δάσκαλος
«Η αδικία των διορισμών του έτους 2021, που είχε ως αποτέλεσμα να χαθούν πολλές θέσεις, δε θέλουμε να συμβεί ξανά...»

Ανησυχίες και  προσδοκίες  σχετικά με τους διορισμούς των εκπαιδευτικών ΠΕ 70 για το έτος 2024, εκφράζουν με ανοικτή τους επιστολή προς το υπουργείο Παιδείας δεκάδες δάσκαλοι εν αναμονή ανακοίνωσης των διορισμών, τονίζοντας ότι στον κλάδο τους «2200-2300 οργανικά κενά είναι πραγματικότητα και η πολιτεία δεν πρέπει να κωφεύει σε ζητήματα τόσο σοβαρά»

Οπως τονίζουν στην ανοικτή τους επιστολή,  η οποία συνυπογράφεται από πολλούς εκπαιδευτικούς και συντάχθηκε από τους δασκάλους Ναταλία Καραϊσκάκη, Αικατερίνη Καστάνη και Μάριο Κοπανέζο, η αδικία των διορισμών του έτους 2021, που είχε ως αποτέλεσμα να χαθούν πολλές θέσεις, δε θέλουμε να συμβεί ξανά.

«Συγκεκριμένα, η Πρωτοβάθμια έχασε 1069 θέσεις, με τους δασκάλους να χάνουν τις περισσότερες (666 θέσεις). Επιπλέον, ο αριθμός των διορισμών που πραγματοποιήθηκαν το 2023, αν και σημαντικός, δεν ήταν αρκετός για να καλύψει τις ανάγκες και τα κενά που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες. Ως εκ τούτου, ο κλάδος ΠΕ70 κρίνει αναγκαίο οι διορισμοί για το 2024 να είναι όχι μόνο πολύ μεγαλύτεροι σε ποσοστό σε σχέση με τα περσινά επίπεδα, αλλά να καλυφθούν οι οργανικές θέσεις 100%», τονίζουν.

Η ανοικτή επιστολή των δασκάλων προς το Υπουργείο Παιδείας,

Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες,

Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να εκφράσουμε τις ανησυχίες και τις προσδοκίες μας σχετικά με τους διορισμούς των εκπαιδευτικών ΠΕ 70 για το έτος 2024. Είναι κοινά αποδεκτό ότι η ποιότητα της εκπαίδευσης που λαμβάνουν οι μαθητές εξαρτάται άμεσα από την επάρκεια και την επαγγελματική κατάρτιση των εκπαιδευτικών που στελεχώνουν τις σχολικές μονάδες.

Τα τελευταία χρόνια, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τομέας της δημοτικής εκπαίδευσης έχουν ενταθεί, και είναι πλέον προφανές ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη για ενίσχυση του εκπαιδευτικού προσωπικού. 

Η αδικία των διορισμών του έτους 2021, που είχε ως αποτέλεσμα να χαθούν πολλές θέσεις, δε θέλουμε να συμβεί ξανά. Συγκεκριμένα, η Πρωτοβάθμια έχασε 1069 θέσεις, με τους δασκάλους να χάνουν τις περισσότερες (666 θέσεις). Επιπλέον, ο αριθμός των διορισμών που πραγματοποιήθηκαν το 2023, αν και σημαντικός, δεν ήταν αρκετός για να καλύψει τις ανάγκες και τα κενά που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες. Ως εκ τούτου, ο κλάδος ΠΕ70 κρίνει αναγκαίο οι διορισμοί για το 2024 να είναι όχι μόνο πολύ μεγαλύτεροι σε ποσοστό σε σχέση με τα περσινά επίπεδα, αλλά να καλυφθούν οι οργανικές θέσεις 100%.

Θέλοντας να αναλύσουμε την τοποθέτησή μας, πιο συγκεκριμένα, οι αυξημένες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό προκύπτουν από διάφορους παράγοντες όπως:

1. Αύξηση του αριθμού των μαθητών: Με την αύξηση του μαθητικού πληθυσμού, οι τάξεις γίνονται πολυπληθείς, γεγονός που δυσχεραίνει την αποτελεσματική διδασκαλία και την εξατομικευμένη προσέγγιση που απαιτείται για την καλύτερη δυνατή μάθηση.

 2.Συνταξιοδοτήσεις και αποχωρήσεις εκπαιδευτικών: Πολλοί εκπαιδευτικοί που βρίσκονται κοντά στην συνταξιοδότηση αποχωρούν από την υπηρεσία, δημιουργώντας επιπρόσθετα κενά που πρέπει άμεσα να καλυφθούν.

 3.Ανάγκη για ειδικευμένο προσωπικό: Η σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα απαιτεί την ύπαρξη ειδικευμένων εκπαιδευτικών σε διάφορους τομείς, όπως ειδική αγωγή, συμβουλευτική ψυχολογία και τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών. Οι τομείς αυτοί απαιτούν εξειδικευμένο προσωπικό για την κάλυψη των αναγκών των μαθητών και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών εκπαίδευσης.

 4.Υποστήριξη καινοτόμων προγραμμάτων: Για την εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων και νέων μεθοδολογιών διδασκαλίας, είναι απαραίτητο να υπάρχει επαρκής αριθμός εκπαιδευτικών που θα μπορούν να τα υποστηρίξουν και να τα εφαρμόσουν με επιτυχία.

Επιπλέον, θα θέλαμε να τονίσουμε την άμεση ανάγκη για εκπαιδευτικό υπεύθυνο στο ολοήμερο πρόγραμμα. Το ολοήμερο σχολείο αποτελεί κρίσιμο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, παρέχοντας τόσο σημαντικές ευκαιρίες μάθησης όσο και δημιουργικής απασχόλησης στους μαθητές. Η ύπαρξη εκπαιδευτικού υπεύθυνου στο ολοήμερο σεπρόγραμμα είναι απαραίτητη για την ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία του, καθώς και για την παροχή ποιοτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους μαθητές.

Συμπληρωματικά, η ενίσχυση του εκπαιδευτικού δυναμικού θα συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών, οι οποίοι συχνά αντιμετωπίζουν υπερβολικό φόρτο εργασίας και έλλειψη χρόνου για προετοιμασία και προσωπική ανάπτυξη. Η ύπαρξη επαρκούς αριθμού εκπαιδευτικών θα επιτρέψει τη δίκαιη κατανομή του εργασιακού φόρτου και θα δώσει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στην επιμόρφωση και την προσωπική τους κιανάπτυξη.

Κλείνοντας, θα θέλαμε να τονίσουμε τη σημασία της έγκαιρης και επαρκούς στελέχωσης των σχολικών μονάδων με εκπαιδευτικό προσωπικό, προκειμένου να διασφαλιστεί η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης και η δημιουργία ενός περιβάλλοντος μάθησης που θα ενθαρρύνει την ανάπτυξη και την πρόοδο των μαθητών μας, κάτι που αποτελεί βασικό στόχο της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Παρακαλούμε όπως λάβετε σοβαρά υπόψη τις παραπάνω επισημάνσεις και προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για την αύξηση του αριθμού των διορισμών εκπαιδευτικών ΠΕ 70 το 2024. Πρόκειται για ένα δίκαιο αίτημα του κλάδου για το οποίο η εκπαιδευτική κοινότητα παλεύει -και θα συνεχίσει να παλεύει για την καλύτερη δυνατή ποιότητα εκπαίδευσης των παιδιών! Τα 2200-2300 οργανικά κενά είναι πραγματικότητα και η πολιτεία δεν πρέπει να κωφεύει σε ζητήματα τόσο σοβαρά! 

Είμαστε βέβαιοι πως θα εισακουστεί το δίκαιο αίτημά μας και θα σας έχουμε συμμάχους σ’ αυτή την προσπάθεια. Ελπίζουμε, τέλος, ότι δε θα βρεθεί ο κλάδος παλι προ εκπλήξεων στην κατανομή των διορισμών. Επισημαίνουμε ότι το αίτημά μας είναι δίκαιο και απόλυτα ρεαλιστικό, μιας και οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, ενώ, παράλληλα, το γεγονός ότι μόνο στον κλάδο των δασκάλων δεν ιδρύθηκαν οργανικές θέσεις, τη στιγμή που σε όλους τους κλάδους της Πρωτοβαθμιας ιδρύθηκαν, είναι ακόμα ένα δείγμα του δίκαιου αυτού αιτήματος αλλά και της αδικίας που υφίσταται ο κλάδος αυτός. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mixanografiko-2016_1.jpg
Μηχανογραφικό 2024 και μετεγγραφές φοιτητών: Οι νέες αντιστοιχίες τμημάτων ΑΕΙ - 317 αντίστοιχα και 104 «ανάδελφα»
Μειώθηκαν κατά 10 τα αντίστοιχα Τμήματα και αυξήθηκαν κατά 11 τα μη αντίστοιχα, κάτι που προφανώς περιορίζει ελαφρά τις δυνατότητες μετεγγραφών
Μηχανογραφικό 2024 και μετεγγραφές φοιτητών: Οι νέες αντιστοιχίες τμημάτων ΑΕΙ - 317 αντίστοιχα και 104 «ανάδελφα»