Ονομάζομαι Βασίλειος Γιούτσος, είμαι 18 ετών, μαθητής Γ’ Λυκείου και τελώ μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων Ελλάδος, καθώς και Εκπρόσωπος της Ένωσης Μαθητών στη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Αλίμου. Ως ενεργός πολιτικά νέος και αναλογιζόμενος τα γεγονότα της επικαιρότητας και την στάση που κράτησε η κυβέρνηση σε αυτά κατέληξα στις εξής σκέψεις.
Πριν λίγες μέρες η Ελλάδα έζησε ένα θέαμα βγαλμένο από τους εφιάλτες μας, μια ασύλληπτη για τα ευρωπαϊκά δεδομένα τραγωδία. Νέοι άνθρωποι, νέες ψυχές σκοτώθηκαν, Τα όνειρα τους κόπηκαν ακαριαία. Ταυτόχρονα, άλλοι παλεύουν σωματικά και ψυχολογικά για να επανέλθουν. Το δυστύχημα αυτό αποτελεί ανθρώπινο λάθος, αλλά κυρίως πολιτικό. Πολιτικό λάθος για όλες τις κυβερνήσεις και τους υπουργούς που αναδρομικά άφηναν την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μετακινήσεων στο έλεος της ευσυνειδησίας των υπαλλήλων με χειροκίνητους μηχανισμούς.
Η ανάληψη των ευθυνών -όσων ανελήφθησαν- δεν ήταν αρκετή για τον μαθητικό και φοιτητικό κόσμο, ο οποίος διαμαρτυρήθηκε έντονα αλλά ειρηνικά, διατρανώνοντας έτσι την απόφασή του να ασκήσει το δημοκρατικό και θεμελιώδες δικαίωμα του. Οι νέοι άφησαν τον ακτιβισμό του καναπέ και βγήκαν σύσσωμοι στους δρόμους, ζητώντας ουσιαστική δικαίωση για τα θύματα και πραγματική αλλαγή.
Ωστόσο, η αντίδραση της κυβέρνησης δεν ήταν ισόμετρης ειρηνικής διάθεσης. Δεν άκουσε τη μαθητική κοινότητα. Αντίθετα, άσκησε βία και τρομοκρατία στους μαθητές, εξαπολύοντας ένοπλες αστυνομικές δυνάμεις προς απώθηση και διάλυση των ειρηνικών διαμαρτυρόμενων.
Η κυβέρνηση, αν και φαινομενικά κήρυξε πένθος αναγνωρίζοντας την τραγωδία, εντούτοις προσπάθησε με κάθε τρόπο να περιορίσει την αντίδραση των νέων στη τραγωδία αυτή. Κορωνίδα αυτής της προσπάθειας ήταν η νομοθετική πράξη που εφεξής χαρακτηρίζει τις μαθητικές δράσεις ως εκδήλωση “μαθητικής βίας” και η προσαγωγή από όργανο δημοσίας τάξεως μαθητή - προέδρου μαθητικού συμβουλίου λόγω συμμετοχής σε κατάληψη σχολείου. Παρά την παρανομία της κατάληψης δημόσιου χώρου, η σύλληψη του δεκαπεντάχρονου αποτελεί σαφή απόδειξη της κυβερνητικής προσπάθειας να καταστείλει τις μαθητικές δράσεις. Σύμφωνα με εγκύκλιο της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου (28-09-2011) η αστυνομία πρέπει κατά την επέμβαση να αποφεύγει τη σύλληψη ανήλικων μαθητών και να συλλαμβάνει τους εξωσχολικούς ενήλικες δράστες. Να αποφεύγει, υπογραμμίζω, όχι να επιδιώκει.
Οι μαθητές αντέδρασαν. Επιδίωξαν έμπρακτα ένα καλύτερο μέλλον σε μία καλύτερη χώρα. Κυνήγησαν κάποια από τα όνειρα που ποτέ δεν θα καταφέρουν να πραγματοποιήσουν όσοι χάθηκαν. Η απάντηση της κυβέρνησης, την οποία έχω υποστηρίξει και εγώ στο παρελθόν, ήταν απαράδεκτη και εξοργιστική. Πιστός στις Φιλελεύθερες και Δημοκρατικές αντιλήψεις, δεν έχω παρά να καταγγείλω τα αδικαιολόγητα, ανελεύθερα και δικτατορικά μέτρα του καθεστώτος. Δεν υπάρχει φιλελευθερισμός στις παρούσες κυβερνητικές πράξεις. Δεν υπάρχουν Δημοκρατικά θεμέλια.
Άρα, ρωτάω την Υπουργό, ως εκπρόσωπο της κυβέρνησης: Πού είναι η “φιλελεύθερη” κυβέρνηση; Γιατί τόσο σφοδρή επίθεση στη νεολαία; Γιατί τέτοια ατίμωση στους αδικοχαμένους; Γιατί τέτοια αδιαλλαξία;
Με βάση τις τελευταίες εξελίξεις, δεν έχω παρά να ανακοινώσω την οριστική αποκοπή μου από την βάση του κυβερνώντος κόμματος μέχρι όχι μόνο να απαντηθούν τα παραπάνω ερωτήματα με διαφάνεια και επάρκεια, αλλά και να υπάρξει θεαματική βελτίωση της κατάστασης. Συνιστώ, ακόμη, να συνεχίσει η μαθητική και φοιτητική κοινότητα την δράση της. Το μέλλον μας ανήκει. Επιβάλλεται να το καταλάβουμε. Βυθιστήκαμε στο πένθος, αλλά ας βγούμε δυνατότεροι, όπως το οφείλουμε σε όσους χάθηκαν και στην πατρίδα μας.
Με λύπηση,
Βασίλης Γιούτσος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη