epal
Είναι αξιοσημείωτο ότι αντίθετα με τις διακηρύξεις της κυβέρνησης, αυτή η πολιτική έρχεται σε αντίθεση με τις δεσμεύσεις της ΕΕ για την ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης...

Σε διάλυση οδηγεί την δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση και τα ΕΠΑΛ η πολιτική της κυβέρνησης με τις συγχωνεύσεις και τις ελάχιστες εγκρίσεις ολιγομελών Τμημάτων που εξελίσσεται εφέτος με στόχο τη μείωση προσλήψεων αναπληρωτών...

Είναι μάλιστα αξιοσημείωτο ότι κόντρα στις διακηρύξεις της κυβέρνησης, αυτή η πολιτική έρχεται σε αντίθεση με τις δεσμεύσεις των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΚ), όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΟΛΤΕΕ. 

«Τα κράτη της ΕΕ έχουν δεσμευτεί και έχουν θέσει ως στόχο την εναρμόνιση της ΕΕΚ στις ανάγκες της αγοράς εργασίας και την εξασφάλιση ότι όλοι οι μαθητές έχουν πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση, ανεξαρτήτως του τόπου διαμονής τους. Οι δεσμεύσεις αυτές περιλαμβάνουν επίσης την προώθηση της ισότητας των ευκαιριών και την εξασφάλιση ότι κανένας μαθητής δεν θα μένει πίσω λόγω παραλείψεων στο εκπαιδευτικό σύστημα. Σύμφωνα με το Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ ο οποίος αναγνωρίζει την πρόσβαση στην εκπαίδευση και στην επαγγελματική και τη συνεχιζόμενη κατάρτιση ως ένα θεμελιώδες δικαίωμα».

Ας δούμε όμως τι συμβαίνει σε κάποιες -ενδεικτικές και όχι μόνες- περιπτώσεις:

Πειραιάς: Οδηγούν σε λουκέτο το ΕΠΑΛ Ρέντη...

Σύμφωνα με την Ενότητα Αντίστασης Ανατροπής, στον Πειραιά η κατάσταση έχει ξεφύγει:

Στα ΕΠΑΛ, έχει γίνει πραγματική σφαγή. Όχι μόνο έχουν την «τιμητική» τους στις συγχωνεύσεις, αλλά καταργούνται ολόκληροι τομείς , ακόμα και στο σύνολο της Διεύθυνσης. Τομείς όπως οι Οικονομίας, Υγείας ξετινάζονται στην κυριολεξία.

Αποκορύφωμα το ΕΠΑΛ Ρέντη στο οποίο κόβουν ΟΛΗ την Α΄ τάξη και ΟΛΗ τη Β΄ με συνέπεια το κλείσιμο του σχολείου από του χρόνου. Εκατοντάδες μαθητές κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός σχολείου, ή να ψάχνουν σχολείο με συγκεκριμένες ειδικότητες. Εκπαιδευτικοί χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι και κάποιοι βρίσκονται ακόμα και χωρίς καθόλου ώρες.

Για να εντείνει αυτή την πίεση η ΔΔΕ ανακοίνωσε προς τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς ότι πρέπει μέσα σε λίγες ώρες (ανακοινώθηκε 2/9 με τελεσίγραφο μέχρι 3/9 στις 10:00 π.μ.), ότι πρέπει να δηλώσουν σε ποια σχολική μονάδα θέλουν να υπηρετήσουν. Καψόνια πριν καν το πρώτο κουδούνι.

Η κατάσταση είναι πάρα πολύ σοβαρή. Όπως φαίνεται πανελλαδικά, αλλά και στον Πειραιά. Τα ΕΠΑΛ έχουν βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα, κάτι που προφανώς συνδέεται με τον νόμο που ψηφίστηκε για την τεχνική εκπαίδευση. Την κατεύθυνση για καταργήσεις/συγχωνεύσεις ΕΠΑΛ, τα ενιαία campus με τις σχολές κατάρτισης, το σπρώξιμο των μαθητών από νωρίς στη φθηνή κατάρτιση, την εργασία χωρίς δικαιώματα.

Αυτή η νέα σφαγή δεν πρέπει να περάσει. Να σημάνει γενικός συναγερμός και να γίνει πανκινητοποίηση όλων.

Θεσσαλονίκη: Δεν ενέκριναν 8 ειδικότητες και 5 τομείς

Στα 9 ΕΠΑΛ που ανήκουν στη δύναμη της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, όπως ανακοινώθηκε από την Π.Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας και από το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2024-2025 δεν έχουν εγκριθεί συνολικά 8 ειδικότητες στη  Γ΄ τάξη, 5 τομείς στη Β΄ τάξη. Την έγκρισή τους είχαν ζητήσει τα σχολεία. Πιο συγκεκριμένα : 2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου : δεν έχει εγκριθεί η ειδικότητα Ιατρικών Εργαστηρίων. Εσπερινό ΕΠΑΛ Ευόσμου : δεν έχει εγκριθεί η ειδικότητα Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου και ο τομέας Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής.  ΕΠΑΛ Λαγκαδά : δεν έχει εγκριθεί η ειδικότητα Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου. ΕΠΑΛ Αμπελοκήπων :  : δεν έχουν εγκριθεί οι ειδικότητες α) Βοηθός Νοσηλευτή, β) Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων και ο τομέας Διοίκησης και Οικονομίας. 1ο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης : δεν έχει εγκριθεί ο τομέας Δομικών Έργων, Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού. Εσπερινό ΕΠΑΛ Σταυρούπολης : δεν έχουν εγκριθεί οι ειδικότητες α) Αισθητικής Τέχνης, β) Κομμωτικής Τέχνης, γ) Βοηθός Ιατρικών - Βιολογικών Εργαστηρίων και οι τομείς α) Πληροφορικής και β) Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού.

Ηράκλειο: «Σφαγή» σε 6 ειδικότητες

Σε επιστολή απελπισίας και αγανάκτησης, οι καθηγητές του 5ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου, σημειώνουν:

Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες,

Σας απευθύνουμε αυτή την επιστολή ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τη μη έγκριση των ολιγομελών τμημάτων στο 5ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου.

Όπως ενημερωθήκαμε στο σχολείο μας κλείνουν έξι ολιγομελή τμήματα εκ των οποίων οι τρεις ειδικότητες δεν υπάρχουν σε άλλα ΕΠΑΛ σε όλο το νομό, κάποιες λειτουργούν για πρώτη φορά την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Συγκεκριμένα:
Κομμωτικής Τέχνης
Συντήρησης Έργων Τέχνης – Αποκατάστασης
Ζωικής Παραγωγής
Ανθοκομίας & Αρχιτεκτονικής Τοπίου
Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ
Φυτικής Παραγωγής

Στην ειδικότητα της Κομμωτικής Τέχνης έχουν γραφτεί εννέα μαθητές. Είναι νέα ειδικότητα και έχουμε ενημερώσει ότι αναμένουμε νέες εγγραφές.

Η έγκριση της νέας ειδικότητας, Συντήρησης Έργων Τέχνης–Αποκατάστασης,ανακοινώθηκε μόλις στις 28 Ιουνίου 2024 και ως εκ τούτου οι μαθητές δεν ενημερώθηκαν εγκαίρως για τη λειτουργία της. Όσοι ενδιαφέρονται να γραφτούν πλέον δεν έχουν τη δυνατότητα λόγω μη έγκρισής της. Να σημειωθεί εδώ ότι πρόκειται για μοναδική ειδικότητα σε όλο το νησί της Κρήτης.

Η ειδικότητα Ζωικής Παραγωγής να σημειωθεί και εδώ ότι πρόκειται για τη μοναδική σε όλο το νησί της Κρήτης και η μη έγκριση της δημιουργεί μια σημαντική έλλειψη σε ένα κατεξοχήν αγροτικό, κτηνοτροφικό νομό.

Η ειδικότητα Ανθοκομίας & Αρχιτεκτονικής Τοπίου είναι η μοναδική στο Ηράκλειο και είναι σημαντική η λειτουργία της για τη κάλυψη των αναγκών των ξενοδοχειακών μονάδων του νησιού.

Στις ειδικότητες, Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ και Φυτικής Παραγωγής υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από τους μαθητές που δεν πρόλαβαν να εγγραφούν στην Α΄ φάση εγγραφών και λόγω μη έγκρισης τους δεν τους δίδεται η δυνατότητα να φοιτήσουν στην ειδικότητα που επιθυμούν.

Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να τονιστεί η ιδιομορφία των μαθητών των ΕΠΑΛ όπου είθισται να εγγράφονται το Σεπτέμβρη με την έναρξη του σχολικού έτους, λόγω του ότι η μεγάλη πλειοψηφία τους εργάζεται σε ξενοδοχειακές μονάδες τους καλοκαιρινούς μήνες. Αυτό συνεπάγεται ότι πληθώρα μαθητών δεν εγγράφτηκαν εμπρόθεσμα στην πρώτη φάση των εγγραφών, αιφνιδιάστηκαν με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, με την οποία δεν εγκρίνει ολιγομελή τμήματα, τα οποία δεν θα ήταν ολιγομελή με την ολοκλήρωση της Β΄ φάσης των εγγραφών.

Όπως είναι κατανοητό οι μαθητές μας αυτή τη στιγμή δεν έχουν τη δυνατότητα της επιλογής της ειδικότητας που επιθυμούσαν κατά την εγγραφή τους στα ΕΠΑΛ.
Αυτό μας βρίσκει αντίθετους και ζητάμε να λειτουργήσουν όλες οι ειδικότητες.

Θεωρούμε αυτές τις πρακτικές άκρως αντιπαιδαγωγικές καθώς καταστρατηγούν τα δικαιώματα επιλογής φοίτησης των μαθητών μας, μια που οδηγούνται είτε σε φοίτηση σε ακόμη πιο μακρινά ΕΠΑΛ είτε στην υποχρεωτική αλλαγή της επιθυμητής ειδικότητας.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων
5ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου

«Σφαγή» και στη Λάρισα: Εκοψαν ακόμα και τμήμα μοναδικό στην περιφέρεια Θεσσαλίας...

Με την υπουργική απόφαση 97390/Υ2/30-08-2024 για την έγκριση ολιγομελών τμημάτων η κυβέρνηση της ΝΔ επιχειρεί να περικόψει εκατοντάδες τμήματα σε όλη την Ελλάδα, καταγγέλει η Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών.

Στο νομό Λάρισας και συγκεκριμένα στο 4ο ΕΠΑΛ στον τομέα ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ δεν ενέκρινε την λειτουργία δύο τμημάτων:

α) Σχεδιασμός-Διακόσμηση Εσωτερικών Χώρων και β) Συντήρηση Έργων Τέχνης και Αποκατάστασης.

Τα δύο αυτά τμήματα είναι μοναδικά στο νομό και μάλιστα το δεύτερο είναι και μοναδικό στην περιφέρεια Θεσσαλίας! Είναι προφανές πως το υπουργείο αφαιρεί από δεκάδες παιδιά την δυνατότητα να σπουδάσουν αυτό που θέλουν και στην ουσία στρώνει το δρόμο στα διάφορα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια του νομού. Το θλιβερό είναι ότι για την λειτουργία των δύο τμημάτων υπάρχει το απαραίτητο προσωπικό και οι απαραίτητοι εργαστηριακοί χώροι αλλά για το υπουργείο και την κυβέρνηση αυτά είναι “ψιλά γράμματα”.

«Σημασία για τους καρεκλοκένταυρους του υπουργείου έχει η εφαρμογή της πολιτικής του περιορισμού των δικαιωμάτων στην μόρφωση και η προσφορά πελατείας στον γνωστό ιδιωτικό κρατικοδίαιτο τομέα των φίλων της κυβέρνησης. Καλούμε την ΕΛΜΕ να πάρει άμεσα θέση και να στηρίξει το αίτημα του 4ου ΕΠΑΛ και των καθηγητών του για άμεση έγκριση των τμημάτων. Να ανοίξει άμεσα η πλατφόρμα εγγραφών και για τα δύο αυτά τμήματα ώστε να μπορέσουν να εγγραφούν και οι υπόλοιποι μαθητές που ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τις δύο αυτές ειδικότητες. Καλούμε το ΔΣ της ΕΛΜΕ σε έκτακτη συνεδρίαση την Τετάρτη ώστε να προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις άμεσα. Η πολιτική των περικοπών και του εκφοβισμού δεν θα περάσει», τονίζουν οι εκαπιδευτικοί

Αιγάλεω: Λουκέτο σε επιτυχημένο τμήμα 

Το τμήμα Μηχανοσυνθετών Αεροσκαφών του 2ου Επαλ Αιγάλεω, όπως καταγγέλουν γονείς και εκπαιδευτικοί, κλείνει με απόφαση του υπουργείου παιδείας . 

Το συγκεκριμένο τμήμα τα τελευταία χρόνια είχε επιτυχίες με διορισμούς αποφοίτων  (έντεκα στο σύνολο την τελευταία τριετία) στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία και δυο υποτροφίες σε πανεπιστήμια της Ευρώπης . 

Το προηγούμενο έτος έτρεξε και το θεσμό της μαθητείας στη συγκεκριμένη ειδικότητα  με τη συνεργασια του ελληνικού στρατού και της ελληνικής αεροπορίας. 

Οι απορίες είναι πολλές απο τη μεριά των διευθυντών και των εκπαιδευτικών της σχολικής μας μονάδας καθώς το ίδιο τμήμα εγκρίθηκε στη νεα Φιλαδέλφεια σαν ολιγομελές (πρωινό επαλ και βραδυνό επαλ Νέας Φιλαδέλφειας , άρα οι μαθητές θα μπορούσαν να εγγραφούν σε ένα από τα δυο σχολεία και αυτό μας εξοργίζει ακόμα περισσότερο καθώς γίνεται διάκριση σε χωροταξικό επίπεδο) και άνοιξε η συγκεκριμένη ειδικότητα στο εσπερινό των Μεγάρων χωρίς καμία υλικοτεχνική υποδομή , χωρίς καμία εμπερεία στον τομέα.

Οι ενστάσεις εκπαιδευτικών και γονέων είναι πολλές και έντονες . Πρόκειται για κατάφωρη αδικία εις βάρος των μαθητών της περιοχής μας και προτιθέμεθα να κινήσουμε τις όποιες νόμιμες διαδικασίες προκειμένου να παραμείνει σε λειτουργία η ειδικότητα Μηχανοσυνθετών Αεροσκαφών στο 2ο Επαλ Αιγάλεω.

Εξαφανίζουν τον τομέα Δομικών εργων

Οπως καταγγέλει με ανακοίνωσή της η Ενωση Εκπαιδευτικών Πολτικών, Αρχιτεκτόνων, Τοπογράφων Μηχανικών (ΕΕΠΑΤΜ) φέτος, για πρώτη φορά, ΔΕΝ εγκρίθηκαν τμήματα ακόμα και με 11 ή 12 μαθητές/τριες, ακόμα και τμήματα Γ’ τάξεων με 8 μαθητές/τριες, με αποτέλεσμα να έχουμε σε όλη της χώρα και κυρίως στην περιφέρεια Αττικής παιδιά που είναι υποχρεωμένα να αλλάξουν σχολείο και καθηγητές ειδικοτήτων χωρίς ωράριο.

«Δεκάδες παιδιά βρίσκονται στην δύσκολη θέση να πρέπει να αλλάξουν ειδικότητα ή σχολείο, δεκάδες συνάδελφοι μένουν χωρίς ωράριο και η χώρα μένει χωρίς τεχνικούς. Προκειμένου να μην συμβεί αυτό, ζητάμε έστω και την τελευταία στιγμή, την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων του τομέα δομικών έργων, ώστε να υπάρχει κατ΄ελάχιστο μία Β’ τάξη και μία Γ’ τάξη σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», τονίζουν οι εκπαιδευτικοί.

«Φέτος, για πρώτη φορά, ΔΕΝ εγκρίθηκαν τμήματα ακόμα και με 11 ή 12 μαθητές/τριες, ακόμα και τμήματα Γ’ τάξεων με 8 μαθητές/τριες, με αποτέλεσμα να έχουμε σε όλη της χώρα και κυρίως στην περιφέρεια Αττικής παιδιά που είναι υποχρεωμένα να αλλάξουν σχολείο και καθηγητές ειδικοτήτων χωρίς ωράριο. Μέσα στο χάος που έχει δημιουργηθεί, και σεβόμενοι/ες την αγωνία των μαθητών/τριων και των συναδέλφων όλων των τομέων, θα θέλαμε να εστιάσουμε στην ειδική περίπτωση του Τομέα Δομικών Έργων Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού.

Ο Τομέας μας παρουσίασε μια πτώση την τελευταία δεκαπενταετία, λόγω της κρίσης του κατασκευαστικού κλαδου, και λειτουργεί σε πολλές περιπτώσεις με ολιγομελή τμήματα. Τα τμήματα αυτά δεν εγκρίθηκαν σε εντυπωσιακό ποσοστό φέτος, με αποτέλεσμα να υποχρεώνονται οι μαθητές/τριες που επέλεξαν τον τομέα να αλλάξουν την επιλογή τους. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Α’ Αθήνας όπου από 3 ΕΠΑΛ στα οποία λειτουργεί ο τομέας δομικών εγκρίθηκε μόνο μία Γ’ τάξη (στην οποία υποχρεούνται να μετακινηθούν όλοι/ες οι μαθητές/τριες της ειδικότητας προκειμένου να πάρουν πτυχίο και απολυτήριο) και ΚΑΜΙΑ Β’ τάξη.

Αυτό συμβαίνει σε μία περίοδο που η κατασκευή βρίσκεται σε ανάκαμψη, που οι τεχνολογικές εξελίξεις, οι ενεργειακές απαιτήσεις, τα προηγμένα οικοδομικά υλικά, δημιουργούν την ανάγκη καταρτισμένων και εξειδικευμένων εργαζόμενων, και που η έλλειψη τέτοιων εργαζόμενων έχει εκτινάξει το κατασκευαστικό κόστος. Τώρα που θα έπρεπε η πολιτεία να μεριμνήσει όχι μόνο για την διατήρηση αλλά και για την αναβάθμιση και την εξέλιξη του τομέα Δομικών Έργων με επιπλέον ειδικότητες όπως επανειλημμένα έχουμε ζητήσει, τώρα δρομολογεί την εξαφάνισή του.

Δεκάδες παιδιά βρίσκονται στην δύσκολη θέση να πρέπει να αλλάξουν ειδικότητα ή σχολείο, δεκάδες συνάδελφοι μένουν χωρίς ωράριο και η χώρα μένει χωρίς τεχνικούς.

Προκειμένου να μην συμβεί αυτό, ζητάμε έστω και την τελευταία στιγμή, την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων του τομέα δομικών έργων, ώστε να υπάρχει κατ΄ελάχιστο μία Β’ τάξη και μία Γ’ τάξη σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το Υπουργείο διατυμπανίζει την αναβάθμιση και την προτεραιότητα της Τεχνικής Επαγγελματικής εκπαίδευσης σε εξαγγελίες και στην πράξη κλείνει ολόκληρους τομείς και ειδικότητες αποδυναμώνοντας και υποβαθμίζοντας την τεχνική εκπαίδευση την εκπαίδευση που χρειάζεται το τεχνικό δυναμικό της χώρας.

Καλούμε το υπουργείο να εγκρίνει όλα τα ολιγομελή τμήματα ΣΗΜΕΡΑ, ώστε να υπάρχει τουλάχιστον η δυνατότητα εγγραφής των μαθητών που εγγράφονται στην Β φάση και απαιτούμε να αλλάξει η απαράδεκτη Υπουργική Απόφαση που αφορά στον τρόπο που εγκρίνονται τα τμήματα και η λειτουργία τους. (Φ12/134644/Δ4/08-08-2017 Υπουργική απόφαση “Ελάχιστος αριθμός μαθητών για την δημιουργία τμήματος Γενικής Παιδείας της Α’ Τάξης, τμήματος τομέα της Β’ Τάξης και τμήματος Ειδικότητας της Γ’ Ταξης Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ)”)», τονίζουν.

Η ΟΛΤΕΕ

Την αγανάκτησή της για τα εκατοντάδες ολιγομελή τμήματα των ΕΠΑΛ Πανελλαδικά, που μην έχουν λάβει την απαραίτητη έγκριση για τη λειτουργία τους, με αποτέλεσμα να μην εμφανιστούν ως επιλογή στη Β’ Φάση ηλεκτρονικών εγγραφών που ξεκινά από 02/09/24, κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της και η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Επιπλέον τονίζει πως η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, η οποία καθορίζει τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη δημιουργία τμημάτων στα ΕΠΑΛ, σε συνδυασμό με την απαράδεκτη διαδικασία των ηλεκτρονικών εγγραφών, που στραγγαλίζει τα ΕΠΑ.Λ σε σχέση με τα ΓΕΛ, για τα οποία δεν ισχύει κανένας περιορισμός, έχει οδηγήσει στην κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και κάποιους νομούς στην επαρχία επιλεκτικά

«Η έναρξη της σχολικής χρονιάς βρίσκει τα Επαγγελματικά Λύκεια σε κρίσιμη κατάσταση, με εκατοντάδες ολιγομελή τμήματα Πανελλαδικά, να μην έχουν λάβει την απαραίτητη έγκριση για τη λειτουργία τους, με αποτέλεσμα να μην εμφανιστούν ως επιλογή στη Β’ Φάση ηλεκτρονικών εγγραφών που ξεκινά από 02/09/24. Απαράδεκτο είναι το γεγονός ότι έχουν κοπεί τμήματα ειδικοτήτων Γ τάξης ακόμα και με 7 και 8 μαθητές και στην Α’ και Β’ τάξη με 12 οδηγώντας σε απόγνωση τους μαθητές και τους γονείς.

Αυτό το γεγονός δεν είναι τυχαίο, αλλά αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης που φαίνεται να στοχεύει στη συρρίκνωση του δημόσιου πυλώνα της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, όπως εκφράζεται από την απαράδεκτη και αναχρονιστική Υπουργική Απόφαση Φ12/134644/Δ4/8-8-2017. Η απόφαση αυτή, η οποία καθορίζει τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη δημιουργία τμημάτων στα ΕΠΑΛ, σε συνδυασμό με την απαράδεκτη διαδικασία των ηλεκτρονικών εγγραφών, που στραγγαλίζει τα ΕΠΑ.Λ σε σχέση με τα ΓΕΛ, για τα οποία δεν ισχύει κανένας περιορισμός, έχει οδηγήσει στην κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και κάποιους νομούς στην επαρχία επιλεκτικά, όπως φαίνεται από την με αρ. πρωτ.: 97390 / Y2/30/8/2024», σημειώνει μεταξύ άλλων η Ομοσπονδία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

KOZANI
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»
Από την Κοζάνη και συγκεκριμένα το διοικητήριο της Περιφέρειας στη ΖΕΠ, ξεκίνησε τη διήμερη περιοδεία του στη Δυτική Μακεδονία ο Υπουργός Παιδείας...
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»