Η προυπηρεσία των εκπαιδευτικών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, διαφέρει ως προς την αναγνώρισή της για μόνιμους εκπαιδευτικούς, αναπληρωτές και σε σχέση με τη ΔΥΠΑ.
Για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, η προϋπηρεσία στα ΣΔΕ δεν προσμετράται για μοριοδότηση μετάθεσης, ΜΣΔ ή μισθολογική εξέλιξη, αλλά αναγνωρίζεται για μείωση ωραρίου.
Συγκεκριμένα, με την υπ’ αρ. πρωτ. 126437/Ε2/14-10-2022 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ που αφορά στις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ορίζεται ότι ο χρόνος που εκπαιδευτικός υπηρέτησε σε ΣΔΕ και ΔΙΕΚ δεν λαμβάνεται υπόψη για μοριοδότηση, με την αιτιολογία ότι οι συμβάσεις όσων υπηρέτησαν στις εν λόγω δομές ήταν συμβάσεις μίσθωσης έργου. Στην ίδια εγκύκλιο επισημαίνεται ότι δεν υπήρξαν ποτέ άλλου είδους συμβάσεις (π.χ. εξαρτημένης εργασίας – ορισμένου χρόνου με ωριαία αντιμισθία) και ως εκ τούτου ο χρόνος εκπαιδευτικής υπηρεσίας δεν αναγνωρίζεται μισθολογικά.
Η εγκύκλιος αυτή αναφέρει:
«Διευκρινήσεις ως προς την προϋπηρεσία σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας»
Σύμφωνα με το με αρ. πρωτ. 603.8/504/30833/10-12-2021 απαντητικό έγγραφο του Ιδρύματος Νεολαίας Δια Βίου Μάθησης σε σχετικό ερώτημα της ΔΔΕ ΛΕΣΒΟΥ οι συμβάσεις των εκπαιδευτικών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και εφ΄εξής (ΣΔΕ) από την ημέρα της σύστασης των ΣΔΕ σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια έως σήμερα, ήταν και είναι όλες συμβάσεις μίσθωσης έργου και δεν υπήρξαν ποτέ άλλου είδους συμβάσεις ( πχ. εξαρτημένης εργασίας – ορισμένου χρόνου με ωριαία αντιμισθία).
Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι οι βεβαιώσεις προϋπηρεσίας των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στα ΣΔΕ δεν λογίζονται συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου με ωριαία αντιμισθία και επομένως δεν πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για μοριοδότηση χρόνου συνολικής υπηρεσίας και Μ.Σ.Δ. κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων (σχετικές οι με αρ. πρωτ. 126425/Ε2/ΑΔΑ:6ΞΕ646ΜΤΛΗ-97Μ και 126437/Ε2/ΑΔΑ:ΨΨ9546ΜΤΛΗ-ΨΤΗ/14-10-2022 εγκύκλιοι Μεταθέσεων εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. αντίστοιχα).
Οι αναπληρωτές
Για τους αναπληρωτές, ο αριθμός των αναγνωρισμένων ωρών προϋπηρεσίας στα ΣΔΕ εξαρτάται από τη χρονική περίοδο, με συγκεκριμένα όρια καθορισμένα από τη νομοθεσία.
Συγκεκριμένα, στις διατάξεις των περ. α και β της παρ. 34 του άρθρου 6 του ν. 3027/2002 (ΦΕΚ 152 Α΄), όπως ισχύουν, ορίζεται ότι: «34.α. Όπου στις κείμενες διατάξεις αναφέρεται προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού, νοείται αυτή που προσφέρθηκε:
α) στα δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων,
β) στα Μουσικά Σχολεία,
γ) στα Τμήματα Αθλητικών Διευκολύνσεων,
δ) στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής,
ε) στα Ναυτικά Λύκεια,
στ) στα Μεταλυκειακά Προπαρασκευαστικά Κέντρα,
ζ) στα Ολοήμερα Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,
η) στα Εκκλησιαστικά Σχολεία,
θ) στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων,
ι) σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών πριν από την αποχώρησή τους, εφόσον έχει προσφερθεί μέχρι 31.8.2005,
ια) για την εφαρμογή του προγράμματος της Ολυμπιακής Εκπαίδευσης,
ιβ) για την εφαρμογή των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης,
ιγ) στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) του άρθρου 5 του ν. 2525/1997 (ΦΕΚ 188 Α΄),
ιδ) στα δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που τελούν υπό τη διοικητική εποπτεία του αρμόδιου, σε κάθε κράτος, Υπουργείου των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιφυλασσόμενης της διάταξης της παρ. 10 του άρθρου 8 του ν. 2817/2000,
ιε) στις σχολές τουριστικής εκπαίδευσης Τ.Ε.Ε. του Οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ο.Τ.Ε.Κ.),
ιστ) στις σχολικές μονάδες του Εθνικού Ιδρύματος Απροσάρμοστων Παίδων Κρήτης, μετά την υπαγωγή τους στο Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με τις διατάξεις του άρθρου 30 του ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α΄), για την υλοποίηση προγραμμάτων για άτομα με ειδικές ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.),
ιζ) για την εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων και λοιπών εκπαιδευτικών δράσεων σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που υλοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων Πράξεων του Επιχειρησιακού Προγράμματος (Ε.Π.) «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (Ε.Σ.Π.Α.).
Η προϋπηρεσία στα ΣΔΕ δεν αναγνωρίζεται ως εκπαιδευτική προϋπηρεσία για τις υπηρεσίες της ΔΥΠΑ.
Μέγιστος αριθμός ωρών που αναγνωρίζονται για προϋπηρεσία από τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας:
11 ώρες μέχρι το σχολικό έτος 2009-2010
4 ώρες κατά την εκπαιδευτική περίοδο 2010-2013, βάσει του άρθρου 5 παρ. 1 του ν. 3848/2010, ΦΕΚ 71/Α΄/19.5.2010
8 ώρες από το σχολικό έτος 2013-2014 μέχρι και σήμερα, βάσει του άρθρου36 παρ. 27 του ν. 4186/2013, ΦΕΚ 193/Α΄/17.9.2013
Για τον υπολογισμό των μορίων διαιρούμε με το υποχρεωτικό ωράριο. 21 ώρες μέχρι το
2012-2013, 23 ώρες από το 2013 μέχρι σήμερα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη