«Χαρείτε τον χιονιά – κλείστε τις οθόνες!» σημείωσε σε ένα άρθρο του στο alfavita.gr ο Νίκος Φίλης. Και συνέχισε: «το χιόνι είναι ευκαιρία για παιχνίδι και χαρά. Είναι μια πολύτιμη εμπειρία και γνώση» ...«την τηλεκπαίδευση, ακόμα και εκείνο το 24ωρο που θα χιονίσει στην Αθήνα, την επιβάλλουν αυτοί που γεννήθηκαν και έζησαν ως γέροι και μάλλον επιθυμούν το ίδιο για τα παιδιά μας»
Τι ήθελε να το πει; Άστραψε και βρόντηξε η υπουργός Παιδείας σήμερα στο ΣΚΑΙ, αφού βέβαια είχε προηγηθεί απλόχερα εκτόξευση μελανιού και οι γνωστές ρίψεις πυροβολικού από τους γνωστούς δημοσιογράφους της αυλής και της οθόνης.
Η κ. Κεραμέως επέκρινε τον τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Φίλη, που προέτρεψε τα παιδιά να κλείσουν τις οθόνες και να παίξουν στο χιόνι.
«Θέλουμε το παιχνίδι είναι μέρος της ζωής, η εκπαίδευση δεν αποκλείει το παιχνίδι, γιατί δεν μπορείς να κάνεις τηλεκπαίδευση; Έχουμε τρίτη μέρα κλειστά σχολεία. Έχουμε ένα μηχανισμό που δεν επιτρέπει να διακόπτεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Οι γονείς δουλεύουν, ποιος γονιός τα παρατάει και λέει ‘παιδιά τέσσερις μέρες παίζουμε’, τα παιδιά πρέπει να διατηρούν τη συνέχεια με την εκπαιδευτική διαδικασία». Κατηγόρησε τον κ. Φίλη για «άκρατο λαϊκισμό και λογική κοπάνας, ήσσονος προσπάθειας, και εξίσωσης όλων προς τα κάτω».
Εμείς θα απαντήσουμε στην κ. Υπουργό ενδεικτικά με μερικές μόνο από τις επιστολές γονέων και εκπαιδευτικών που έλαβε το alfavita.gr για το θέμα:
Επιστολή 1η
Η κόρη μου, μαθήτρια α γυμνασίου, ξύπνησε σήμερα το πρωί ολοχαρη βλέποντας να έχουν στρωθεί τα πάντα με χιόνι. Ξεκίνησε τηλεκπαίδευση και κάθε λίγο κοιτούσε έξω από το παράθυρο (καθόλου μυαλό για μάθημα) . Σε κάθε διάλειμμα γκρινιάζει πότε θα τελειώσει το μάθημα να βγει έξω . Ώρα 12 , βγήκε ήλιος και μέσα σε 1 ώρα τα χιόνια έλιωσαν , απίστευτη απογοήτευση . Της υποσχέθηκα λοιπόν την επόμενη μέρα είτε έχει τηλεκπαίδευση είτε δια ζώσης θα την πάρω να πάμε στο κοντινό βουνό που είναι χιονισμένο να παίξουμε με το χιόνι και ας πάρει και απουσίες . Σίγουρα δε θα ναι το ίδιο γιατί θα προτιμούσε να πάει με τους συμμαθητές της. Μετάνιωσα σήμερα που την άφησα να κάνει "μάθημα". Κάποια στιγμή και μεις ως γονείς πρέπει να αναλαμβάνουμε δράση.
Επιστολή 2η
Μήπως είναι βία να μην αφήνεις τα παιδιά να παίξουν με το χιόνι;
Κι έρχεται η μέρα που όλοι περιμέναμε. Και περισσότερο τα παιδιά.
Επιτέλους άσπρη μέρα!!! Χιόνισε!!!
Είχε αρχίσει από χθες το βράδυ να ρίχνει τις πρώτες νιφάδες. Και τώρα είναι στρωμένο. Ένα άσπρο χαλί έχει τυλίξει τα πάντα. Κι είναι όμορφο, πολύ όμορφο και σε καλεί...Σε καλεί να βάλεις τα γάντια και τον σκούφο, να φορέσεις το κασκόλ και το ζεστό μπουφάν και να ξεχυθείς έξω για παιχνίδι.
Χιονοπόλεμο μέχρι τελικής πτώσης με τα φιλαράκια.
Θα τους "θάψω" στο χιόνι, σκέφτεσαι...
Θα φτιάξουμε και χιονάνθρωπο...
Αμ δε! Έτσι νομίζεις!
Ο κρατικός μηχανισμός φρόντισε πριν από σένα για σένα. Η αξιότιμη υπουργός παιδείας αποφάνθηκε. ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!!!
Σιγά μην σ' αφήσουν να γίνεις τεμπέλης.
Σιγά μην σ'αφήσουν να πάρεις τέτοια τεράστια δόση χαράς. Ξέρεις τι επικίνδυνο είναι; Άσε που δεν βγαίνει η ύλη με τίποτα. Μάζεψε λοιπόν το μυαλό σου και στρώσου. Στρώσου μπροστά στην οθόνη και ΜΑΘΕ...
Μα πώς να γίνει αυτό που το μυαλό σου είναι έξω στο χιόνι; Πώς να συγκεντρωθείς που τα μάτια σου είναι καρφωμένα στο παράθυρο και βλέπεις τις νιφάδες να χορεύουν;
Εντάξει συνδέθηκες...Και τι έγινε; Όλοι για το χιόνι μιλάνε και κλαψουρίζουν γιατί δεν τους αφήνουν να βγουν έξω να παίξουν. Κι ο δάσκαλος είναι κάπως σήμερα...Άσε που δεν τον ακούω γιατί δεν έχει καλή σύνδεση...
Τι κρίμα ρε φίλε! Τι άκαρδος κόσμος!
Πώς είναι δυνατόν να ορίζει τη μοίρα των παιδιών ένας άνθρωπος που δεν μπορεί ούτε μια στιγμή να τα νιώσει!
Ούτε τα απλά ρε φίλε! Ούτε το αλφάβητο της ψυχολογίας των παιδιών!
Επιστολή 3η
........
Αυτό που λείπει από μας και τα παιδιά μας δεν είναι η τηλεκπαίδευση!
Αυτά που λείπουν και διεκδικούμε είναι:
Σύγχρονα και ασφαλή σχολεία παντός καιρού.
Σύγχρονα και ασφαλή οδικά δίκτυα.
Λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για την αντιμετώπιση των έντονων καιρικών φαινομένων.
Άμεση λήψη μέτρων επαρκούς θέρμανσης σε όλα τα σχολεία και τους χώρους δουλειάς.
Ειδική άδεια με ημερομίσθιο σε όλους τους εργαζόμενους γονείς που έχουν μικρά παιδιά.
Επιστολή 4η
Αυτή η ανοησία: μόλις κλείνουν τα σχολεία για μια- δυο μέρες να ξεκινά αυτομάτως στα σχολεία η τηλεκπαίδευση πρέπει επιτέλους να σταματήσει.
Δεν θέτω το θέμα της τηλεκπαίδευσης στην πολιτική του διάσταση, δεν αναφέρομαι στην τηλεκπαίδευση ως απεργοσπαστικό μηχανισμό κατά τη διάρκεια μαθητικών καταλήψεων, δεν έχω σκοπό να θίξω ούτε καν την παιδαγωγική γελοιότητα της συνεχούς εναλλαγής (κανονικό μάθημα, 2-3 μέρες τηλεκπαίδευση, μετά κανονικά, ξαναχιονίζει οπότε άντε πάλι 2 μέρες τηλεκπαίδευση κοκ) λες και η εκπαιδευτική διαδικασία λειτουργεί όπως τα υβριδικά αυτοκίνητα: πατάω το διακόπτη και περνώ από τη βενζίνη στο υγραέριο...
Περισσότερο με εξοργίζει το συμπλεγματικό εκδικητικό μίσος απέναντι στα παιδιά, η κοινωνιοπαθής μανία μήπως χαρούν λίγο, μήπως απολαύσουν μια δυο μέρες ξεγνοιασιάς και ξεκούρασης.
Γενιές και γενιές μαθητών, η δική μου γενιά πριν 50 περίπου χρόνια, τα παιδιά μου πριν 20 χρόνια, οι παπούδες κι οι γιαγιάδες μου πριν έναν αιώνα, λαχταρούσαν πότε θα χιονίσει, πότε θα πεθάνει κανένας βασιλιάς, πότε θα γίνει κάτι έκτακτο να χάσουν καμιά μέρα μάθημα. Και τι έγινε; Πήγε πίσω η μόρφωση του έθνους;
Ρε ελεεινοί πρώην ΔΑΠίτες, θεούσοι και θεούσες, επειδή εσείς ζήσατε μια άθλια εφηβεία χωρίς χαρά, χωρίς παιδική ηλικία, θέλετε να επιβάλετε τη μιζέρια σας σε όλα τα παιδιά;
Αφήστε τα παιδιά να βγουν έξω με τους φίλους τους, να παίξουν χιονοπόλεμο, να βγουν μια βόλτα (πράγματα που φυσικά θα κάνουν, απλώς θα τους κάνετε τα νεύρα τσατάλια γιατί κάθε μια ώρα θα πρέπει να μπαίνουν στο Webex να δηλώνουν την παρουσία τους και μετά να κλείνουν το κινητό τους...)
Επιστολή 5η
Τούτη η ανεκδιήγητη κυβέρνηση συνεχίζει ακάθεκτη τα κατορθώματά της. Τέτοια και τόσα που παραλύουν το νευρικό μας σύστημα (ανάμεσα στα άλλα είναι και αυτό στόχος).
Τα τηλεμαθήματα άρχισαν με αφορμή την καραντίνα. Τα προβλήματα τεράστια. Μαθητές που δεν είχαν υπολογιστές. Πολύ κακή λειτουργία της πλατφόρμας που ενέκρινε το υπουργείο παιδείας. Μαθητές που απλώς άνοιγαν τον υπολογιστή τους και έκαναν οτιδήποτε άλλο από το να παρακολουθούν το διαδικτυακό μάθημα. Πολύωρη καθήλωση στις οθόνες που διέλυε την όραση, τον αυχένα, τη μέση. Κι άλλος εθισμός στις οθόνες μετά την τηλεόραση και τα κινητά. Γιατί όλη αυτή σπουδή της ανεπανάληπτης Κεραμέως για τηλεμάθημα;
1. Για αν δείξει ότι το υπουργείο είναι σε ετοιμότητα.
2. Για να συνηθίσουν οι εκπαιδευτικοί την επιπλέον, για αργότερα, ανάθεση εργασίας στο σπίτι.
Αν το υπουργείο κοπτόταν για την απώλεια ωρών και την ποιότητα του μαθήματος, τότε: α) θα διόριζε εκπαιδευτικούς και θα κάλυπτε τα χιλιάδες κενά, β) θα μείωνε την αναλογία εκπαιδευτικού-μαθητή, γ) θα άλλαζε ριζικά το αναλυτικό πρόγραμμα και θα το προσάρμοζε στις ανάγκες του λαού, δ) θα έχτιζε νέες σχολικές εγκαταστάσεις, ε) θα αύξανε τον μισθό των κακοπληρωμένων εκπαιδευτικών.
Ας γίνει γνωστό πως στη Σίλικον Βάλεϊ, τη μητρόπολη των νέων τεχνολογιών, υπάρχουν σχολεία που δεν κάνουν καθόλου χρήση των υπολογιστών, απολύτως συνειδητά. Κι επιτέλους! Υπάρχει και η χαρά των παιδιών κι εφήβων. Γιατί επιμένετε να διατηρείτε ένα σχολείο απωθητικό; Αφήστε τα νέα παιδιά να χαρούν μία-δυο μέρες. Να βγουν και να παίξουν χιονοπόλεμο. Το ότι είστε εσείς ανέραστοι δεν σημαίνει ότι θα κάνετε έτσι κι όλον τον κόσμο. Επιτέλους!
Επιστολή 6η
Μετά το φιάσκο του Γενάρη του 2022 (που γρήγορα ξεχάστηκε) έρχεται η φετινή κακοκαιρία να μας θυμίσει για μια ακόμη φορά ότι εγρήγορση για την κυβέρνηση σημαίνει προληπτικό κλείσιμο των σχολείων και "ελαχιστοποίηση" μετακινήσεων.
Αντί να φροντίσουν να κρατήσουν δρόμους και σχολεία ανοιχτά, αναγγέλλουν και επισήμως αυτό που ήταν προδιαγεγραμμένο μιας και δεν έπραξαν το παραμικρό για να αποφευχθεί.
Το 112 αποτελεί τρανταχτή απόδειξη της κοροϊδίας τους.
Για τους εκπαιδευτικούς αυτό σημαίνει την άμεση ενεργοποίηση και το πάτημα του κουμπιού στη λειτουργία "τηλεκπαίδευση", χωρίς το χρόνο και την οργάνωση που θα απαιτούνταν ακόμα και αν θεωρήσουμε ότι μια τέτοια διαδικασία θα μπορούσε να είναι εποικοδομητική.
Με τη γραμμή του Υπουργείου οι διευθύνσεις εκπαίδευσης και διευθυντές/τριες σχολείων βομβαρδίζουν κυριακάτικα τους εκπαιδευτικούς με εντολές που πρέπει να εκτελέσουν σήμερα.
Όλα αυτά δείχνουν αδιαφορία προς τους εκπαιδευτικούς και απαίτηση εγρήγορσης μια μέρα αργίας και χρήση δικών τους μέσων.
Και κυρίως ασέβεια προς τα παιδιά με την επιβολή μη παιδαγωγικών μεθόδων.
Αφαίρεση του δικαιώματος στο απρόβλεπτο, στο αναπάντεχο, στο πιθανό παιχνίδι με το χιόνι και τον χρόνο με αγαπημένους/ες και στα όσα αυτά διδάσκει εκτός γνωστικών αντικειμένων.
Είναι η επιβολή πειθαρχίας και η εκπαίδευση ότι ο,τι και αν συμβαίνει, προηγείται το καθήκον προς τον ανώτερο. Είναι η αυριανή προετοιμασία των παιδιών μας για εισαγωγή τους στους χώρους εργασίας, γρανάζια μιας απρόσωπης μηχανής, όπου δεν θα επιτρέπεται η παρέκκλιση.
Το απερχόμενο ΔΣ του Συλλόγου Γονέων προτρέπει σε αποχή από την αυριανή (και ενδεχομένως δύο τριών ακόμα ημερών) τηλεκπαίδευση τους μαθητές και στηρίζει την όποια απόφαση των εκπαιδευτικών για μη παροχή της με ίδια μέσα εκτός σχολείου, δείχνοντας σεβασμό σε παιδιά και εκπαιδευτικούς.
Ραντεβού για παιχνίδι με το χιόνι.
Σκι στου Φιλοπάππου!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη