pierrakakis
Την κατηγορία ότι διέπονται από «ακαδημαϊκό παλαιοημερολογητισμό» απέδωσε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, στα κόμματα της αντιπολίτευσης που καταψήφισαν την Σύμβαση της Λισαβόνας και τους καταλόγισε ότι προσήλθαν στη συζήτηση επιστρατεύοντας «fake news» και παρωχημένα τσιτάτα.

«Με την κύρωση της Σύμβασης της Λισαβόνας από τη Βουλή των Ελλήνων, η χώρα κλείνει σήμερα μία ακόμα εκκρεμότητα με το παρελθόν», τόνισε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, από το βήμα της Βουλής, μετά την κύρωση του σχετικού σχεδίου νόμου με το οποίο αίρεται μία εκκρεμότητα είκοσι και πλέον ετών.

«Η Ελλάδα γίνεται η τελευταία χώρα του Συμβουλίου της Ευρώπης που κυρώνει μια σύμβαση που έρχεται από το μακρινό 1997».

Σκοπός της είναι «η διασφάλιση ότι οι κάτοχοι ακαδημαϊκών προσόντων από μία χώρα μέλος έχουν το δικαίωμα της αναγνώρισης αυτών των προσόντων σε άλλη χώρα μέλος. Διευκολύνει, δηλαδή, την κινητικότητα των νέων ανθρώπων, Ελλήνων και ξένων, μεταξύ κρατών για τις σπουδές τους», σημείωσε.

«Η κύρωση της Σύμβασης έρχεται ως επιστέγασμα μιας σειράς νομοθετικών πρωτοβουλιών των τελευταίων ετών. Ενοποιεί όσα η χώρα έχει διαχρονικά νομοθετήσει και εκπέμπει το μήνυμα ότι η Ελλάδα ευθυγραμμίζεται πλήρως με όσα ισχύουν σε όλες τις χώρες του Συμβουλίου της Ευρώπης», τόνισε, υπογραμμίζοντας ότι η Ελλάδα «έχει διαχρονικά χάσει πολύ έδαφος εξαιτίας της λογικής της αδράνειας».

«Έργο αυτής της κυβέρνησης είναι να καλύψει το χαμένο έδαφος και να κερδίσει τον χαμένο χρόνο, ώστε η Ελλάδα να κατακτήσει όλα όσα μας αξίζουν». 

Την κατηγορία ότι διέπονται από «ακαδημαϊκό παλαιοημερολογητισμό» απέδωσε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, στα κόμματα της αντιπολίτευσης που καταψήφισαν την Σύμβαση της Λισαβόνας και τους καταλόγισε ότι προσήλθαν στη συζήτηση επιστρατεύοντας «fake news» και παρωχημένα τσιτάτα.

Απαντώντας στον πρόεδρο της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτη Φάμελλο και στον Αλέξη Χαρίτση, που προηγήθηκαν στο βήμα, αλλά και στους εκπροσώπους των κομμάτων που καταψήφισαν (πλην του ΠΑΣΟΚ, που έδωσε θετική ψήφο) ο Κυριάκος Πιερρακάκης τους κατηγόρησε ότι δεν επιχειρηματολόγησαν επί πραγματικών δεδομένων, αλλά επί ψευδών ειδήσεων. Δεδομένου ότι ακούστηκε στην ολομέλεια ότι η Σύμβαση θα έχει «τραγικές επιπτώσεις» για το εγχώριο δίκαιο, ο υπουργός Παιδείας το διέψευσε κατηγορηματικά και εξήγησε ότι όλα όσα έπρεπε να γίνουν έχουν ήδη γίνει, έχουν δηλαδή ήδη νομοθετηθεί σε πρότερα νομοθετήματα, όπως με τους νόμους 4957/2022 και 5094/2024.

Ο υπουργός Παιδείας, ξεκίνησε την ομιλία του σημειώνοντας ότι θα ήθελε να μπορεί εκφράσει την ικανοποίησή του για την ψήφιση της Σύμβασης, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν θα ήταν αληθές, αφού η καθυστέρηση της κύρωσης αντανακλά και την καθυστέρηση της ωρίμανσης του δημόσιου διαλόγου στη χώρα και της εφαρμογής, εν τέλει, του αυτονόητου. Κι είναι αυτονόητο - όπως είπε ο κ. Πιερρακάκης - υπό την έννοια ότι 46 από τα 47 κράτη-μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης έχουν κυρώσει τη σύμβαση, όπως και άλλα 10 εκτός του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Ως «δεύτερο τίτλο fake news» χαρακτήρισε ο υπουργός Παιδείας τους ισχυρισμούς ότι θα αναγνωρίζονται περίοδοι σπουδών για Έλληνες, εξηγώντας: «Μας το λέει ξεκάθαρα ο νόμος που ψηφίσαμε μαζί εδώ. Αλλογενείς, αλλοεθνείς, στα ξενόγλωσσα. Αυτές είναι οι περίοδοι σπουδών που ερχόμαστε να αναγνωρίσουμε. Και προσθέτω, ότι μέσα στη Σύμβαση έχει μπει μία πάρα πολύ συγκεκριμένη επιφύλαξη σε σχέση με τα κολέγια. Η Σύμβαση έχει επιφύλαξη στο άρθρο 6.3, η οποία είναι ξεκάθαρα αποτυπωμένη πάνω στο κείμενο». «Παρ' όλα αυτά, όμως, από εδώ, από αυτό το βήμα, ακούσαμε κάποιους να μιλάνε για τα κολέγια με τα ίδια τσιτάτα» είπε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός Παιδείας σημείωσε   ότι η σύμβαση ήρθε τώρα στη Βουλή, διότι εκκρεμούσε να υλοποιηθεί το τελευταίο της κομμάτι το οποίο ψηφίστηκε στον τελευταίο νόμο και πλέον ήμασταν έτοιμοι ως χώρα να το κάνουμε.

«Δυστυχώς, αργήσαμε πάρα πολύ. Δυστυχώς θα είμαστε οι τελευταίοι. Ευτυχώς δεν θα αργήσουμε άλλο. Και υπό αυτήν την έννοια, κυρίες και κύριοι, θα πρέπει να μπορέσουμε να σπάσουμε όλα αυτά τα εύκολα συνθήματα στον χώρο της εκπαιδευτικής πολιτικής» υπογράμμισε.

Όπως η ίδια η ακαδημαϊκή κοινότητα παρεμπιπτόντως σε σχέση με την αναγνώριση που προκύπτει, εκεί που αναφέρατε κάποιοι τα τριετή σε πενταετή και ποια είναι τα αντισταθμιστικά, τα έξτρα που ζητάμε, οι καθηγητές του ελληνικού δημοσίου πανεπιστημίου έρχονται στο ΔΟΑΤΑΠ να προτείνουν ποια θα είναι τα έξτρα αντισταθμιστικά για να μπορέσει να προκύψει ακαδημαϊκή αναγνώριση. Το δημόσιο πανεπιστήμιο έρχεται να κάνει αυτή τη δουλειά».  
 

Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε στην ολομέλεια της Βουλής από την ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, ενώ καταψηφίστηκε από όλα τα υπόλοιπα κόμματα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα