Thumbnail
Ζητά παρέμβασή των κομμάτων στη Βουλή, ώστε να εκκινήσει στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο η συζήτηση για το ιδιαίτερα κρίσιμο αυτό ζήτημα

Επιστολή προς τα κόμματα με την οποία τους ζητά ανάληψη πρωτοβουλίας στη Βουλή σχετικά με την επέλαση ξένων επενδυτών στην ιδιωτική εκπαίδευση και τις επιπτώσεις της στο χώρο της Παιδείας, απέστειλε σήμερα η ΟΙΕΛΕ.

Η ομοσπονδία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών υποστηρίζει ότι σύμφωνα με πληροφορίες της, οι καθησυχαστικές ανακοινώσεις των διοικήσεων των σχολείων περί μη αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, μη αλλαγής προγραμμάτων, εργασιακών σχέσεων, μάλλον δεν ισχύουν.

«Οι παλαιοί ιδιοκτήτες, μετά από μια βραχεία μεταβατική περίοδο, είτε θα αποχωρήσουν εντελώς είτε θα κρατήσουν ένα μικρό μέρος μετοχών του σχολείου, επομένως οι κεντρικές αποφάσεις θα λαμβάνονται από τους επενδυτές. Επιπλέον, οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο για πιστοποίηση του απολυτηρίου Λυκείου των σχολείων από το κράτος, ακόμη κι αν έχουν διαφορετικό αναλυτικό πρόγραμμα από αυτό του Υπουργείου Παιδείας με σκοπό οι κάτοχοι των τίτλων να εισάγονται χωρίς σοβαρές προϋποθέσεις στα συνεργαζόμενα ιδιωτικά Πανεπιστήμια!», αναφέρει.

Ολη η επιστολή της ΟΙΕΛΕ

Αξιότιμες/Αξιότιμοι,

Έχουμε ήδη πληροφορήσει κόμματα, φορείς και την κοινή γνώμη για την μαζική είσοδο κερδοσκοπικών funds στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Ιστορικά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, τα περισσότερα εκ των οποίων με χρέη στο δημόσιο και σε τράπεζες, περνούν υπό τον έλεγχο ξένων επενδυτών. Αναμένεται, δε, το αμέσως επόμενο διάστημα, να υπάρξουν νέες ανακοινώσεις εξαγοράς ιδιωτικών σχολείων. Η εξέλιξη αυτή συνδέεται στενά με τη νομοθέτηση της δυνατότητας ίδρυσης ιδιωτικών «ανώτατων» ιδρυμάτων, όπως θα εξηγήσουμε πιο κάτω, αλλά με τη δραματική και συνειδητή υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Η ελληνική ιδιωτική εκπαίδευση διαθέτει πολλά σχολεία (περίπου το ένα τρίτο αυτών) που διοικούνται από διεθνείς οργανισμούς και φορείς (αναφέρουμε σχετικά το Pierce American College of Greece, το Anatolia College, την Αμερικανική Γεωργική Σχολή, το Κολλέγιο Αθηνών, τα ελληνογαλλικά σχολεία κ.λπ.). Πρόκειται όμως για μη κερδοσκοπικές οργανώσεις που έχουν ως κύριο μέλημα την εκπαιδευτική ποιότητα, το κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο, την προσφορά στη χώρα υποδοχής με σεβασμό στην κουλτούρα και στην παιδαγωγική μας παράδοση. Στα περισσότερα, δε, από αυτά τα στοιχειώδη ανθρώπινα και εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών είναι σεβαστά, σε αντίθεση με όσα τραγικά συμβαίνουν στα περισσότερα κερδοσκοπικά σχολεία. Δεν είμαστε καθόλου βέβαιοι ότι αυτό ισχύει/θα ισχύσει και στις περιπτώσεις μαζικών επενδύσεων που ανακοινώνονται τις τελευταίες μόλις εβδομάδες. Η επικοινωνία μας με εκπροσώπους συνδικάτων του εξωτερικού για σχολεία που ελέγχει η Inspired Education Group (που έχει ήδη ανακοινώσει «συνεργασία» με ιδιωτικά σχολεία και πληροφορούμαστε ότι θα υπάρξουν ανακοινώσεις για τουλάχιστον δύο ακόμη) μας έχει προξενήσει έντονη ανησυχία και προβληματισμό. Οι πληροφορίες μας κάνουν λόγο για σχολεία που έχουν ως αποκλειστικό στόχο το κέρδος και όπου οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών δεν είναι καθόλου καλές.

Το σημαντικότερο, βέβαια, πρόβλημα που προκύπτει είναι οι ευρύτερες επιπτώσεις της πρωτοφανούς αυτής «απόβασης» (για να χρησιμοποιήσουμε τη φράση που έδωσε για το φαινόμενο ο πρώην Υφυπουργός Παιδείας κ. Ι. Πανάρετος) στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Σύμφωνα με πληροφορίες της ΟΙΕΛΕ, οι καθησυχαστικές ανακοινώσεις των διοικήσεων των σχολείων περί μη αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, μη αλλαγής προγραμμάτων, εργασιακών σχέσεων, μάλλον δεν ισχύουν. Οι παλαιοί ιδιοκτήτες, μετά από μια βραχεία μεταβατική περίοδο, είτε θα αποχωρήσουν εντελώς είτε θα κρατήσουν ένα μικρό μέρος μετοχών του σχολείου, επομένως οι κεντρικές αποφάσεις θα λαμβάνονται από τους επενδυτές. Επιπλέον, οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο για πιστοποίηση του απολυτηρίου Λυκείου των σχολείων από το κράτος, ακόμη κι αν έχουν διαφορετικό αναλυτικό πρόγραμμα από αυτό του Υπουργείου Παιδείας με σκοπό οι κάτοχοι των τίτλων να εισάγονται χωρίς σοβαρές προϋποθέσεις στα συνεργαζόμενα ιδιωτικά Πανεπιστήμια! Τούτο σημαίνει ότι κεντρικός στόχος των επενδυτών είναι η διασύνδεση με τις ιδιωτικές δομές ανώτατης εκπαίδευσης, ούτως ώστε να δημιουργηθούν ιδιωτικές υπερδομές που θα ξεκινούν από την προσχολική ηλικία και θα καταλήγουν στην ανώτατη εκπαίδευση. Με γνώμονα ότι δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή καμία σοβαρή εποπτεία τόσο στην ιδιωτική τυπική όσο και στην ιδιωτική μεταλυκειακή εκπαίδευση, θεωρούμε εξαιρετικά πιθανό η εκπαιδευτική διαδικασία στους χώρους αυτούς να εκπέσει σε εμπόριο τίτλων σπουδών. Αν ισχύει η θέση μας, τότε αυτοί που θα υποστούν τις βαρύτερες συνέπειες θα είναι οι γόνοι των αδύναμων, των μη προνομιούχων, που, με τη διαρκή συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου και πανεπιστημίου, είτε θα υποχρεωθούν να φοιτήσουν με τρομακτική στέρηση των οικογενειών τους σε ένα τέτοιο ιδιωτικό σχολείο, είτε θα αναγκαστούν σε μια εκπαιδευτική πορεία χαμηλών ταχυτήτων που θα τους οδηγήσει με βεβαιότητα σε κακοπληρωμένες θέσεις στην αγορά εργασίας ή στη μετανάστευση.

Τέλος, μια εξίσου σημαντική επίπτωση είναι ο αφελληνισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Μέχρι σήμερα, με εξαίρεση τα προγράμματα ΙΒ και τα αμιγώς ξένα σχολεία που απευθύνονται σε ένα μικρό μόνο ποσοστό των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων (πολλοί εκ των οποίων δεν είναι καν Έλληνες υπήκοοι), οι μαθητές των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων παρακολουθούν, με παραλλαγές, το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας. Η επέλαση των funds σε μεγάλο αριθμό ιδιωτικών σχολείων και η πρόθεση για ριζικές αλλαγές στα προγράμματά τους γεννά τον εύλογο φόβο ότι πολλοί μαθητές ιδιωτικών σχολείων, κάποιοι εκ των οποίων θα συμμετέχουν (ως γόνοι της ισχυρής κοινωνικοοικονομικής τάξης της χώρας) σε θέσεις ευθύνης στη δημόσια διοίκηση, στις επιχειρήσεις, στο πολιτικό σύστημα, θα αποξενωθούν από την ελληνική εκπαίδευση, επομένως και από την ελληνική κουλτούρα και την κοινωνική πραγματικότητα.

Η ΟΙΕΛΕ εδώ και 15 τουλάχιστον έτη κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πορεία εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης και για τις επιπτώσεις της στην κοινωνία. Η αλλοίωση του κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης, η αδιαφάνεια η ανισονομία και η γιγάντωση των ανισοτήτων, η χωρίς εποπτεία έκδοση τίτλων σπουδών με αποτέλεσμα η αγορά εργασίας να πλημμυρίσει με ανεπαρκείς αποφοίτους και μάλιστα σε κρίσιμες ειδικότητες, είναι μερικές μόνο από αυτές. Ζητούμε με την σημερινή μας επιστολή την παρέμβασή σας στη Βουλή, ώστε να εκκινήσει στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο η συζήτηση για το ιδιαίτερα κρίσιμο αυτό ζήτημα που ασφαλώς δεν επηρεάζει μόνο τους μαθητές της ιδιωτικής εκπαίδευσης αλλά κάθε παιδί στη χώρα.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Νετανιάχου
Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο για εγκλήματα στη Γάζα: Εντάλματα σύλληψης σε Νετανιάχου και Γκάλαντ
Εντάλματα σύλληψης από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο για τον Νετανιάχου, τον Γκάλαντ και στέλεχος της Χαμάς που είναι νεκρό
Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο για εγκλήματα στη Γάζα: Εντάλματα σύλληψης σε Νετανιάχου και Γκάλαντ
pierrakakis new2
Πιερρακάκης: Νέα ομάδα εργασίας για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας προσλήψεων των εκπαιδευτικών - Ονόματα
Το αντικείμενο της ομάδας περιλαμβάνει τον συντονισμό, την οργανωτική και διαδικαστική υποστήριξη, τον σχεδιασμό, καθώς και την παρακολούθηση της...
Πιερρακάκης: Νέα ομάδα εργασίας για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας προσλήψεων των εκπαιδευτικών - Ονόματα
ekav-650_0_0_0.jpg
Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό 10χρονο παιδί– Κατέρρευσε μπροστά στη μητέρα του
ο 10χρονος ψώνιζε με τη μητέρα του σε εμπορικό κέντρο όταν ξαφνικά ένιωσε αδιαθεσία λέγοντας ότι δεν μπορεί να αναπνεύσει.
Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό 10χρονο παιδί– Κατέρρευσε μπροστά στη μητέρα του