Πανελλήνιες (2)
ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ/INTIME NEWS
Πανελλαδικές 2023: Σύμφωνα με εκπαιδευτικό, τα παιδιά δεν διαθέτουν γνώσεις οργανικής και ανόργανης χημείας και βιοχημείας, για να υποχρεούνται να το γνωρίζουν

Θέμα εκτός ύλης μπήκε στο μάθημα της Φυσιολογίας-Ανατομίας των ΕΠΑΛ που εξετάστηκε χθες, όπως υποστηρίζει με επιστολή της στο alfavita.gr εκπαιδευτικός. Ακολουθεί όλη η επιστολή:

Η επιστολή της εκπαιδευτικού

ΘΕΜΑ ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΜΙΑ – ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΕΠΑΛ 2023

Οι μύες είναι όργανα που καταναλώνουν μεγάλη ποσότητα  ενέργειας προκειμένου να επιτελέσουν τη λειτουργία τους.

α) Ποιος πολυσακχαρίτης αποθηκεύεται στους μυς (μον. 2) και  σε  ποιο  μονοσακχαρίτη  θα  διασπαστεί  όταν  απαιτηθεί  ενέργεια (μον. 1);

β) Ποιες  ορμόνες  ρυθμίζουν  την  παραπάνω  διαδικασία  (μον. 2),  από  ποιο  όργανο  (μον. 1)  και  από  ποιους  κυτταρικούς  σχηματισμούς  αυτού  του  οργάνου  παράγονται (μον. 1);

γ) Ο  παραπάνω  μονοσακχαρίτης  όταν  εισέρχεται  στο  κύτταρο  ενώνεται  με  το  οξυγόνο  (οξειδώνεται).  Τι  αποτέλεσμα έχει αυτή η ένωση (μον. 3);

Η απάντηση που θέλει το υπουργείο στο γ υποερώτημα: γ. (σελ. Ι26 αναπνευστικό σύστημα) Έχει σαν αποτέλεσμα την παραγωγή ενέργειας (μον. 1) διοξειδίου του άνθρακα(μον.1) . και νερό (μον 1) (ουροποιητικό σύστημα)

Να μας απαντήσει η επιτροπή στα παρακάτω:

Στο αναπνευστικό σύστημα (σελ 126) αναφέρει πως το οξυγόνο ενώνεται με οργανικές ενώσεις, αλλά δεν ξεκαθαρίζει ποιες είναι αυτές, ενώ στο ουροποιητικό σύστημα (σελ 136) αναφέρει πως παράγεται νερό από την καύση και όχι την οξείδωση των υδατανθράκων, άσχετα αν τελικά είναι το ίδιο. Τα παιδιά δεν διαθέτουν γνώσεις οργανικής και ανόργανης χημείας και βιοχημείας, για να υποχρεούνται να το γνωρίζουν. Επιπλέον δεν έχει δοθεί διευκρίνιση στα σχολεία να διδάξουν στους μαθητές την οξείδωση και την καύση ώστε να διακρίνουν οι μαθητές ότι καύση και οξείδωση και ένωση του οξυγόνου με οργανικές ενώσεις είναι η ίδια διαδικασία. Επίσης δεν αναφέρεται πουθενά μέσα στο βιβλίο ότι οι υδατάνθρακες είναι οργανικές ενώσεις και δεν έχει σταλεί σχετική οδηγία (διευκρίνιση) στα σχολεία να διδαχθεί κάτι τέτοιο.

Αυτό που αναφέρετε γενικά σε όλο το βιβλία και κυρίως στην σελίδα 111 αλλά και στην 126 και είναι ΜΟΝΟ ότι παράγεται ενέργεια από την οξείδωση.

Η υπογραφόμενη

Όλγα Τάσση (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 11/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολικος τροχονομος
Σχολικοί τροχονόμοι: Όταν οι κινητοποιήσεις φέρνουν αποτελέσματα
Γονείς και εργαζόμενοι ενώθηκαν για να διορθώσουν κάτι που έθετε σε κίνδυνο την ασφάλεια των παιδιών και το πενιχρό εισόδημα δεκάδων γυναικών
Σχολικοί τροχονόμοι: Όταν οι κινητοποιήσεις φέρνουν αποτελέσματα
δούκας
Ομιλία του Χάρη Δούκα στο ΕΚΠΑ με θέμα «Βιωσιμότητα και κοινωνικός μετασχηματισμός στις πόλεις»
Η ομιλία αυτή εντάσσεται στη σειρά επιμορφωτικών, πολιτιστικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, υπό τον γενικό τίτλο «Το ΕΚΠΑ στην Πόλη»
Ομιλία του Χάρη Δούκα στο ΕΚΠΑ με θέμα «Βιωσιμότητα και κοινωνικός μετασχηματισμός στις πόλεις»
ΙΕΠ
ΙΕΠ: Διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση για τις δράσεις Τοπικής Ιστορίας και Τοπικής Γεωγραφίας
Η συνάντηση θα γίνει την Μεγάλη Τετάρτη 16 Απριλίου 2025, ώρα 10:00
ΙΕΠ: Διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση για τις δράσεις Τοπικής Ιστορίας και Τοπικής Γεωγραφίας