βουλή
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/INTIME NEWS
Όπως αναφέρεται στην ερώτηση, ο αλγόριθμος με βάση τον οποίο υπολογίζονται τα οργανικά κενά, μετατρέπει πολλά από αυτά σε λειτουργικά κενά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια πλασματική εικόνα και να ελαχιστοποιούνται οι οργανικές θέσεις που είναι διαθέσιμες για διορισμούς και για μεταθέσεις εκπαιδευτικών.

Την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των οργανικών κενών των εκπαιδευτικών, φέρνουν με ερώτησή τους στη Βουλή, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία της βουλεύτριας Α’ Θεσσαλονίκης Κατερίνας Νοτοπούλου.

Το νομικό καθεστώς που διέπει τη διαδικασία των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενώ βασίζεται σε κριτήρια αντικειμενικά και αποτελεί δημοκρατική κατάκτηση, ο τρόπος που προσδιορίζονται τα οργανικά κενά για μετάθεση και για διορισμό δημιουργεί πολλά προβλήματα, τόσο στους εκπαιδευτικούς, όσο και στην ομαλή λειτουργία των δημόσιων σχολείων στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Όπως αναφέρεται στην ερώτηση, ο αλγόριθμος με βάση τον οποίο υπολογίζονται τα οργανικά κενά, μετατρέπει πολλά από αυτά σε λειτουργικά κενά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια πλασματική εικόνα και να ελαχιστοποιούνται οι οργανικές θέσεις που είναι διαθέσιμες για διορισμούς και για μεταθέσεις εκπαιδευτικών.

Με τον τρόπο αυτό, δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν έχουν τη δυνατότητα μετάθεσης, ακόμα και αν συμπληρώνουν πολλά χρόνια υπηρεσίας, ενώ δίνεται άλλοθι στην κυβέρνηση να μην πραγματοποιεί τους απαραίτητους διορισμούς για την ικανοποίηση των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Προτίθεται να αλλάξει τον τρόπο υπολογισμού των οργανικών κενών και να μειώσει τον ανώτερο αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, με σκοπό την ενίσχυση και την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου;

2. Τι προτίθεται να πράξει για να ξεπεραστούν τα προβλήματα που προκαλεί το σημερινό καθεστώς υπολογισμού των οργανικών κενών στη λειτουργία των σχολείων, ώστε να έχουν τη δυνατότητα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να μετατεθούν στον τόπο συμφερόντων τους, με οργανική θέση στη Διεύθυνση που αιτούνται μετάθεσης και να διοριστεί ο αναγκαίος αριθμός εκπαιδευτικών;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Η Ερώτηση

Προς τον κύριο Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: Αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των οργανικών κενών των εκπαιδευτικών

Το νομικό καθεστώς που διέπει τη διαδικασία των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενώ βασίζεται σε κριτήρια αντικειμενικά και αποτελεί δημοκρατική κατάκτηση, ο τρόπος που προσδιορίζονται τα οργανικά κενά για μετάθεση και για διορισμό προξενεί πολλά προβλήματα, τόσο στους εκπαιδευτικούς, όσο και στην ομαλή λειτουργία των δημόσιων σχολείων στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, ο αλγόριθμος με βάση τον οποίο υπολογίζονται τα οργανικά κενά, μετατρέπει πολλά από αυτά σε λειτουργικά κενά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια πλασματική εικόνα και να ελαχιστοποιούνται οι οργανικές θέσεις που είναι διαθέσιμες για διορισμούς και για μεταθέσεις εκπαιδευτικών.
Με τον τρόπο αυτό, δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν έχουν τη δυνατότητα μετάθεσης στον τόπο συμφερόντων τους, ακόμα και αν συμπληρώνουν πολλά χρόνια υπηρεσίας, ενώ δίνεται άλλοθι στην κυβέρνηση να μην πραγματοποιεί τους απαραίτητους διορισμούς για την ικανοποίηση των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης.

Την ίδια στιγμή δεκάδες χιλιάδες κενά (μέχρι σήμερα έχουν προσληφθεί πάνω από 50.000 αναπληρωτές), τα περισσότερα εκ των οποίων, στην πραγματικότητα, είναι οργανικά, καλύπτονται από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Αυτό σημαίνει ότι στα δημόσια σχολεία ένα μεγάλο ποσοστό των εκπαιδευτικών που αγγίζει το 1/3 σε πολλούς συλλόγους διδασκόντων, είναι κάθε σχολική χρονιά διαφορετικό.
Αυτό σε συνδυασμό με την αύξηση του ανώτερου αριθμού των μαθητών ανά τμήμα που είχε αποφασίσει η κυβέρνηση, έχει πολύ αρνητικές συνέπειες στη λειτουργία των σχολείων.

Επειδή το υπάρχον νομικό καθεστώς που διέπει τον τρόπο υπολογισμού των οργανικών κενών και τον ανώτερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, δημιουργεί στρεβλώσεις και προβλήματα στη λειτουργία των δημόσιων σχολείων

Επειδή χιλιάδες εκπαιδευτικοί (για φέτος, σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ιστοσελίδες, είναι περίπου 11.500) δεν έχουν τη δυνατότητα μετάθεσης στον τόπο συμφερόντων τους, ακόμα και αν συμπληρώνουν πολλά χρόνια υπηρεσίας.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Προτίθεται να αλλάξει τον τρόπο υπολογισμού των οργανικών κενών και να μειώσει τον ανώτερο αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, με σκοπό την ενίσχυση και την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου;
2. Τι προτίθεται να πράξει για να ξεπεραστούν τα προβλήματα που προκαλεί το σημερινό καθεστώς υπολογισμού των οργανικών κενών στη λειτουργία των σχολείων, ώστε να έχουν τη δυνατότητα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να μετατεθούν στον τόπο συμφερόντων τους, με οργανική θέση στη Διεύθυνση που αιτούνται μετάθεσης και να διοριστεί ο αναγκαίος αριθμός εκπαιδευτικών;

Η Ερωτώντες Βουλευτές

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Αυλωνίτης Αλέξανδρος –Χρήστος

Βέττα Καλλιόπη

Δούρου Ρένα

Θρασκιά Ουρανία (Ράνια)

Καλαματιανός Διονύσιος

Μάλαμα Κυριακή

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Παπαηλιού Γεώργιος

Πούλου Παναγιού

Σαρακιώτης Αλέξανδρος

Χρηστίδου Ραλλία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες