Διευθυντές σχολείων... για όλες τις δουλειές!
Εδώ το πράγμα έχει καταντήσει ο Δντης, να ναι δάσκαλος, να ναι νομικός, μηχανικός, πολεοδόμος, ηλεκτρολόγος, σιδεράς , μαραγκός , καυστηρατζής, υδραυλικός, κλειδαράς, τεχνικός υπολογιστών…  

Tα σχολεία μας, είναι γερασμένα κτίρια των οποίων η υλικοτεχνική υποδομή (των περισσότερων) , δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών.  

Το χειρότερο όμως είναι τα ατυχήματα που μπορούν πολύ εύκολα να προκληθούν μέσα σε αυτά και βέβαια αλίμονο στη στιγμή που θα βρεθούμε στην τραγική περίπτωση δυστυχήματος…  

Tο τελευταίο διάστημα, υπάρχει πληθώρα καταγγελιών,  οι οποίες σχετίζονται με πτώσεις σοβάδων, θερμοπροσόψεις που αιωρούνται πάνω από κεφάλια μαθητών, με ψευδοροφές και βέβαια δεν ξεχνάμε το δυστύχημα με την έκρηξη λέβητα στις Σέρρες…   Και μόλις λίγες ημέρες πριν είχαμε σιδερένια εξώπορτα που καταπλάκωσε μαθητή…   

Αναρωτιέμαι αλήθεια ,αν και κατά πόσο οι διευθυντές των σχολείων είναι υπεύθυνοι για την άθλια αυτή κατάσταση.  

Η απάντησή μου είναι ότι μεγάλες ευθύνες, τις περισσότερες δηλαδή ,έχουν κάποιοι δήμοι που λόγω της ελλιπούς χρηματοδότησης , κατανέμουν στα σχολεία  πολύ λιγότερους πόρους από αυτούς που πραγματικά απαιτούνται, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται ευτελή υλικά, να γίνονται κοινοπραξίες με μη σωστούς εργολάβους κλπ κλπ   

Είναι αδιανόητο να διακυβευεται καθημερινά η ασφάλεια μικρών παιδιών. Είναι τρομακτικό να κινδυνεύουν να μη γυρίσουν το μεσημέρι σπίτι τους επειδή από το πουθενά τα πλάκωσε μία πόρτα.  Και όλα αυτά πού συμβαίνουν;    Σε ένα χωριό της δεκαετίας του 60;    Όχι κύριοι… στην Αθήνα του 2024 που ως γνωστό “ΕΧΕΙ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΏΠΗ”  

Υπεύθυνος για την παραλαβή ο οποιοδήποτε έργου στο σχολείο, είναι ο διευθυντής της σχολικής μονάδας.  Για την παραλαβή! Όχι για τον έλεγχο, για τη διαπίστευση , για την εγγύηση του έργου.   Εδώ το πράγμα έχει καταντήσει ο Δντης, να ναι δάσκαλος, να ναι νομικός, μηχανικός, πολεοδόμος, ηλεκτρολόγος, σιδεράς , μαραγκός , καυστηρατζής, υδραυλικός, κλειδαράς, τεχνικός υπολογιστών…  

Πού είναι αλήθεια οι δήμοι, οι τεχνικές τους υπηρεσίες κι όλοι οι υπεύθυνοι.   Απουσιάζουν παρά τις διαρκεις προσκλήσεις και επισημάνσεις των δντων για επισκευές, συντηρήσεις ,αντικαταστάσεις.   Ακόμη κι όταν πάνε κι ενώ γνωρίζουν πως δεν προβλέπεται, πάνε όταν λειτουργεί το σχολείο, γιατί το απόγευμα η επιθεώρηση εργασίας δεν επιτρέπει εργασίες , εργολαβίες πέρα από τις 17.00. Γιατί τα Σαββατοκύριακα είναι μεγαλύτερα τα μεροκάματα ή γιατί απαιτούνται ειδικές χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες ,ώστε οι εργασίες να ναι νομότυπες…  

Ένα έργο που παραδίδεται θα πρέπει να έχει ελεχθεί από τους αρμόδιους του δήμου ,ως προς την ασφάλεια του και η ευθύνη  βαραίνει αποκλειστικά τις τεχνικές υπηρεσίες, οι οποίες πρέπει να τηρούν όλα τα πρωτόκολλα, τις σφραγίδες, τις υπογραφές και τα έγγραφα που απαιτούνται κι όχι να παίζουν κρυφτούλι λόγω φόβου ανάληψης της ευθύνης…  

Επειδή πολλές φορές τα συνεργεία των δήμων καθυστερούν για τις επισκευές ,που οι Διευθυντές των σχολείων ζητούν, είχα προτείνει στον δικό μου τουλάχιστον Δήμο, να υπάρχει μία ομάδα έκτακτης δράσης η οποία να αποτελείται από τις τρεις, τέσσερις ειδικότητες, που είναι οι βασικές για την ασφαλή λειτουργία ενός σχολείου. Ομάδα τεχνικών αποκλειστικά και μόνο για τα σχολεία και για τίποτα άλλο μέσα στον Δήμο.   Να ναι υπεύθυνοι για τις τακτικές συντηρήσεις και βέβαια όταν καλούνται θα σπεύδουν άμεσα να λύσουν όλα τα  προβλήματα που προκύπτουν.      

Οι δντες δεν έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν πάντα τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητα μια ζημιάς ή μια βλάβης.   Όλοι οι διευθυντές στα σχολεία μας προσπαθούμε να διαφυλάξουμε την ασφάλεια των μαθητών μας.   Δεν υπάρχει κάποιος που είναι δυνατόν να παίξει το κεφάλι του με έμψυχα. Για όνομα του Θεού!   

Να αναρωτηθούμε λοιπόν για τα καλά για τις σοβαρότατες ευθύνες τον δήμων.  Και βέβαια να αποφασίσουμε, ανήκουν ή δεν ανήκουν τα σχολικά κτίρια στους δήμους.   Θα πρέπει όλοι να γνωρίζουν, ότι για την ασφάλεια των μαθητών μας πολλές φορές η διευθυντές των σχολικών μονάδων, βάζουν και χρήματα από την τσέπη τους έτσι ώστε να μπορέσουν να πραγματοποιηθούν εργασίες που χρειάζονται.   

Κύριοι μην παίζετε με ανθρώπινες ζωές και αναλάβετε επιτέλους τις ευθύνες σας.   Μην ψάχνετε για εξιλαστήρια θύματα όταν συμβαίνουν έως και ανεπανόρθωτα μέσα στα σχολεία.   Δεν γίνεται σε ερείπια να μιλάμε για εκπαιδευτικό έργο.   Εξασφαλίστε στα παιδιά μας τις συνθήκες που αξίζουν.  Περισσότερες είναι οι ώρες της ημέρας που περνούν στο σχολείο.   Στέλνουν οι δντες έγγραφα και έγγραφα για το ίδιο και το ίδιο πράγμα και οι τεχνικές υπηρεσίες καθυστερούν ή και δεν ανταποκρίνονται προκλητικά σε πολλές περιπτώσεις.

Έχετε τα σχολειά ψηλά στα μάτια της κοινωνίας. Σεβαστείτε τα παιδιά , σεβαστείτε το μέλλον τούτης της πολύ ταλαιπωρημένης ως εδώ χώρας!   Και να έχετε υπόψη τα παιδιά αισθάνονται, καταλαβαίνουν.    Τα παιδιά τα ξέρουν όλα.   Τα παιδιά και τα μάτια μας!!    

*Διευθυντής του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΚΙΜΩΛΙΕΣ.jpg
Αιρετός: Τι συζητήθηκε στην συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ και τι αναμένεται με τη Γ' φάση προσλήψεων αναπληρωτών
«Προφανώς είναι σε γνώση της πολιτικής ηγεσίας ότι σε πολλά  σχολεία της χώρας εκατοντάδες κενά εκπαιδευτικών δεν έχουν καλυφθεί και χιλιάδες...
Αιρετός: Τι συζητήθηκε στην συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ και τι αναμένεται με τη Γ' φάση προσλήψεων αναπληρωτών
tmimataentaxis.jpg
«Εκπαίδευση για την Ένταξη»: Πώς θα απασχοληθούν 380 εκπαιδευτικοί και στελέχη εκπαίδευσης - Εγκύκλιος
Το πρόγραμμα έχει ως βασικό στόχο τη βελτίωση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων των εκπαιδευτικών σε πεδία όπως η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης...
«Εκπαίδευση για την Ένταξη»: Πώς θα απασχοληθούν 380 εκπαιδευτικοί και στελέχη εκπαίδευσης - Εγκύκλιος