σχολεία
ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ/INTIME NEWS
«Να σημάνει συναγερμός σε κάθε ΕΛΜΕ, σε κάθε σχολείο - Κανείς αξιολογητής στην τάξη, είτε ΣΣΕ είτε διευθυντής»

Την συνέχεια του αγώνα για την υπεράσπιση της δημόσιας παιδείας ανακοινώνουν οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ, αναφέροντας τις αποφάσεις που πλήττουν την εκπαίδευση.

Ανάμεσα σε όλα αναφέρεται η αξιολόγηση των σχολείων, η ατομική αξιολόγηση και η φάση Α2. Στόχος είναι η ανατροπή της πολιτικής της κυβέρνησης.

Παράλληλα ανακοινώνεται το πανεκπαιδευτικό πανελλαδικό συλλαλητήριο στις 8 Φεβρουαρίου.

Η ανακοίνωση

«Πανεκπαιδευτικός-Πανεργατικός αγώνας- 8/2/2024, 12μμ

Όλοι και όλες στους δρόμους ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση των δημόσιων πανεπιστημίων και του δημόσιου σχολείου.

Τα τελευταία χρόνια οι εκπαιδευτικοί μέσα από τα σωματεία τους οργανώνονται και αντιστέκονται ενάντια στην αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση επιδιώκοντας να εφαρμόσει την πολιτική της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και του Κεφαλαίου, να διαλύσει το δημόσιο σχολείο, να εμπορευματοποιήσει και ιδιωτικοποιήσεις λειτουργίες του και πλευρές του, θεωρεί την αξιολογική διαδικασία κομβική και γι’ αυτό κάνει συντονισμένες προσπάθειες.

Αξιολόγηση των σχολείων

Η αξιολόγηση των σχολείων έχει ως στόχο το διαχωρισμό των σχολείων σε «καλά» και «κακά» και την κατηγοριοποίησή τους και μέσω των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων και επιδόσεων των μαθητών (βλέπε εξετάσεις PISA και εισαγωγικές εξετάσεις). Η κατηγοριοποίηση των σχολείων πάει μαζί με την «ελεύθερη επιλογή» από τους γονείς του σχολείου φοίτησης των παιδιών. Όλα αυτά οδηγούν στην  αυτονομία των σχολείων με την οποία επιδιώκεται η αποσύνδεσή τους από τη κρατική χρηματοδότηση που θα οδηγήσει στην αναζήτηση χορηγών μέσω των μάνατζερ διευθυντών. 

Ατομική αξιολόγηση

Η ατομική αξιολόγηση ξεκίνησε με τον εκβιασμό των νεοδιόριστων για τη μονιμοποίησή τους, κρατώντας τους σε ομηρία με στόχο  να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου για την επέκταση της ατομικής αξιολόγησης σε όλους. Ήδη καλούνται για αξιολόγηση στο επίπεδο Α1 και Α2 εκπαιδευτικούς που έχουν διοριστεί εδώ και 20 χρόνια. Εντούτοις τα αποτελέσματα των εκβιασμών και των μεθοδεύσεων δεν είναι τα επιθυμητά, όπως προκύπτει και από τόσο από τα στοιχεία που παρουσίασε ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘΑ στην ενημέρωση των διευθυντών, όσο και τα στοιχεία των διευθύνσεων εκπαίδευσης.

Φάση Α2

Η απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ να ενεργοποιήσει το στάδιο Α2 της ατομικής αξιολόγησης του ν. 4823/21 αποτελεί τομή όχι μόνο για την εξέλιξη της επίθεσης στα εργασιακά δικαιώματα και το δημόσιο σχολείο, αλλά κυρίως για την τεράστια αλλαγή που επιφέρει στη λειτουργία του σχολείου, στον ρόλο και τη θέση των εκπαιδευτικών και των διοικητικών στελεχών. Τίποτα δεν θα είναι ίδιο στο σχολείο και στο συνδικαλιστικό κίνημα μετά από αυτό. Να σημειώσουμε ότι ούτε επί εποχής επιθεωρητισμού, δεν είχε ο διευθυντής αντίστοιχο αξιολογικό ρόλο – ήταν η χούντα που για πρώτη φορά όρισε τον διευθυντή ως αξιολογητή το 1970! Να υπενθυμίσουμε ότι ο/η εκπαιδευτικός κρίνεται συνολικά ως μη ικανοποιητικός αν σε ένα από τα τρία αξιολογικά στάδια (Α1, Α2, Β) κριθεί ως μη ικανοποιητικός. Ο αξιολογικός ρόλος λοιπόν, του διευθυντή/ντριας, προϊσταμένης/ου αποκτά καθοριστικό ρόλο για την υπηρεσιακή μας κατάσταση.

Με την ενεργοποίηση του Α2 ο/η διευθυντής/ντρια, προϊσταμένη/ος των σχολικών μονάδων μετατρέπεται σε διοικητικό και παιδαγωγικό αξιολογητή που ελέγχει, κρίνει, παρακολουθεί, καταγράφει, παρατηρεί, και τελικά βαθμολογεί τους εκπαιδευτικούς του σχολείου! Με τον τρόπο αυτό αποκτά δικαιώματα επιτήρησης κι ελέγχου, δικαιώματα που δεν είχε ως τώρα. Η εξέλιξη αυτή δεν αφορά τις δυο φορές που καλείται να παρακολουθήσει το διδασκαλία του εκπαιδευτικού αλλά το σύνολο της καθημερινής λειτουργίας της/του εκπαιδευτικού σε όλες τις αρμοδιότητες της/του. Δεν αποτελεί μόνο τον αξιολογητή της/του για τις διοικητικές υποχρεώσεις (ωράριο, εφημερίες κλπ) αλλά τον αξιολογητή για την παιδαγωγική κι εκπαιδευτική πράξη της/του. Ο 4823/21 και η ενεργοποίηση του Α2 μεταλλάσσει πλήρως το σχολείο. Καταργείται η όποια παιδαγωγική ελευθερία του εκπαιδευτικού είχε απομείνει, δημιουργείται ένα πρωτοφανές σιδερόφρακτο αντιδημοκρατικό πλαίσιο. Το στάδιο Α2 της αξιολόγησης ακυρώνει πλήρως την παιδαγωγική επιστημονική και κοινωνική μας υπόσταση και αναγάγει σε κριτή της τον διευθυντή/ντρια που έχει σχεδόν αποχωρήσει από το διδακτικό έργο και τον ενεργό παιδαγωγικό ρόλο μέσα στο σχολείο μια και στη συντριπτική πλειοψηφία δεν έχουν πραγματικά διδακτικό ωράριο.

Με αποφασιστικότητα και ενότητα ανατρέπουμε την πολιτική της κυβέρνησης

  1. Με βάση και την απόφαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και με ορίζοντα τις Γ.Σ. και τη Γ.Σ. Προέδρων στις 10/2/2024 οργανωνόμαστε ώστε να μην μπει σε τάξη κανείς αξιολογητής. Είτε ΣΣΕ είτε διευθυντής.
  2. Καλούμε τις/τους διευθυντ(ρι)ες, να δηλώσουν Α/Α από την ατομική αξιολόγηση και να μην αξιολογήσουν στο στάδιο Α2.
  3. Καλούμε τους διευθυντ(ρι)ές να διαλέξουν πλευρά. Είτε με τον κλάδο και τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες είτε με τη διοίκηση και την κυβέρνηση. Δεν υπάρχουν μεσοβέζικες θέσεις.
  4. Καλούμε όλες και όλους τους εκπαιδευτικούς (νεοδιόριστες/ους, μόνιμους, αναπληρωτές) να δηλώσουν απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση και να συνεχίσουν τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
  5. Οργάνωση από την ΟΛΜΕ ενημερωτικών υποστηρικτικών τηλεδιασκέψεων με διευθυντές/ντριες για το στάδιο Α2 και τη συμμετοχή τους στην Απεργία Αποχή
  6. Μεγάλη συγκέντρωση σε γήπεδο-θέατρο των νεοδιόριστων της Αττικής που υπογράφουν Α/Α ώστε να δοθεί πανελλαδικό μήνυμα ότι υπάρχουν χιλιάδες σε αυτό τον αγώνα.
  7. Ακύρωση εξετάσεων PISA.
  8. Κινητοποιήσεις σε διευθύνσεις εκπαίδευσης με κεντρικό ζήτημα τις μονιμοποιήσεις των εκπαιδευτικών και πίεση ώστε να συνεδριάσουν τα ΠΥΣΔΕ για να μονιμοποιήσουν και στα γραφεία αξιολογητών-σχολικών συντονιστών.
  9. Επαναπροκήρυξη (ΑΔΕΔΥ/ΟΛΜΕ/πρωτοβάθμια σωματεία) της Απεργίας-Αποχής και των στάσεων εργασίας από όλες τις αξιολογικές διαδικασίες του 4823/21 αν το ΥΠΑΙΘ επιδιώξει να τις βγάλει παράνομες. Αν δεν επαναπροκηρύξει η ΟΛΜΕ, τότε καλούμε τις ΕΛΜΕ να πάρουν αποφάσεις επαναπροκήρυξης τώρα.

Ο αναγκαίος αγωνιστικός απεργιακός βηματισμός

Η 8/2/2024 να μετατραπεί σε 24ωρη απεργία!

  • Πρόταση αγώνα των Παρεμβάσεων Δ.Ε. στο ΔΣ ΟΛΜΕ και Γ.Σ. ΕΛΜΕ http://paremvaseisde.gr/?p=11005
  • Συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό πανελλαδικό συλλαλητήριο στις 8/2/2024 με 24ωρη απεργία.(+3ώρες στην τρίωρη στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ).
  • Άμεσα παλλαϊκό πανεργατικό απογευματινό συλλαλητήριο σε συντονισμό με εργατικά σωματεία και το φοιτητικό κίνημα.
  • Ως επόμενο βήμα μετά τη συμμετοχή στις στάσεις εργασίας του προηγούμενου διαστήματος και μετά τις  Γ.Σ. και Γ.Σ. προέδρων στις 10/2 κλιμάκωση του αγώνα με 48ωρη απεργία (ενδεικτική ημερομηνίες 15-16 Φεβρουαρίου). Την πρώτη μέρα συγκεντρώσεις σε όλους του νομούς και τη δεύτερη ημέρα και σε συνεννόηση με τους αγωνιζόμενους μαθητές και φοιτητές πανεκπαιδευτικό πανελλαδικό συλλαλητήριο στην Αθήνα. Ξανά κύκλος Γ.Σ. και Γ.Σ. προέδρων για παραπέρα κλιμάκωση.
  • Αιτήματα αιχμές: τα ιδιωτικά ΑΕΙ, η αξιολόγηση, η ιδιωτικοποίηση της τεχνικής εκπαίδευσης, η αύξηση μισθών, η καταπολέμηση της ακρίβειας, ο διορισμός-μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, η άμεση ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων, η άμεση εξίσωση των δικαιωμάτων τους με αυτά των μονίμων, σχολεία ασφαλή και λειτουργικά.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;