Προτάσεις του ΟΟΣΑ για την αλλαγή του συστήματος προσλήψεων εκπαιδευτικών θα εξετάσει η ελληνική κυβέρνηση, όπως αποκάλυψε το πρωί ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συνέντευξη που έδωσε στο Mega.
Η αποκάλυψη αυτή ξεκίνησε με αναφορά στις εξετάσεις PISA που αναδεικνύουν αδυναμίες των ελλήνων μαθητών, αλλά με αφορμή αυτό, ο Κ.Πιερρακάκης ανέφερε ότι ο ΟΟΣΑ θα κάνει προτάσεις και για την αλλαγή του συστήματος προσλήψεων:
«Υπήρξε η συζήτηση για τα αποτελέσματα του Pisa και στην Ελλάδα αλλά και στις άλλες χώρες της ΕΕ. Μας προβλημάτισαν σε σχέση με πτωτική καμπύλη. Θα κάνουμε μία μελέτη, όπου ο ΟΟΣΑ θα έρθει να μας προτείνει μία σειρά από μέτρα για το πως θα βελτιώσουμε αυτά τα αποτελέσματα, όχι με ένα τρόπο αυθαίρετο αλλά με ένα τρόπο συμβατό για το τι έχει ανάγκη η χώρα μας, στο πλαίσιο της πολιτικής μας. όχι απλώς αντιγράφεις τι κάνουν στη Σουηδία ή στη Φινλανδία, που είναι υπέροχα παραδείγματα αλλά δεν θα δούλευαν αναγκαστικά εδώ. Μέσα σ’αυτή τη μελέτη, θα υπάρξουν και συστάσεις για τους διορισμούς εκπαιδευτικών», είπε χαρακτηριστικά.
Δεν είναι πρώτη φορά
Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που ο κ.Πιερρακάκης μας ενημερώνει ότι ο ΟΟΣΑ θα αποκτήσει ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο στην ελληνική εκπαίδευση, ενόψει και του επόμενου νομοσχεδίου που ετοιμάζει για τα σχολεία. Στις αρχές Φεβρουαρίου, είχε επίσης αναφέρει ότι ο ΟΟΣΑ θα κληθεί να καταθέσει προτάσεις για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στα σχολεία, με αφορμή τα αποτελέσματα της έρευνας PISA 2022, στην οποία συμμετείχε και η Ελλάδα και προέκυψε, για μια ακόμα χρονιά, επιδείνωση των επιδόσεων από το 2018 (όπου και τότε η χώρα μας τα πήγε άσχημα) με «πανωλεθρία» των Ελλήνων μαθητών σε Μαθηματικά, κατανόηση κειμένου και φυσικές επιστήμες...
«Είμαστε σε επαφή με τον ΟΟΣΑ σχετικά με την έρευνα αυτή, επισκέφθηκα το Παρίσι πρόσφατα, και θα γίνει μια εξειδικευμένη μελέτη, αυτό που θα λέγαμε «reverse engineering» (σ.σ. αντίστροφη μηχανική), ώστε να δούμε με δεδομένες τις παρατηρήσεις που έχουμε, ποιές μεταρρυθμίσεις προτείνει ο ίδιος ο ΟΟΣΑ να γίνουν, ποιές αλλαγές χρειάζονται και τι λείπει από όσες έχουν γίνει μέχρι τώρα, ώστε να συνεχίσουμε με αυτό που αποκαλούμε Ανοιχτό σχολείο, το οποίο θα ακολουθήσει μετά από τις μεταρρυθμίσεις στα ΑΕΙ και στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, το πρώτο τρίμηνο της νέας χρονιάς. Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη μεταρρύθμιση», ανέφερε ο υπουργός.
Μελετούν γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ
Σχετικά με το ίδιο ζήτημα, ο Κυριάκος Πιερρακάκης ανέφερε ακόμα ότι μελετάται η πρόταση για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ, αλλά δεν ήταν έτοιμος να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες:
«Ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών, είναι κάτι το οποίο εξετάζουμε αυτό το διάστημα. Θα επανέλθουμε στην πορεία της τετραετίας. Έχουμε ήδη αναφερει οτι θα αλλάξει, αλλά το θέμα είναι ακόμα υπό εξέταση και δεν υπάρχει ώριμη ανακοίνωση. Σημερα γίνεται μέσα από πίνακες ΑΣΕΠ, συζητήσαμε αν θα υπάρξει διαγωνισμός, μελετάμε τι κάνουν και άλλα κράτη. Κοιτάζουμε ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος να διορίζεται κανείς μόνιμα ως εκπαιδευτικός στο ελληνικό κράτος. Μελετάμε το θέμα».
Αναπληρωτές και ειδική αγωγή
«Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει περισσότεροι μόνιμοι διορισμοί από τις αφυπηρετήσεις. Κι αυτό, ήρθε να αντιστρέψει μία κατάσταση που υπήρχε τα χρόνια των μνημονίων – εκεί διογκώθηκαν οι ανάγκες σε αναπληρωτές. Αυτή είναι η πρώτη παράμετρος. Η δεύτερη είναι, ότι ένα μεγάλο κομμάτι των αναπληρωτών – είμαστε κοντά στις 50.000 αναπληρωτές - αφορά την παράλληλη στήριξη, την ειδική αγωγή. Κι αυτό το θεωρούμε πολύ σπουδαία πρωτοβουλία. Η γενική κατεύθυνση είναι να μπορέσουμε να μετατρέψουμε πολλούς αναπληρωτές σε μόνιμους διορισμούς. Αυτή είναι η στρατηγική κατεύθυνση της κυβέρνησης. Είμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών, να δούμε και φέτος και στη διάρκεια της τετραετίας. Κάθε χρόνο, ανακοινώνονται οι μόνιμοι διορισμοί. Θα επιμείνουμε στο θέμα της ειδικής αγωγής και με σχετική νομοθετική πρωτοβουλία για να μπορέσουμε να οργανώσουμε ακόμη καλύτερα κάτι, στο οποίο βλέπουμε ότι υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη παρέμβασης».
Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε: «Την τελευταία τετραετία, έγιναν περισσότεροι από 28.000 μόνιμοι διορισμοί, θέλουμε να συνεχίσουμε αυτή την πορεία. Δεν μπορούμε ακόμη να ποσοστικοποιήσουμε ακριβή αριθμό προσλήψεων, επειδή αν μιλούσαμε με όρους 2019, δεν υπήρχαν 20.000 άτομα στην παράλληλη στήριξη, στην ειδική αγωγή, στα σχολεία. Αυτό είναι κάτι που το κάναμε εμείς από δική μας επένδυση. Αυξάνονται διαρκώς και οι ανάγκες - στην παράλληλη στήριξη, για παράδειγμα, τα αιτήματα έχουν αυξηθεί στα σχολεία από χρονιά σε χρονιά. Και γι’αυτό το λόγο, θέλουμε να κάνουμε και μία νομοθετική παρέμβαση στο χώρο της ειδικής αγωγής. Για να δούμε ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος, ειδικά σε ό,τι αφορά την παράλληλη στήριξη, για να δούμε πως θα κάνουμε την κατανομή ανά σχολείο και ανά τάξη».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη