Ύστερα από 8 χρόνια διευθυντής σχολείου (δύο χρόνια σε Ειδικό σχολείο και 6 χρόνια σε Γενικό, προβληματίζομαι στο αν πρέπει να υποβάλω την παραίτησή μου από τη θέση του Διευθυντή του 18ο Δημοτικού Αμαρουσίου (Π.Ε Β ΑΘΗΝΑΣ).
Βλέποντας από τα Χριστούγεννα όλα όσα περίεργα συμβαίνουν σχετικά με τις κρίσεις των διευθυντών των σχολικών μονάδων, αισθάνομαι ότι θίγονται κατάφωρα η αξιοπρέπεια, η τιμή μου , οι αρχές και οι αξίες μου και νομίζω πλέον ότι υπάρχει τεράστια απόσταση μεταξύ του οράματος το οποίο είχα ως εκπαιδευτικός και ως Διευθυντής σχολείου σε σχέση με αρχές που θα πρέπει να υπηρετήσω .
Πολλοί με γνωρίζετε μέσα από την πληθώρα των άρθρων μου σε διάφορα εκπαιδευτικά site, σχετικά με τα προβλήματα της εκπαίδευσης.
Φαίνεται ότι αυτά δεν άρεσαν σε πολλούς ,φαίνεται ότι η ελευθερία γνώμης δημιούργησε πάρα πολλές αντιδράσεις τόσες, ώστε ίσως να είναι πιθανόν ο λόγος, να αποκλειστώ από τους πίνακες Διευθυντών δύο φορές( αφού την μία εκ των δύο είχα καταφέρει με δικαστική απόφαση να συμμετέχω).
Σε όλη μου τη ζωή ,υπήρξα μάχιμος εκπαιδευτικός με πάρα πολλά χρόνια υπηρεσίας σε διάφορα σχολεία της Ελλάδας και για το έργο μου ,για το οποίο δεν θα ήθελα να μιλήσω εγώ ,θα μπορούσαν άνετα να σας μιλήσουν οι περισσότεροι των διακοσίων εκπαιδευτικών με τους οποίους υπηρετήσαμε μαζί, καθώς και το πλήθος των παιδιών τα οποία με είχαν δάσκαλο και διευθυντή .
Υπενθυμίζω, ότι οι διευθυντές μαζί με τους εκπαιδευτικούς μας, , την τελευταία εξαετία κληθήκαμε και κρατήσαμε ανοιχτά τα σχολεία μέσα από πανδημίες , τηλεκπαιδεύσεις και ό,τι άλλο μας συνέβη, και όμως κάποιοι από εμάς κρινόμαστε όχι και τόσο ικανοί (βάσει των τελικών μορίων που προέκυψαν ύστερα από τις συνεντεύξεις-, με αποτέλεσμα κάποιοι εξ αυτών να υποχωρούν στον πίνακα Δ/ντων ακόμα και 30 θέσεις- σε σχέση με τον πίνακα προ συνεντεύξεων) ώστενα μην μπορούμε να συνεχίσουμε το έργο που είχαμε αρχίσει .
Πολλές φορές το παράδειγμα κάποιων ίσως ελάχιστων αποτελέσει εφαλτήριο για κάποιους που σκέφτονται τα ίδια.
Ίσως οι φωνές πληθύνουν και γίνουν περισσότερες.
Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους ανθρώπους που συνεργάστηκα μαζί τους.
Πρώτα τα παιδιά τα οποία θεωρώ παιδιά μου, μετά τους γονείς τους, όλους τους συναδέλφους μου και όλους όσοι στήριξαν την προσπάθεια την οποία κάναμε για το καλύτερο δυνατό όλα αυτά τα χρόνια και στα δύο σχολεία.
Όπου υπηρέτησα προσπάθησα, ώστε να βελτιώσουμε όλοι μαζί τις συνθήκες ζωής των μαθητών μας.
Ενδεικτικά αναφέρονται στο Ειδικό σχολείο, οι αίθουσες κουζίνας , νοσηλείας, μουσικής ,τα δωρεάν γεύματα ,,όπως και τα βαψίματα όλων των χώρων με ζωντανά χρώματα. (χωρίς κρατική επιβάρυνση)
Στο Γενικό σχολείο, που υπηρέτησα, κατάφερα να αυξήσω κατά 2 τις αίθουσές διδασκαλίας), να αποκτήσει το σχολείο γήπεδο ποδοσφαίρου 7 × 7, ώστε τα παιδιά να έχουν τον χώρο τους και να παίζουν με ασφάλεια (χωρίς κρατική επιβάρυνση)και κατάφερα ναι έχουμε ένα Σύλλογο διδασκόντων του οποίου οι αποφάσεις λαμβάνονταν σχεδόν ομόφωνα.
Έγιναν συνολικά στα δυο σχολεία 276 δράσεις, όλων των ειδών.
Ίσως κάποια πράγματα να μην έγιναν έτσι όπως έπρεπε να γίνουν ή να ενόχλησαν κάποιους και η ευκαιρία για επίκριση να τους δόθηκε πιθανόν (φαντάζομαι εγώ) με τις κρίσεις των διευθυντών.
Θα συνεχίσω από οποιοδήποτε πόστο του μάχιμου εκπαιδευτικού στο σχολείο μου το Ειδικό Δημοτικό σχολείο Αμαρουσίου, να προσφέρω και να εύχομαι για μία κοινωνία τις οποίας οι αξίες και οι αρχές θα είναι,
Η ισότητα ,η δικαιοσύνη και η ελευθερία όλων να εκφράζουν τις απόψεις τους και με οποιοδήποτε τρόπο το ταλέντο τους η τις κλήσεις τους .
Θα συνεχίσω να αρθρογραφώ, αφού τίποτα δεν μπορεί να με εμποδίσει και θα είμαι στη διάθεσή οποιουδήποτε εκπαιδευτικού θέλει να τον συμβουλεύσω για οτιδήποτε αυτός έχει ανάγκη .
Υποκλίνομαι στην αθωότητα των παιδιών και στην αγάπη των συναδέλφων
Τέλος, σε όλους μου τους συναδέρφους διευθυντές, που είδαν μετά τη συνέντευξη , να υποχωρούν στον πίνακα Διευθυντών 15-30 θέσεις, ώστε να ανέβουν κάποιοι άλλοι που βαθμολογήθηκαν με 20 στη συνέντευξη, αφιερώνω τους στίχους από το παρακάτω ποίημα του Ναζίμ Χικμέτ :
Φτιάξαμε το σύλλογο του «σώπα»,
και μαζευτήκαμε πολλοί,
μια πολιτεία ολόκληρη, μια δύναμη μεγάλη αλλά μουγκή!
… Για να ‘σαι τουλάχιστον σωστός
– στα σχέδια και τα όνειρά μου ανάμεσα σε λυγμούς και παροξυσμούς
κρατώ τη γλώσσα μου
γιατί νομίζω πως θα ‘ρθει η στιγμή που δε θ’ αντέξω
και θα ξεσπάσω και δε θα φοβηθώ
και θα ελπίζω και κάθε στιγμή το λαρύγγι μου θα γεμίζω μ’ έναν φθόγγο
μ’ έναν ψίθυρο μ’ ένα τραύλισμα με μια κραυγή
…………Μ Ι Λ Α……….
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΡΙΒΑΣ ΜΑΧΙΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ- Δ/ΝΤΗΣ 18 Δ.Σ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
Αθανάσιος Γρίβας,
Δ/ντης 18ου δημοτικού σχολείου Αμαρουσίου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη