Δεν είναι η πρώτη φορά που οι διευθύνσεις εκπαίδευσης αντιμετωπίζουν τους αναπληρωτές σαν εργαζόμενους β΄ κατηγορίας.
Πέρα από το γεγονός ότι βρίσκονται σε μόνιμη εργασιακή επισφάλεια, έχουν να αντιμετωπίσουν και την εργασιακή περιπλάνηση, το κυνήγι προσόντων, τα άνισα δικαιώματα, τα προβλήματα στέγασης και μετακίνησης.
Τρανό παράδειγμα, αναπληρώτρια εκπαιδευτικός μετακινήθηκε Φλεβάρη μήνα από το σχολείο τοποθέτησής της (Ταύρος) στην Γλυφάδα!
Ενώ το σχολικό έτος βρίσκεται στο δεύτερο (και τελευταίο τετράμηνο) την μετακινούν 20 χιλιόμετρα μακριά από το σχολείο που είχε τοποθετηθεί με βάση τα μόριά της.
Είναι τόσα τα αδιανόητα που συμβαίνουν καθημερινά στην εκπαίδευση, ώστε πλέον τίποτα δεν εκπλήσσει.
Παρόλα αυτά, το μέγεθος της αναλγησίας προς τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, πραγματικά εντυπωσιάζει.
Και δεν έχουν περάσει πολλές μέρες από τότε που άλλη αναπληρώτρια νηπιαγωγός η οποία έσπασε το πόδι της στο σχολείο που εργαζόταν (σε ατύχημα που ορίζεται – και βάση της νομοθεσίας – ως εργατικό) ήρθε αντιμέτωπη με το απαράδεκτα διαφοροποιημένο και υποτιμημένο πλαίσιο δικαιωμάτων των αναπληρωτών καθώς αναγκάστηκε να επιστρέψει στο σχολείο με μπαταρισμένο πόδι και πατερίτσες.
Και δεν έχουν περάσει παρά λίγες εβδομάδες από τότε που καταγγέλθηκε το γεγονός ότι άλλη αναπληρώτρια εκπαιδευτικός παραμένει ουσιαστικά χωρίς ασφαλιστική κάλυψη, άρα και χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, παρότι εργάζεται εδώ και μήνες! Και αυτό επειδή για να αποκτήσουν ασφαλιστική ικανότητα δεν φτάνει η συμπλήρωση των 50 ενσήμων από την ημέρα της πρόσληψής τους, αλλά χρειάζονται επιπλέον 3 μήνες, από την συμπλήρωση των 50 ημερομισθίων, λόγω των απαράδεκτων καθυστερήσεων του ΕΦΚΑ, του Υπουργείου Εργασίας.
Και δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τη μέρα που ένας μικρός μαθητής με ειδικές ανάγκες κλώτσησε μια άλλη αναπληρώτρια εκπαιδευτικό με αποτέλεσμα να προκληθεί εξάρθρωση επιγονατίδας, ένας τραυματισμός που χρειάστηκε τουλάχιστον δύο μήνες αποθεραπεία. Όμως, ως αναπληρώτρια η αναρρωτική άδεια που δικαιούται η εκπαιδευτικός είναι μέχρι δεκαπέντε μέρες, ενώ για τις υπόλοιπες μέρες που ήταν απαραίτητες, της αφαιρέθηκαν μόρια προϋπηρεσίας, ένσημα και χρήματα από τη μισθοδοσία.
Τα παραπάνω φαινομενικά ξεχωριστά γεγονότα αποτελούν μια σειρά μόνιμων «επεισοδίων» που συνθέτουν, όμως, μ’ έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο το παζλ του απαράδεκτου καθεστώτος διαφοροποίησης των δικαιωμάτων των αναπληρωτών/τριών που αντιμετωπίζονται από την πολιτεία ως εκπαιδευτικοί δεύτερης κατηγορίας.
Και βρισκόμαστε, βεβαίως, στην κορυφή του παγόβουνου, καθώς όταν αναφερόμαστε στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς μιλάμε για το υβρίδιο του εκπαιδευτικού «βαλίτσα» υπό διαρκή μετακόμιση και αλλαγή «περιβάλλοντος». Εκτός από τη φυσική εξόντωση και την οικονομική εξαθλίωση, αυτό σημαίνει να αγνοεί ο εκπαιδευτικός ακόμα και τα ονόματα των μαθητών του.
Η ανακοίνωση της Ε΄ ΕΛΜΕ Αθήνας
Φλεβάρη μήνα μετακινούν αναπληρώτρια 20χλμ μακριά!
Οι αναπληρωτές–τριες πρέπει να αντιμετωπίζονται ως εργαζόμενοι με δικαιώματα!
Οι αναπληρωτές –τριες, που κοντεύουν πια να αποτελούν σχεδόν το ήμισυ του εκπαιδευτικού δυναμικού και καλύπτουν προφανώς πάγιες και διαρκείς ανάγκες, αντιμετωπίζονται ως παντελώς αναλώσιμοι-ες.
Πέρα από το γεγονός ότι βρίσκονται σε μόνιμη εργασιακή επισφάλεια, έχουν να αντιμετωπίσουν και την εργασιακή περιπλάνηση, το κυνήγι προσόντων, τα άνισα δικαιώματα, τα προβλήματα στέγασης και μετακίνησης.
Αυτοί οι εργαζόμενοι σκόπιμα κρατούνται σε συνθήκες μόνιμης αναπλήρωσης, ώστε να αποτελούν ένα ευάλωτο κομμάτι εκπαιδευτικών.
Τρανό παράδειγμα, αναπληρώτρια συναδέλφισσα μετακινήθηκε Φλεβάρη μήνα από το σχολείο τοποθέτησής της (Ταύρος) στην Γλυφάδα!
Σημειωτέον μάλιστα ότι η συναδέλφισσα βρίσκεται ιδιαιτέρως ψηλά στον πίνακα αναπληρωτών.
Παρά την παραδοχή από τον ‘αιρετό’ ΠΥΣΔΕ Δ' Αθήνας ότι αποτελεί διοικητικό λάθος, ο μη χαρακτηρισμός του κενού στο σχολείο του Ταύρου ως προσωρινού και παρά την δέσμευση ότι θα γίνει προσπάθεια δικαίωσης της συναδέλφισσας, προχώρησαν τελικά στην μετακίνησή της Φλεβάρη μήνα 20χλμ μακριά, στην Γλυφάδα, για 15 ώρες!
Η μετακίνηση της συναδέλφισσας αποτελεί ακόμη μία απόδειξη για την αναλγησία και την αδιαφορία των ΠΥΣΔΕ απέναντι στα αυτονόητα δικαιώματα των αναπληρωτών.
Δείχνει περίτρανα τι σημαίνει αναλώσιμος εκπαιδευτικός στην Ελλάδα του 2024.
Απαιτούμε την άμεση επίλυση του ζητήματος, με επιστροφή της συναδέλφισσας στο σχολείο της, στον Ταύρο. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία. Χωρίς άλλη καθυστέρηση να λυθεί το πρόβλημα που με ευθύνη του ΠΥΣΔΕ δημιουργήθηκε.
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι διευθύνσεις εκπαίδευσης αντιμετωπίζουν τους αναπληρωτές σαν εργαζόμενους β΄ κατηγορίας.
Στην Α΄ Αθήνας, ζητήθηκε από αναπληρωτές συναδέλφους/σσες του τακτικού προϋπολογισμού να υπογράψουν παρουσιολόγια (αναδρομικά από την αρχή της χρονιάς), τα οποία συμπληρώνονται αποκλειστικά από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που απασχολούνται στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων πράξεων ΕΣΠΑ.
Δεδομένου ότι αυτό ζητήθηκε αμέσως μετά από τις πρόσφατες καταλήψεις σχολείων για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, εγείρει εύλογες απορίες και ανησυχία.
Κάτω τα χέρια από τους Αναπληρωτές
Όλοι στον ΑΓΩΝΑ
Όλοι στην ΑΠΕΡΓΙΑ την Τετάρτη 28 Φλεβάρη
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη