ekpaideytikos
Στοχος είναι να μεγαλώσει ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις προκειμένου να δημιουργηθούν τεχνητά πλεονάσματα – υπεράριθμες  εκπαιδευτικών και να κοπούν έτσι προσλήψεις αναπληρωτών

Εκτεταμένες συγχωνεύσεις τάξεων και σχολείων, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας νέος «κόφτης» αναπληρωτών ώστε η κυβέρνηση και ο υπουργός Παιδείας να μπορούν να πανηγυρίζουν για τους 10.000 μόνιμους διορισμούς που εξήγγειλαν αποκρύπτοντας ότι το«αντίτιμο» θα είναι η δραματική μείωση προσλήψεων αναπληρωτών, σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας για την ερχόμενη σχολική χρονιά.

Οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει φέτος σε μεγάλες περικοπές τμημάτων (ο νέος Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής έχει αποδείξει με τη στάση του ότι είναι το κατάλληλο πρόσωπο για τέτοιου χαρακτήρα επιχειρήσεις) με την ευκαιρία της μείωσης του μαθητικού πληθυσμού. Ήδη έχουν γίνει τηλεδιασκέψεις με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης για να βγάλουν από τη "μύγα ξίγκι" στη διαχείριση του προσωπικού και η ιστορία αυτή θα έχει συνέχεια μέχρι και το τέλος Αυγούστου. Στοχος είναι να μεγαλώσει ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις προκειμένου να δημιουργηθούν τεχνητά πλεονάσματα – υπεράριθμες  εκπαιδευτικών και να κοπούν έτσι προσλήψεις αναπληρωτών. Ηδη οι πρώτες συγχωνεύσεις και προθέσεις έχουν εκδηλωθεί προτού ανακοινωθούν οι διορισμοί, αλλά η προετοιμασία είχε ξεκινήσει από τον Απρίλιο, όταν ο Κ.Πιερρακάκης ανακοίνωσε το λεγόμενο ψηφιακό σχολείο:

Ο πρώτος «κόφτης»: Λίγοι εκπαιδευτικοί, πολλή τηλεκπαίδευση

 «Τον Σεπτέμβριο του 2024 οι μαθητές των πλέον απομακρυσμένων περιοχών της χώρας, ορεινών και νησιωτικών, θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό σχολείοΗ προετοιμασία του από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης. Οι μαθητές θα διδάσκονται από καθηγητές όλα τα μαθήματα, όπως αυτά αποτυπώνονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε σχολείου. Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται να προστεθεί σε εκείνη της ψηφιακής ενισχυτικής διδασκαλίας, που ξεκινά σε λίγες εβδομάδες για τους μαθητές του γυμνασίου στα μαθήματα της γλώσσας και των μαθηματικών», είχε πεί τότε, προετοιμάζοντας για το τέλος του δασκάλου στα δυσπρόσιτα σχολεία.

Μέσω του Ψηφιακού Σχολείου θα καλυφθούν οι ανάγκες των μαθητών που κατοικούν σε απομακρυσμένες περιοχές όπου δεν πληρούνται οι τυπικές προϋποθέσεις για την ίδρυση σχολείου, όπως η Γαύδος. Στις περιπτώσεις αυτές, θα δημιουργούνται τάξεις με τη φυσική παρουσία τουλάχιστον τριών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών (φιλόλογοι, μαθηματικοί, καθηγητές φυσικών επιστημών ή πληροφορικής) και για τα μαθήματα που δεν καλύπτονται από τις ειδικότητες που είναι διαθέσιμες στην περιοχή θα γίνεται ζωντανή ψηφιακή διδασκαλία, εντός σχολικού ωραρίου», αναφέρει χαρακτηριστικά το  ενημερωτικό σημείωμα και προδιαγράφει στη συνέχεια και τι θα γίνει στο προσεχές μέλλον: 

«Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το ελεύθερο και δωρεάν Ψηφιακό Σχολείο αποτελεί ένα υποστηρικτικό εργαλείο για όλους τους μαθητές, ειδικά για όσους αντιμετωπίζουν αντικειμενικές δυσκολίες επειδή κατοικούν σε δυσπρόσιτες ορεινές ή νησιωτικές περιοχές, σε μεγάλη απόσταση από το σχολείο τους ή ανήκουν σε ευάλωτα νοικοκυριά».

Όπως, λοιπόν, αναφέρεται ξεκάθαρα παραπάνω, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο σχολεία όπως αυτό στη Γαύδο θα έχουν μόλις τρεις εκπαιδευτικούς (για τα αποκαλούμενα «βασικά» μαθήματα), ενώ για τα υπόλοιπα θα υπάρχει τηλεκπαίδευση.

Ομως αυτός είναι ένα μόνο από τους σχεδιαζόμενους «κόφτες»

Συγχωνεύσεις, υποβιβασμοί και τάξεις «συνωστισμού»

Στη Ρόδο, το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης Ρόδου αναφέρει πληροφορήθηκε για την απόφαση της Δ/νσης Π.Ε. Δωδεκανήσου να υποβαθµίσει τα ολιγοθέσια και τα 4/θέσια δηµοτικά σχολεία, που έχουν λιγότερους από τριάντα και σαράντα πέντε µαθητές αντίστοιχα. Αυτό έχει ως αποτέλεσµα τα σχολεία αυτά, που λειτούργησαν την προηγούµενη σχολική χρονιά ως τριθέσια και 4/θέσια σχολεία, να λειτουργήσουν
τη σχολική χρονιά 2024-2025 ως διθέσια και τριθέσια αντίστοιχα.
Αυτό θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στα µορφωτικά δικαιώµατα των µαθητών των σχολείων και των θέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών. Μέσα σε ένα περιβάλλον όπου ήδη υπάρχουν σηµαντικά προβλήµατα µε τις υπεραριθµίες, αυτό εντείνεται, αφού σε κάποια
από τα σχολεία αυτά, µόλις πριν λίγες µέρες, κάποιοι συνάδελφοι τοποθετήθηκαν οργανικά. Αυτή η κίνηση µόνο τυχαία δεν είναι. Αποτελεί συνέχεια της οδηγίας του Υπουργείου Παιδείας για περικοπή θέσεων εκπαιδευτικών και υποβάθµιση σχολικών µονάδων για λόγους οικονοµίας. Ο ΣΕΠΕ Ρόδου καταγγέλλει απερίφραστα την πολιτική της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας, δηλώνει κατηγορηµατικά την αντίθεσή του σε τέτοιου είδους αποφάσεις και ζητά από τη Δ/νση Π.Ε. Δωδεκανήσου να µην προχωρήσει στη συγχώνευση τάξεων και στην υποβάθµιση των τριθέσιων και 4/θέσεων σχολικών µονάδων, λαµβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της τοπικής κοινωνίας (νησιωτικότητα, ύπαιθρος, αποµακρυσµένες περιοχές). Κάθε προσπάθεια συνέχισης αυτής της απόφασης θα µας βρει απέναντι ως εκπαιδευτική κοινότητα, µαζί µε τους γονείς και την τοπική κοινωνία.

Στη Νέα Ιωνία, ο Σύλλογος Π.Ε. Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ εκφράζει για άλλη μια φορά τη διαμαρτυρία του για τη δημιουργία υπερπληθών τμημάτων (20+ μαθητών) σε πολλά τμήματα των σχολείων των περιοχών του. «Οι μαθητές δεν είναι αριθμοί και δεν γίνεται να μετριούνται με βάση την πολιτική κόστους-οφέλους της κυβέρνησης και των προηγούμενων που έχουν περάσει σωρούς αντιεκπαιδευτικών νόμων, ένας εξ αυτών ορίζει ότι τα τμήματα μπορούν να έχουν ως και 25 μαθητές», τονίζει. Με αφορμή τις διεκδικήσεις του Συλλόγου Γονέων του 4ου δημοτικού σχολείου Ν.Ιωνίας καλούμε τη Διεύθυνση Π.Ε. Β ΄Αθήνας να επανεξετάσει το αίτημα για δημιουργία 2ου τμήματος στη Β΄ τάξη της επόμενης σχολικής χρονιάς τη στιγμή που από τους 21 μαθητές οι 5 χρήζουν παράλληλης στήριξης με ήδη εγκεκριμένα αιτήματα από το ΚΕΔΑΣΥ (αφορούν σε αυτισμό, βαρηκοΐα, υπερκινητικότητα κ.α) και ταυτόχρονα ενδέχεται να εκδοθούν διαγνώσεις για 2 ακόμα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

Στην Κρήτη, προς καταργήσεις – συγχωνεύσεις οδηγούνται 28 τμήματα από 19 Δημοτικά Σχολεία των Χανίων τα οποία από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο είναι αντιμέτωπα με το ενδεχόμενο λειτουργικής υποβάθμισης.

Πρόκειται για σχολεία της ενδοχώρας και απομακρυσμένων περιοχών αλλά και για σχολεία μέσα στην πόλη και στις γειτονιές των Χανίων!

Σύμφωνα με πληροφορίες του zarpanews.gr η εισήγηση για κλείσιμο τμημάτων προκύπτει από την μείωση του μαθητικού πληθυσμού σε συνδυασμό με την δημιουργία τμημάτων με όλο και μεγαλύτερο αριθμό μαθητών, οι οποίοι υπό προϋποθέσεις ξεπερνούν ακόμα και τους 25!

Συγκεκριμένα, τα σχολεία τα οποία απειλούνται με υποβάθμιση όπως αποκαλύπτει το zarpanews.gr είναι τα εξής:

1. ΑΝΩΠΟΛΗΣ: Από 3θέσιο σε 2θέσιο

2. ΒΑΡΥΠΕΤΡΟΥ: Από 9θέσιο σε 8θέσιο

3. ΓΕΡΑΝΙΟΥ: Από 7θέσιο σε 5θέσιο

4. ΚΑΛΥΒΩΝ: Από 9θέσιο σε 8θέσιο

5. 2ο ΚΙΣΣΑΜΟΥ: Από 11θέσιο σε 10θέσιο

6. ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ: Από 12θέσιο σε 10θέσιο

7. ΚΟΥΡΝΑ: Από 7θέσιο σε 5θέσιο

8 ΜΑΛΕΜΕ: Από 6θέσιο σε 5θέσιο

9. 2ο Ν.ΚΥΔΩΝΙΑΣ: Από 12θέσιο σε 10θέσιο

10. ΣΚΙΝΕ – ΦΟΥΡΝΕ: Από 6θέσιο σε 4θέσιο

11. 1ο ΣΟΥΔΑΣ: Από 12θέσιο σε 11θέσιο

12. 2ο ΣΟΥΔΑΣ: Από 12θέσιο σε 10θέσιο

13. ΤΣΙΚΑΛΑΡΙΩΝ: Από 11θέσιο σε 10θέσιο

14. 4ο ΧΑΝΙΩΝ: Από 7θέσιο σε 6θέσιο

15. 6ο ΧΑΝΙΩΝ: Από 12θέσιο σε 9θέσιο

16. 12ο ΧΑΝΙΩΝ: Από 8θέσιο σε 6θέσιο

17. 18ο ΧΑΝΙΩΝ: Από 8θέσιο σε 6θέσιο

18. 19ο ΧΑΝΙΩΝ: Από 12θέσιο σε 11θέσιο

19. ΧΩΡΑΣ ΣΦΑΚΙΩΝ: Από 3θέσιο σε μονοθέσιο

Αντιδράσεις εκπαιδευτικών

Για μια ξεκάθαρη πολιτική επιλογή με την οποία 28 δάσκαλοι χάνουν τις θέσεις τους και τα παιδιά μας τα μορφωτικά τους δικαιώματα κάνει λόγο ο αιρετός ΠΥΣΠΕ Χανίων, Γιώργος Παύλου που αναφέρει:

«Σύμφωνα με ενημέρωση από τη διεύθυνση Π.Ε Χανιων,19 Δημοτικά Σχολεία του Νόμου Χανίων, υποβαθμίζονται καθώς συρρικνώνεται ο μαθητικός πληθυσμός των τμημάτων τους.

Τα περισσότερα από αυτά ανήκουν στην περιφέρεια του Νόμου, που υποβαθμίζεται για μια ακόμη φορά, μαζί πλέον με τα σχολεία του κέντρου.

Είναι ξεκάθαρη πολιτική επιλογή να ακολουθηθεί ο σχεδιασμός αυτός στα Χανιά .

Αν υλοποιηθούν τα σχέδιά τους, 28 δάσκαλοι χάνουν τις θέσεις τους και τα παιδιά μας τα μορφωτικά τους δικαιώματα.

Μετά τη δημιουργία τμημάτων με 25 παιδιά, μετά την κατάργηση της υποστήριξης των μαθητών με εκπαιδευτικές ανάγκες με ένα μαθητή ανά εκπαιδευτικό παράλληλης, μετα την κατάργηση χρηματοδότησης των περιφερειακών σχολείων αφού αναστέλλεται η λειτουργία των σχολικών επιτροπών, έχουμε άμεση συνέπεια την υποβάθμιση οργανικοτητας των σχολείων»

Αυθαίρετες μετακινήσεις μαθητών από σχολείο σε σχολείο

Στη Λάρισα έχουν ξεπεράσει κάθε όριο οι προφορικές αφόρητες  πιέσεις της Διοίκησης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας-ακόμα και υπαλλήλων της υπηρεσίας- προς τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων για αυθαίρετες μετακινήσεις μαθητών από σχολείο σε σχολείο. Η Διοίκηση της εκπαίδευσης ζητά από τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, να προχωρήσουν σε μετακινήσεις μαθητών χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των γονέων, γεγονός παράνομο και πρωτοφανές στα εκπαιδευτικά χρονικά.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λάρισας «Κων/νος Κούμας» οι αυθαίρετες εντολές της Διοίκησης της Εκπαίδευσης Λάρισας, στο πλαίσιο της εφαρμογής της  αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας,  προκαλούν τεράστια αναστάτωση στους γονείς των μαθητών, ανατρέποντας τον οικογενειακό προγραμματισμό τους. Παράλληλα  μεγαλώνει ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις προκαλώντας μεγάλες δυσκολίες στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου. Η συρρίκνωση των σχολείων αποτελεί ευθεία βολή στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Επίσης  δημιουργούνται τεχνητά πλεονάσματα – υπεράριθμες  εκπαιδευτικών που εξουθενώνονται μετακινούμενοι από σχολείο σε σχολείο, στοχοποιούνται και συκοφαντούνται ως «περίσσευμα». Ειδικότερα με τη βίαιη μετακίνηση  απειλείται η πρόσβαση στην εκπαίδευση της ευάλωτης ομάδας των Ρομά μαθητών μας αυξάνοντας τη σχολική διαρροή.

Λίγο βορειότερα, στην Καβάλα, όσο απίστευτο και αντιπαιδαγωγικό κι αν ακούγεται, οι διευθυντές δημοτικών σχολείων φέρονται να δέχθηκαν ενημέρωση από την διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σύμφωνα με την οποία  είναι πιθανή η συγχώνευση τμημάτων Α και Β δημοτικού (!) από τη νέα σχολική χρονιά σε περίπτωση που έχουν μικρό αριθμό μαθητών τα οποία και θα λειτουργήσουν πλέον με τη μορφή συνδιδασκαλίας, σαν να ήταν τμήματα ολιγοθέσιων σχολείων.

Ειδικότερα, αναφέρουν πως με την με αριθμ. Φ.11.2/2563 (20/06/2024) απόφαση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καβάλας, το 7ο Δημοτικό Σχολείο (Παναγία), το 14ο Δημοτικό Σχολείο (Προφήτης Ηλίας) και το 17ο Δημοτικό Σχολείο (Αγ. Παρασκευή) υποβαθμίζονται από εξαθέσια σε πενταθέσια και το Δημοτικό Σχολείο Φιλίππων από εξαθέσιο σε τετραθέσιο.

Είναι αποφασισμένο το υπουργείο Παιδείας όχι μόνο να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις τμημάτων διαφορετικών τάξεων δημοτικού αλλά και σε κλείσιμο σχολείων και μέσα στην Καβάλα δήλωσε το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Καβάλας Βασίλης Ποιμενίδης. Ο κ. Ποιμενίδης εξήγησε πως δηλωμένος σκοπός του υπουργείου είναι η συγχώνευση τάξεων πρώτης και δευτέρας για τμήματα εν συνόλω μικρότερα των 25 μαθητών, δίχως παιδαγωγικό κριτήριο ενώ συμπλήρωσε πως στα σχέδια του υπουργείου είναι και το λουκέτο σε σχολικές μονάδες.

«Οι αποφάσεις που θα καθορίσουν το μέλλον των σχολικών μονάδων, και φυσικά των παιδιών μας, δεν μπορούν να λαμβάνονται μονομερώς, αιφνιδιαστικά και σε βάρος της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και ενός υγιούς σχολικού περιβάλλοντος. Ωστόσο, ο διάλογος θα πρέπει να έχει στόχο να αποφευχθούν συγχωνεύσεις τάξεων και κλείσιμο σχολείων και να εφαρμοστούν οι βέλτιστες λύσεις που θα αναβαθμίζουν την παιδεία και τη μόρφωση των παιδιών μας», καταλήγει η ανακοίνωση την οποία υπογράφουν τα Διοικητικά Συμβούλια του 7ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας, του 14ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας, του 17ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας, του Δημοτικού Σχολείου Φιλίππων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideutikoi_aksiologisi
Συντριβή για την αξιολόγηση, νίκη για τους εκπαιδευτικούς: Μονιμοποίηση 45 νεοδιόριστων από το ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας!
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Ο αγώνας έφερε την πρώτη νίκη! Συνεχίζουμε στο δρόμο που άνοιξαν οι πρώτες/οι 45 εκπαιδευτικοί της Α΄ ΔΙΠΕ Αθήνας που...
Συντριβή για την αξιολόγηση, νίκη για τους εκπαιδευτικούς: Μονιμοποίηση 45 νεοδιόριστων από το ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας!
foto_education_pencils_molyvia.jpg
Ειδική Αγωγή: Τα λειτουργικά κενά στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Ειδική Αγωγή: Ενημέρωση από τον αιρετό Τάκη Ρουμπή για τα λειτουργικά κενά στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Ειδική Αγωγή: Τα λειτουργικά κενά στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
πιερρακακης
Πιερρακάκης: Συγκρότησε 5 ομάδες στο ΥΠΑΙΘΑ για την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων e-εγγραφές, e-doatap, GIS- based «Χωροταξικό», synsyn και formes
Οι ομάδες θα λειτουργούν εντός ωραρίου εργασίας και στην περίπτωση που θα λειτουργούν εκτός ωραρίου, θα καταβάλλεται αμοιβή σύμφωνα με τις διατάξεις...
Πιερρακάκης: Συγκρότησε 5 ομάδες στο ΥΠΑΙΘΑ για την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων e-εγγραφές, e-doatap, GIS- based «Χωροταξικό», synsyn και formes