Κατόπιν στατιστικής επεξεργασίας κατέληξα στα εξής:
Τα 2/3 αυτών που θα διοριστούν, θα αξιολογηθούν με μεγάλη ανακούφιση –ευχαρίστηση! (Σημ: Μην έχουν και κυρώσεις σύμφωνα με τα νεα έγγραφα του κ. Κατσαρου περι κυρώσεων όσων δεν συμμετέχουν η παρακωλύουν την αξιολογηση).
Τα 2/3 τουλάχιστον, αυτών που δεν διορίστηκαν θα υποδεχθούν με ανοιχτές αγκάλες τον νεό γραπτο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Ένα απειροελάχιστο ποσοστο αυτών που θα διοριστούν θα αντιστέκονται στην «αξιολόγηση» του ΟΟΣΑ [1], της ΕΕ, και των σφουγγοκωλαριών τους στην Ελλαδα.
Ένα μεγάλο ποσοστο, υπολογίζω περίπου 98%, θα συμμετάσχει με χαρά στο ψηφιακό «σχολείο» (θα πληρώνονται με μόρια και ποσες κάμψεις θα κάνουν στο σύστημα). Παιδαγωγικές ευαισθησίες πανε περίπατο.
Το 95% περίπου αυτων που θα διοριστούν ή θα απέχουν από τις διαδικασίες-διεκδικήσεις των τοπικών ΕΛΜΕ ή θα ψηφίζουν ΔΑΚΕ. Ειτε θα έχουν την αυταπάτη ότι τους διορισε η Νδουλα, ειτε γιατι πάντα αυτό έκαναν (41τα κατο!).
Ένα ποσοστο, υπολογίζω στο 90% θα συμμετέχει στις συναυλίες του Ρεμμου (πειναει και το παλικάρι!), αλλα καμία συμμετοχή στις δικεδικήσεις του κλάδου.
Το 99% αυτων που θα διοριστούν εναι υπερ της ρήσης: «εἷς οἰωνός ἄριστος, ἀμύνεσθαι περί πάρτης»!!! [2].
Για να μην πλατιάζω, η στατική επεξεργασία στηρίχθηκε στις παρακάτω σημειώσεις, οι οποίες μάλλον έχουν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
[1]: ΟΟΣΑ
Από τα μέσα του 20ου αιώνα, οι υπερεθνικοί οργανισμοί παίζουν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο ως «προμηθευτές ιδεών» στη μάχη για το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής πολιτικής. Η περίπτωση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, αφού ενώ δεν έχει τα νομικά όργανα και τους οικονομικούς μοχλούς για να προωθεί ενεργά τη διαμόρφωση της πολιτικής της, ωστόσο έχει ενισχυμένο ρόλο ως πολιτικό υποκείμενο και στην Ευρώπη. Οι εργαλειοθήκες του λειτουργούν ως «εργαλεία διακυβέρνησης», όχι απλά για να μετρούν και να ελέγχουν αλλά για να διαμορφώνουν και να προωθούν συγκεκριμένες πολιτικές.
Ο ίδιος ο οργανισμός αυτοπροσδιορίζεται ως «[…] ένα κλαμπ από χώρες με τον ίδιο τρόπο σκέψης. Είναι πλούσιος, με την έννοια ότι οι χώρες του ΟΟΣΑ παράγουν τα δύο τρίτα των παγκόσμιων αγαθών και υπηρεσιών, όμως δεν είναι μια κλειστή λέσχη. Ουσιαστικά, η συμμετοχή περιορίζεται μόνο από την αφοσίωση μιας χώρας στην οικονομία της αγοράς». (ΟΟΣΑ, 1997)
Το ενδιαφέρον του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση είναι ξεκάθαρα συνδεδεμένο με τους συνολικούς οικονομικούς του στόχους. Οι βασικές θεματικές του είναι η σχέση κόστους-αποτελέσματος, οι βασικές δεξιότητες, το νέο δημόσιο μάνατζμεντ, η αποδοτικότητα, η λογοδοσία. Στην Ελλάδα, έχει σαφή παρέμβαση στην οικονομική πολιτική μεταφέροντας στις εργαλειοθήκες του προτάσεις για τους κατώτατους μισθούς, την αύξηση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης και τις απολύσεις.
Για να δούμε μερικά αποσπάσματα από την τελευταία έκθεση του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση.
«Η μη δημιουργία οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών ήταν μια εξαιρετική ιδέα.. μεταξύ 2014 και 2018 ο αριθμός των αναπληρωτών ανέβηκε από 14.000 στις 25.000… αλλά τώρα χρειάζεται η διαχείρισή τους». Το προσοντολόγιο προσλήψεων των εκπαιδευτικών προβλέπει για τους (υποτιθέμενους) διορισμούς αλλά βασικά για τις επόμενες συμβάσεις, κατάταξη των αναπληρωτών σε αξιολογικούς πίνακες με βάση τρεις παράγοντες .
1ον ακαδημαϊκά προσόντα (πτυχίο, δεύτερο πτυχίο, μεταπτυχιακό, δεύτερο μεταπτυχιακό, διδακτορικό, ξένες γλώσσες ,σεμινάρια , ECDL).
2ον προϋπηρεσία έως ένα όριο .
3ον κοινωνικά κριτήρια. Βάζει τη λογική του αλληλοσπαραγμού των εκπαιδευτικών για μια κακοπληρωμένη θέση εργασίας, προωθεί τον κοινωνικό αυτοματισμό που λέει ότι για να δουλέψουν κάποιοι νέοι θα πρέπει να χάσουν την δουλειά τους κάποιοι άλλοι, με συνέπεια να ξεγλιστρά το υπουργείο από τις ευθύνες να καλύψει όλα τα κενά.
Την άνοιξη του 2017 δόθηκαν στη δημοσιότητα οι εκθέσεις του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων (ΣΕΒ), των Σχολαρχών (Ιδιοκτήτες Ιδιωτικών σχολείων) και του ΟΟΣΑ για τη δημόσια εκπαίδευση, οι οποίες σχεδόν ταυτίζονται στα βασικά σημεία: αυτονομία σχολικών μονάδων, υπαγωγή στη τοπική αυτοδιοίκηση, διευθυντές –μάνατζερ ,τριπλή αξιολόγηση ( αυτοαξιολόγηση, αξιολόγηση εκπαιδευτικών, εξωτερική αξιολόγηση), επέκταση της μαθητείας, κουπόνια-vouchers, αύξηση των εξετάσεων πανεθνικού χαρακτήρα για τους μαθητές, μείωση μισθολογικού κόστους και μείωση αναγκών για έκτακτους εκπαιδευτικούς, εξορθολογισμός δαπανών, αύξηση ωραρίου εκπαιδευτικών , αναγνώριση του γονεϊκού «δικαιώματος» στην ελεύθερη επιλογή εκπαίδευσης, επιχειρηματικοποίηση και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.
[2]: Η μεγάλη δεξαμενή των άνεργων και εξαθλιωμένων εκπαιδευτικών, αντικαταστάθηκε από: «Σύλλογος ωρομίσθιων εκπαιδευτικών», «Σύλλογος αναπληρωτών καθηγητών», «Σύλλογος ωρομισθίων εκπαιδευτικών σχολείων δεύτερης ευκαιρίας», «Σύλλογος αναπληρωτών – ωρομισθίων ΑΣΕΠ», και πάει λέγοντας. Άνθρωποι και συλλογικότητες με μοναδικό κοινό συμφέρον και πρόταγμα, την εργασία, αντικαταστάθηκαν από συλλόγους και γκρουπ υποτιθέμενων αντικρουόμενων συμφερόντων, με τις ευλογίες και την παρότρυνση βέβαια του κράτους. Ο παλιός δοσιλογισμός αντικαταστάθηκε από την σύγχρονη αντίληψη των αλληλοσυγκρουόμενων συμφερόντων. Κανιβαλισμός! Όλοι εναντίον όλων και όλοι μαζί στην κοινή πορεία της εργασιακής, προσωπικής και οικονομικής εξαθλίωσης. Η εκπαίδευση ενός ολόκληρου λαού στην αποχαύνωση, και στην αρπαχτή βρίσκει επιτέλους δικαίωση!
Αντωνης Παπαδόπουλος. Αναπληρωτης φυσικός
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη