pierrakakis
Ο κ. Πιερρακάκης στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και με πειστικό τρόπο, με συνέπεια και δομημένο λόγο απέφυγε να δώσει οποιαδήποτε απάντηση. Αντ’ αυτού, έφτιαξε με συστηματική δουλειά μία πολύ ξεκάθαρη και αδιαμφισβήτητη ιστορία που τα είχε όλα, εκτός από ένα πράγμα: επαφή με την πολιτική πραγματικότητα.

Τις ημέρες που μας πέρασαν παρακολουθήσαμε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη: Η Αναστασία Γιάμαλη υποδέχτηκε στο Kontra Channel τον Υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη. 

Η κα Γιάμαλη, λοιπόν, υποδέχτηκε τον κο Πιερρακάκη για να συζητήσουν ένα πιο φλέγον ζήτημα της επικαιρότητας, και, πιθανότατα, ένα από τα θέματα που αποτελούν διαχρονικά σημείο αντιπαράθεσης μεταξύ δεξιάς και αριστεράς: Τα πανεπιστήμια.

Η κα Γιάμαλη, αρχικά αναγνώρισε το θάρρος του κου Πιερρακάκη, όντας ο μόνος που αποδέχτηκε την πρόσκληση να απαντήσει σε ερωτήσεις που δεν θα έχει υπαγορεύσει το γραφείο τύπου της ΝΔ. Οπότε έκανε εκτενή μελέτη, προετοιμάστηκε και μπήκε δυναμικά να φέρει τον Υπουργό απέναντι στα πολύ σοβαρά ερωτηματικά που τις ανησυχίες που εκφράζονται από την φοιτητική και ακαδημαϊκή κοινότητα και την ευρύτερη κοινωνία.

Και ο κ. Πιερρακάκης στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και με πειστικό τρόπο, με συνέπεια και δομημένο λόγο απέφυγε να δώσει οποιαδήποτε απάντηση. Αντ’ αυτού, έφτιαξε με συστηματική δουλειά μία πολύ ξεκάθαρη και αδιαμφισβήτητη ιστορία που τα είχε όλα, εκτός από ένα πράγμα: επαφή με την πολιτική πραγματικότητα. Πώς έγινε αυτό;

Είναι εμφανές ότι η επικοινωνιακή στρατηγική της ΝΔ έχει αναπτυχθεί σε εργαστήρια με τεχνολογία αιχμής και έχουν δουλευτεί στην προπόνηση. Στην προκειμένη περίπτωση, τρεις βασικές τακτικές ήταν που έκαναν τη διαφορά απέναντι στις, κατά τα άλλα, δομημένες και μελετημένες ερωτήσεις της κας Γιάμαλη:

1) Ντετερμινισμός: Σε όλες τις τοποθετήσεις του ο κος Πιερρακάκης αναφέρεται σε “δεδομένα”, με στοιχεία και αριθμούς, διορθώνοντας μάλιστα την κα. Γιάμαλη σε κάποια νούμερα που κανείς δεν θα κάτσει να ψάξει. Αλλά, όπως ξαναείπαμε, σημασία δεν έχουν τα νούμερα, έχει η ιστορία, και η ιστορία εδώ είναι “ξέρω τί λέω”. Επιστέγασμα αυτής της ιστορίας είναι ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν δημιουργεί μία νέα κατάσταση. Αντίθετα, κοιτάζει κατάματα μία πραγματικότητα όπως ήδη είναι: “Κάνουμε σαν να μην υπάρχει ιδιωτική – όχι μη-κερδοσκοπική – τύποις τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα σε ό,τι αφορά τα κολλέγια”. Έτσι η ΝΔ, σε αντίθεση με όλους τους άλλους που “στρουθοκαμηλίζουν” έρχεται να διαμορφώσει ένα πλαίσιο για να ρυθμιστεί η ιδιωτική εκπαίδευση που μέχρι τώρα λειτουργεί με όρους “Ελ Ντοράντο”. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι μία πραγματικότητα και απλά δεν το ξέρουμε! Μάλιστα “[…] δεν έχουμε άλλο το προνόμιο της καθυστέρησης. Έχουμε καθυστερήσει δραματικά συζητώντας θέματα ιδεολογικά”. Η ιστορία πηγαίνει μπροστά, έχει ήδη γραφτεί κι εμείς ασχολούμαστε με ιδεολογίες και σχαλαμάρες!

2) Έλεγχος της συζήτησης: Σε ερωτήσεις που στριμώχνουν λίγο την ιστορία με το Γέιλ και τη Σορβόννη που θα ανοίξουν παραρτήματα στην Ελλάδα, η απάντηση ξεκινάει με “ένα βήμα πίσω” για να τοποθετηθεί η συζήτηση στην σωστή της βάση. Ποιά είναι αυτή; Οποιαδήποτε τοποθετεί το πρόβλημα σε όρους που το νομοσχέδιο δημιουργεί λύσεις. Έτσι, ποιός νοιάζεται αν το Γέιλ κλείνει το αντίστοιχο παράρτημά του στη Σιγκαπούρη; Το ζήτημα είναι ότι δίνουμε τη δυνατότητα στα ξένα ιδρύματα να κάνουν αυτό που ήδη κάνουν τα Ελληνικά! Κι έτσι παρέχουμε περισσότερη στήριξη στα Ελληνικά πανεπιστήμια, βρε κουτά, δεν το καταλάβατε! Επίσης, η συζήτηση γύρω από την τύχη των περιφερειακών πανεπιστημίων είναι μία “συζήτηση επιχειρημάτων φόβου” και η Ελληνική κοινωνία πάει μπροστά με το θάρρος! Όσοι διαφωνούν με αυτό το νομοσχέδιο απλώς φοβούνται την αλλαγή, οπότε δεν θα κάτσουμε να χαϊδεύουμε τις ανησυχίες τους. Εξάλλου, εμείς απλά δημιουργούμε το πλαίσιο, στο τέλος της ημέρας θα επιλέξει η προσφορά και η ζήτηση, υπό τον έλεγχο της Ανεξάρτητης Αρχής (τί μπορεί να πάει στραβά;)! Το πώς θα δημιουργηθεί αυτό το πλαίσιο είναι το μόνο που οφείλουμε να συζητάμε. Όλα τα άλλα είναι απλώς υπεκφυγές και χάσιμο χρόνου, που δεν μας περισσεύει (βλ., σημείο 1).

3) Δεν παίζουμε ποτέ άμυνα! Για ό,τι μπορεί ακόμη να ξεγλιστράει ανάμεσα από τα δύο παραπάνω, υπάρχει πάντα το παλιό καλό “whataboutism” ή στα Ελληνικά το “για τη Μαρφίν δεν λέτε τίποτα”. Ωστόσο, εδώ έχει σημασία το μέτρο. Ο κος Πιερρακάκης δεν είναι Άδωνις Γεωργιάδης ή Θάνος Πλεύρης να δυναμιτίζει απλά τη συζήτηση με σκοπό να δημιουργηθεί το χάος στο οποίο γνωρίζουν να κυριαρχούν. Ο κος Πιερρακάκης ελέγχει τη συζήτηση. Έτσι, με σύνεση και ψυχραιμία και με χειρουργικές παρεμβάσεις εκτρέπει τη συζήτηση όσο χρειάζεται για να την βάλει ξανά στο ρυάκι που την παίζει μετά μπάλα με τις άλλες δύο τακτικές. Έτσι, όταν τίθεται ζήτημα συνταγματικότητας του νόμου, έχει σημασία να αναφερθεί ότι το ΠΑΣΟΚ έχει αλλάξει τη θέση του σε σχέση αυτά που υποστήριζε αρχικά, που, εξάλλου, οι θέσεις των κ. Βενιζέλου και Λοβέρδου είναι ξεκάθαρα υπέρ της κυβέρνησης. Οπότε μήπως η θέση τους έχει να κάνει με εσωτερικά τους θέματα; Τί λέγαμε; Α, ναι, η σωστή ερμηνεία του Άρθρου 16 είναι η ακόλουθη: αυτή που λέμε εμείς! Επίσης, ε όχι και να μας κουνάει το δάχτυλο ο ΣΥΡΙΖΑ για την υποχρηματοδότηση των δημοσίων πανεπιστημίων! Επί της κυβέρνησής τους έγιναν μόνο περικοπές στον προϋπολογισμό της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης! Προφανώς υπό εντελώς διαφορετικές συνθήκες και για διαφορετικούς λόγους, αλλά σημασία έχει ότι έχουν χάσει το δικαίωμα κριτικής! Άρα, οι επενδύσεις που έχουμε κάνει στη δημόσια παιδεία δεν κρίνονται με βάση του τί θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει, ή στο τί συνθήκες δημιουργήσαμε, αλλά (πάμε ένα βήμα πίσω, βλ. σημείο 2) στη βάση του ότι εμείς επενδύσαμε!

Έτσι, φτιάχνεται μία ωραία ιστορία όπου η ΝΔ: αντιμετωπίζει την πραγματικότητα, με θάρρος και σύνεση, και δεν κρύβεται πίσω από το δάχτυλό της, γνωρίζει ποιά είναι η σωστή διάσταση των πραγμάτων και προχωράει ατρόμητα μπροστά, και, στην τελική, αν δεν σε πείθουμε, τί θέλεις, τον ΣΥΡΙΖΑ ή το ΠΑΣΟΚ που απλά αποφεύγουν τη συζήτηση;

 

Πηγή: thepressproject.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pada
Υπουργείο Παιδείας: Νέα απόφαση για αντιστοίχιση τμήματος του ΠΑΔΑ με Πολυτεχνική Σχολή
Σε ΦΕΚ η νέα απόφαση αντιστοίχισης του τμήματος Τμήματος Ναυπηγών Μηχανικών του ΠΑΔΑ με Πολυτεχνική Σχολή
Υπουργείο Παιδείας: Νέα απόφαση για αντιστοίχιση τμήματος του ΠΑΔΑ με Πολυτεχνική Σχολή
ntountouka-diamartyria-6.jpg
Εκπαιδευτικοί Ημαθίας: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων τη Δευτέρα
Ο ΣΕΠΕ Ημαθίας καλεί σε μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΙ.Π.Ε. Ημαθίας τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου στις 2 μ.μ. με αίτημα την υπογραφή των...
Εκπαιδευτικοί Ημαθίας: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων τη Δευτέρα
putin
Πούτιν για Ουκρανία: «Σε περίπτωση κλιμάκωσης θα απαντήσουμε συμμετρικά»
Πούτιν: «Σε περίπτωση κλιμάκωσης θα απαντήσουμε συμμετρικά» – Επιβεβαίωσε το πλήγμα με βαλλιστικό πύραυλο
Πούτιν για Ουκρανία: «Σε περίπτωση κλιμάκωσης θα απαντήσουμε συμμετρικά»
παιδί
Φρίκη: Κόλλησαν το στόμα της 7χρονης κόρης τους για να μην τρώει – Πέθανε ζυγίζοντας 13 κιλά
Ως τιμωρία έβαζαν κόλλα στο στόμα της μικρής για να σιγουρευτούν ότι δεν θα φάει κάτι - Συνελήφθησαν, όπως και οι θείοι του παιδιού
Φρίκη: Κόλλησαν το στόμα της 7χρονης κόρης τους για να μην τρώει – Πέθανε ζυγίζοντας 13 κιλά