Τι λείπει από την επαγγελματική εκπαίδευση; Μήπως υποδομές, μήπως σύγχρονος εξοπλισμός, μήπως καινούργια βιβλία, μήπως νέα μελέτη για τις (υποβαθμισμένες) ειδικότητες; Οχι. Campus λείπουν και μάλιστα 60 στον αριθμό. Και, φυσικά, οι αντίστοιχοι μάνατζερ. Ακριβοπληρωμένοι. Για να κάνουν σωστά τη δουλειά. Κι αν όχι για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων και του ορίζοντα των σπουδαστών, σίγουρα για την εξυπηρέτηση των τοπικών επιχειρήσεων οι οποίες θα μπορούν να αποφασίζουν και για τα μαθήματα.
Άλλωστε, ήδη έχει ξεκινήσει το πείραμα. Από την άλλη, βέβαια, το campus δεν το λες και αναβάθμιση. Ηδη τα περισσότερα ΙΕΚ συστεγάζονται με τα ΕΠΑΛ, πόσο περισσότερο να ενοποιηθούν; Ομως, άλλο να το λες campus. Το μόνο που διαφέρει και δεν εξηγείται είναι η εκπαιδευτική ενοποίηση ενός λυκείου, δηλαδή μιας μονάδας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με ένα ΙΕΚ και με μια Σχολή Κατάρτισης. Εκτός κι αν πρόκειται μόνο για χωροταξική σύνδεση. Και πάλι, όμως, άλλο να το λες campus. Χορταίνει το στόμα σου. Ή των άλλων. Δεν έχει σημασία.
Η ενημέρωση του πρωθυπουργού από τον υπουργό Παιδείας, Κ. Πιερρακάκη, τη Δευτέρα 31/11, στο υπουργικό συμβούλιο, κυρίως, επικεντρώθηκε στις μεταξωτές κορδέλες που ετοιμάζονται για την επαγγελματική εκπαίδευση. Σύμφωνα, λοιπόν, με την επίσημη ενημέρωση, σχεδιάζεται από τον επόμενο Σεπτέμβριο (έχουμε πει, πρόκειται για υπουργό μεγάλων ταχυτήτων) να ιδρυθούν 60 campus, ανά τη χώρα, εντός των οποίων θα λειτουργούν ΕΠΑΛ, ΕΣΚ και ΙΕΚ. Τα τελευταία θα αλλάξουν και όνομα. Δεν έχει ακόμα βρεθεί, αλλά θα είναι «αναβαθμισμένο», όπως ειπώθηκε, για να ταιριάξει με τη γενική αναβάθμιση. Σε τι ακριβώς θα συνίσταται η τελευταία; Θα φανεί στον νόμο που πρόκειται να κατατεθεί σύντομα. Προς το παρόν, ανακοινώθηκε η ψηφιοποίηση της Επαγγελματικής Κατάρτισης και η μετατροπή όλων των ΕΠΑΛ σε Πρότυπα ΕΠΑΛ. Ολα, δηλαδή, τα ΕΠΑΛ θα έχουν τα προγράμματα των Πρότυπων ΕΠΑΛ. Και σ’ αυτό θα υπάρξει ένα πρόβλημα στο όνομα. Πώς να λέγονται; Πώς να καταργήσεις μια κατηγορία δευτεροβάθμιας; Μεγάλα campus, μεγάλα προβλήματα.
Σε ό,τι αφορά τον μάνατζερ ή αλλιώς Εκτελεστικό Διευθυντή, πρέπει να έχει «αυξημένα προσόντα», γι’ αυτό θα επιλέγεται «κατόπιν πρόσκλησης», ενώ θα αναλαμβάνει να σχεδιάζει την επί μακρόν λειτουργία του campus και, φυσικά, θα εποπτεύει το όλον. Κάτι ειπώθηκε για «Σχολές των campus», αλλά προηγείται το νομοθετικό ξεκαθάρισμα για να οριστικοποιηθούν οι όροι και οι ονομασίες. Τέλος, στα campus θα ενταχθούν, αυτονοήτως, τα Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας που ήδη λειτουργούν στα ΙΕΚ.
Αυτό είναι, λοιπόν, το μεγάλο βήμα στην επαγγελματική εκπαίδευση, σύμφωνα με την κυβέρνηση. Αν και στα Πρότυπα ΕΠΑΛ έχουν αναλάβει δουλειά οι εκτελεστικοί διευθυντές, ορισμένες αλυσίδες σουπερμάρκετ έχουν αποπειραθεί την «υιοθεσία» επαγγελματικών λυκείων με απόλυτο έλεγχο στο πρόγραμμα και στα σχέδια των ανήλικων μαθητών - υπαλλήλων, ενώ σε ό,τι αφορά τα βασικά, όλα παραμένουν ίδια. Υποδομές με προβλήματα εδώ και 40 χρόνια, ξεπερασμένα βιβλία, ανύπαρκτος εξοπλισμός, αναξιοποίητα ΕΣΠΑ και άλλα πολλά.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη