συνοδος πρυτανεων πιερρακακης
Με αλλαγές στο νόμο Κεραμέως για τις Πρυτανικές εκλογές και υποσχέσεις για μείωση της γραφειοκρατίας «καλοπιάνει» ο Κ.Πιερρακάκης τους Πρυτάνεις (φωτογραφία από τη χθεσινή τους Σύνοδο)

Με τη ...συνήθη αντιμετώπιση των φοιτητών από την αστυνομία, δηλαδή με ξύλο, ΜΑΤ και δακρυγόνα, ελπίζει ο Κυριάκος Πιερρακάκης να περάσει το νέο του νομοσχέδιο για τα «ελεύθερα» -ευφημισμός για τα ιδιωτικά- πανεπιστήμια στη χώρα, όμως αυτή τη φορά όλα δείχνουν ότι οι αντιστάσεις που θα συναντήσει θα είναι πολύ πιο έντονες από προηγούμενες φοιτητικές κινητοποιήσεις.

Αυτό φάνηκε χτες, καθώς οι φοιτητές που προσπάθησαν να προσεγγίσουν τη Σύνοδο Πρυτάνεων που διεξήχθη στο Καβούρι με συμμετοχή του υπουργού Παιδείας ήταν περισσότεροι από κάθε άλλη φορά, και παρά την επίθεση που δέχθηκαν -ως συνήθως- από την αστυνομία με δακρυγόνα (χωρίς οι πρυτάνεις να διαμαρτυρηθούν για το παραμικρό...), ανανέωσαν το ραντεβού τους για σήμερα το μεσημέρι, όπου 123 φοιτητικοί σύλλογοι ανακοίνωσαν ότι θα συμμετάσχουν στον Πανελλαδικό Συντονισμό που θα γίνει στο πανεπιστήμιο Πειραιά.

Μέσα στη Σύνοδο, ο κ.Πιερρακάκης απέφυγε να αναπτύξει το νόμο του για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, καθώς είναι ακόμα υπό διαμόρφωση και σκοπεύει να το κάνει στο Υπουργικό Συβούλιο της ερχόμενης εβδομάδας, ελπίζοντας ότι έτσι οι αντιδράσεις θα «χαθούν» στις διακοπές των Χριστουγέννων.

Αλλάζει το νόμο Κεραμέως

Προσπάθησε μόνο να κατευνάσει τις αντιδράσεις των ίδιων των πανεπιστημιακών, που -όπως έχει ήδη καταγράψει το alfavita.gr- διαμαρτύρονται για την μεγάλη γραφειοκρατία στα ΑΕΙ, αλλά και για το «μπάχαλο» που έχει δημιουργήσει ο νόμος Κεραμέως για τις πρυτανικές εκλογές.

Για το ζήτημα αυτό μάλιστα, υποσχέθηκε νέες διορθώσεις στο νόμο, όπως η κατάργηση του δεύτερου γύρου εκλογών όταν κηρύσσονται άγονες, αλλά και διάταξη ότι η ψήφος του  πρώτου σε αριθμό ψήφων εκλεγμένου εσωτερικού μέλους θα μετράει ως διπλή, έτσι ώστε να πάψει να υφίσταται το πρόβλημα των ισοψηφιών που προκαλεί το πρόβλημα, επειδή η πρώην υπουργός δεν προέβλεψε να είναι μονός ο αριθμός των εσωτερικών μελών αλλά τον αφησε ζυγό (6 μέλη), με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συνεχώς «ομάδες» των τριών, βραχυκυκλώνοντας τη διαδικασία...

«Στόχος μας είναι να πετύχουμε άμεσα την απογραφειοκρατικοποίηση και την αποδέσμευση των ιδρυμάτων από αγκυλώσεις και περιττά διοικητικά βάρη. Ενισχύουμε περαιτέρω το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων σύμφωνα με όλα τα ευρωπαϊκά πρότυπα, αναβαθμίζοντας με τον τρόπο αυτό έμπρακτα τον ρόλο των ίδιων των ιδρυμάτων και της ΕΘΑΑΕ στην ίδρυση και την κατάργηση τμημάτων», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός, πετώντας το «μπαλάκι» για τα ιδιωτικά ΑΕΙ στην εξέδρα.

«Αιτία πολέμου»

Φαίνεται όμως ότι λογαριάζει χωρίς τους φοιτητές, οι οποίοι εμφανίζονται πιο μαχητικοί από άλλες φορές και -με εξαίρεση τη ΔΑΠ- έχουν ήδη χαρακτηρίσει «αιτία πολέμου» την κατάθεση του νομοσχεδίου Πιερρακάκη, με αποτέλεσμα να προετοιμάζονται για συλλαλητήρια και καταλήψεις. 

Σε δήλωσή του για την τελική ευθεία προς την πανελλαδική συνάντηση, ο Μιχάλης Φαναρτζής, πρόεδρος του Φοιτητικού Συλλόγου Πανεπιστημίου Πειραιά, που φιλοξενεί τη συνάντηση, επισημαίνει

«Η φετινή πανελλαδική συνάντηση έχει ξεχωριστή σημασία. Την ώρα που η κυβέρνηση σχεδιάζει το νομοσχέδιο για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, εμείς θα σχεδιάσουμε τον δικό μας αγώνα ενάντια στο μεγάλο χτύπημα που ετοιμάζουν για τις σπουδές και τα πτυχία μας!

Μπορεί η κυβέρνηση να έχει την πλειοψηφία στη Βουλή, όμως εμείς είμαστε η πραγματική πλειοψηφία στις σχολές μας. Απαιτούμε αναβάθμιση των σπουδών για όλους και όχι νέα υποβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων. Απαιτούμε το πτυχίο μας να έχει αντίκρισμα και όχι να υποβαθμιστεί και άλλο με το μεγάλο "παζάρι τίτλων σπουδών" με βάση την "τσέπη", που θα μετατρέπουν το πτυχίο σε "ακόμα ένα χαρτί".

Καλούμε μέχρι και τελευταία μέρα, όλους τους φοιτητικούς συλλόγους της χώρας να πάρουν αγωνιστική απόφαση συμμετοχής. Να μεγαλώσει η ενότητα των φοιτητικών συλλόγων της χώρας για τις δικές μας ανάγκες!».

Θα φτάσουμε σε «εμπόριο τίτλων σπουδών»

Υπάρχει κι άλλος ένας λόγος επιφύλαξης. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΙΕΛΕ κ.Γιώργο Χριστόπουλο, «θα πρέπει οι υπέρμαχοι της αναθεώρησης του άρθρου 16 να αναλογιστούν, εάν σε ένα τέτοιο πλαίσιο αδύναμης κρατικής εποπτείας είναι εφικτό να προστατεύεται το πιο ευαίσθητο, ίσως, δημόσιο αγαθό. Αν, δηλαδή, με ένα αντίστοιχο νομοθετικό πλαίσιο, όπως αυτό που ισχύει σήμερα για τα ιδιωτικά σχολεία, μπορεί να παρέχονται από ιδιώτες ή από μη κερδοσκοπικούς φορείς υπηρεσίες ανώτατης εκπαίδευσης που θα εξυπηρετήσουν το στόχο της ποιοτικής πανεπιστημιακής Παιδείας για όσο το δυνατόν περισσότερους. Η δική μας εκτίμηση είναι πως, με το βαθμό εποπτείας που ισχύει σήμερα στην τυπική ιδιωτική εκπαίδευση, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να οδηγηθούμε σε ένα ατελείωτο πάρτι εμπορίας τίτλων σπουδών για έχοντες και κατέχοντες με ανυπολόγιστες συνέπειες για την ελληνική κοινωνία. Εάν δεν μπουν ισχυροί όροι εποπτείας του κράτους, όπως αυτοί που ισχύουν στο γαλλικό και στο γερμανικό Σύνταγμα, τα δεινά της ιδιωτικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα μεταφερθούν και στην ανώτατη»... Ο Γ.Χριστόπουλος συμπληρώνει ότι  ο τίτλος του «μη κερδοσκοπικού» δεν αρκεί ως εγγύηση νομιμότητας. Εκμεταλλευόμενα την εσκεμμένη αδράνεια των εποπτικών αρχών της πολιτείας, κάποια μη κερδοσκοπικά ιδιωτικά σχολεία παραβιάζουν και αυτά τους νόμους

Οι φοιτητικοί σύλλογοι που συμμετέχουν στον σημερινό συντονισμό

Από Αττική

  1. Πανεπιστημίου Πειραιά
  2. Τοπογράφων Μηχανικών ΕΜΠ
  3. Φιλοσοφικής ΕΚΠΑ
  4. ΑΣΟΕΕ
  5. Μαθηματικού του ΕΚΠΑ
  6. Οδοντιατρικής του ΕΚΠΑ
  7. Νοσηλευτικής του ΕΚΠΑ
  8. Γεωλογικού του ΕΚΠΑ
  9. Παιδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ
  10. Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του ΕΚΠΑ
  11. Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ
  12. Σχολής Μηχανικών του ΠΑΔΑ
  13. Σχολής Επιστημών Υγείας του ΠΑΔΑ
  14. Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του ΠΑΔΑ
  15. Σχολής Επιστημών Τροφίμων του ΠΑΔΑ
  16. Γεωγραφίας Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
  17. Συλλόγου Οικοτρόφων Φοιτητικής Εστίας Πανεπιστημίου Αθηνών
  18. Συλλόγου Οικοτρόφων Φοιτητικής Εστίας Αθηνών
  19. Συλλόγου Οικοτρόφων Νέων Φοιτητικών Εστιών ΕΜΠ

 Από Θεσσαλονίκη

  1. Βιολογικού του ΑΠΘ
  2. Γεωλογικού του ΑΠΘ
  3. Χημικό του ΑΠΘ
  4. Δασολογίας του ΑΠΘ
  5. Μαθηματικού του ΑΠΘ
  6. Χωροταξίας του ΑΠΘ
  7. Οδοντιατρικής του ΑΠΘ
  8. Παιδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ
  9. Φυσικού του ΑΠΘ
  10. Φαρμακευτικής του ΑΠΘ
  11. Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ
  12. ΜΜΕ του ΑΠΘ
  13. Σχολής Επιστημών Υγείας ΔΙΠΑΕ
  14. Λογιστικής του ΔΙΠΑΕ
  15. Σχολής Μηχανικών του ΔΙΠΑΕ στη Σίνδο
  16. Συλλόγου Οικοτρόφων Φοιτητικής Εστίας Θεσσαλονίκης
  17. Ηλεκτρολόγοι Μηχανολόγοι του ΑΠΘ
  18. Νηπιαγωγών του ΑΠΘ
  19. Σχολής Μηχανικών του ΔΙΠΑΕ στις Σέρρες

 Από Πάτρα

  1. Χημικού του Πανεπιστημίου Πατρών
  2. Φαρμακευτικής του Πανεπιστημίου Πατρών
  3. Λογοθεραπείας του Πανεπιστημίου Πατρών
  4. Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών
  5. Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών
  6. Νοσηλευτικής του Πανεπιστημίου Πατρών
  7. Βιολογικού του Πανεπιστημίου Πατρών
  8. Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών
  9. Διοίκησης Επιστήμης και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών
  10. Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων του Πανεπιστημίου Πατρών
  11. Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Πατρών
  12. Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
  13. Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Πατρών
  14. Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών
  15. Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών
  16. Σύλλογος Οικοτρόφων Φοιτητών Εστίας Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

 Από Ιωάννινα

  1. Ιατρικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
  2. Μαθηματικού του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
  3. Μηχανικών Επιστήμης Υλικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
  4. Παιδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
  5. Βιολογικών Εφαρμογών & Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
  6. Χημικού του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
  7. Διοίκησης Επιστήμης και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
  8. Γεωπονίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην Άρτα
  9. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
  10. Φυσικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

 Από Ιόνιο

  1. Βιβλιοθηκονομίας του Ιονίου Πανεπιστημίου
  2. Ιστορίας Πανεπιστημίου Ιονίου Πανεπιστημίου
  3. Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου

 Από Θεσσαλία

  1. Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
  2. Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
  3. Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
  4. Βιοχημείας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
  5. Πολιτισμού και Δημιουργικών Μέσων και Βιομηχανιών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
  6. Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
  7. Σχολής Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
  8. Παιδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
  9. Παιδαγωγικού Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
  10. ΤΕΦΑΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
  11. Ιστορίας Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
  12. Τμήμα Γλωσσικών Σπουδών Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας
  13. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
  14. Τμήμα Ζωικής Παραγωγής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
  15. Συλλόγου Οικοτρόφων Λάρισας

 Από Θράκη και Μακεδονία

  1. Παιδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΔΠΘ
  2. Κοινωνικής Πολιτικής του ΔΠΘ
  3. Κοινωνικής Εργασίας του ΔΠΘ
  4. Ελληνικής Φιλολογίας του ΔΠΘ
  5. Συλλόγου Οικοτρόφων Ξάνθης
  6. Λογιστικής στην Καβάλα
  7. Χημικό ΔΙΠΑΕ Καβάλας
  8. Φυσικό ΔΙΠΑΕ Καβάλας
  9. Πληροφορική ΔΙΠΑΕ Καβάλας

 Από Δυτική Μακεδονία

  1. Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
  2. Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
  3. Φοιτητικός Σύλλογος Καστοριάς
  4. Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
  5. Μηχανολόγων Μηχανικών Κοζάνης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
  6. Παδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
  7. Γεωπονίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
  8. Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

 Από Στερεά Ελλάδα

  1. Διοίκησης Γεωργικών Επιχειρήσεων στη Θήβα
  2. Θετικών Επιστημών στη Λαμία
  3. Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου στα Ψαχνά Ευβοίας
  4. Μαθηματικού στη Λαμία
  5. Φυσιοθεραπεία Λαμίας
  6. Φυσικό Λαμίας

 Από Κρήτη

  1. Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης
  2. Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης
  3. Φυσικού του Πανεπιστημίου Κρήτης
  4. Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης
  5. Επιστήμης των Yλικών του Πανεπιστημίου Κρήτης
  6. Μηχανικών του ΕΛΜΕΠΑ
  7. Γεωπονίας του ΕΛΜΕΠΑ
  8. Συλλόγου Οικοτρόφων Πολυτεχνείου Κρήτης

 Από Πελοπόννησο

  1. Φυσικοθεραπείας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
  2. Νοσηλευτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
  3. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
  4. Ιδρυτική Επιτροπή του Συλλόγου Οικοτρόφων εστίας Καλαμάτας

 Από Αιγαίο

  1. Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου
  2. Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αιγαίου
  3. Παιδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου
  4. Μηχανικών Πληροφοριακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου
  5. Μαθηματικό του Πανεπιστημίου Αιγαίο
  6. Σύλλογος Οικοτρόφων Χίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ryzi_0.jpg
Ρύζι: Πώς μπορούμε να το ξαναζεστάνουμε χωρίς να στεγνώσει;
Μάθετε ακόμη πώς να το αποθηκεύετε και να το συντηρείται σωστά, με σκοπό όχι μόνο να διατηρήσετε τη γεύση και την υφή του, αλλά πρωτίστως για να...
Ρύζι: Πώς μπορούμε να το ξαναζεστάνουμε χωρίς να στεγνώσει;
tameio.jpg
Ποιοι μπορούν να βγουν στη σύνταξη το 2025 - Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη με όριο ηλικίας κάτω από τα 62 έτη
Οι προϋποθέσεις σε όρια ηλικίας, έτη ασφάλισης
Ποιοι μπορούν να βγουν στη σύνταξη το 2025 - Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη με όριο ηλικίας κάτω από τα 62 έτη
gimnasio
Σχολείο: Δεν έφταναν οι σοβάδες που πέφτουν από το δικό τους κτίριο έπεσε και τμήμα μπαλκονιού από διπλανό κτίριο
Τμήμα μπαλκονιού έπεσε σε προαύλιο σχολείου
Σχολείο: Δεν έφταναν οι σοβάδες που πέφτουν από το δικό τους κτίριο έπεσε και τμήμα μπαλκονιού από διπλανό κτίριο
βοιοτια
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;
Ποια είναι, όμως, η ιστορία του συνοικισμού και γιατί επελέγη το συγκεκριμένο σημείο για την ανέγερση κατοικιών;
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;