κεραμέως-μητσοτάκης
Menelaos Myrillas / SOOC
Πώς αξιοποιήθηκαν πόροι 1,2 δισ. ευρώ από το πρόγραμμα «Ανθρώπινοι πόροι και κοινωνική συνοχή 2021-2027», και 359 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης που αφορούσαν -και- στην καταπολέμηση της σχολικής βίας;

Ερωτηματικά ως προς τον τρόπο αξιοποίησης Ευρωπαϊκών κονδυλίων ύψους άνω του 1,5 δισ.€  που έπρεπε να έχουν αξιοποιηθεί για την  ισότιμη και χωρίς αποκλεισμούς πρόσβαση στην εκπαίδευση και την καταπολέμηση της σχολικής βίας και εκφοβισμού, δημιουργούνται από απάντηση της επιτρόπου κ.Γκάμπριελ σε ερώτηση του ευρωβουλευτή κ.Εμ.Φράγκου.

Βέβαια η κ.Κεραμέως αντί να απαντά σε αυτά τα ερωτηματικά, καθώς και σε πάμπολλα άλλα που αφορούν τις επιλογές της για την παιδεία, προτιμά να οργανώνει προεκλογικές φιέστες. Σήμερα λχ, στις  11 το πρωί, θα είναι με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο καφέ “Κασταλία”, Πλατεία Κασταλίας - Μητροπόλεως 5, στο Μαρούσι, προκειμένου «να ανταλλάξουν απόψεις και σκέψεις με τους συμπολίτες τους». Οταν λένε «συμπολίτες» βέβαια, εννοούν αποκλειστικά τους οπαδούς τους που θα πλαισιώσουν τη συζήτηση. Ας δοκιμάσει οποιοσδήποτε άλλος να πάει εκείνη την ώρα στο εν λόγω καφέ, να διαπιστώσει με τα μάτια του πώς ασκείται η προεκλογική προπαγάνδα. Ας επιστρέψουμε όμως στο ζητούμενο:

Όπως επισημαίνει η Επίτροπος Γκάμπριελ, απαντώντας στον Έλληνα Ευρωβουλευτή (της Ελληνικής Λύσης) η Επιτροπή έχει ήδη χρηματοδοτήσει, μέσω του πλαισίου του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης, μελέτες σχετικά με την αποτελεσματική καταπολέμηση του εκφοβισμού και την προώθηση της ψυχικής υγείας στο σχολείο. Επίσης, η Ελλάδα διαθέτει 1,2 δισ. ευρώ στον τομέα «Εκπαίδευση και διά βίου μάθηση» από το πρόγραμμα
«Ανθρώπινοι πόροι και κοινωνική συνοχή 2021-2027», όπως και 359 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης για τη βελτίωση της ισότιμης πρόσβασης σε συμπεριληπτική εκπαίδευση και δια βίου μάθηση.

Με τις εθνικές αρχές να είναι υπεύθυνες για την υλοποίηση των έργων, ο Εμμανουήλ Φράγκος εκφράζει την ανησυχία του για την αξιοποίηση των χρηματοδοτήσεων έως σήμερα και την πορεία των επόμενων που θα διατεθούν για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού.

Υπενθυμίζουμε εδώ ότι πρόσφατα η κ.Κεραμέως πέρασε ένα νομοσχέδιο για την καταπολέμηση της σχολικής βίας, εντάσσοντας όμως σε αυτή την έννοια και τις σχολικές καταλήψεις και κινητοποιήσεις, πράγμα που προκάλεσε εύλογες αντιδράσεις. Πώς αξιοποίησε όμως τα ευρωπαϊκά κονδύλια που δόθηκαν γι αυτο το σκοπό, δεν γνωρίζουμε. Σίγουρα παντως όχι με αυτο το νομοσχέδιο. Ας δούμε όμως τι ερωτήθηκε και τι απάντησε η Ευρωπαϊκή Επιτοπή:

Η ερώτηση του Ευρωβουλευτή

«Έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι σε σχολείο στη Θεσσαλονίκη δρα συμμορία που επιτίθεται σε συμμαθητές και διδάσκοντες. Πλήθος περιστατικών εκφοβισμού σημειώνονται στην Ελλάδα, που οδηγούν μέχρι και σε περιπτώσεις αυτοκτονιών και μόνιμων σωματικών βλαβών.

Το φαινόμενο έχει κοινωνικά αίτια και αποτελεί μάλλον συνέπεια ενός αναποτελεσματικού εκπαιδευτικού συστήματος. Το 27% των Ελλήνων μαθητών αναφέρουν ότι έχουν βιώσει εκφοβισμό (Statista, 2021). Έξι στους δέκα Έλληνες δηλώνουν ότι έχουν δεχθεί εκφοβισμό στην παιδική/εφηβική ηλικία τους. Διεθνώς, το 23% των μαθητών αναφέρουν ότι έχουν βιώσει εκφοβισμό αρκετές φορές μέσα σε έναν μήνα (PISA, 2018).

Τα αποτελέσματα από τη μελέτη του ΟΟΣΑ για τη Διεθνή Αξιολόγηση Φοιτητών (PISA) 2018 δείχνουν ότι η έκθεση σε βία/εκφοβισμό επηρεάζει αρνητικά την ακαδημαϊκή απόδοση των μαθητών και αυξάνει τον κίνδυνο πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου. Η επίθεση και ο εκφοβισμός οδηγούν σε φόβο, απελπισία, απόγνωση, ντροπή, δυστυχία και ενοχές.

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης έως το 2025, ερωτάται η Επιτροπή:

1. Πώς κρίνει την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων που υποστηρίζει και πώς αυτή μπορεί να βελτιωθεί όσον αφορά τη συχνότητα των κρουσμάτων και την παρεχόμενη βοήθεια στα παιδιά-θύματα εκφοβισμού στο μέλλον;
2. Πώς μπορούν τα νέα προγράμματα (τοπικά/εθνικά) να λάβουν χρηματοδότηση από τον προϋπολογισμό, το ΕΤΠΑ και το ΕΚΤ;»

Η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δια της επιτρόπου κ.Γκάμπριελ

«Η ανακοίνωση της Επιτροπής σχετικά με την υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης έως το  2025 περιλαμβάνει πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της συμπεριληπτικής διάστασης της εκπαίδευσης και την αντιμετώπιση του εκφοβισμού στο σχολείο, όπως η σύσταση ομάδας εμπειρογνωμόνων τον Μάρτιο του 2023 και οι διαδρομές προς τη σχολική επιτυχία

Οι διαδρομές θα συμβάλουν στην ανάπτυξη προτάσεων σχετικά με στρατηγικές για τη δημιουργία υποστηρικτικού μαθησιακού περιβάλλοντος για τις ομάδες εκείνες που διατρέχουν κίνδυνο να παρουσιάσουν χαμηλές επιδόσεις και για τη στήριξη της ευημερίας στο σχολείο. Η Επιτροπή χρηματοδότησε επίσης μελέτες σχετικά με την αποτελεσματική καταπολέμηση του εκφοβισμού και την προώθηση της ψυχικής υγείας στο σχολείο, οι οποίες θα τροφοδοτήσουν τις εργασίες της ομάδας εμπειρογνωμόνων.

Στο πρόγραμμα «Ανθρώπινοι πόροι και κοινωνική συνοχή 2021-2027» που συνδέεται με το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+ , η Ελλάδα διαθέτει 1,2 δισ. ευρώ στον τομέα «Εκπαίδευση και διά βίου μάθηση». Το πρόγραμμα αυτό αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και στη διασφάλιση ισότιμης και χωρίς αποκλεισμούς πρόσβασης στην εκπαίδευση.

Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης έχει διαθέσει 359 εκατ. ευρώ σε 13 περιφερειακά προγράμματα για τη βελτίωση της ισότιμης πρόσβασης σε συμπεριληπτική εκπαίδευση και διά βίου μάθηση. Μεταξύ των βασικών προτεραιοτήτων βρίσκεται η ανάπτυξη προσβάσιμων υποδομών και εξοπλισμού για όλους και η ενίσχυση της εξ αποστάσεως και της διαδικτυακής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Σύμφωνα με την αρχή της επιμερισμένης διαχείρισης, οι εθνικές αρχές είναι υπεύθυνες για την υλοποίηση των σχετικών έργων.

Η Επιτροπή στηρίζει επίσης σχέδια στον τομέα αυτό μέσω του προγράμματος Erasmus+.
Κατά την περίοδο 2014-2020 χρηματοδοτήθηκαν περίπου 300 διασυνοριακά έργα σχετικά με τον εκφοβισμό. Επιπλέον, η ευρωπαϊκή εργαλειοθήκη για τα σχολεία προσφέρει συγκεκριμένες ιδέες και στηρίζει τα σχολεία και τους εταίρους τους για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού και την προώθηση ενός συμπεριληπτικού μαθησιακού περιβάλλοντος»

Κατόπιν αυτών η κ.Κεραμέως καλό θα ήταν εκτός από να οργανώνει προεκλογικές φιέστες με τον κ.Μητσοτάκη, να απαντήσει και τι απέγινε με τα κονδύλια.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα
ΟΙΕΛΕ: Η επιχειρηματική ελευθερία υποχωρεί μπροστά σε θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα όπως είναι η ελευθερία λόγου και έκφρασης αλλά και διεκδίκησης...
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα
o-teachers-facebook_15.jpg
Μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών - Πονοκέφαλος του υπουργείου και όσων διευθυντών προχώρησαν σε διώξεις
Αλήθεια, σε ποιο επίπεδο διάλυσης και στρατηγικής ήττας θα είχαν φτάσει σήμερα οι εκπαιδευτικοί εάν με τις μαζικές τους Γενικές Συνελεύσεις τον...
Μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών - Πονοκέφαλος του υπουργείου και όσων διευθυντών προχώρησαν σε διώξεις
stratiotikes_sholes_1.jpg
Στρατιωτικές Σχολές: «Κύμα» παραιτήσεων με 1 στους 4 σπουδαστές να αποχωρεί από τις Σχολές Υπαξιωματικών!
Παρά τις εξαγγελίες για αναβάθμιση με αυξήσεις μισθών
Στρατιωτικές Σχολές: «Κύμα» παραιτήσεων με 1 στους 4 σπουδαστές να αποχωρεί από τις Σχολές Υπαξιωματικών!