Απάντηση στην υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ζέττα Μακρή δίνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών Μονάχου και Περιχώρων, αναφορικά με την τοποθέτησή της στη Βουλή για το κτιριακό ζήτημα που αντιμετωπίζουν.
«Συνεχίζουμε, με ένα ψέμα -θέλουμε να πιστεύουμε ακούσιο- ότι <<…είμαστε σε επαφή με τους γονείς, και εγώ τώρα που ανέλαβα, αλλά και το Υπουργείο…>>. Δεν υπάρχει περίπτωση κανένας να έχει έρθει σε επαφή με κάποιον επίσημα από εμάς τους γονείς», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Συμπληρώνουν πως «γεννάται ένα τεράστιο ερώτημα, αν τυχόν δεν έχουμε κλείσει με το θέμα αυτό μέχρι το καλοκαίρι του 2025, τότε το κτίριο του Δήμου, που αν ποτέ ξεκινήσει, αν θα τελειώσει το …2029, είναι σοβαρά μια εναλλακτική για το ΤΩΡΑ; Σοβαρά τώρα; Και αν τελικά, οι δύο αυτές σχολικές μονάδες του Μονάχου, συγχωνευτούν, λχ. με τα υπάρχοντα 1 ο και 4ο Δημοτικό και 1 ο Γυμνάσιο με το 2 ο Γυμνάσιο, (όπως αντίστοιχα ήταν το πλάνο και για το 2ο Δημοτικό “ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ“, σύμφωνα με την απάντηση της προκατόχου σας κας. Δόμνας Μιχαηλίδου, στη Βουλή, στις 13-9-2023, Αρ. Πρωτ. 101092/Φ1) ποιος θα αναλάβει τότε την ευθύνη έναντι της διαβεβαίωσης αυτής για απρόσκοπτη συνέχεια;»
Aναλυτικά
Στη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής, στις 19.01.2024, η Υφυπουργός κα. Μακρή, απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή κας. Ουρανία Θρασκιά σχετικά με το ζήτημα που έχει ανακύψει και όλοι μας είμαστε ανάστατοι στο Μόναχο. Από τις μακάριες απαντήσεις αντιλαμβανόμαστε ότι για την ηγεσία των αρμοδίων Υπουργείων Παιδείας και Εξωτερικών δεν υπάρχει ζήτημα!
Απαντούμε και διευκρινίζουμε παρακάτω και εμείς ορισμένα σημεία, βλέποντας το βίντεο, από τα επίσημα αρχεία του καναλιού της Βουλής, στους αντίστοιχους χρόνους (σύνδεσμος εδώ). Στα 54 λεπτά της εν λόγω συνεδρίασης ξεκινά την τοποθέτηση της η κα. Υφυπουργός. Ακούμε λοιπόν ότι <<…δεν είμαστε αδιάφοροι…>> και <<…είμαστε σε επαφή και επικοινωνία με τους γονείς, οι οποίοι θα ησυχάσουν ακόμη περισσότερο…>>! Ήδη η ανησυχία μας έχει πολλαπλασιαστεί λόγω των ψευδών δηλώσεων, ελπίζουμε μη ηθελημένα! Μόλις 4 μέρες πριν, στις 15 Ιανουαρίου στέλνουμε επίσημα με αριθμό πρωτοκόλλου Δελτίο Τύπου με το οποίο λέμε ότι ΔΕΝ ΜΑΣ ΔΕΧΟΝΤΑΙ για ενημέρωση οι καθ’ ύλην αρμόδιοι, ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ απαντήσει στις επιστολές από τα Υπουργεία, και μας παίζουν πιγκ-πογκ. ΔΕΝ έχουν έρθει ποτέ σε επαφή με τους γονείς. ΔΕΝ έχουν λάβει ποτέ καμία επιστολή ούτε τα Συμβούλια Γονέων ούτε και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Μονάχου και Περιχώρων, από το email του οποίου στέλνονται όλα τα έγγραφα.
Πάμε παρακάτω, όπου λίγο μετά αναφορικά με το Τ.Ε.Γ., λέει <<…το Συντονιστικό Γραφείο Μονάχου, δηλαδή το μακρύ μας χέρι στην περιοχή δίνει δωρεάν το κτίριο για να γίνουν τα μαθήματα…>> Θα θέλαμε να πούμε ότι αν τυχόν χαθεί το Τ.Ε.Γ. (που είναι αναγνωρισμένο από το Υπουργείο), τότε, θα χαθεί και το κομμάτι της 2/4 ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης των ομογενών παιδιών που πηγαίνουν στα γερμανικά σχολεία, ωστόσο αγαπούν και ενδιαφέρονται για την Ελληνική Παιδεία και μόρφωση.
Περίπου στο 56 λεπτό, ακούμε ότι <<…αυτό που έχει σημασία είναι ότι η ημερομηνία της λήξης της σύμβασης του συμβολαίου είναι η 30η Ιουλίου του 2025.
Άρα, μέχρι τότε το κτίριο αυτό είναι μισθωμένο για εκπαιδευτική χρήση…>> και παρακάτω <<…και τον Σεπτέμβριο του 2024 θα δοθεί η αύξηση σύμφωνα με τον τιμάριθμο και όχι το 50% που ζητάει ο ιδιοκτήτης>>, που βέβαια μάλλον κατά λάθος μπερδέψατε, κα. Υφυπουργέ, στη συζήτηση το πιθανό νέο συμβόλαιο -συμφωνά με πληροφορίες έχετε ΠΟΛΥ ΛΙΓΟ ΧΡΟΝΟ μπροστά σας- με το υπάρχον για να φανεί η πολύ κακή πλευρά του ιδιοκτήτη και η υπερβολική αύξηση που ζητά. Η οποία αύξηση, όμως, προήλθε γιατί δεν άσκησε το Υπουργείο σας και το Υπουργείο Εξωτερικών το δικαίωμα της Παραγράφου 4 του συμβολαίου που επικαλείσθε. Ίσως αν το είχατε μελετήσει μέχρι τον περασμένο Ιούνιο δεν θα είχαμε φτάσει εδώ. Ή μήπως, εκούσια δεν εφαρμόστηκε η option της ανανέωσης για 5 χρόνια (επειδή τα ακίνητα στο Μόναχο είναι φούσκα“ όπως εισηγήθηκε κάποιος); Και να εστιάσουμε στο ότι σας ρώτησε η κα. Βουλευτής ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΤΑ TO 2025!! Μήπως ο σκοπός ήταν να καταναλωθούν τα 7 λεπτά χρόνου απάντησης;
Αναφορικά με τα οικονομικά μεγέθη στο 57 λεπτό περίπου της καταγραφής <<…το μίσθωμα ήταν αρχικά 52.373 €…>> (πρέπει να ακριβολογούμε, ίσως τα τρία ευρώ να παίζουν κρίσιμο ρόλο στις αποφάσεις διαπραγμάτευσης) και έφτασε στην σημερινή εποχή, το 2023 <<…τις 57.196 €…>>. Επίσης, ακούγεται μετά <<…και για τη λήξη της μίσθωσης και από αυτά που ανέφερα με το μίσθωμα, καμία ανησυχία δεν θα πρέπει να υπάρχει για τη σχολική κοινότητα…>>. Λίγο παρακάτω, συνεχίζοντας για τα οικονομικά μεγέθη, λέει ότι <<…από το 2010 δίνεται η επιχορήγηση όχι στον ιδιοκτήτη, αλλά στο Συντονιστικό Γραφείο…>>, και στο 58 λεπτό του βίντεο βλέπουμε και ακούμε να λέει ότι <<…δίνονται αυτά τα χρήματα για αγορά γερμανικών βιβλίων, τα σχολικά λεωφορεία …. και οι επιχορηγήσεις που έχουν δοθεί για το 2023 είναι 754.176 €…>>, αποκρύπτεται όμως, ότι υπάρχουν άλλα 3 σχολεία που επιδοτούνται και, εν συνόλω, η επιχορήγηση του 2023 αγγίζει τα 4.680.000€, όπως έγραψε πρόσφατα δημοσιογράφος. Εν τέλει, για το συγκεκριμένο κτίριο, είναι 57.196 € το μήνα, επί 12 μήνες, υπολογίζουμε 685.200€.
Υπάρχει ένα θετικό υπόλοιπο περί τα 68.000€ από τα 754.176 €. Και αναρωτιόμαστε πού πηγαίνουν αυτά τα ποσά, αλλά και τα αντίστοιχα από τα άλλα 3 επιδοτούμενα ελληνικά σχολεία; Η απάντηση όμως δεν θα αργήσει… Ερχόμαστε λοιπόν μετά να ακούσαμε στο 59 λεπτό ότι <<…καταβάλλεται επιχορήγηση σε ειδικό λογαριασμό και ένα επιπλέον ποσό με ειδικό αλγόριθμο, από τον οποίον αυτόν (λογαριασμό) καταβάλλονται χρήματα για…>> το επιτόπιο προσωπικό όπως, π.χ. επιστάτες, ωρομίσθιοι και άλλα, και στο τέλος ακούμε με 3/4 έκπληξη ότι από εκεί δίνεται και <<…το επιμίσθιο των αποσπασμένων εκπαιδευτικών…>>. Κάτι που όλοι γνωρίζαμε, αλλά πλέον είναι καταγεγραμμένο και στα Πρακτικά της Βουλής. Και αναρωτιόμαστε για ποιον λόγο το επιμίσθιο το οποίο ορίζεται από την Ελλάδα και, παραδείγματος χάριν, του χρόνου μπορεί να αλλάξει (να αυξηθεί ή να μειωθεί, ευχόμαστε το πρώτο!!) θα πρέπει να πληρώνεται από τη Βαυαρική επιχορήγηση; Το επιμίσθιο θα πρέπει να το δίνει η Ελλάδα, από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου. Τελεία-παύλα. Και όχι τα χρήματα που δίνει ο φορολογούμενος εδώ. Μήπως και στα υπόλοιπα μέρη του πλανήτη οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί, κα. Υφυπουργέ, πρέπει να επιχορηγούνται από τους Βαυαρούς; Στη συνέχεια <<…αν περισσεύουν λεφτά καλύπτονται και άλλα έξοδα στα σχολεία της Ομογένειας…>> επίσης, μια τεράστια απορία και ένα σοκ εδώ!! Γιατί με τα χρήματα της Βαυαρίας να καλύπτονται σχολεία της Ομογένειας; Δεν θα πρέπει να καλύπτονται από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου; Ο κάθε νοήμων άνθρωπος καταλαβαίνει ότι ΔΕΝ μπορεί και ΔΕΝ πρέπει να δίνονται ποσά, λ.χ. στο Λύκειο της Βάδης, από τη Βαυαρική επιχορήγηση που παίρνει το Συντονιστικό Γραφείο Μονάχου, μόνον και μόνον επειδή είναι στην περιοχή ευθύνης του. Και αυτό να γίνεται -υποθέτουμε- διαχρονικά από το 2010 και μετά. Έτσι, φυσικά οι ισολογισμοί δεν θα είναι ισοσκελισμένοι ή θετικοί, αλλά -τεχνηέντως- αρνητικοί.
Φτάνουμε λοιπόν στη 1ώρα και 2 λεπτά της καταγραφής που γίνεται η δευτερολογία της κας. Υφυπουργού. Και λέει λοιπόν ότι είναι σε διαπραγματεύσεις με τον ιδιοκτήτη και έχουν τεθεί κάποιοι όροι από τον ιδιοκτήτη και συγκεκριμένα λέει <<…αυτό δεν σημαίνει ότι θα δεχτούμε τους όρους σε κάθε περίπτωση και αν κάποιος, ας πούμε, εκβιάζει, που δεν λέω ότι εκβιάζει, θα υποκύψουμε...>>, χρησιμοποιεί λοιπόν τη λέξη υποκύψουμε που μας είχε πει ο κ. Γενικός Πρόξενος. Αυτό σημαίνει ότι η σύμπνοια των δύο Υπουργείων είναι μέχρι και σε λεκτικό επίπεδο. Όμως, σε σχέση με τον ιδιοκτήτη, δεν αναφέρει ότι όλα αυτά συνέβησαν από πλευράς του γιατί δεν επιλέχθηκε ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΜΑΣ η παράταση για πέντε χρόνια από τις 30.7.2025, όπως υπήρχε αυτή η πρόβλεψη στην Παράγραφο 4 του συμβολαίου. Αλλά δαιμονολογεί, και σχεδόν χαρακτηρίζει ως εκβιαστή τον ιδιοκτήτη. Και μάλιστα αντίστοιχα, μετά έρχεται να χαρακτηρίσει ακούσια και έμμεσα τους γονείς με το <<…δεν δαιμονοποιούμε το ενδιαφέρον των γονιών και την ανησυχία…>>. Αν είναι δυνατόν να λέγεται δαιμονισμός η αυτονόητη κραυγή ανησυχίας των γονιών, στο δρόμο και υπό το μηδέν, για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση των παιδιών του, δηλ. η δική σου αγωνία, που διαβάζεις τις γραμμές αυτές.
Συνεχίζουμε, με ένα ψέμα -θέλουμε να πιστεύουμε ακούσιο- ότι <<…είμαστε σε επαφή με τους γονείς, και εγώ τώρα που ανέλαβα, αλλά και το Υπουργείο…>>
Δεν υπάρχει περίπτωση κανένας να έχει έρθει σε επαφή με κάποιον επίσημα από εμάς τους γονείς. Κλείνοντας λοιπόν, στη 1 ώρα και 3 λεπτά ακούμε ότι <<…μετά από 4/4 πρόταση του Προξενείου έχουμε ορίσει δικηγόρο μέσω του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους…>> Γιατί γίνεται αναφορά σε αυτό το ανώτατο νομικό όργανο; Δεν μπορούν να ακούγονται τέτοια πράγματα μέσα στη Βουλή, απλά και μόνον για να δημιουργούνται εντυπώσεις και ότι είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό. Ο δικηγόρος απλά εντέλλεται από το Προξενείο πληρώνεται από εδώ (ίσως και από το παραπάνω υπόλοιπο χρημάτων επιχορήγησης). Και αν σφάλουμε, να μας ενημερώσουν και να μας εξηγήσουν ακριβώς ποιο είναι το κονδύλι πληρωμής. Φτάνουμε λοιπόν στη μια ώρα 1:04 λεπτά και λέει <<…αν υπάρχουν εναλλακτικές; Βεβαίως…>> και το Βεβαίως ακούγεται εμφατικά, και <<…να σας ενημερώσω καταρχάς ότι ο Δήμος Μονάχου από το 2019 έχει αναλάβει υποχρέωση για το κτίσιμο κτιρίου…>>, σε ποιον έχει αναλάβει υποχρέωση, στους απανταχού Έλληνες; Στο Προξενείο; Στο Υπουργείο; Πού είναι το σχετικό έγγραφο; Σε ποιον έχει αναλάβει οικοδομικές υποχρεώσεις, βρε παιδιά, ο Δήμος Μονάχου; Επίσης, οι υπεύθυνοι στο Δήμο Μονάχου το γνωρίζουν ότι αυτό αναφέρθηκε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο; Οπότε, αν δεν συμβεί το όνειρο των υπευθύνων (500 θέσεις, όχι ελληνικό σχολείο), τότε να διεκδικήσουμε αποζημιώσεις εν τέλει, μιας και το οικόπεδο αυτό έχει μια μακρά ιστορία αποτυχιών και αποζημιώσεων, που θα μπορούσε να γίνει …παράδοση!
Κλείνοντας στην ώρα 1:05 λεπτά, ακούμε λοιπόν, ότι <<…διαβεβαιώνουμε ότι δεν θα χαθεί η ελληνόγλωσση εκπαίδευση. Θα συνεχιστεί απρόσκοπτα και θα προσπαθήσουμε να το λύσουμε το πρόβλημα αυτό είτε στο υπάρχον κτίριο, είτε σε άλλα κτίρια, ή εναλλακτικά, στο κτίριο του Δήμου Μονάχου…>>. Γεννάται ένα τεράστιο ερώτημα, αν τυχόν δεν έχουμε κλείσει με το θέμα αυτό μέχρι το καλοκαίρι του 2025, τότε το κτίριο του Δήμου, που αν ποτέ ξεκινήσει, αν θα τελειώσει το …2029, είναι σοβαρά μια εναλλακτική για το ΤΩΡΑ; Σοβαρά τώρα;
Και αν τελικά, οι δύο αυτές σχολικές μονάδες του Μονάχου, συγχωνευτούν, λχ. με τα υπάρχοντα 1 ο και 4ο Δημοτικό και 1 ο Γυμνάσιο με το 2 ο Γυμνάσιο, (όπως αντίστοιχα ήταν το πλάνο και για το 2ο Δημοτικό “ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ“, σύμφωνα με την απάντηση της προκατόχου σας κας. Δόμνας Μιχαηλίδου, στη Βουλή, στις 13-9-2023, Αρ. Πρωτ. 101092/Φ1) ποιος θα αναλάβει τότε την ευθύνη έναντι της διαβεβαίωσης αυτής για απρόσκοπτη συνέχεια;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη