sxoleia (2)
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/INTIME NEWS
Ανακοίνωση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη

Με ανακοίνωσή της η Ένωση Συλλόγων Γονέων Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη αναφέρθηκε στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Πυλαίας Χορτιάτη με θέμα την επίλυση του χρόνιου κτηριακού προβλήματος του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για παιδιά με αυτισμό.

Όπως τονίζεται, μεγάλη είναι η διάθεση για συνέχιση των αγώνων και των κινητοποιήσεων κόντρα σε όλα τα εμπόδια, ώστε να υπάρξει ασφαλής μεταστέγαση των σχολείων σε κατάλληλα διαμορφωμένα κτίρια.

Η ανακοίνωση

«Την Τετάρτη 21/8/2024 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Πυλαίας Χορτιάτη σύσκεψη με θέμα την επίλυση του χρόνιου κτηριακού προβλήματος του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για παιδιά με αυτισμό.

Στην σύσκεψη παραβρέθηκαν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης,  η αντιδήμαρχος Παιδείας δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη, ο αντιδήμαρχος Παιδείας δήμου Θέρμης, εκπρόσωπος της Δημάρχου Καλαμαριάς, η Πρόεδρος των Σχολικών Επιτροπών του Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κα. Θρασιά, εκπρόσωπος του Προέδρου της Κοινοβουλευικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κ. Φάμελλου, εκπρόσωπος της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κα. Νοτοπούλου, εκπρόσωπος του  Προέδρου του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, ο βουλευτής ΚΚΕ κ. Δελής Γιάννης, ο βουλευτής ΚΚΕ κ. Στολτίδης Λεωνίδας, εκπρόσωπος του Προέδρου της Ελληνικής Λύσης, ο βουλευτής της ΝΙΚΗ κ. Παπαδόπουλος,, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας – Χορτιάτη, η Πρόεδρος του 1ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας – Χορτιάτη, ο Γραμματέας του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων ειδικού δημοτικού για παιδιά με αυτισμό, η πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Καλαμαριάς,  ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας – Χορτιάτη, η Πρόεδρος της Δ’ ΕΛΜΕ, η Πρόεδρος του Συλλόγου του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΣΕΕΠΕΑ) Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, εκπρόσωπος του Συλλόγου Δασκάλων Υπαίθρου, η κα. Τασοπούλου, μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ- εκπαιδευτικός και ο κ. Καζεπίδης, εκπρόσωπος της ΣΕΑΑΝ.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης:

1. Ανακοινώθηκε η απόφαση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης για διαμοιρασμό των μαθητών και μαθητριών σε άλλα ειδικά σχολεία.

2. Συνεχίστηκε το γαϊτανάκι μετάθεσης ευθυνών μεταξύ Υπουργείου Εσωτερικών- ΚΤΥΠ- Υπουργείου Παιδείας και των εμπλεκόμενων Δήμων σε σχέση με την επίλυση του κτηριακού προβλήματος των σχολείων, την επίλυση των θεμάτων στα κτήρια στα οποία πρέπει να μεταφερθούν τα σχολεία και την κατασκευή νέου κτηρίου που θα τα στεγάσει.

3. Επιβεβαιώθηκε η διάθεση των γονιών και των εκπαιδευτικών για την συνέχιση του αγώνα ενάντια στο διαμοιρασμό των μαθητών και με στόχο την μόνιμη επίλυση του κτηριακού προβλήματος με την κατασκευή νέου σχολείου που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες.

Με βάση τις εξελίξεις θέλουμε να τονίσουμε τα εξής:

1. Πάρα τις εκ του αντιθέτου διαβεβαιώσεις για γρήγορη μετεγκατάσταση του σχολείου σε δύο κτήρια στη Θέρμη και την Καλαμαριά, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος μετά τον διαμοιρασμό των σχολείων οι όποιες διαδικασίες μετεγκατάστασης να σταματήσουν και να έχουμε ακόμα και κλείσιμο- διάλυση των δύο ειδικών σχολείων.

2. Ο διαμοιρασμός των μαθητών σε άλλα σχολεία είναι μια εξέλιξη τραγική για μαθητές, γονείς αλλά και για τα σχολεία υποδοχής, που τα περισσότερα είναι υπερπλήρης και με σοβαρά κτηριακά και άλλα προβλήματα, και που θα οδηγήσει αρκετούς μαθητές ακόμα και να μην ακολουθήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία, να σταματήσουν δηλαδή το σχολείο.

3. Ο διαμοιρασμός ενός ειδικού σχολείου φέρνει μια πλειάδα αρνητικών συνεπειών για τους μαθητές του.  Καταρχήν το σχολείο για τους συγκεκριμένους μαθητές αντιπροσωπεύει ένα πλήθος αναγκαίων και σημαντικών στοιχείων της ζωής τους. Πέρα από την εκπαίδευσή τους, αποτελεί βασικό φορέα κοινωνικοποίησης, ευκαιρία για επικοινωνία με συνομηλίκους, συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δράσεις και προγράμματα που προάγουν τις κοινωνικές δεξιότητες, την αντίληψη, την γνώση και ισορροπούν την συναισθηματική κατάσταση των μαθητών. Είναι γνωστό ότι οι μαθητές με αναπηρίες δεν είναι δυνατό να βγαίνουν όποτε θέλουν μόνοι τους, όπως οι έφηβοι τυπικής ανάπτυξης, παρά το γεγονός ότι έχουν ακριβώς την ίδια ανάγκη. Έτσι στερούνται βασικές και ουσιαστικές ανάγκες όπως η επαφή με συνομηλίκους, το παιχνίδι μαζί τους, το μοίρασμα, τις διαφωνίες, για να μπορέσουν να ενταχθούν σε μια ομάδα η οποία θα τους βοηθήσει να εξελιχθούν και να διαμορφώσουν την προσωπικότητα, τις αξίες και τις επιλογές τους στη ζωή. Το σχολείο λοιπόν καλύπτει για τους μαθητές με αναπηρίες αυτές τις ανάγκες, αποτελεί το δεύτερο σπίτι τους, τη δεύτερη οικογένειά τους.

Οι μαθητές με αναπηρίες, επιπρόσθετα, είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση ο κάθε ένας ξεχωριστά και είναι γνωστή η ανάγκη ανάπτυξης κλίματος ασφάλειας και οικειότητας που χρειάζεται να αποκτήσουν προκειμένου να μπορέσουν να λειτουργήσουν όσο γίνεται πιο καλά, βγάζοντας το δυναμικό τους και εκφράζοντας τον εαυτό τους. Ο χρόνιος αγώνας που δίνουν εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ και ΕΒΠ για να αναπτύξουν σχέσεις με τους μαθητές και εξοικείωση με το σχολείο θα διαλυθεί, θα διαταραχθούν ισορροπίες που δημιουργήθηκαν με πολύ κόπο και από τους μαθητές και από τους εκπαιδευτικούς, καθώς είναι σημαντική η διατήρηση της ρουτίνας, των γνώριμων προσώπων, της σταθερότητας χώρου και ατόμων. Με τη διάλυση του σχολείου υπάρχει μεγάλος κίνδυνος οπισθοδρόμησης πολλών μαθητών, επιδείνωσης της κατάστασής τους, θα υπάρχουν εντάσεις, θυμός, επιθετικότητα, με επιβάρυνση των ίδιων αλλά  πολύ περισσότερο των οικογενειών τους. Η επιβάρυνση, ωστόσο, και το πλήγμα θα είναι ακόμη μεγαλύτερο για τα σχολεία υποδοχής που θα διαμοιραστούν οι μαθητές, όπου εκεί υπάρχει υπερπληρότητα ήδη, με υπεραριθμία μαθητών, στενότητα χώρων, έλλειψη προσπελασιμότητας σε αναπηρικά αμαξίδια, που σημαίνει ότι με την είσοδο ακόμη περισσότερων μαθητών που δεν μπορούν να αντέξουν τα σχολεία, θα δημιουργηθεί συνωστισμός που μπορεί να προκαλέσει σοβαρή επιδείνωση συμπεριφορικών αντιδράσεων των νέων μαθητών που εισήλθαν στο σχολείο αλλά και των ήδη φοιτούντων, καθώς θα χάσουν τις ισορροπίες, τη σταθερότητα και την ορθή λειτουργία του σχολείου τους. Επιπρόσθετα,  εκπαιδευτική διαδικασία θα είναι δύσκολο ως αδύνατο να διεξάγεται, καθώς πολλοί μαθητές χρειάζονται εξατομικευμένη παρέμβαση η οποία δεν θα μπορεί να γίνει, θα αυξηθούν οι μαθητές στις τάξεις και η προσπάθεια για κάθε είδους εκπαίδευση θα καταλήξει σε φύλαξη και αυτή με επισφάλεια.

4. Το κίνημα των γονέων,  εκπαιδευτικών και  μαθητών με αναπηρίες είναι κάθετα αντίθετο σε αυτή την εξέλιξη και καταδικάζει την κωλυσιεργία της πολιτικής ηγεσίας, των υπουργείων εσωτερικών και παιδείας, για την καθυστέρηση κάθε διαδικασίας που αφορά την ταχεία εξέλιξη του ζητήματος της στέγασης των σχολείων. Με σθένος θα συνεχίσει τους αγώνες και τις κινητοποιήσεις κόντρα σε όλα τα εμπόδια, ώστε να υπάρξει ασφαλής μεταστέγαση των σχολείων σε κατάλληλα διαμορφωμένα κτίρια.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 23/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα