ekpaideytikoi
Παρεμβάσεις Π.Ε: Κανένας αιρετός αξιολογητής στα υπηρεσιακά συμβούλια

Αναλυτική πρόταση για την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου πραγματοποίησης των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών καθώς και της εκπροσώπησής τους σε όλες τις υπηρεσιακές διαδικασίες από τους αιρετούς του κλάδου που εισηγείται το ΔΣ ΔΟΕ, καταθέτουν στο δημόσιο διάλογο οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε.

Οπως αναφέρει μεταξύ άλλων η παράταξη, «δεν έχουμε αυταπάτες ότι τα υπηρεσιακά συμβούλια είναι όργανα του κράτους που με πλειοψηφία της διοίκησης επιβάλλουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική των περικοπών. Αυτή γεννάει τις αδικίες στις μετακινήσεις, τα τμήματα που κλείνουν και κάθε είδους αυθαιρεσία. Η υπεράσπιση δικαιωμάτων και κατακτήσεων μπορεί να γίνει μόνο μέσα από ένα καλά οργανωμένο μαζικό κίνημα κι όχι αποκλειστικά από την εκπροσώπηση σε ένα υπηρεσιακό συμβούλιο».

Ολη η πρόταση των Παρεμβάσεων Π.Ε

Ως Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις καταγγείλαμε τη συμμετοχή σε ηλεκτρονικές εκλογές για την ανάδειξη αιρετών των δυνάμεων ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΔΙΚΤΥΟ. Είναι σαφές ότι η η εκπροσώπηση στα υπηρεσιακά συμβούλια μέσα από τέτοιες διαδικασίες συμπλέει με τις επιλογές της κυβέρνησης και νομιμοποιεί/υλοποιεί  τον  νόμο Χατζηδάκη. Οι ηλεκτρονικές εκλογές υπονομεύουν και καταλύουν τις δημοκρατική συλλογική λειτουργία των σωματείων ενώ ταυτόχρονα προάγουν διαβλητές εκλογικές διαδικασίες.

Οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις αντιλαμβάνονται το ρόλο του αιρετού ως εκπροσώπου των συλλόγων, που ελέγχει τη διοίκηση, που υπερασπίζεται τις αποφάσεις των σωματείων, λειτουργεί με διαφάνεια και ελέγχεται από τις Γενικές Συνελεύσεις.

H πορεία των αιρετών που υποστηρίζονταν από τις Παρεμβάσεις/Κινήσεις/Συσπειρώσεις έθεσαν ένα διαφορετικό πολιτικό – συνδικαλιστικό σκεπτικό στη εκπροσώπηση στα υπηρεσιακά συμβούλια. Διαφάνεια με συνεχή ενημερωτικά φυλλάδια, κινητοποιήσεις σε συνεργασία με τους συλλόγους εκπαιδευτικών, μπλοκάρισμα και καταγγελίες για τακτικές της διοίκησης. Παράλληλα, αρνηθήκαμε να μετέχουμε στα παιχνίδια της διοίκησης για την ανάδειξη στελεχών, δεν αξιολογήσαμε αλλά είμασταν παρόντες και παρούσες για να ελέγξουμε τη διαδικασία ενώ τολμήσαμε να βάλουμε αρνητική βαθμολογία στους υποψηφίους που καταγγέλθηκαν από συλλόγους για θέματα αυθαιρεσιών και καταπάτησης των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Η χρήση για υπηρεσιακών συμβουλίων για ανέλιξη συνδικαλιστικών στελεχών δεν ήταν ποτέ στην λογική μας γι’ αυτό και εφαρμόσαμε την εναλλαγή.

Δεν έχουμε αυταπάτες ότι τα υπηρεσιακά συμβούλια είναι όργανα του κράτους που με πλειοψηφία της διοίκησης επιβάλλουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική των περικοπών. Αυτή γεννάει τις αδικίες στις μετακινήσεις, τα τμήματα που κλείνουν και κάθε είδους αυθαιρεσία. Η υπεράσπιση δικαιωμάτων και κατακτήσεων μπορεί να γίνει μόνο μέσα από ένα καλά οργανωμένο μαζικό κίνημα κι όχι αποκλειστικά από την εκπροσώπηση σε ένα υπηρεσιακό συμβούλιο.

Καταγγέλλουμε την απαξίωση των ΠΥΣΠΕ με αφαίρεση αρμοδιοτήτων και μεταφορά τους στο δ/ντή εκπαίδευσης  (μονοπρόσωπες τοποθετήσεις- μετακινήσεις ) δημιουργώντας ένα ακόμα πιο σκληρά ιεραρχικό μοντέλο διοίκησης, αναγκαίο για να επιβάλει τις κάθε είδους αυθαιρεσίες ακόμα και παρανομίες για την υλοποίηση των επιταγών των Μνημονίων, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ στην εκπαίδευση.

Η συμμετοχή στα υπηρεσιακά συμβούλια έχει νόημα μόνο όταν συμβάλει στην ανάπτυξη της δράσης των εκπαιδευτικών. Οι αιρετοί πρέπει να είναι διατεθειμένοι να συγκρουστούν όχι μόνο με τα επιμέρους ζητήματα και τις διαδικασίες αλλά με την καρδιά της αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής και να αμφισβητήσουν και να μπλοκάρουν με όρους κινήματος τη συνολική λειτουργία αυτών των οργάνων. Δίνουμε αγώνες, όχι για να συνδιαχειριστούμε την κυβερνητική και εκπαιδευτική πολιτική, αλλά για να την ανατρέψουμε. Με αγώνες στους συλλόγους, στις γενικές συνελεύσεις, στις διαδηλώσεις και στους δρόμους. Για το λόγο αυτό  δεν χωράει αιρετός - αξιολογητής στα υπηρεσιακά συμβούλια!                                                       

Θεωρούμε ότι οποιαδήποτε αλλαγή στο νομοθετικό πλαίσιο κι αν καταφέρουμε δεν θα έχει σημασία αν οι αιρετοί του κλάδου εφαρμόζουν και αποδέχονται τον αντεργατικό νόμο Χατζηδάκη, συμπλέουν με το υπουργείο και τα σχέδια του εκάστοτε διευθυντή εκπαίδευσης.

Υπάρχουν επιμέρους προτάσεις που μπορεί να μας βρίσκουν σύμφωνους όμως η εισήγηση αποφεύγει στην ουσία να θίξει αυτά που πραγματικά διακυβεύονται αυτήν την περίοδο.

Σχετικά με τις επιμέρους προτάσεις μας για το νομοθετικό πλαίσιο:

  • Διεξαγωγή των εκλογών για τους αιρετούς με αποκλειστικά δια ζώσης διαδικασίες και με άδεια. Όχι στις «ηλεκτρονικές εκλογές».

  • Αιρετοί με την πλευρά του κλάδου και όχι της αντιεκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕ -ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΑΣΤΕ

Κανένας αιρετός αξιολογητής στα υπηρεσιακά συμβούλια

  • Μείωση του υποχρεωτικού χρόνου υπηρέτησης της οργανικής θέσης από τους νεοδιοριζόμενους στο ένα έτος.

  • Οι νεοδιόριστοι έχουν δικαίωμα απόσπασης από την πρώτη χρονιά.

  • Ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων

  • Καμία υπηρεσιακή μεταβολή χωρίς μοριοδοτούμενα κριτήρια και σειρά κατάταξης.

  • Όλα τα κενά ανακοινώνονται με ευθύνη των Π.Υ.Σ.Π.Ε. πριν την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης τοποθέτησης – προτίμησης και προσδιορίζονται με βάση τις θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος

Συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών

  • Θέσπιση δικαιώματος συνυπηρέτησης στον ίδιο νομό και στο ίδιο νησί για όλα τα ζευγάρια.

  • Μοριοδότηση των μονογονεϊκών οικογενειών στις υπηρεσιακές μεταβολές με το διπλάσιο των μορίων τέκνων

  • Μείωση κατά μια ώρα ημερησίως του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, χωρίς μείωση αποδοχών, που έχουν παιδιά με πνευματική, ψυχική, ή σωματική αναπηρία άνω των 67% ή σύζυγο με αναπηρία 100% τον οποίο συντηρούν, τη δικαστική επιμέλεια ατόμου με αναπηρία.

  • Μείωση κατά μια ώρα ημερησίως του διδακτικού ωραρίου για τους γονείς εκπαιδευτικούς για τα δύο πρώτα χρόνια. Τη συγκεκριμένη μείωση δικαιούται και οι ανάδοχοι και οι θετοί γονείς που υιοθετούν ή αναδέχονται τέκνο ηλικίας έως έξι (6) ετών, και αμέσως μετά την περαίωση της διαδικασίας της υιοθεσίας, όταν δεν επιθυμούν να κάνουν χρήση της 9μηνης άδειας ανατροφής. Η μείωση του ωραρίου ισχύει από την ημέρα γέννησης του παιδιού και εφόσον αυτό βρίσκεται σε ζωή.

  • Προσδιορισμό από τα Π.Υ.Σ.Π.Ε. των κενών ανά νομό καθώς και πέρασμα σε αυτά της τοποθέτησης- μετακίνησης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

  • Προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών για όλα τα κενά των σχολείων και δημιουργία νέων οργανικών. Ο θεσμός της αναπλήρωσης να αφορά μόνο πραγματικά έκτακτα κενά.

  • Πλήρης εξομοίωση όλων των αδειών σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς (κανονικές, αναρρωτικές, μητρότητας, επαπειλούμενης κύησης, φοιτητικές κλπ) με αποδοχές, προσμέτρηση της προϋπηρεσίας και των ενσήμων.

  • Πλήρη προστασία της μητρότητας– Εννεάμηνη άδεια ανατροφής για όλους τους γονείς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς με πλήρεις αποδοχές, καταβολή ενσήμων και αναγνώριση της προϋπηρεσίας

  • Πλήρη προστασία της κύησης των αναπληρωτών και ακώλυτη χορήγηση άδειας επαπειλούμενης κύησης με πλήρεις αποδοχές, καταβολή ενσήμων και αναγνώριση της προϋπηρεσίας

  • Διασφάλιση της παρουσίας με δικαίωμα ψήφου των αιρετών στα πειθαρχικά συμβούλια κάθε επιπέδου.

  • Αναγνώριση του χρόνου της στρατιωτικής θητείας των εκπαιδευτικών ως χρόνου πραγματικής υπηρεσίας για τις υπηρεσιακές μεταβολές και τη συνταξιοδότησή τους.

  • Καθιέρωση δωρεάν μετακίνησης στην περιοχή πρόσληψης και ανάληψης υπηρεσίας για αναπληρωτές και νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και 50% έκπτωση σε όλα τα Μ.Μ.Μ. για όλο το έτος. Παροχή δυνατότητας μεταφοράς των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε μικρά επαρχιακά σχολεία, ανάλογη της μεταφοράς μαθητών. Αύξηση του ποσού της χιλιομετρικής αποζημίωσης από τα 0,15€/χλμ στα 0,35€/χλμ. σε μετακινήσεις για ανάγκες της υπηρεσίας.

  • Διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται αποζημίωση στα 15χλμ. μεταξύ κατοικίας-υπηρεσίας ώστε να καλύπτονται όλοι οι συνάδελφοι που μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις. Δωρεάν διέλευση σε διόδια για όσους/ες εκπαιδευτικούς μετακινούνται καθημερνά λόγω εργασίας.

  • Θέσπιση υποχρέωσης με συναρμόδιους Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και Ο.Τ.Α. για την εξασφάλιση κατοικίας με τον προσφορότερο τρόπο στους μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν σε νησιωτικές - ορεινές περιοχές και/ή Δήμους μέχρι 30.000 κατοίκους

  • Καθιέρωση του τρίτου αιρετού στα 5μελή υπηρεσιακά συμβούλια

  • Επαναφορά των Αιρετών στα συμβούλια επιλογής στελεχών με αποκλειστικό ρόλο τον έλεγχο της διαδικασία και όχι τη συμμετοχή στην αξιολόγηση στελεχών

  • Δεν αναθέτουμε και δεν ελπίζουμε για την προστασία των μελών μας στον εργοδότη μας (που άλλωστε έχει δείξει με το χείμαρρο πειθαρχικών τις προθέσεις του). Κάθε Σύλλογος μαζί με την Ομοσπονδία διαθέτει νομικό/η σύμβουλο για την υπεράσπιση των εκπαιδευτικών όχι μόνο για ζητήματα που αφορούν αρμοδιότητες των υπηρεσιακών συμβουλίων αλλά κυρίως για την προστασία και υπεράσπιση κάθε εκπαιδευτικού που αγωνίζεται, για την υπεράσπιση ενάντια σε κάθε αυθαιρεσία της εργοδοσίας, στελεχών εκπαίδευσης, για την αντιμετώπιση κάθε παραβίασης εργασιακών δικαιωμάτων, για τη νομική θωράκιση των συλλογικών αγώνων.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

Οι αιρετοί του κλάδου είναι αναγκαίο να μη συναινούν και να καταψηφίζουν από θέση αρχής κάθε υπολογισμό κενών που γίνεται με τη σημερινή αντιεκπαιδευτική/αντεργατική νομοθεσία.

Μείωση του ωραρίου στα ολιγοθέσια και νηπιαγωγεία με τα χρόνια υπηρεσίας όπως στα πολυθέσια στην προπτική της μείωσης του ωραρίου στα επίπεδα της β’ βάθμιας, και υπολογισμός όλων των κενών για κάθε ειδικότητα και κάθε εκπαιδευτικό έργο.

  • Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα στα 15 μαθητές για νηπιαγωγείο και Α’ και Β’ Δημοτικού, 20 μαθητές ανά τμήμα για Γ’ Δ’ Ε’ Στ’. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος δημοτικού και νηπιαγωγείου.

  • Ίδρυση τμήματος ένταξης σε κάθε δημοτικό και νηπιαγωγείο

  • Κάλυψη όλων των αιτημάτων των σχολείων σε τμήματα ΖΕΠ1 και ΖΕΠ2

  • Ένταξη όλων των παιδιών των προσφύγων στο πρωινό σχολείο με πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία, ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης παντού, πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες. Κάθε παιδί που δεν γνωρίζει τη γλώσσα να υπολογίζεται ως τρία παιδιά ώστε να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών σε αυτά τα τμήματα αντίστοιχα.

Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες σε όλα τα σχολεία.

Κάλυψη όλων των αναγκών με:

-Έναν/μία δάσκαλος/α ανά τμήμα  και έναν/μία υπεύθυνος/η για κάθε 2 τμήματα ολοήμερου

-Ένα δάσκαλος για κάθε τμήμα Υποδοχής (ΖΕΠ)

-Έναν εκπαιδευτικός για κάθε Τμήμα Ένταξης και έναν/μία εκπαιδευτικός για κάθε παιδί που χρειάζεται παράλληλη στήριξη

-Κάλυψη των μαθημάτων ειδικοτήτων από τα αντίστοιχα ΠΕ

-Επιπλέον οργανικές κάθε ΠΕ για δυνατότητα κάλυψης έκτακτων απουσιών και για την ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στα πρωινά σχολεία

ίδρυση λειτουργία 2ου ΤΕ όταν οι ανάγκες στήριξης μαθητών και διαγνώσεις ξεπερνούν τις 15 ανά σχολική μονάδα

Κάλυψη όλων των αιτημάτων της παράλληλης στήριξης/ΕΒΠ με έναν εκπαιδευτικό προς έναν μαθητή. Στελέχωση των σχολείων με ΕΒΠ, σχολικούς νοσηλευτές σύμφωνα με τις ανάγκες

τις απαραίτητες ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας με ελάχιστο 2 ώρες μεσοσταθμικά ανά τμήμα βάσει των αποφάσεων – εισηγήσεων του Συλλόγου Διδασκόντων

Χωρισμός όλων των πληθωρικών τμημάτων με βάση τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος και των αποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων

Η συμπλήρωση ωραρίου των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων γίνεται το ανώτερο σε 2 σχολεία με τον χρόνο μετακίνησης από το ένα σχολείο στο άλλο για την εκτέλεση υπηρεσίας να υπολογίζεται ως εργάσιμος.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα