Σήμερα Τρίτη αρχίζει η συζήτηση στη Βουλή για το σ/ν για τη Σχολική Βία και άλλα 28 άρθρα για τις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης
Το Σχέδιο Νόμου περιέχει ρυθμίσεις και για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης

Αρχίζει σήμερα Τρίτη, στις 2 το μεσημέρι,  στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η συζήτηση επί του Σχεδίου Νόμου για τη Σχολική Βία"Ζούμε Αρμονικά Μαζί - Σπάμε τη Σιωπή": Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις» ) το οποίο περιέχει και επιπλέον 28 άρθρα  για τις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Δείτε το Σχέδιο Νόμου ΕΔΩ

 

Τι προβλέπει:

  • Σε επίπεδο σχολικής μονάδας, ανατίθεται στο Δ/ντη Σχολείου, ο οποίος συνεπικουρείται από ένα Σύμβουλο σχολικής ζωής. 
  • Σε επίπεδο Δ/νσης Εκπαίδευσης, θεσμοθετείται η συλλογική αντιμετώπιση και ο χειρισμός περιστατικών. Λειτουργούν ομάδες δράσης ανά Δ/νση Εκπαίδευσης, στις οποίες συμμετέχουν ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί.
  • Σε επίπεδο Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, ενημερώνονται οι Περιφερειακοί Διευθυντές και οι Προϊστάμενοι ΚΕΔΑΣΥ της Δ/νσης.
  • Εκτός από την αντιμετώπιση των περιστατικών σε επίπεδο σχολικής μονάδας, προβλέπεται η λειτουργία ειδικής επταμελούς επιστημονικής επιτροπής στο Υπουργείο Παιδείας, με την συμμετοχή ειδικών επιστημόνων.  
  • Πέραν του επιστημονικού δυναμικού και των επιμορφώσεων εκπαιδευτικών, κατά του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, επιστρατεύονται ψηφιακά εργαλεία για τη διευκόλυνση της υποβολής αναφορών από τους μαθητές. Εισάγεται η λειτουργία ψηφιακής πλατφόρμας υποδοχής και αξιοποίησης ακόμα και ανώνυμων αναφορών από μαθητές. Η ανώνυμη αναφορά διευκολύνει το θύμα ή συμμαθητή του να αναφέρει σχετικά περιστατικά.

Επίσης το Σχέδιο Νόμου περιέχει τις παρακάτω ρυθμίσεις για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης:

  • Νέες Ρυθμίσεις σχετικά με την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια:
  • Εναρμόνιση του συστήματος διορισμών εκπαιδευτικών με τις νέες ρυθμίσεις για την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια του άρθρου 99 του ν. 4957/2022.
  • Μείωση του ελάχιστου αριθμού των απαιτούμενων πιστωτικών μονάδων (ECTS) για την εγγραφή των φοιτητών στο ειδικό πρόγραμμα παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας από 180 σε 120, συνεπώς είναι δυνατή η εγγραφή των φοιτητών στο πρόγραμμα πιο νωρίς κατά τη διάρκεια των σπουδών τους για μεγαλύτερη ευελιξία και σύμφωνα με σχετικό αίτημα της πανεπιστημιακής κοινότητας.
  • Εφαρμογή του νέου πλαισίου παιδαγωγικής επάρκειας για τους φοιτητές που αναμένεται να εισαχθούν από το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 και δυνατότητα χορήγησης βεβαίωσης πιστοποίησης παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας από τα Τμήματα/Σχολές σύμφωνα με το προϊσχύσαν πλαίσιο για όσους φοιτητές εισήχθησαν έως και το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.
  • Απελευθέρωση των αμοιβών των μελών Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. από τη συμμετοχή σε έργα/προγράμματα χρηματοδοτούμενα από ιδιωτικούς και διεθνείς πόρους και κατάργηση του ανώτατου ορίου αποδοχών του Γενικού Γραμματέα για τις ως άνω αμοιβές.
  • Παράταση της προθεσμίας ολοκλήρωσης διδακτορικών διατριβών για τους λέκτορες εφαρμογών έως 31.12.2024 των πρώην Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων που υπηρετούν σε προσωποπαγείς θέσεις των Πανεπιστήμιων και δυνατότητα υποβολής αιτήματος περί ένταξης σε βαθμίδα λεκτόρων και εξέλιξής τους.
  • Ρυθμίσεις για τη νέα ακαδημαϊκή ταυτότητα, στην οποία αναμένεται να εισαχθούν πρόσθετες λειτουργίες και πιστοποιητικά προηγμένης τεχνολογίας στο πλαίσιο απλοποίησης της ζωής των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας.
  • Επέκταση της δυνατότητας ακαδημαϊκής αναγνώρισης των τίτλων σπουδών από τα τηρούμενα Μητρώα του ΔΟΑΤΑΠ απευθείας από τα Πανεπιστήμια για την πρόσληψη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού, εντεταλμένου διδάσκοντα, επισκέπτη καθηγητή, επισκέπτη ερευνητή, ερευνητή επί συμβάσει ή ερευνητή σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, καθώς και εκπαιδευτικού, ερευνητικού και επιστημονικού προσωπικού σε κάθε είδους έργα/προγράμματα των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας και τη συμμετοχή σε κατατακτήριες εξετάσεις για την εισαγωγή σε προγράμματα πρώτου κύκλου σπουδών.
  •  Ρύθμιση θεμάτων σχετικών με τη στελέχωση των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων. Συγκεκριμένα, δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς που έχουν τα νόμιμα προσόντα να υποβάλουν αίτηση για να τοποθετηθούν σε Πρότυπο ή Πειραματικό Σχολείο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης την οποία επιλέγουν, αντί της Π.Δ.Ε. στην οποία υπάγονται, και παράλληλα ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολείων αυτών με εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων.

Το σχέδιο νόμου δεν απαντά σε καμιά από τις αγωνίες και τις ανησυχίες γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών

Το νομοσχέδιο αντί να εστιάζει στην πρόληψη, έρχεται «πυροσβεστικά» να αντιμετωπίσει ένα αυξανόμενο κοινωνικό φαινόμενο. Οι σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ της σχολικής κοινότητας δε χτίζονται με ανώνυμες ή επώνυμες καταγγελίες, αλλά με ένα σχολείο που θα ολοκληρώνει τον μαθητή ως προσωπικότητα και θα διαπαιδαγωγεί με διαφορετικές αξίες από αυτές που προβάλλει ο σημερινός τρόπος ζωής. Το πρόβλημα δε βρίσκεται κυρίως μέσα στα σχολεία, αλλά στην κοινωνία, που μέρος της είναι και η σχολική κοινότητα.

Είναι φανερό ότι υπουργείο για μια ακόμα φορά μεταφέρει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς και στους διευθυντές των σχολικών μονάδων, χωρίς μάλιστα να προβλέπει καμία απολύτως ελάφρυνση του διδακτικού ωραρίου αυτών που θα αναλάβουν αυτή την πολύ δύσκολη διαδικασία αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, προσθέτοντας πως η πλατφόρμα που αναμένεται να λειτουργήσει για την καταχώρηση των καταγγελιών θα δημιουργήσει με τη σειρά της νέα προβλήματα λόγω της δυνατότητας ανωνυμίας, καθώς δεν θα μπορεί να ελεγχθεί εάν αυτός που θα καταγγέλλει ανώνυμα θα είναι ο μαθητής και όχι ο γονέας, ιδιαίτερα στο δημοτικό σχολείο, όπου οι μαθητές είναι μικρής ηλικίας.

Κανείς δεν μπορεί να προστατευτεί από ενδεχόμενες ψευδείς αναφορές, για διάφορους λόγους (προσωπικές αντιπαραθέσεις, αντιπάθειες κλπ), ενώ πολύ μεγάλος είναι και ο κίνδυνος ψευδών αναφορών για σοβαρά ζητήματα, τα οποία θα χρειάζονται την παρέμβαση εισαγγελέα και μέχρι να διερευνηθούν θα οδηγούν τους εκπαιδευτικούς σε αυτοδίκαιη αργία» επισημαίνει η Δημοκρατική Συνεργασία, υπογραμμίζοντας πως δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για έναν πρώτο έλεγχο των καταγγελιών σε επίπεδο υπουργείου Παιδείας, από αρμόδιους εξειδικευμένους επιστήμονες.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xapia.jpg
Αντιβιοτικά: Αυτοί είναι οι 3 λόγοι για τους οποίους δεν πρέπει να τα λαμβάνουμε με το παραμικρό
Αντιβιοτικά: Οι 3 λόγοι για τους οποίους δεν πρέπει να τα παίρνουμε με το παραμικρό, σύμφωνα με γιατρό
Αντιβιοτικά: Αυτοί είναι οι 3 λόγοι για τους οποίους δεν πρέπει να τα λαμβάνουμε με το παραμικρό
οπτικη
Οπτική ψευδαίσθηση: Μπορείς να βρεις το μυρμήγκι σε 6 δευτερόλεπτα;
Χρειάζεται πολύ καλή παρατηρητικότητα και εξαιρετικές γνωστικές δεξιότητες για να καταφέρετε να λύσετε αυτή την οπτική ψευδαίσθηση
Οπτική ψευδαίσθηση: Μπορείς να βρεις το μυρμήγκι σε 6 δευτερόλεπτα;
υγρασια
Η κίνηση στην κουζίνα που μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό της υγρασίας στο σπίτι σας
Υπάρχουν ορισμένα κόλπα για να περιορίσετε την υγρασία και να αποτρέψετε την ανάπτυξη μούχλας στον χώρο σας.
Η κίνηση στην κουζίνα που μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό της υγρασίας στο σπίτι σας
ποντος
Χαλβά Ματέν: Ένα χωριό με οικογένειες που μιλούσαν ποντιακά και έφτιαξαν τη ζωή τους κοντά στο μεταλλείο χαλκού
Ο οικισμός υπαγόταν στη μητρόπολη Χαλδίας και Χερροιάνων
Χαλβά Ματέν: Ένα χωριό με οικογένειες που μιλούσαν ποντιακά και έφτιαξαν τη ζωή τους κοντά στο μεταλλείο χαλκού