aithousa
Μεγάλα είναι τα ζητήματα που έχουν προκύψει στα ιδιωτικά σχολεία

Με ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ αναφέρεται σε όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ιδιωτικά σχολεία.

Σοβαρές καταγγελίες έχουν γίνει για υπέρβαση νόμιμου διδακτικού και εργασιακού ωραρίου, ενώ παράλληλα έχει αναφερθεί ότι Διευθυντές βάζουν ημερήσιο ωράριο παραμονής πάνω από τις 6 ώρες ημερησίως.

Υποστηρίζεται πως, «σε ανθρώπους που συχνά διαμαρτύρονται για την τήρηση της νομιμότητας και τα δικαιώματά τους, επιβάλλονται τιμωρητικά προγράμματα (πχ, πολύ περισσότερες ώρες του νόμιμου, μεγάλος αριθμός κενών ανάμεσα σε διδακτικές ώρες για πολύωρη «εκδικητική» παραμονή στη σχολική μονάδα, συνεχείς εφημερίες), όταν κάποιοι άλλοι, κυρίως «κολλητοί» και συγγενείς της διοίκησης, απολαμβάνουν προκλητική μεταχείριση».

Η ανακοίνωση

«Όχι ότι δεν το περιμέναμε, αλλά πλέον πολλές διοικήσεις ιδιωτικών σχολείων προκαλούν ανοιχτά με την επιβολή παράνομων όρων εργασίας, θεωρώντας ότι δεν τους αγγίζει κανείς! Σύμφωνα με καταγγελίες δεκάδων εκπαιδευτικών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η κατάρτιση των ωρολόγιων προγραμμάτων από τους Διευθυντές των ιδιωτικών σχολικών μονάδων δεν γίνεται με βάση το νόμο, αλλά, α) με στόχο τη μείωση του εργασιακού κόστους, β) την εξυπηρέτηση των «κολλητών»/συγγενών της διοίκησης, γ) τον φρονηματισμό των εκπαιδευτικών, ιδίως αυτών που διαμαρτύρονται για τις εργασιακές συνθήκες ή έχουν καταγεγραμμένη συνδικαλιστική δράση.

Έτσι, έχουμε σοβαρότατες καταγγελίες για υπέρβαση του νόμιμου διδακτικού και εργασιακού ωραρίου, συχνά με το πρόσχημα του διευρυμένου ωραρίου (που στα ιδιωτικά σχολεία φθάνει έως τις 40 ώρες) ή με το «φιλότιμο που θα πρέπει να έχει ο καλός εκπαιδευτικός, ώστε να κάθεται 1-2 ώρες παραπάνω (!!) στην εργασία του». (Φαίνεται ότι μόνο ο εργαζόμενος και όχι ο εργοδότης – που κόβει από όπου μπορεί για να μεγιστοποιήσει τα κέρδη του – οφείλει να διαθέτει το περιβόητο «φιλότιμο»…).

Τι καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, μεταξύ άλλων:

  • Ότι με τα νέα ωρολόγια προγράμματα που κάποια σχολεία καταρτίζουν, το ωράριο παραμονής υπερβαίνει κατά πολύ τις 30 ώρες εβδομαδιαίως που ο νόμος προβλέπει ως το μέγιστο όριο
  • Ότι συχνά οι Διευθυντές βάζουν ημερήσιο ωράριο παραμονής πάνω από τις 6 ώρες ημερησίως (συχνά 8 ή και 9 ώρες) με πρόσχημα ότι κάποια άλλη ημέρα θα βάλουν λιγότερες, ώστε να γίνει ο «συμψηφισμός» και το ωράριο να μην υπερβαίνει τις 30 ώρες
  • Ότι οι Διευθυντές τους αναφέρουν ότι με το διευρυμένο πρόγραμμα δεν «βγαίνει» το ωράριο, αν τηρηθεί πιστά η νομοθεσία (!)
  • Ότι σε ανθρώπους που συχνά διαμαρτύρονται για την τήρηση της νομιμότητας και τα δικαιώματά τους, επιβάλλονται τιμωρητικά προγράμματα (πχ, πολύ περισσότερες ώρες του νόμιμου, μεγάλος αριθμός κενών ανάμεσα σε διδακτικές ώρες για πολύωρη «εκδικητική» παραμονή στη σχολική μονάδα, συνεχείς εφημερίες), όταν κάποιοι άλλοι, κυρίως «κολλητοί» και συγγενείς της διοίκησης, απολαμβάνουν προκλητική μεταχείριση
  • Ότι συχνά επιβάλλονται καθήκοντα που δεν προβλέπονται για το εκπαιδευτικό έργο (συνοδεία σχολικών λεωφορείων, επιτήρηση μαθητών για την επιβίβαση σε σχολικά, απογευματινή φύλαξη χωρίς αμοιβή)
  • Ότι δεν τηρούνται τα προβλεπόμενα για την ωρίμανση ωραρίου
  • Ότι κανείς δεν αμείβεται υπερωριακά για τις αντικαταστάσεις, με το πρόσχημα της φύλαξης, αν και οι διοικήσεις απαιτούν κανονικό μάθημα

Απαντούμε:

  1. Το ωράριο παραμονής στη σχολική μονάδα είναι αυστηρά έως 6 ώρες την ημέρα και έως 30 ώρες την εβδομάδα (8-2 αναφέρει ρητά ο νόμος).  Όπως μας τονίστηκε από το Υπουργείο Παιδείας αλλά και από τους νομικούς μας, καμιά υπέρβαση του 6ωρου δεν επιτρέπεται!
  2. Ο εκπαιδευτικός παραμένει στη σχολική μονάδα μετά το πέρας του διδακτικού του ωραρίου, μόνο εάν ο Διευθυντής του αναθέσει συγκεκριμένα καθήκοντα που όμως δεν μπορεί να είναι διδακτικά (πχ, ενημέρωση γονέων, παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, διόρθωση εργασιών/διαγωνισμάτων κ.λπ.). Αν δεν του ανατεθούν συγκεκριμένα καθήκοντα, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει με τη λήξη του διδακτικού του ωραρίου, πριν τη συμπλήρωση των 6 ωρών.
  3. Εάν θέλουν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια να εφαρμόσουν διευρυμένο ωράριο, τότε ας μην παραβιάζουν το ωράριο των εκπαιδευτικών αποζητώντας (με το περίφημο «φιλότιμο»…) απλήρωτη εργασία, αλλά είτε να αμείψουν υπερωριακά τους πλήρως ωραρίου (μόνο με τη βούλησή τους), είτε να δώσουν ώρες σε εκπαιδευτικούς μειωμένου ωραρίου (μόνο με τη βούλησή τους), είτε να προσλάβουν νέους εκπαιδευτικούς.
  4. Σε οποιαδήποτε υπέρβαση του διδακτικού ωραρίου για λόγους έκτακτης ανάγκης (πχ αντικατάσταση ασθενούς), είναι υποχρεωτική η καταβολή της σχετικής αποζημίωσης που προβλέπει η εκπαιδευτική νομοθεσία. Ο Διευθυντής δεν μπορεί να επιβάλει υπερωρίες περισσότερες των 5 ωρών εβδομαδιαίως και 20 ωρών μηνιαίως.
  5. Αντιστοίχως, υπερωριακή αμοιβή οφείλεται σε υπέρβαση του ωραρίου παραμονής (ή εργασιακού ωραρίου). Η διαφορά με το διδακτικό ωράριο είναι πως δεν μπορεί η διοίκηση να επιβάλλει υπέρβαση του ωραρίου παραμονής. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με τη συναίνεση του εκπαιδευτικού.
  6. Τονίζουμε για μια ακόμη φορά ότι οι αντικαταστάσεις οφείλουν να αμείβονται υπερωριακά (με βάση τις νομοθετικές προβλέψεις για τις υπερωρίες), από τη στιγμή που οι εκπαιδευτικοί παρέχουν διδακτικό έργο. (Διαβάστε εδώ τη γνωμοδότηση του νομικού μας συμβούλου Γιώργου Μελισσάρη για τις αντικαταστάσεις απόντων εκπαιδευτικών)
  7. Κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει εκπαιδευτικό για εργασία στις απογευματινές δράσεις (ιδίως χωρίς αμοιβή). Εννοείται, φυσικά, ότι η επιβολή καθηκόντων έξω από τα διδακτικά/γραφειοκρατικά που προβλέπονται για έναν εκπαιδευτικό συνιστά βαρύτατη παρανομία.
  8. Το ωρολόγιο πρόγραμμα πρέπει να είναι αναρτημένο σε εμφανή θέση στο γραφείο διδασκόντων!

Η ΟΙΕΛΕ ζητά από τους εκπαιδευτικούς, έστω και ανώνυμα, καταγγελίες για ζητήματα ωραρίου. Άμεσα θα ειδοποιούνται το Υπουργείο Παιδείας, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και η Επιθεώρηση Εργασίας για οποιαδήποτε παρανομία/αυθαιρεσία των διοικήσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και θα δημοσιοποιούνται τα ονόματα των σχολείων προς γνώσιν των πολιτών, ιδίως των γονέων.

Διαβάστε εδώ την αναλυτική, πλήρως επκαιροποιημένη, γνωμοδότηση του νομικού μας συμβούλου Γιώργου Μελισσάρη για το ωράριο των εκπαιδευτικών.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholiki_taxi
Λαύριο: Αμετανόητος ο καθηγητής που μοίρασε ομοφοβικά φυλλάδια σε μαθητές
Υπενθυμίζεται ότι με απόφαση του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη, ο εκπαιδευτικός τίθεται σε αναστολή άσκησης καθηκόντων μετά από την παραπομπή...
Λαύριο: Αμετανόητος ο καθηγητής που μοίρασε ομοφοβικά φυλλάδια σε μαθητές
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Μαραθώνιο της Αθήνας: Από την Πέμπτη σε ισχύ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις- Ποιοι δρόμοι κλείνουν
Η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής ανακοίνωσε τις ρυθμίσεις που θα ισχύσουν σταδιακά από την Πέμπτη μέχρι και το βράδυ της Κυριακής, κατά μήκος της...
Μαραθώνιο της Αθήνας: Από την Πέμπτη σε ισχύ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις- Ποιοι δρόμοι κλείνουν
ΑΠΘ (2)
9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιστορίας της Εκπαίδευσης στο ΑΠΘ: «Εκπαίδευση και Παιδαγωγική: Μια “ανακοπτόμενη” σχέση;»
Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στους χώρους της Φιλοσοφικής και της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ, από την Παρασκευή 8 έως την Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2024
9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιστορίας της Εκπαίδευσης στο ΑΠΘ: «Εκπαίδευση και Παιδαγωγική: Μια “ανακοπτόμενη” σχέση;»
Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός
Προσλήψεις στην Ευρωπαική Ένωση: Ανακοινώθηκε διαγωνισμός για 622 θέσεις διοικητικών υπαλλήλων
Πώς θα κάνετε αίτηση στον διαγωνισμό για την πλήρωση 622 διοικητικών θέσεων σε Βέλγιο, Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία και Ολλανδία
Προσλήψεις στην Ευρωπαική Ένωση: Ανακοινώθηκε διαγωνισμός για 622 θέσεις διοικητικών υπαλλήλων