Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β 388/27-1-2023 η Κοινή Απόφαση υπ. αριθμ. πρωτ. 9950/ΓΔ5, της Υπουργού ΠΑΙΘ κας Ν. Κεραμέως και της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας. Ζ. Μακρή με τη ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της.
Δείτε όλο το ΦΕΚ εδώ
Στο Άρθρο 11 γίνεται αναφορά για τις διαδικασίες αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών:
Άρθρο 11
Λεπτομερειακές ρυθμίσεις της διαδικασίας αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών ή των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ή του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού
1. Την ευθύνη του προγραμματισμού των αξιολογήσεων του έργου των εκπαιδευτικών ή των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) ή του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) έχουν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης και ο Περιφερειακός Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης.
2. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, υποβάλλουν στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ετήσιο προγραμματισμό των αξιολογήσεων στην περιοχή ευθύνης τους.
(Άρθρο 13 Μεταβατικές διατάξεις 1. Μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης την ευθύνη του προγραμματισμού των αξιολογήσεων έχει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης. 2. Μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υποβάλλει τον ετήσιο προγραμματισμό των αξιολογήσεων στην περιοχή ευθύνης τους. 3. Μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης ή των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης ο έλεγχος και οι ενέργειες που προβλέπονται στην παρ. 8 του άρθρου 11 γίνονται από τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ή τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχα, προς τους οποίους αποστέλλονται οι αξιολογικές εκθέσεις.)
3. Τα πρόσωπα που έχουν την ευθύνη της παρ. 1 επιλέγουν τους προς αξιολόγηση εκπαιδευτικούς ή μέλη Ε.Ε.Π - Ε.Β.Π., καθορίζουν τον χρόνο έναρξης και λήξης της αξιολογικής περιόδου, συνολικά ή ανά αξιολογητή, και, γενικά, παρακολουθούν την πρόοδο της διαδικασίας αξιολόγησης και επιμελούνται της απρόσκοπτης εξέλιξής της.
4. Οι αξιολογητές οφείλουν να συνεργάζονται αρμονικά με τους αξιολογούμενους. Στο πλαίσιο αυτό και στις περιπτώσεις που προβλέπεται, οι αξιολογητές καλούνται, σε συνεννόηση με τους αξιολογούμενους, να κανονίζουν συνάντηση, είτε διά ζώσης είτε εξ αποστάσεως, στη διάρκεια της οποίας συνοργανώνουν και συνδιαμορφώνουν τη δομή της παρακολούθησης της διδασκαλίας διευκρινίζοντας τυπικά θέματα, όπως την ώρα, ημέρα, τάξη, τμήμα, μάθημα, καθώς και θέματα, όπως την ιδιαίτερη εστίαση και ενδεχόμενα συμπληρωματικά στοιχεία που θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν ως βοηθητικά τεκμήρια για τη διαμόρφωση πληρέστερης εικόνας σχετικά με την προσωπικότητα και το έργο των αξιολογούμενων.
Τα κύρια σημεία και οι αποφάσεις της συζήτησης καταγράφονται σε πρακτικό, σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος Α, το οποίο συνυπογράφεται από αξιολογητές και αξιολογούμενους, αμελλητί και πάντως πριν από την παρακολούθηση της συμφωνημένης πρώτης διδασκαλίας. Αντίγραφο του εγγράφου αυτού καταχωρίζεται από τους αξιολογητές στον ηλεκτρονικό φάκελο των αξιολογουμένων, στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του άρθρου 81 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), το αργότερο μέχρι την υποβολή της αξιολογικής έκθεσης από τον αξιολογητή. Το πρακτικό αυτό αποτελεί τεκμήριο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Σε περίπτωση που αξιολογούμενος δεν συμπράττει στη διαδικασία και τις ενέργειες των προηγούμενων εδαφίων, αυτές ολοκληρώνονται μονομερώς από τον/τους αξιολογητή/τές, οι οποίοι συντάσσουν και υπογράφουν μόνοι τους το πρακτικό του τρίτου εδαφίου, στο οποίο καταγράφουν την αποχή του αξιολογουμένου από την εν λόγω διαδικασία και το γνωστοποιούν επί αποδείξει στον αξιολογούμενο με κάθε πρόσφορο τρόπο προκειμένου να προβούν στο επόμενο στάδιο της αξιολογικής διαδικασίας.
5. Οι αξιολογούμενοι δύνανται να προσκομίσουν συμπληρωματικά τεκμήρια, ανεξαρτήτως αν τους ζητηθούν από τους αξιολογητές τους, ακόμη κι αν δεν είναι οψιγενή, για τη διαμόρφωση πληρέστερης εικόνας εκ μέρους των αξιολογητών, εφόσον και όταν οι σχετικές διατάξεις τους παρέχουν το δικαίωμα να εκφέρουν απόψεις ή να προβάλλουν ενστάσεις προς υποστήριξη και τεκμηρίωση των ισχυρισμών τους.
6. Ο αξιολογητής συζητά την αξιολογική κρίση του με τον αξιολογούμενο και τη συλλογιστική με βάση την οποία κατέληξε στο περιεχόμενο αυτής. Τόσο η αξιολογική κρίση όσο και η συλλογιστική που ακολούθησε ο αξιολογητής αποτυπώνονται συνοπτικά σε έγγραφό του, το οποίο συντάσσεται με βάση το υπόδειγμα του Παραρτήματος Β. Ένα (1) αντίγραφο του εν λόγω εγγράφου παραδίδεται επί αποδείξει στον αξιολογούμενο και ένα (1) κρατείται από τον αξιολογητή.
Αν αξιολογούμενος αρνηθεί να παραλάβει το εν λόγω έγγραφο, του κοινοποιείται επί αποδείξει με κάθε πρόσφορο τρόπο. Αν ο αξιολογούμενος διαφωνεί, μερικά ή ολικά, με την αξιολογική κρίση του αξιολογητή, καθώς και με τη συλλογιστική, η οποία ακολουθήθηκε και στην οποία στηρίζεται, δύναται να εκθέσει εγγράφως τις παρατηρήσεις του εντός πέντε (5) ημερών από την επομένη της παραλαβής ή κοινοποίησης του εγγράφου του αξιολογητή με βάση το υπόδειγμα του Παραρτήματος Β. Ένα (1) αντίγραφο αυτών παραδίδεται στον αξιολογητή και ένα (1) κρατείται από τον αξιολογούμενο. Ο αξιολογητής υποχρεούται να αναρτήσει την έκθεση αυτή του αξιολογούμενου στον ηλεκτρονικό φάκελό του, στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του άρθρου 81 του ν. 4823/2021, πριν ολοκληρώσει την τελική αξιολογική κρίση του και συντάξει την έκθεση αξιολόγησης.
7. Η αξιολογική έκθεση επιβάλλεται να είναι αιτιολογημένη και κάθε αξιολογική κρίση που εκφέρεται με αυτήν πρέπει να τεκμηριώνεται με ειδική αναφορά στα πορίσματα των αξιολογητών από:
α) τις συναντήσεις προετοιμασίας της παρατήρησης διδασκαλιών ή υποστηρικτικών έργων ή προγραμμάτων ή παρουσιάσεων και αναλύσεων μελετών περίπτωσης συμβουλευτικών, υποστηρικτικών ή παιδαγωγικών έργων,
β) τις παρατηρήσεις διδασκαλιών ή υποστηρικτικών έργων ή προγραμμάτων ή παρουσιάσεων και αναλύσεων μελετών περίπτωσης διερεύνησης αναγκών, σχεδιασμού αξιολογικής έκθεσης, παρέμβασης ή υποστήριξης είτε μαθητών και οικογενειών είτε σχολικής κοινότητας,
γ) τις συζητήσεις ανατροφοδότησης και τον αναστοχασμό μετά τις παρατηρήσεις της περ. β,
δ) τις εκθέσεις αυτοαξιολόγησης,
ε) τα στοιχεία ή τεκμήρια, όσα ο αξιολογούμενος έχει συγκεντρώσει στον ηλεκτρονικό φάκελό του ή σε όσα ο αξιολογούμενος αναφέρεται ή παραπέμπει,
στ) τα στοιχεία ή τεκμήρια που έχουν συγκεντρώσει οι αξιολογητές και
ζ) τις παρατηρήσεις, ή εκθέσεις των αξιολογουμένων της παρ. 6. Η αποτίμηση του διδακτικού, παιδαγωγικού, συμβουλευτικού ή υποστηρικτικού έργου των αξιολογουμένων και η ένταξη αυτού σε μια (1) από τις τέσσερις (4) βαθμίδες της προβλεπόμενης κλίμακας επιβάλλεται να γίνεται τεκμηριωμένα με την υπαγωγή συγκεκριμένων πραγματικών στοιχείων, περιστατικών, περιστάσεων, δεδομένων και χαρακτηριστικών συνδεόμενων ή σχετιζόμενων ευθέως με το αξιολογούμενο έργο ορισμένου και συγκεκριμένου κάθε φορά υπό αξιολόγηση εκπαιδευτικού ή μέλους του Ε.Ε.Π. ή του Ε.Β.Π. στα ανά πεδίο αξιολόγησης κριτήρια και τις λοιπές αξιολογικές παραμέτρους, οι οποίες προβλέπονται στα άρθρα 67 έως και 71 του ν. 4823/2021 και 4 έως και 8 της παρούσας και τη συνδρομή των οποίων οι αξιολογητές επιβάλλεται να εξακριβώσουν και τεκμηριώσουν αιτιολογημένα, όσον αφορά σε κάθε μία ξεχωριστά υπό αξιολόγηση περίπτωση.
Η απλή και αόριστη επανάληψη του περιεχομένου διατάξεων του ν.4823/2021 και της παρούσης, καθώς και η γενικευμένη χρήση στερεότυπων ή τυποποιημένων εκφράσεων ή και προτύπων ή υποδειγμάτων αξιολογικών εκθέσεων δεν προσδίδουν επαρκή και προσήκουσα αιτιολογία στις αξιολογικές εκθέσεις.
8. Η ορθή εφαρμογή και τήρηση της παρ. 7 από τους αξιολογητές ελέγχεται και επιβεβαιώνεται από τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης ή τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης αντίστοιχα, στην περιοχή ευθύνης της οποίας υπάγεται η σχολική μονάδα ή η εκπαιδευτική ή υποστηρικτική υπηρεσία ή δομή, στην οποία υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί ή τα μέλη του Ε.Ε.Π. ή του Ε.Β.Π. που αξιολογήθηκαν. Για τον σκοπό αυτό οι αξιολογητές τους αποστέλλουν τις εκθέσεις αξιολόγησης που συνέταξαν εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από τη σύνταξή τους.
Ο Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης ή ο Περιφερειακός Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης κατά περίπτωση, εντός των επόμενων τριών (3) εργάσιμων ημερών ελέγχει μακροσκοπικά την πληρότητα της αιτιολογίας της αξιολογικής έκθεσης. Αν διαπιστώσει ότι η αξιολογική έκθεση δεν έχει την προσήκουσα αιτιολογία, την επιστρέφει στον αξιολογητή που τη συνέταξε για να την συμπληρώσει τάσσοντάς του εύλογη προθεσμία, όχι μεγαλύτερη των δέκα (10) εργάσιμων ημερών. Το τελικό κείμενο της αξιολογικής έκθεσης, που πρέπει να είναι προσηκόντως αιτιολογημένη, αποστέλλεται εκ νέου στον οικείο Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης ή τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης προς επιβεβαίωση της συμμόρφωσης του αξιολογητή στα υποδειχθέντα. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί η μη συμμόρφωση του αξιολογητή στα υποδειχθέντα σχετικά με την προσήκουσα αιτιολόγηση της αξιολογικής έκθεσης εφαρμόζονται οι παρ. 4 έως 8 του άρθρου 56 του ν. 4823/2021. Η αξιολογική έκθεση, αφότου έχει υποστεί τον έλεγχο της παρούσης παραγράφου γνωστοποιείται επί αποδείξει στον αξιολογούμενο με κάθε πρόσφορο τρόπο.
9. Ο έλεγχος και οι ενέργειες που προβλέπονται στην παρ. 8, όταν αξιολογητής είναι ο Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης γίνονται από τον οικείο Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης και όταν αξιολογητής είναι ο Περιφερειακός Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης από τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης.
10. Αντίγραφο της αξιολογικής έκθεσης, η οποία οριστικοποιείται λόγω μη άσκησης της ένστασης του άρθρου 79 του ν. 4823/2021, υποβάλλεται από τους αξιολογητές στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, στην οποία τηρείται το προσωπικό μητρώο του αξιολογουμένου εκπαιδευτικού ή μέλους Ε.Ε.Π. - Ε.Β.Π.. Αν ασκηθεί ένσταση κατά της αξιολογικής έκθεσης, αντίγραφο της έκθεσης μαζί με την απόφαση της αρμόδιας Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης που απορρίπτει την ένσταση και οριστικοποιεί την αξιολογική έκθεση άλλως μόνο αντίγραφο της απόφασης της εν λόγω Επιτροπής που δέχεται την ένσταση και οριστικοποιεί το περιεχόμενο της αξιολογικής έκθεσης υποβάλλεται σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο με μέριμνα του Γραμματέα της οικείας Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης.
11. Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης ή οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανάλογα του σε ποιόν υπάγονται διοικητικά οι αξιολογούμενοι, μεριμνούν για την ενημέρωση των προσωπικών μητρώων των εκπαιδευτικών ή των μελών Ε.Ε.Π. - Ε.Β.Π. με το αποτέλεσμα της αξιολόγησης, καθιστώντας περιεχόμενο αυτών τις εκθέσεις αξιολόγησης ή τις αποφάσεις της Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης, αντίγραφα των οποίων τους υποβάλλονται σύμφωνα με την παρ. 10.
Άρθρο 12 Ενστάσεις
Ο αξιολογούμενος έχει δικαίωμα να ασκήσει ένσταση κατά των εκθέσεων αξιολόγησης ενώπιον τριμελούς Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης, η οποία λειτουργεί στην έδρα κάθε μίας από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 79 του ν. 4823/2021 (Α’ 136).
Άρθρο 13 Μεταβατικές διατάξεις
1. Μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης την ευθύνη του προγραμματισμού των αξιολογήσεων έχει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης.
2. Μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υποβάλλει τον ετήσιο προγραμματισμό των αξιολογήσεων στην περιοχή ευθύνης τους. 3. Μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης ή των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης ο έλεγχος και οι ενέργειες που προβλέπονται στην παρ. 8 του άρθρου 11 γίνονται από τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ή τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχα, προς τους οποίους αποστέλλονται οι αξιολογικές εκθέσεις.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη