψυχολόγος και ένας κοινωνικός λειτουργός Ή τουλάχιστον ένας από τις δύο ειδικότητες για όλη την εβδομάδα

4.      Σε ότι αφορά την λειτουργία των και ΚΕΔΑΣΥ, όλοι γνωρίζουν ότι μεσολαβεί μεγάλο χρονικό διάστημα από την αίτηση των ενδιαφερομένων μέχρι την τελική κλήση τους και τη γνωμάτευση του αρμόδιου ΚΕΔΑΣΥ. Χρονικό διάστημα πού κυμαίνεται από 1 έως και 3 χρόνια και αυτό γιατί πολλά και ΚΕΔΑΣΥ αν και δέχονται πληθώρα αιτήσεων είναι υποστελεχωμένα .θυμίσουμε ότι ένα από τα μεγαλύτερα και ΚΕΔΑΣΥ,  στα βόρεια προάστια εδώ και μία πενταετία έχει έχει κτιριακό πρόβλημα και το σύνολο των εκπαιδευτικών  αυτούσε  με επιστολή τους πέρυσι τέτοια εποχή και καλούσε όλους μας στην εκπαιδευτική κοινότητα, να βοηθήσουμε στο πάγιο αίτημα του για την απόκτηση στέγης.

5.      Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η δημιουργία μητρώου ΑΜΕΑ είναι κάτι το ενθαρρυντικό ,αλλά θα υπογραμμίσω και θα υπενθυμίσω στον υπογράφοντα το άρθρο ότι μία παρόμοια κίνηση είχε ξεκινήσει και κατά το διάστημα20 13-2015 η οποία δεν τελεσφόρησε .Επειδή σαν ιδέα είναι πάρα πολύ σωστή εύχομαι και πιστεύω αυτή τη φορά να πετύχει τους στόχους της.

6.      Η δυνατότητα που δίδεται στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς ΑΜΕΑ να μπορούν να πάρουν απόσπαση εκεί που επιθυμούν πριν τη συμπλήρωση της υποχρεωτικής διετίας είναι σωστή σαν μέτρο και θα έπρεπε να επεκταθεί και σε όλους τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στήριξης Αφού είναι σε όλους γνωστό ότι κάθε χρόνο οι μαθητές δέχονται καινούργιες παράλληλης στήριξης ,με αποτέλεσμα μέχρι να γίνουνε η κατάλληλη γνωριμία και το είδος του προβλήματος του μαθητή να έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος και οι προσπάθειες να μη συνεχίζονται αλλά να ξανά ξεκινούν από την αρχή .

Δεν θα αμφισβητήσουμε, ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πάρα πολλές προσπάθειες για την καλυτέρευση των τομέων Ειδικής Αγωγής Θα πρέπει όμως να θυμηθούμε ότι τα βασικά προβλήματα εξακολουθούν και παραμένουν

.Ένα από αυτά είναι το στεγαστικό αφού πολλά ειδικά σχολεία βρίσκονται φιλοξενούμενα μέσα σε χώρους ιδρυμάτων και  το δεύτερο είναι τα θέματα υποδομής αφού πολλά από αυτά τα κτίρια, είναι κτίρια πολλών ετών με πολλά προβλήματα και αδύνατες παρεμβάσεις Αφού για οποιαδήποτε παρέμβαση θα πρέπει να υπάρχει άδεια των αρμοδίων ιδρυμάτων θυμίζω ΣΙΚΙΑΡΙΔΕΙΟ, ΕΛΕΠΑΠ ΧΑΤΖΗΠΑΤΕΡΕΙΟ, και άλλα πολλά.

Γνωρίζοντας τις ανησυχίες του υπογράφονται το άρθρο κυρίου Λίτσα καθώς άλλων εκπαιδευτικών οι οποίοι ασχολήθηκαν και ασχολούνται επί πολλά έτη με την ειδική αγωγή, θα έλεγα ότι θα πρέπει να δούμε σε βάθος αρκετών χρονών τα προβλήματα, και να της δώσουμε βοήθεια εκεί που χρειάζεται, ξεκινώντας από τις υλικοτεχνικές υποδομές ,το κτιριακό πρόβλημα, την τοποθέτηση παραλλήλων στηρίξεων σε κάθε ένα μαθητή που την έχει ανάγκη και τι χρειάζεται, στο διορισμό αριθμό ικανών αριθμό ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών οι οποίοι μπορούν να συνεισφέρουν τόσο σε στα σχολεία τους όσο και στην ευρύτερη κοινωνία.

 Θέλω να πιστεύω ότι αυτή θα είναι μία αρχή σε μία μεγάλη πορεία η οποία τα τελευταία χρόνια συναντά πολλούς συνοδοιπόρους.

* ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ  ΓΡΙΒΑΣ   Δ/ΝΤΗΣ  18  Δ.Σ  ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ, ΔΑΣΚΑΛΟΣ  ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideytikoi_apognosi
Σχολεία: Μια είδηση που τρομάζει εκπαιδευτικούς και γονείς και στη χώρα μας
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ετοιμάζονται να καταργήσουν την δημόσια εκπαίδευση. Μήπως εκεί οδηγείται και η Ελλάδα των funds στην εκπαίδευση και της ακραίας...
Σχολεία: Μια είδηση που τρομάζει εκπαιδευτικούς και γονείς και στη χώρα μας
σοβα
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα
Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου, την ημέρα που τα σχολεία γιόρτασαν την επέτειο του Πολυτεχνείου κι ενώ τα παιδιά βρίσκονταν στο κτήριο, έπεσαν σοβάδες...
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα