Μήνυμα για την νέα ακαδημαϊκή χρονιά, στέλνει ο πρύτανης Χ. Ι. Μπούρας, τονίζοντας πως «η νέα θητεία στην Πρυτανεία, είναι γεμάτη κυρίως με αίσθημα ευθύνης και διατρανώνει τη βούλησή για νέους αγώνες και ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια, ώστε το Πανεπιστήμιό μας να κατακτήσει καινούργιους στόχους και να βελτιώσει τις επιδόσεις του σε πεδία που συνιστούν διαχρονικά ζητούμενά του».
Συμπληρώνει πως «η νέα μορφή διακυβέρνησης του Πανεπιστημίου μας με την ύπαρξη ενός νέου οργάνου, του Συμβουλίου Διοίκησης, κάνει επιτακτικές περισσότερο από κάθε άλλη φορά τις συγκλίσεις και τις συναινέσεις και πάνω από όλα τον εξαντλητικό διάλογο με επιχειρήματα και το πρόταγμα του Εμείς απέναντι στο Εγώ. Θα δοκιμαστούμε όλοι μας και αυτό πρέπει να αποβεί προς όφελος του Δημόσιου Πανεπιστημίου και του Δημοσίου Συμφέροντος»
Αναλυτικά
Αγαπητά μέλη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας,
Μια νέα χρονιά ξεκινάει με ανανεωμένη τη βούληση για τον αγώνα του Καλού και τη δυναμική εξέλιξη του Πανεπιστημίου Πατρών. Τα χρόνια της πρώτης θητείας στην Πρυτανεία σημαδεύτηκαν από τον κορονοϊό και από εξαιρετικά δυστοπικές καταστάσεις σε όλον τον κόσμο. Και όμως, μέσα σ’ αυτήν την παρακμιακή εποχή—εποχή πάσης φύσεων ευτελισμών από την καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος ως την κυριαρχία του χρηματιστικού και πολεμικού χρήματος— και υπό την πίεση διαφόρων εκδοχών κρίσης, το Πανεπιστήμιο Πατρών εξελίχθηκε δυναμικά. Δυσλειτουργίες που ταλάνιζαν φοιτητές και διοικήσεις εξομαλύνθηκαν, νέες δράσεις ξεκίνησαν προς όφελος όλων των μελών, ενώ η θέση του Πανεπιστημίου μας στις διεθνείς κατατάξεις ακολουθεί ανοδική πορεία.
Η επιτυχία αυτή είναι αποτέλεσμα καλού σχεδιασμού, άγρυπνου ενδιαφέροντος, συνεχούς ανιδιοτελούς μόχθου, αφοσίωσης, αλλά και συλλογικότητας. Γιατί ό,τι υποστασιώνει όλα τα παραπάνω είναι το όραμα για την Εκπαίδευση και την Παιδεία, που μας ενώνει όλους και όλες σε κοινούς στόχους, βοηθώντας μας να υπερβαίνουμε τις όποιες διαφορές που αναπόφευκτα έχουμε. Άλλωστε, η ποικιλότητα στον χώρο των ιδεών και του στοχασμού μπορεί να οδηγήσει σε δυναμική διάδραση και στην καλλιέργεια μιας κουλτούρας συνεργασίας και υγιούς ανάπτυξης. Υπήρξαν βέβαια και αστοχίες και λάθη για τα οποία αναλάβαμε τις ευθύνες και κριθήκαμε.
Η νέα θητεία στην Πρυτανεία, είναι γεμάτη κυρίως με αίσθημα ευθύνης και διατρανώνει τη βούλησή για νέους αγώνες και ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια, ώστε το Πανεπιστήμιό μας να κατακτήσει καινούργιους στόχους και να βελτιώσει τις επιδόσεις του σε πεδία που συνιστούν διαχρονικά ζητούμενά του. Σ΄ αυτόν τον αγώνα κανένας και καμία δεν περισσεύει και η συμμετοχή όλων είναι προϋπόθεση επιτυχίας. Σας καλώ καθέναν και καθεμία χωριστά να βοηθήσετε ώστε η Κοινότητά μας να δείξει ότι ξέρει να συσπειρώνεται για το κοινό καλό και να υπερβαίνει τις όποιες διαφορές, δίνοντας προτεραιότητα στη δημιουργία των προϋποθέσεων που θα δώσουν στους νέους ανθρώπους το όραμα ζωής που τους αξίζει. Οι καιροί είναι δύσκολοι, οι βεβαιότητες ελάχιστες, οι αλλαγές ιλιγγιώδεις και οι προκλήσεις που προκύπτουν απαιτούν κλίμα συλλογικότητας και συνεργασίας.
Όλοι μαζί μπορούμε να προσπαθήσουμε για την ενίσχυση της ακαδημαϊκής ταυτότητας του Πανεπιστημίου Πατρών και την αύξηση της αναγνωρισιμότητάς του. Η γεωγραφική του θέση και η ως τώρα πορεία του συνιστούν προϋποθέσεις που προοιωνίζονται την ανοδική του τροχιά. Σημαντικές συνιστώσες αυτής της τροχιάς του Πανεπιστημίου Πατρών είναι ο μετασχηματισμός του σε πράσινο και ψηφιακό πανεπιστήμιο.
Η βελτίωση της θέσης του στις διεθνείς κατατάξεις θα πρέπει να είναι διαρκής έγνοια μας. Μοχλός αυτής της βελτίωσης είναι ασφαλώς η αριστεία σε όλα τα πεδία, αλλά και η καλλιέργεια της ερευνητικής εξωστρέφειας μέσα από την οργάνωση ανταγωνιστικών αγγλόφωνων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, που θα αναδείξουν τη δυναμική του στην έρευνα και τη διδασκαλία. Και, ασφαλώς, η ενίσχυση της διασύνδεσής του με άλλα ακαδημαϊκά Ιδρύματα και φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού είναι ένα ανοιχτό ζητούμενο που απαιτεί την συμμετοχή όλων μας.
Όλοι γνωρίζουμε καλά πως λόγος ύπαρξης και σκοπός του Πανεπιστημίου είναι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες. Η ανάπτυξη ενός όλο και πιο φοιτητοκεντρικού μοντέλου λειτουργίας είναι μέσα στις προτεραιότητές μας. Παράλληλα, θα προσπαθήσουμε να ενισχύσουμε τη διά βίου μάθηση και τους διά βίου δεσμούς του Πανεπιστημίου με τους αποφοίτους του και την κοινωνία.
Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε το πρόγραμμα βελτίωσης και επέκτασης των υποδομών, να είμαστε σε διαρκή εγρήγορση για την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού και για την αξιοποίηση χρηματοδοτικών ή άλλων ευκαιριών.
Στη νέα θητεία θα συνεχίσουμε να προάγουμε τη διαφάνεια σε όλες τις διαδικασίες και λειτουργίες του Πανεπιστημίου μας δημιουργώντας κλίμα εμπιστοσύνης. Στη δημιουργία αυτού του κλίματος σας καλώ να είστε συμμέτοχοι και να εντείνετε τις προσπάθειές σας, ώστε το Πανεπιστήμιο Πατρών να έχει λαμπρή πορεία, προσφέροντας στους φοιτητές του ποιοτική εκπαίδευση και Παιδεία, που θα τους βοηθήσουν να κτίσουν το μέλλον που ονειρεύονται.
Η νέα μορφή διακυβέρνησης του Πανεπιστημίου μας με την ύπαρξη ενός νέου οργάνου, του Συμβουλίου Διοίκησης, κάνει επιτακτικές περισσότερο από κάθε άλλη φορά τις συγκλίσεις και τις συναινέσεις και πάνω από όλα τον εξαντλητικό διάλογο με επιχειρήματα και το πρόταγμα του Εμείς απέναντι στο Εγώ. Θα δοκιμαστούμε όλοι μας και αυτό πρέπει να αποβεί προς όφελος του Δημόσιου Πανεπιστημίου και του Δημοσίου Συμφέροντος.
Σας καλώ όλες και όλους να Αφυπνιστούμε και να Τολμήσουμε να βυθοσκοπήσουμε το ποιοι είμαστε και τι Αναζητάμε.
Εύχομαι σε όλες και όλους μια γόνιμη και ευχάριστη ακαδημαϊκή χρονιά!
Ο Πρύτανης
Χ. Ι. Μπούρας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη