Thumbnail
Η περίπτωση του εκπαιδευτικού Θεόδωρου Αζούδη είναι γνωστή εδώ και χρόνια στους κύκλους των Γραμμάτων. Ακαταπόνητος φιλόλογος που, τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γερμανία, επιχειρεί να εμφυσήσει στους μαθητές του την αίσθηση ότι η μελέτη των λογοτεχνικών κειμένων δεν είναι μάθημα ανατομίας με πεθαμένα καλολογικά στοιχεία αλλά «αγάπη ζώσα» τόσο για τα κείμενα όσο και για τους συγγραφείς τους

Το alfavita.gr έχει αναφερθεί πρόσφατα με συχνά δημοσιεύματα για τη δίωξη του εκπαιδευτικού Θόδωρου ΑζούδηΚαθημερινά μας έρχονται επιστολές στήριξης του εκπαιδευτικού και καταγγελίας της παράδοξης δίωξης από το υπουργείο Παιδείας.

Σήμερα δημοσιεύουμε Επιστολή του συγγραφέα Πέτρου Τατσόπουλου ο οποίος ανάμεσα σε άλλα σημειώνει: «Η περίπτωση του εκπαιδευτικού Θεόδωρου Αζούδη είναι γνωστή εδώ και χρόνια στους κύκλους των Γραμμάτων. Ακαταπόνητος φιλόλογος που, τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γερμανία, επιχειρεί να εμφυσήσει στους μαθητές του την αίσθηση ότι η μελέτη των λογοτεχνικών κειμένων δεν είναι μάθημα ανατομίας με πεθαμένα καλολογικά στοιχεία αλλά «αγάπη ζώσα» τόσο για τα κείμενα όσο και για τους συγγραφείς τους, όσους τουλάχιστον την αξίζουν (και ποιος καλύτερος τρόπος υπάρχει για να το διαπιστώσουν οι μαθητές από το να επικοινωνήσουν με τον ίδιο τον συγγραφέα, όσο –ακόμη- βρίσκεται στη ζωή;). Είχα τη χαρά και την τιμή το 2007 να μετέχω σε μια από αυτές τις συναντήσεις μαθητών-συγγραφέων που διοργάνωνε (από το υστέρημα του χρόνου του και δίχως καμία υπηρεσιακή υποχρέωση) ο Θεόδωρος Αζούδης στο –ξεχασμένο και από τον Θεό- σχολείο της Βόρειας Ελλάδας όπου δίδασκε τότε. Δίχως υπερβολή θα σας έλεγα ότι η κλήση του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού –αλλά και όποιου άλλου με «τα ίδια μυαλά»- σε απολογία ύστερα από «ανώνυμες καταγγελίες», δεν αποτελεί απλώς προσβολή, αλλά κανονική «ύβριν» -με την αρχαιοελληνική σημασία της λέξης- προς το πολύπαθο και πολλαπλά κακοποιημένο εκπαιδευτικό μας σύστημα».

Η Επιστολή του Πέτρου Τατσόπουλου

ΠΡΟΣ κ. Ευάγγελο Κουρτίδη, Αν. Διευθυντή Γυμνασίου Νυρεμβέργης

κ. Αριστείδη Κουντουρά, Αν. Διευθυντή Γενικού Λυκείου Νυρεμβέργης

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ 1. Γραφείο Εκπαίδευσης Μονάχου, κα αν. Συντονίστρια Εκπαίδευσης Μονάχου 2. Τμήμα Γ Πειθαρχικών Διαδικασιών Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 3. Διεύθυνση Παιδείας Ομογενών Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Μειονοτικών Σχολείων 4. κ. Θεόδωρο Αζούδη.

Αξιότιμοι κύριοι

Ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Εταιρείας Συγγραφέων, υπό την προεδρία του Βασίλη Βασιλικού (2001-2003) και αντιπρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (2010), αλλά και αργότερα, ως βουλευτής του ελληνικού κοινοβουλίου (2012-2015) και μέλος της ελληνικής κοινοβουλευτικής αντιπροσωπίας στο Συμβούλιο της Ευρώπης (2012-2013) είχα την ευκαιρία να μοιραστώ με πολλούς Έλληνες κι Ευρωπαίους συναδέλφους μου την (όχι μόνο δυσάρεστη) εμπειρία μου από την εφαρμογή του προγράμματος «Συγγραφείς στα Σχολεία», μιας πρωτοβουλίας του αλήστου μνήμης Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (Ε.ΚΕ.ΒΙ.) που αξίωσε χιλιάδες Ελληνόπουλα να έρθουν για πρώτη φορά στη ζωή τους σε επαφή με δεκάδες Έλληνες συγγραφείς κι έκπληκτα (!) να διαπιστώσουν ότι δεν είναι όλοι οι συγγραφείς… νεκροί, διατηρημένοι στη φιλολογική φορμόλη.

Εξυπακούεται ότι στην κοιτίδα του δυτικού πολιτισμού, μια χώρα όπου ο ένας στους δύο ενηλίκους δεν διαβάζει ΚΑΝΕΝΑ βιβλίο στη ζωή του (σύμφωνα με τα αμείλικτα στατιστικά στοιχεία του Ε.ΚΕ.ΒΙ. το 2010), δεν θα έλειπαν και οι «φωνές» κηδεμόνων κι εκπαιδευτικών –κατά σύμπτωση, σχεδόν πάντοτε… ανώνυμες- που θα εφιστούσαν την προσοχή στους «κινδύνους» μιας καθ’ όλα αξιέπαινης εθνικής πρωτοβουλίας: «τι θα πουν οι συγγραφείς στα παιδιά μας;», «μήπως διαδώσουν ιδεολογικά επικίνδυνες ή/και ανήθικες ιδέες;», «μήπως εμπορεύονται τα βιβλία τους;» (εν προκειμένω, όποιος έχει έστω και στοιχειώδη ιδέα γύρω από τη λυμφατική αγορά βιβλίου στην Ελλάδα, δεν μπορεί παρά να βάλει τα γέλια ή/και τα κλάματα), «ποιος θα ελέγχει τους καλεσμένους;» κ.λπ., κ.λπ. Φοβικές αντιδράσεις ενός κοντόφθαλμου κόσμου, εχθρικού προς τη γνώση και τη δημιουργία, που ανατροφοδοτεί την αποστροφή του με την άγνοιά του· μονάχα κατ’ όνομα αυτός ο κόσμος έχει κάποια, οποιαδήποτε συγγένεια με τους αρχαίους ανοιχτόμυαλους προγόνους του.

ΑΖΟΥΔΗΣ ΘΟΔΩΡΟΣ

Η περίπτωση του εκπαιδευτικού Θεόδωρου Αζούδη είναι γνωστή εδώ και χρόνια στους κύκλους των Γραμμάτων. Ακαταπόνητος φιλόλογος που, τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γερμανία, επιχειρεί να εμφυσήσει στους μαθητές του την αίσθηση ότι η μελέτη των λογοτεχνικών κειμένων δεν είναι μάθημα ανατομίας με πεθαμένα καλολογικά στοιχεία αλλά «αγάπη ζώσα» τόσο για τα κείμενα όσο και για τους συγγραφείς τους, όσους τουλάχιστον την αξίζουν (και ποιος καλύτερος τρόπος υπάρχει για να το διαπιστώσουν οι μαθητές από το να επικοινωνήσουν με τον ίδιο τον συγγραφέα, όσο –ακόμη- βρίσκεται στη ζωή;). Είχα τη χαρά και την τιμή το 2007 να μετέχω σε μια από αυτές τις συναντήσεις μαθητών-συγγραφέων που διοργάνωνε (από το υστέρημα του χρόνου του και δίχως καμία υπηρεσιακή υποχρέωση) ο Θεόδωρος Αζούδης στο –ξεχασμένο και από τον Θεό- σχολείο της Βόρειας Ελλάδας όπου δίδασκε τότε. Δίχως υπερβολή θα σας έλεγα ότι η κλήση του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού –αλλά και όποιου άλλου με «τα ίδια μυαλά»- σε απολογία ύστερα από «ανώνυμες καταγγελίες», δεν αποτελεί απλώς προσβολή, αλλά κανονική «ύβριν» -με την αρχαιοελληνική σημασία της λέξης- προς το πολύπαθο και πολλαπλά κακοποιημένο εκπαιδευτικό μας σύστημα.

   Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας

Πέτρος Τατσόπουλος

Συγγραφέας, πρώην βουλευτής                      

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα