mixanikoi
Οι μηχανικοί της εκπαίδευσης θέλουμε μια εκπαίδευση δημόσια, δωρεάν, ποιοτική και σχεδιασμένη για όλους. Θέλουμε σχολεία εξοπλισμένα και σύγχρονα, προγράμματα σπουδών που προσφέρουν εναλλακτικές επιλογές, που περιλαμβάνουν θεωρία και πράξη, που χρησιμοποιούν σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, που είναι εναρμοσνισμένα με τις  τεχνολογικές εξελίξεις και δυνατότητες

Στις 16/6/2020, εν μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, ανακοινώθηκε το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Γενικών Λυκείων (που ισχύει μέχρι σήμερα) από το οποίο αφαιρέθηκαν όλα τα μαθήματα τα οποία διδάσκονταν από εκπαιδευτικούς μηχανικούς, δηλαδή τα μαθήματα επιλογής Γραμμικό Σχέδιο  και Διαχείριση Φυσικών Φόρων, καθώς και το μάθημα Ερευνητική Εργασία (Project), Έτσι, οι εκπαιδευτικοί μηχανικοί των περισσότερων ειδικοτήτων*[1], τέθηκαν εκτός του Γενικού Λυκείου. Κι αν αυτό θεωρείται πως είναι ένα ζήτημα που αφορά μόνο τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς μηχανικούς (οι οποίοι, σε κάθε περίπτωση, είμαστε μέλη του ΤΕΕ και θα περιμέναμε από αυτό κάποια υποστήριξη), τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Διότι η κατάργηση των μαθημάτων αυτών, αφορά εν τέλει στην ποιότητα και στην ευρύτητα της παιδείας που παρέχεται στο γενικό λύκειο, αφορά δηλαδή σε όλη την κοινωνία.

Είναι φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας οραματίζεται, εδώ και πολλά χρόνια, ένα σχολείο στεγνό, παρωχημένο, τεχνοκρατικό, εξετασιοκεντρικό, συντηρητικό. Το ωρολόγιο πρόγραμμα ήρθε ως επισφράγισμα αυτών των –δεδηλωμένων – προθέσεων να εξοβελίσει από το σχολείο τις τέχνες, τις κοινωνικές επιστήμες, τα περιβαλλοντικά μαθήματα, τη δυνατότητα καλλιέργειας ιδιαίτερων ενδιαφερόντων και κλίσεων των έφηβων μαθητών/τριων .

Το μάθημα της Διαχείρισης Φυσικών Πόρων, ένα από τα λίγα μαθήματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, καταργήθηκε την ώρα που η κλιματική αλλαγή αναγνωρίζεται παγκόσμια ως ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του πλανήτη

Η ίδια η έννοια της επιλογής μαθημάτων, η δυνατότητα των παιδιών να αναλάβουν σε ένα βαθμό της ευθύνη της εκπαίδευσής τους, να σκεφτούν και να αποφασίσουν με τι θέλουν να ασχοληθούν, καταργήθηκε.

Η ερευνητική εργασία ως δυνατότητα ενασχόλησης με ένα θέμα που ενδιαφέρει τα παιδιά, ακόμα και αν δεν περιλαμβάνεται στα διδακτικά αντικείμενα του σχολείου, αλλά και ως ένα μάθημα που τα εισάγει στην έννοια της έρευνας, καταργήθηκε.

Το γραμμικό σχέδιο, μία παγκόσμια γλώσσα επικοινωνίας, ένα μάθημα μέσα από το οποίο τα παιδιά αποκτούν αίσθηση του χώρου και της κλίμακας, δομημένη σκέψη, αρχιτεκτονική αντίληψη, ένα μάθημα με το οποίο όλοι οι μαθητές θα έπρεπε να έρχονται σε επαφή σε κάποιο στάδιο της σχολικής τους ζωής, καταργήθηκε.

Επιπλέον, η κατάργηση των μαθημάτων σχεδίου (Ελεύθερο και Γραμμικό), είναι σκανδαλώδης εφόσον πρόκειται για μαθήματα πανελλαδικώς εξεταζόμενα και προαπαιτούμενα για την είσοδο σε όλες της Αρχιτεκτονικές Σχολές αλλά και στις σχολές Γραφιστικής, Διακόσμησης, Γραφικών τεχνών, Συντήρησης έργων τέχνης κ.α.. Χιλιάδες παιδιά οδηγούνται στα ιδιωτικά φροντιστήρια σχεδίου και η είσοδός τους στις σχολές αυτές γίνεται ακόμα περισσότερο ταξική υπόθεση απ’ ότι είναι γενικά οι πανελλαδικές εξετάσεις.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις, ένας θεσμός σκληρός και βαθιά ταξικός, που ταλαιπωρεί τα παιδιά και αφαιμάσσει οικονομικά τις οικογένειές τους, τα τελευταία χρόνια έγινε ακόμα πιο απάνθρωπος και άδικος με την εφαρμογή των ΕΒΕ (Ελάχιστων βάσεων εισαγωγής).

Η εφαρμογή των ΕΒΕ έχει μοναδικό σκοπό να μειώσει τον αριθμό των εισακτέων στα δημόσια πανεπιστήμια. Μαθητές που έδωσαν την μάχη των πανελλαδικών, έπιασαν την βάση των σχολών στις οποίες επιθυμούσαν να εισαχθούν, δεν είδαν τις σχολές αυτές να εμφανίζονται καν στο μηχανογραφικό τους λόγω των ΕΒΕ. Κι αυτό, την ίδια ώρα που, κατά παράβαση του άρθρου 16 του Συντάγματος, άνοιξε ο δρόμος για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα μας. Είναι φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας, επιδιώκει την εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων εις βάρος των μαθητών και μαθητριών και εις βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης γενικότερα.

Πρέπει, όμως, όλοι να σπουδάζουν; Ναι, δεν θα ήταν κακό: η κοινωνία χρειάζεται μορφωμένους και ενεργούς πολίτες. Ωστόσο, αν ένα κράτος νοιάζεται για τους νέους και τις νέες του, για την κατάρτισή τους και για την επαγγελματική τους αποκατάσταση, δημιουργεί εναλλακτικές διεξόδους εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, και όχι αποκλεισμούς. Και η εναλλακτική διέξοδος θα μπορούσε να είναι η τεχνική/ επαγγελματική εκπαίδευση, άλλος ένας πολύπαθος κλάδος για τον οποίο θα έπρεπε να έχει λόγο το ΤΕΕ, μιας και αφορά στην στελέχωση όλων των κατασκευαστικών έργων, την εφαρμογή όλων των μελετών που εκπονούνται από μηχανικούς.

Τα ΕΠΑΛ, σχολεία με εκπληκτικές δυνατότητες, που όλο «αναβαθμίζονται» σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Υπουργείου και όλο και πιο υποβαθμισμένα είναι, με παρωχημένα προγράμματα σπουδών, με βιβλία γραμμένα πριν από 30 χρόνια, με ελλιπείς υποδομές, θα μπορούσαν να συμβάλλον ουσιαστικά στην κατάρτιση των εργαζομένων στην παραγωγή και να αποτελέσουν μια ελκυστική εναλλακτική. Αυτό που κυρίως χρειάζεται η επαγγελματική εκπαίδευση είναι να καταστεί σύγχρονη και αποτελεσματική, με διαδικασίες πιστοποίησης και κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα,. Για παράδειγμα, στο χώρο των δομικών έργων, αν οι εργαζόμενοι ήταν πιστοποιημένοι απόφοιτοι ΕΠΑΛ, η ποιότητα εφαρμογής θα ήταν στο ίδιο επίπεδο με την ποιότητα των μελετών (που είναι υψηλή).

Οι μηχανικοί της εκπαίδευσης θέλουμε μια εκπαίδευση δημόσια, δωρεάν, ποιοτική και σχεδιασμένη για όλους. Θέλουμε σχολεία εξοπλισμένα και σύγχρονα, προγράμματα σπουδών που προσφέρουν εναλλακτικές επιλογές, που περιλαμβάνουν θεωρία και πράξη, που χρησιμοποιούν σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, που είναι εναρμοσνισμένα με τις  τεχνολογικές εξελίξεις και δυνατότητες. Θέλουμε πρόσβαση στην δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση που να εξασφαλίζεται μέσα από το δημόσιο σχολείο, χωρίς αποκλεισμούς και αχρείαστους «κόφτες». Θέλουμε επαγγελματική/τεχνική εκπαίδευση με αξιώσεις που θα στελεχώσει την παραγωγή και τις κατασκευές. Σε όλα αυτά οι μηχανικοί εκπαιδευτικοί μπορούμε να συμβάλλουμε. Για όλα αυτά, που αφορούν όλη την κοινωνία, θέλουμε το ΤΕΕ σύμμαχό μας.

[1] Εξαιρούνται όσοι διδάσκουν πληροφορική και οι χημικοί μηχανικοί

Κείμενο της Γεωργίας Βαλωμένου, Αρχιτέκτων Μηχανικός – Εκπαιδευτικός, Μέλος ΔΣ της ΕΕΠΑΤΜ (Ενωσης Εκπαιδευτικών Πολιτικών Αρχιτεκτόνων Τοπογράφων Μηχανικών) και Υποψήφια με την ΑΡΑΓέΣ Μηχανικών στις εκλογές του ΤΕΕ  

Πηγή: https://www.arages.gr/

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκδ
Νέα Εκπαιδευτικά βιβλία για το Λύκειο και το Γυμνάσιο από τις «Εκδόσεις Καλαϊτζίδης» στα Φροντιστήρια ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Οι ‘’Εκδόσεις Καλαϊτζίδης’’ ιδρύθηκαν από τον μαθηματικό κ. Θοδωρή Καλαϊτζίδη, ιδρυτή και πρόεδρο του Ομίλου Φροντιστηρίων ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ.
Νέα Εκπαιδευτικά βιβλία για το Λύκειο και το Γυμνάσιο από τις «Εκδόσεις Καλαϊτζίδης» στα Φροντιστήρια ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
texniti noimosini
Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς: Το 1ο Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό στην Ελλάδα
Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει την εκπαίδευση, το σχολείο, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Ανακοινώθηκε το 1ο Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό...
Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς: Το 1ο Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό στην Ελλάδα
iran-helicopter
Απόλυτο θρίλερ στο Ιράν: «Ουδεμία ένδειξη» πως υπάρχουν επιζώντες στον τόπο όπου συνετρίβη το ελικόπτερο με τον πρόεδρο Ραϊσί
Σε εξέλιξη ένα γαϊτανάκι παραπληροφόρησης και διαψεύσεων μεταξύ δυτικών και ιρανικών ΜΜΕ, ενώ ασαφές παραμένει ακόμα αν έχει εντοπιστεί το ελικόπτερο...
Απόλυτο θρίλερ στο Ιράν: «Ουδεμία ένδειξη» πως υπάρχουν επιζώντες στον τόπο όπου συνετρίβη το ελικόπτερο με τον πρόεδρο Ραϊσί