Χημεία: Οι θέσεις της Ενωσης Ελλήνων Χημικών για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Η ΕΕΧ δηλώνει ρητά και κατηγορηματικά ότι έδωσε μεγάλο αγώνα για να είναι το μάθημα εξάωρο, ΟΠΩΣ ΟΛΑ ΤΑ άλλα μαθήματα των κατευθύνσεων, και έχοντας μελετήσει και τα εκπαιδευτικά συστήματα των Ευρωπαϊκών χωρών, θεωρεί την εξάωρη διδασκαλία της Χημείας απολύτως αναγκαία

Με αφορμή το άρθρο με τίτλο «ΠΛΗΡΩΣ ΑΠΑΞΙΩΜΕΝΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ – ΤΙ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ» στο οποίο έχουν αποδοθεί δημοσιογραφικά και ως εκ τούτου χάριν συντομίας με ελλείψεις, οι θέσεις της Ένωσης Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) για την Χημεία στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η ΕΕΧ παρουσιάζει ακολούθως τις θέσεις της αναλυτικά.

Ειδικότερα, φαίνεται να αποτυπώνεται ότι οι χημικοί δεν επιθυμούν την εξάωρη διδασκαλία της Χημείας στην Γ Λυκείου. Η ΕΕΧ δηλώνει ρητά και κατηγορηματικά ότι έδωσε μεγάλο αγώνα για να είναι το μάθημα εξάωρο, ΟΠΩΣ ΟΛΑ ΤΑ άλλα μαθήματα των κατευθύνσεων, και έχοντας μελετήσει και τα εκπαιδευτικά συστήματα των Ευρωπαϊκών χωρών, θεωρεί την εξάωρη διδασκαλία της Χημείας απολύτως αναγκαία.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ) Η

Χημεία δεν διδάσκεται τυπικά στην Α Γυμνασίου και είναι μονόωρο μάθημα στην Β και στην Γ Γυμνασίου, δηλαδή δεν διδάσκεται ουσιαστικά σε καμία τάξη του Γυμνασίου, γεγονός που αποστερεί τον μελλοντικό πολίτη από σημαντικές γνώσεις και ακόμη πιο σημαντικά εργαλεία αναγνώρισης του φυσικού κόσμου και διαχείρισης της καθημερινότητας (περιβαλλοντικές και διατροφικές κρίσεις, εμβόλια, πολυφαρμακία, υπερκατανάλωση αλκοόλ, υγεία και ασφάλεια στο σπίτι και στην εργασία.) και αναιρείται πλήρως ο εργαστηριακός χαρακτήρας του μαθήματος. Επιπλέον η απόφαση για την κατάταξη της Χημείας στα μαθήματα Β κατηγορίας – μη εξεταζόμενα έχει επιτείνει την απαξίωση του μαθήματος στα μάτια των μαθητών και η πολύ κακή περικοπή της ύλης έχει οδηγήσει σε γνωστικά άλματα που καθιστούν την διαχείριση της αδύνατη. Η ΕΕΧ έχει προτείνει πολλές φορές: 

1. Ενοποίηση της διδασκαλίας των ΦΕ στην Α και Β Γυμνασίου με πεντάωρη διδασκαλία των ενοποιημένου μαθήματος σε κάθε τάξη που θα συνοδεύεται από εντατική επιμόρφωση των καθηγητών όλου του ΠΕ04, ώστε να μπορούν να διαχειριστούν το ενοποιημένο αντικείμενο και 1 επιπλέον εργαστηριακή ώρα Φυσικών Επιστημών.

2. Άμεση επαναφορά της τελικής εξέτασης του μαθήματος της Χημείας ή ενοποίηση της εξέτασης των μαθημάτων σε ομάδες (π.χ. ενιαία εξέταση Φυσική – Χημεία -Βιολογία, Νέα Ελληνικά- Αρχαία Ελληνικά-Λογοτεχνία, Ιστορία- Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή – Θρησκευτικά…).

Δεδομένου όμως ότι για άλλη μια φορά η ευκαιρία εκσυγχρονισμού της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών χάθηκε και τα μαθήματα έμειναν διακριτά, η ΕΕΧ ως μοναδική λύση για την αναγκαία χημική εκπαίδευση των μαθητών ζητά την αύξηση των ωρών του μαθήματος από 1 σε 2 σε κάθε τάξη.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΛΥΚΕΙΟ)

Η ΕΕΧ με λύπη της οφείλει να επισημάνει ότι η μη εξέταση στις τελικές γραπτές εξετάσεις της Β Λυκείου και κυρίως η έλλειψη Χημείας Κατεύθυνσης στην Β’ τάξη έχουν οδηγήσει στην ανεπαρκή εκπαίδευση και εξοικείωση των μαθητών με τις έννοιες και τις τεχνικές της Χημείας με αποτελέσματα αφενός αυτοί που δεν θα ασχοληθούν με την Χημεία να μην έχουν το αναγκαίο γνωστικό υπόβαθρο για να αντιληφθούν και να διαχειριστούν υπεύθυνα πολλά θέματα της ζωής τους και αφετέρου αυτοί που στην Γ Λυκείου επιλέγουν το πεδίο των ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ή ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ, να έχουν σοβαρά κενά και να συναντούν ανυπέρβλητα εμπόδια που τους ωθούν στην απομνημόνευση, αντί της κριτικής μάθησης. Ειδικότερα, η έλλειψη Χημείας Κατεύθυνσης στην Β τάξη έχει οδηγήσει σε μετατόπιση του συνόλου της απαραίτητης ύλης στην Γ Λυκείου καθιστώντας την κριτική του προσέγγιση αδύνατη και την αφομοίωση του ανέφικτη. Η ΕΕΧ προτείνει μέχρι την εφαρμογή του νέου Ε.Σ.:

  1. Άμεση επαναφορά της τελικής εξέτασης του μαθήματος της Χημείας στην Β΄ Λυκείου ή ενοποίηση της εξέτασης των μαθημάτων σε ομάδες (π.χ. ενιαία εξέταση Φυσική – Χημεία - Βιολογία, Νέα Ελληνικά- Αρχαία Ελληνικά-Λογοτεχνία, Ιστορία- Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή– Θρησκευτικά…).

  2. Εισαγωγή 1 ώρας Χημείας Κατεύθυνσης στην Β Λυκείου, η οποία θα αποτελέσει την γνωστική γέφυρα μεταξύ Α και Γ Λυκείου, για όσο διάστημα θα υπάρχουν κατευθύνσεις. Είμαστε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση και συνεργασία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς

Ο Κωνσταντίνος Καρτάλης, καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος και Κλίματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναλύει...

Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς
sxoleio
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία
Είναι απορίας άξιον πώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μειώσει τους αναπληρωτές ώστε να καλύπτουν μόνο έκτακτες ανάγκες και να μην αλλάζει αυτή τη...
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία