εκπαιδευτικοι
Κάθε κενή οργανική θέση για μετάθεση εκπαιδευτικού προσωπικού από περιοχή σε περιοχή έχει προσδιοριστεί βάσει των οργανικών αναγκών σε επίπεδο ομάδας σχολείου, εάν όχι σχολικής μονάδας. 

Στοιχεία παρέθεσε στη Βουλή, πριν την ολοκλήρωση των εργασιών της προκειμένου να διεξαχθούν οι εθνικές εκλογές της 21.05.2023, η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή, αναφορικά με το πως υπολογίζονται τα οργανικά κενά των εκπαιδευτικών ώστε να πραγματοποιούνται μόνιμοι διορισμοί καθώς και με τους έως τώρα μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ

Πίνακες κενών οργανικών θέσεων κατά περιοχή μετάθεσης και κατά κλάδο και ειδικότητα

Κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 4 του Π.Δ. 50/96 (Α΄ 45), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 4 του Π.Δ. 100/97 (Α΄ 94) και στο άρθρο 7 του Ν. 3848/2010, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δηλώνουν αρμοδίως τα οργανικά κενά/πλεονάσματα προσωπικού, οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης υποβάλλουν τις προτάσεις τους και τα Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΔΕ) γνωμοδοτούν επί των εν λόγω στοιχείων, ώστε να καταρτιστούν οι πίνακες κενών οργανικών θέσεων ανά περιοχή μετάθεσης κατά κλάδο και ειδικότητα, ενώ δεν προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία η ανακοίνωση των πινάκων αυτών.

Υπολογισμός οργανικών κενών και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Αυτός πραγματοποιείται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και τις οδηγίες της Εγκυκλίου που εκδίδεται κάθε έτος από το Υ.ΠΑΙ.Θ κατά κλάδο και ειδικότητα με βάση τις πρώτες αναθέσεις μαθημάτων. Για τον προσδιορισμό οργανικού κενού απαιτούνται είκοσι (20) ώρες μαθήματος, υπόλοιπο κάτω του δώδεκα (12) δεν λαμβάνεται υπόψη, και γνώμονας είναι πάντοτε η αντικειμενική κάλυψη των οργανικών αναγκών των περιοχών μετάθεσης και η ορθολογική διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το οποίο οφείλει να συμπληρώνει το υποχρεωτικό του ωράριο διδασκαλίας. Για τον λόγο αυτό, δεν δύναται να υπολογίζεται οργανικό κενό με δώδεκα (12) ώρες μαθήματος ανά σχολική μονάδα.

Για τον παραπάνω υπολογισμό χρησιμοποιούνται – προς διευκόλυνση – ο πίνακας Α, όπου καταγράφονται τα οργανικά στοιχεία κάθε σχολικής μονάδας, ο πίνακας Β, όπου τα προαναφερόμενα στοιχεία προστίθενται σε επίπεδο ομάδων σχολείων, και, τέλος, ο πίνακας Γ, όπου προστίθενται οι πίνακες Β, ώστε να προκύψουν τα συνολικά κενά/πλεονάσματα προσωπικού για κάθε περιοχή μετάθεσης.

Όπως αναλυτικά περιγράφεται στις Εγκυκλίους προσδιορισμού οργανικών κενών/πλεονασμάτων που εκδίδονται από τη Διεύθυνση Διοίκησης Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Υ.ΠΑΙ.Θ. (για τις Μεταθέσεις έτους 2023 εκδόθηκε η αριθμ. 21020/Ε2/24- 2-2022 Εγκύκλιος), τα αλγεβρικά αθροίσματα των οργανικών ελλειμμάτων ή πλεονασμάτων ωρών που προκύπτουν από τους πίνακες Α (των σχολικών μονάδων) μετατρέπονται σε οργανικές θέσεις προσωπικού (ελλείμματος ή πλεονάσματος αντίστοιχα) στον πίνακα Β για κάθε ομάδα σχολείου.

Οι οργανικές αυτές θέσεις προστίθενται στο επίπεδο περιοχής μετάθεσης, ώστε να προκύψει το οργανικό έλλειμμα ή πλεόνασμα εκπαιδευτικού προσωπικού για τις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή. Είναι επομένως σαφές ότι κάθε κενή οργανική θέση για μετάθεση εκπαιδευτικού προσωπικού από περιοχή σε περιοχή έχει προσδιοριστεί βάσει των οργανικών αναγκών σε επίπεδο ομάδας σχολείου, εάν όχι σχολικής μονάδας. 

Αυτοδίκαιες αποχωρήσεις εκπαιδευτικών από την υπηρεσία-Παραιτήσεις εκπαιδευτικών

Στο πλαίσιο της προαναφερθείσας διαδικασίας, για τον υπολογισμό οργανικών κενών και πλεονασμάτων λαμβάνονται υπόψη τόσο οι αυτοδίκαιες αποχωρήσεις εκπαιδευτικών από την υπηρεσία όσο και οι παραιτήσεις εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 Π.Δ. 50/1996 και του άρθρου 46 παρ. 1 του Ν. 4777/2021 (Α΄ 25).

Η ύπαρξη αυτοδίκαιων αποχωρήσεων και παραιτήσεων δεν συνεπάγεται αυτόματα οργανικά κενά

Ωστόσο, η ύπαρξη αυτοδίκαιων αποχωρήσεων και παραιτήσεων δεν συνεπάγεται αυτόματα οργανικά κενά στους αντίστοιχους κλάδους/ειδικότητες, καθώς σε πολλές περιπτώσεις ενδεχομένως ήδη υπάρχουν εκπαιδευτικοί των εν λόγω/κλάδων στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ.

Τέλος, επισημαίνεται ότι γνώμονας είναι πάντοτε η αντικειμενική κάλυψη των οργανικών αναγκών των περιοχών μετάθεσης και η ορθολογική διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το οποίο οφείλει να συμπληρώνει το υποχρεωτικό του ωράριο διδασκαλίας, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και όσα προβλέπονται σχετικά, με δεύτερες ή τρίτες αναθέσεις μαθημάτων, καθώς και τυχόν δεύτερη ειδικότητα. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

θρανία
Προς ΥΠΑΙΘΑ και Ίδρυμα Ωνάση: οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης 10, 11 και 13, το πρόγραμμα "Δράσεις Ενεργού Πολίτη" και τα Ωνάσεια σχολεία
«Δυστυχώς, ήδη άρχισαν να επαληθεύονται οι προβλέψεις όσων αντιλήφθηκαν την υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας μέσω των "Ωνάσειων Σχολείων»
Προς ΥΠΑΙΘΑ και Ίδρυμα Ωνάση: οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης 10, 11 και 13, το πρόγραμμα "Δράσεις Ενεργού Πολίτη" και τα Ωνάσεια σχολεία
ekpaideutikoi
Erasmus+: Από την Κέρκυρα στην Μπολόνια: Ένα ταξίδι γνώσης και καινοτομίας στην προσχολική εκπαίδευση
Καινοτόμες παιδαγωγικές μέθοδοι στην προσχολική εκπαίδευση – Συμμετοχή του 1ου Νηπιαγωγείου Κέρκυρας σε πρόγραμμα Erasmus+
Erasmus+: Από την Κέρκυρα στην Μπολόνια: Ένα ταξίδι γνώσης και καινοτομίας στην προσχολική εκπαίδευση
tempi
Τραγωδία στα Τέμπη: Νέο ηχητικό ντοκουμέντο αποκαλύπτει την ασυνεννοησία στο Κέντρο Επιχειρήσεων
Nέο ηχητικό ντοκουμέντο με μητέρα επιζώντα να καλεί στο «112»
Τραγωδία στα Τέμπη: Νέο ηχητικό ντοκουμέντο αποκαλύπτει την ασυνεννοησία στο Κέντρο Επιχειρήσεων