Αξιολόγηση εκπαιδευτικών από τα «παιδιά» του κομματικού σωλήνα;
Το σύνολο των εκπαιδευτικών είναι υπέρ της αξιολόγησης, όχι όμως όπως τη θέτει η κα. Κεραμέως σήμερα στα σχολεία

Την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου, οι Εκπαιδευτικοί σύλλογοι αποφάσισαν απεργιακές κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα, καθώς ο τρόπος της επιχειρούμενης αξιολόγησης στην Παιδεία, προκαλεί περισσότερο φόβο παρά κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, με ειλικρίνεια και χωρίς φόβο…

Το σύνολο των εκπαιδευτικών είναι υπέρ της αξιολόγησης, όχι όμως όπως τη θέτει η κα. Κεραμέως σήμερα στα σχολεία.

Από το 2018, ζητούν σε όλους τους τόνους, την αυτοαξιολόγηση κι όχι την αξιολόγηση εξωτερικών αξιολογητών της κυβέρνησης.

Δεν είναι δίκαιο να κριθεί ο οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός ή σχολική μονάδα εν γένει από τα «παιδιά» του κομματικού σωλήνα, που δε ξέρουν καν πως λειτουργεί ένα σχολείο.

Όλα αυτά θυμίζουν 2014… με μόνη διαφορά, ότι δεν θα απολυθούν (μάλλον) οι εκπαιδευτικοί.

Προφανώς, το ΥΠΑΙΘ αγνοεί τις θέσεις των εκπαιδευτικών, υλοποιώντας δίχως αύριο τις αποφάσεις του αγνοώντας ακόμη και την προεκλογική περίοδο.

Η μεγάλη όμως εικόνα, έγκειται στο γεγονός ότι δε γίνεται όλοι οι εκπαιδευτικοί να είναι παράλογοι ή να βγαίνουν στους δρόμους “φωνάζοντας” χωρίς λόγο.

Η αλήθεια είναι πάντοτε, κάπου στη μέση.

Το ΥΠΑΙΘ λοιπόν, πρέπει να αλλάξει άμεσα τον τρόπο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών όπου οι αξιολογητές να διορίζονται απευθείας απ’ τα 3/5 της Βουλής και να είναι φυσικά πρόσωπα κοινής αποδοχής, που να διαθέτουν μεγάλη εκπαιδευτική εμπειρία.

Η Υπουργός Παιδείας οφείλει να συζητήσει εκ νέου σε βάση καλής θέλησης με όλους τους φορείς, εισάγοντας ξανά στην ολομέλεια του κοινοβουλίου, ένα νέο νομοσχέδιο στηριζόμενο (αποκλειστικά) στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και πρωτίστως των εκπαιδευτικών δίχως τιμωρητική διάθεση.

Επιπρόσθετα, το νέο νομοσχέδιο σε αντίθεση με το παλιό, δεν θα «επιβάλλει» τιμωρία και χρηματικές ποινές για τις απεργίες των εκπαιδευτικών, διότι όλοι οι εργαζόμενοι έχουν το δικαίωμα της διαμαρτυρίας σε δημόσιο/ιδιωτικό τομέα, παντού.

Κλείνοντας μ’ αυτές τις σκέψεις φίλες και φίλοι, όλα τα προβλήματα στην Παιδεία επιδέχονται λύσης, αρκεί να υπάρχει καλή θέληση απ’ όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.

Θα έλεγα συμπερασματικά, πως τις περισσότερες φορές οι πολιτικοί “πάνε” απ’ τον λάθος δρόμο, διαλύοντας στο διάβα της Υπουργίας τους στο ΥΠΑΙΘ, ό,τι καλό παραλάβουν απ’ τον (όποιο) προηγούμενο πολιτικό προϊστάμενο.

Όπως καταλάβατε, το μόνο σίγουρο από εδώ και πέρα είναι ότι τα ευαίσθητα θέματα της Παιδείας, θα μας απασχολήσουν αρκετά (και) στις επικείμενες εθνικές εκλογές.

* Αβραάμ Θ. Λαφαζάνης:

Φιλόλογος, Ειδικός Παιδαγωγός

Μέλος Κεντρικού Τομέα Παιδείας ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

w07-140344arxaiaagora.jpg
Αρχαίοι Έλληνες: Από τι πέθαιναν κυρίως και ποιο ήταν το προσδόκιμο ζωής
Ούτε από εγκεφαλικά ούτε από εμφράγματα - Στην αρχαία Ελλάδα και στη Ρώμη οι θάνατοι οφείλονταν κυρίως σε άλλες αιτίες
Αρχαίοι Έλληνες: Από τι πέθαιναν κυρίως και ποιο ήταν το προσδόκιμο ζωής
Teacher
Αλήθεια, τι παραπάνω θα μπορούσε να κάνει ο διευθυντής που καρατομήθηκε από το υπουργείο Παιδείας;
το Υπουργείο Παιδείας έριξε μεγάλο μέρος της ευθύνης για το περιστατικό σε σχολείο της Μαγνησίας (τραυματισμός μαθήτριας από συμμαθητή της) σχεδόν εξ...
Αλήθεια, τι παραπάνω θα μπορούσε να κάνει ο διευθυντής που καρατομήθηκε από το υπουργείο Παιδείας;