Χημεία: Οι θέσεις της Ενωσης Ελλήνων Χημικών για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Η ΕΕΧ δηλώνει ρητά και κατηγορηματικά ότι έδωσε μεγάλο αγώνα για να είναι το μάθημα εξάωρο, ΟΠΩΣ ΟΛΑ ΤΑ άλλα μαθήματα των κατευθύνσεων, και έχοντας μελετήσει και τα εκπαιδευτικά συστήματα των Ευρωπαϊκών χωρών, θεωρεί την εξάωρη διδασκαλία της Χημείας απολύτως αναγκαία

Με αφορμή το άρθρο με τίτλο «ΠΛΗΡΩΣ ΑΠΑΞΙΩΜΕΝΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ – ΤΙ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ» στο οποίο έχουν αποδοθεί δημοσιογραφικά και ως εκ τούτου χάριν συντομίας με ελλείψεις, οι θέσεις της Ένωσης Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) για την Χημεία στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η ΕΕΧ παρουσιάζει ακολούθως τις θέσεις της αναλυτικά.

Ειδικότερα, φαίνεται να αποτυπώνεται ότι οι χημικοί δεν επιθυμούν την εξάωρη διδασκαλία της Χημείας στην Γ Λυκείου. Η ΕΕΧ δηλώνει ρητά και κατηγορηματικά ότι έδωσε μεγάλο αγώνα για να είναι το μάθημα εξάωρο, ΟΠΩΣ ΟΛΑ ΤΑ άλλα μαθήματα των κατευθύνσεων, και έχοντας μελετήσει και τα εκπαιδευτικά συστήματα των Ευρωπαϊκών χωρών, θεωρεί την εξάωρη διδασκαλία της Χημείας απολύτως αναγκαία.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ) Η

Χημεία δεν διδάσκεται τυπικά στην Α Γυμνασίου και είναι μονόωρο μάθημα στην Β και στην Γ Γυμνασίου, δηλαδή δεν διδάσκεται ουσιαστικά σε καμία τάξη του Γυμνασίου, γεγονός που αποστερεί τον μελλοντικό πολίτη από σημαντικές γνώσεις και ακόμη πιο σημαντικά εργαλεία αναγνώρισης του φυσικού κόσμου και διαχείρισης της καθημερινότητας (περιβαλλοντικές και διατροφικές κρίσεις, εμβόλια, πολυφαρμακία, υπερκατανάλωση αλκοόλ, υγεία και ασφάλεια στο σπίτι και στην εργασία.) και αναιρείται πλήρως ο εργαστηριακός χαρακτήρας του μαθήματος. Επιπλέον η απόφαση για την κατάταξη της Χημείας στα μαθήματα Β κατηγορίας – μη εξεταζόμενα έχει επιτείνει την απαξίωση του μαθήματος στα μάτια των μαθητών και η πολύ κακή περικοπή της ύλης έχει οδηγήσει σε γνωστικά άλματα που καθιστούν την διαχείριση της αδύνατη. Η ΕΕΧ έχει προτείνει πολλές φορές: 

1. Ενοποίηση της διδασκαλίας των ΦΕ στην Α και Β Γυμνασίου με πεντάωρη διδασκαλία των ενοποιημένου μαθήματος σε κάθε τάξη που θα συνοδεύεται από εντατική επιμόρφωση των καθηγητών όλου του ΠΕ04, ώστε να μπορούν να διαχειριστούν το ενοποιημένο αντικείμενο και 1 επιπλέον εργαστηριακή ώρα Φυσικών Επιστημών.

2. Άμεση επαναφορά της τελικής εξέτασης του μαθήματος της Χημείας ή ενοποίηση της εξέτασης των μαθημάτων σε ομάδες (π.χ. ενιαία εξέταση Φυσική – Χημεία -Βιολογία, Νέα Ελληνικά- Αρχαία Ελληνικά-Λογοτεχνία, Ιστορία- Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή – Θρησκευτικά…).

Δεδομένου όμως ότι για άλλη μια φορά η ευκαιρία εκσυγχρονισμού της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών χάθηκε και τα μαθήματα έμειναν διακριτά, η ΕΕΧ ως μοναδική λύση για την αναγκαία χημική εκπαίδευση των μαθητών ζητά την αύξηση των ωρών του μαθήματος από 1 σε 2 σε κάθε τάξη.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΛΥΚΕΙΟ)

Η ΕΕΧ με λύπη της οφείλει να επισημάνει ότι η μη εξέταση στις τελικές γραπτές εξετάσεις της Β Λυκείου και κυρίως η έλλειψη Χημείας Κατεύθυνσης στην Β’ τάξη έχουν οδηγήσει στην ανεπαρκή εκπαίδευση και εξοικείωση των μαθητών με τις έννοιες και τις τεχνικές της Χημείας με αποτελέσματα αφενός αυτοί που δεν θα ασχοληθούν με την Χημεία να μην έχουν το αναγκαίο γνωστικό υπόβαθρο για να αντιληφθούν και να διαχειριστούν υπεύθυνα πολλά θέματα της ζωής τους και αφετέρου αυτοί που στην Γ Λυκείου επιλέγουν το πεδίο των ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ή ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ, να έχουν σοβαρά κενά και να συναντούν ανυπέρβλητα εμπόδια που τους ωθούν στην απομνημόνευση, αντί της κριτικής μάθησης. Ειδικότερα, η έλλειψη Χημείας Κατεύθυνσης στην Β τάξη έχει οδηγήσει σε μετατόπιση του συνόλου της απαραίτητης ύλης στην Γ Λυκείου καθιστώντας την κριτική του προσέγγιση αδύνατη και την αφομοίωση του ανέφικτη. Η ΕΕΧ προτείνει μέχρι την εφαρμογή του νέου Ε.Σ.:

  1. Άμεση επαναφορά της τελικής εξέτασης του μαθήματος της Χημείας στην Β΄ Λυκείου ή ενοποίηση της εξέτασης των μαθημάτων σε ομάδες (π.χ. ενιαία εξέταση Φυσική – Χημεία - Βιολογία, Νέα Ελληνικά- Αρχαία Ελληνικά-Λογοτεχνία, Ιστορία- Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή– Θρησκευτικά…).

  2. Εισαγωγή 1 ώρας Χημείας Κατεύθυνσης στην Β Λυκείου, η οποία θα αποτελέσει την γνωστική γέφυρα μεταξύ Α και Γ Λυκείου, για όσο διάστημα θα υπάρχουν κατευθύνσεις. Είμαστε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση και συνεργασία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής - Αιτήσεις έως 3/01

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ναρκοπάρτι σε Καλύβια
Καλύβια: Την Παρασκευή απολογούνται η DJ και τέσσερις συγκατηγορούμενοί της για το ναρκοπάρτι
Ανάμεσα σε αυτούς που οδηγήθηκαν στον ανακριτή ήταν και η γνωστή DJ από το Αζερμπαϊτζάν - Γιατί κατηγορούνται οι συλληφθέντες από τη βίλα στα Καλύβια
Καλύβια: Την Παρασκευή απολογούνται η DJ και τέσσερις συγκατηγορούμενοί της για το ναρκοπάρτι
Νατάσα Μποφίλιου
Μποφίλιου για όσα έγιναν στο Σύνταγμα: «Να ζούμε μαζί με ειρήνη, λευτεριά στην Παλαιστίνη»
«Για την επερχόμενη ανατολή του 2025 εύχομαι πάντα να μας δίνει η ζωή ευκαιρίες κι εμείς με σοφία και πίστη να τις διαλέγουμε πάντα»
Μποφίλιου για όσα έγιναν στο Σύνταγμα: «Να ζούμε μαζί με ειρήνη, λευτεριά στην Παλαιστίνη»
Υπουργείο Παιδείας
Υπ. Παιδείας: 616 νέες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών
616 νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών ΠΕ και ΔΕ, στην Ειδική Αγωγή και στη Γενική Εκπαίδευση, αλλά και αναπληρωτών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ και εκπαιδευτικών...
Υπ. Παιδείας: 616 νέες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών
foitites_panepistimia
Πανεπιστήμια: Παράταση μέχρι τον Ιούλιο 2025 για την κατάρτιση των Εσωτερικών Κανονισμών
Παρατείνεται μέχρι τον Ιούλιο 2025 η υποχρέωση των ΑΕΙ να καταρτίσουν Εσωτερικούς Κανονισμούς
Πανεπιστήμια: Παράταση μέχρι τον Ιούλιο 2025 για την κατάρτιση των Εσωτερικών Κανονισμών